Hoe gaan jullie om met verdriet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Hoe gaan jullie om met verdriet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:29

breezy302 schreef:
ik laat helemaal niets merken en wil alleen zijn en ga dan lekker in bed liggen janken

Hier precies hetzelfde Ja

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:54

Ik laat het tegen over niemand merken. In me eentje kan ik wel een potje janken of bij iemand die me op dat moment belt of bij me is en dicht naast me staat (een goede vriend/vriendin bijvoorbeeld)

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 20:11

momenteel loop ik met een heel groot verdriet en onbegrip rond over mijn ex.
ik kan daar met niemand over praten en op mijn werk zet ik ook dus mijn "happy face"op en thuis komt het verdriet af en toe te voorschijn.
Meestal in bed voel ik me dan zwaar kl*te en slaap heel slecht.

Verdiet over andere dingen gooi ik er over het algemeen wel uit bij de gene die het wil horen.... maar over mn ex praat ik met niemand meer,dat is iets wat ik zelf moet verwerken.

Annemie91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 20:38

valine schreef:
momenteel loop ik met een heel groot verdriet en onbegrip rond over mijn ex.
ik kan daar met niemand over praten en op mijn werk zet ik ook dus mijn "happy face"op en thuis komt het verdriet af en toe te voorschijn.
Meestal in bed voel ik me dan zwaar kl*te en slaap heel slecht.

Verdiet over andere dingen gooi ik er over het algemeen wel uit bij de gene die het wil horen.... maar over mn ex praat ik met niemand meer,dat is iets wat ik zelf moet verwerken.

Ik ken dat. Heb helaas precies hetzelfde:(

Abby_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:43

ik krop het ook allemaal op, en ik uit het helemaal niet.. Ookal lig ik in bed of wat dan ook..
Ik ga nogal door een zware tijd enzoo.. Maar er is gelukkig 1 iemand waarmee ik wel kan praten,
alleen kan zij me nu ook niet echt meer helpen omdat ze té dicht bij me staat zegmaar.
Nu heeft school en zij me aangeraden om in therapie te gaan, en ze bellen me als het goed is
vanmiddag terug voor een afspraak Verdrietig

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:51

Ik wil alleen zijn, ben stil, enorm chagrijnig, ik kan niks hebben en ik leef in een heel andere wereld. Mijn hoofd spoelt om van de gedachtes.
En al laat ik het niet merken, op zo'n moment wil ik heel graag iemand die een arm om me heen legt, of me knuffelt. Ook ben ik boos als ik verdrietig ben, ik ga dan echt met alles gooien wat los en vast zit. Dus dan kun je beter even wachten met je knuffel Nagelbijten / Gniffelen

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:56

Eten, eten en nog eens eten en wil het liefst gewoon even alleen zijn.......... Ik wil geen troostende arm om me heen, want vaak schaam ik me dan voor de tranen en stop ik met huilen maar blijft het verdriet opgekropt zitten

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:12

Ik huil alleen als ik iets heel erg vind, en alleen bij mensen die ik volledig vertrouw. Ik eet trouwens haast niks met verdriet.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:14

Of ik stop het weg, maar jank me hele kamer onder. Of ik wordt chagerijnig en pissig/geirriteerd, of ik vertel mij verhaal. En ik heb nog een bokker ontmoet een paar jaar terug, waar ik me hart ook af en toe bij lucht via msn.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:16

tja dat ligt eraan.
Sommige dingen doen me zoveel pijn dat ik simpel weg de tijd niet hebt om het te verwerken (depressies en school werken niet zo goed samen), ik heb mezelf schijnbaar geleert hoe je iets niet hoeft te voelen...

Kleinere dingen moet ik vaak even goed huilen en steun zoeken bij mijn vriend, dat is de beste remedie voor mij, een warme knuffel van mijn vriend.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:06

ik krop het heel erg op..
als ik alleen ben komt het er pas uit. Lachen

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:13

Ik kan niet meer eten als ik verdriet heb (en dat is niet handig, aangezien ik probeer om aan te komen).
Verder wordt ik erg down en stil en vooral veel huilen, ik ben een snelle huiler, heb er ook geen invloed op, die sluizen gaan gewoon zomaar open.
Echt opluchten doet dat me niet, ik voel me er eigenlijk alleen maar rotter door.
Door een nachtje te slapen en flink te knuffelen met mn paard en mn vriend, wil het verdriet nog wel eens wat naar de achtergrond zakken.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:17

Vroeger was het altijd opkroppen. En op een gegeven moment was de emmer vol en kwam alles er uit door middel van tranen. Nu heb ik een hele goede vriendin waarbij ik echt alles kwijt kan en haar vertel ik meestal wat er allemaal aan de hand is, dat lucht wel heel erg op. Maar toch wil ik nog altijd wel veel dinken wegstoppen..

