Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
__Nathalie__ schreef:Nou ik word er ook naar van als ik kijk wat we elke maand weer kwijt zijn. Ik vraag me af of je dat wel kunt betalen van 4 dagen werken en ook nog een paard moet onderhouden.
Dan erbij kun je wel een huis willen huren van 350 euro maar kun je die ook huren? Kom je als eerste in aanmerking?
Hier is de wachtijd 8 toto 10 jaar namelijk.
verder over de kosten.
wij betalen 350 huur.
gemiddeld 70 euro in de week aan boodschappen (met zn 2e)
ik betaal voor mij alleen zo'n 400 euro aan vaste lasten als telefoon rekening, zorgverzekering, auto verzekering, auto belasting. Nu heb ik geluk dat ik op rekening van de zaak tank dus dat hoeft er niet af.
Dus aan 1000 euro zit je zo. (alleen zal het iets minder zijn omdat je minder boodschappen nodig hebt natuurlijk)
__Nathalie__ schreef:hoeveel ben je aan je paard kwijt dan elke maand?
ladyjoy schreef:Mwah, ik moet zeggen dat mijn ex maar een salaris van 900 verdiende en hij woonde (woont) gewoon op zichzelf en hij redt het met telefoonrekeningen van +- 80 euro, afhaalmaaltijden etc.
yvvv schreef:En... Kosten voor vloerbedekking/laminaat oid, gordijnen, verf, behang etc.
Verkijk je er niet op, ik ben al zo'n €300.- kwijtgeweest alleen aan verf!! Achteraf denk ik ik dat ik beter overal behang had kunnen doen, aangezien dat schijnbaar goedkoper was... Lampen, decoratie, bloemen/planten!
Je kookspullen, handdoeken, bekers, koffiezetapparaat, wasmachine, koelkast... Kom er óók nog allemaal bij!
Ik heb me er in ieder geval goed in vergist...
En dan heb ik nog een paard wat me zo'n 300 euro in de maand kost..
dat is dus wel fijn. Daarnaast heb ik nog een paar maanden om te sparen
Ik wil gewoon voor m'n 24ste het huis uit, dus dan heb ik nog een jaar
__Nathalie__ schreef:Ik neem aan dat je niet wilt leven van afhaalmaaltijden?
En ik neem aan dat hij nog wel meer kosten heeft als een telefoon rekening en afhaal maaltijden?
Je wilt toch wel wat geld over houden in de maand neem ik om andere dingen van te doen en te kopen?
Als je wilt weten wat je kwijt bent moet je gewoon de vaste lasten die je nu hebt bij elkaar op tellen.
Het enige waar daar bij komt is misschien een inboedel verzekering?
En je boodschappen.
De huur is dan nog even afwachten. Maar het is