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:51

ik heb dan echt een knoop in mijn maag en kan echt niet eten..
eens ik alleen ben barst ik in tranen uit Verdrietig en dan kan ik er soms wel ff tegen..
maar dan moet er wel niemand iets aan me vragen of ik begin terug Nagelbijten / Gniffelen soms loop ik ook gewoon de hele dacht met tranen in mijn ogen dat ik denk ach iedereen mag het zien ik hoef me er niet voor te schamen..

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 19:57

Ik zeg nooit wat, wordt heel stil maar kan soms ook net doen alsof er niets is.
Heb er nooit zo van gehouden om te huilen of iets. Als ik huil, krijg je vragen van 'Wat is er?' en heb ik niet bepaald zin om alles nog eens te vertellen. En niemand die eens met een oplossing komt, maar alleen maar vraagt wat er is. Daar wordt ik alleen nog maar verdrietiger van.

De laatste tijd gaat het trouwens beter. Mijn vrienden zijn hierin heel 'fijn' voor me. Ik kan bij hun gewoon huilen zonder alle vragen, en mag het dan uitleggen als het weer wat beter gaat.. Dus nu huil ik meestal tot ik niet meer kan, en ga dan over mijn verdriet nadenken en een oplossing zoeken.. Lachen

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 20:00

doom schreef:
Ik moet altijd mijn ei kwijt..
Ben een stuk stiller, en als iemand vraagt of er iets aan de hand is barst ik in tranen en zou ik zo mijn hele verhaal tegen een wildvreemde kunnen vertellen.
Dan voel ik me een stuk beter.
Ook eet ik slecht.

Haha ja ik ook.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:16

Ik plan mijn dagen dan nog voller met werken, sporten, paardrijden en school. Alles om er maar niet aan te moeten denken.
Ik laat het ook niet echt merken aan m'n omgeving. Ik ben misschien wat stiller, maar verder niet.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:32

Waardeloos, maar ik ben een openboek, aan mijn ogen zie je alles. Kan dus wel gaan verbergen hoe ik me voel, maar 9 van de 10 keer heeft iedereen wel door hoe het echt gaat. Alleen mensen die mij niet zo goed kennen kan ik nog wel voor de gek houden Tong uitsteken
Maar als ik echt verdrietig ben laat ik dat ook wel merken, zij het alleen bij de mensen die ik vertrouw en om wie ik geef. Je kunt me gerust een emo typje noemen want ik kan werkelijk overal wel om huilen en ik schaam me daar ook absoluut niet voor want zo ben ik nou eenmaal Clown
heb het overigens wel een poosje voor me gehouden, maar daar werd het alleen maar erger van, zelfs zo erg dat ik er een depressie van kreeg, dus ik ga liever een potje zitten janken, dan dat ik daar weer in terecht kom Tong uitsteken

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:02

Red_Savage schreef:
Ik laat eigenlijk nooit iets merken en stop het weg.

ik ook idd.. ben wel wat stiller,maar kan heel goed een masker opzetten en gewoon meelachen en grapjes maken.. meestal merkt niemand wat aan mij.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 01:50

Vaak komt het bij mij 's avonds in bed tot uiting, en dan komen er vanzelf stukjes in me op, en dan ga ik schrijven, iig op mijn telefoon de stukken/zinnen schrijven die mijn verdriet/gedachtes het beste verwoorden, dus kortom; ik schrijf het van me af Lachen (Mijn profiel voor teksten)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:21

Ik ga heeeel veel andere dingen doen. Deels om er dan niet zo mee bezig te zijn, maar het helpt me ook wel relativeren. Dan besef ik hoe leuk mijn leven eigenlijk wel niet is, met al die leuke dingen die nog over zijn. Dit gaat dan wel over 'oppervlakkig' verdriet, toen een vriend van mij was overleden heb ik hele dagen met mn pony in het bos gereden. Om er juist wel aan te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:26

Als ik verdriet heb voel ik niet zozeer verdriet maar meer enorme woede. En dan?
Sport. Als ik niet lekker in mijn vel zit of ik heb een tegenslag ga ik het liefst hardlopen of wielrennen, effe die woede eruit bouncen.
Over telefoon of msn kan ik het er nog wel over hebben met vrienden maar face to face absoluut niet, dan schakel ik onmiddelijk over naar sarcastische humor. Huilen van het lachen

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:55

flink janken en niet eten..
en het liefst alleen maar slapen..

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:32

Ik ben dan een stuk stiller, huil veel en kan dan echt om de kleinste dingen weer in janken uitbarsten. Nagelbijten / Gniffelen
Of het van me afschrijven Ja

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:03

Als ik verdriet heb negeer ik het eigenlijk. Ik huil eigenlijk niet om de dingen die juist heel diep zitten. Ik ben nogal gesloten van mezelf en meestal merkt niemand in mijn omgeving het. Soms wil ik alles er even uitgooien maar dan houdt iets me tegen, maar ik weet vaak ook niet aan wie ik het zou moeten vertellen dan. Ik ben nooit echt helemaal gelukkig met mezelf, maar ik kan wel gewoon lol hebben met een vriendin, genieten van sommige momenten en vrolijk zijn. Lachen

Muziek helpt soms wel om het verdriet wat meer weg te krijgen.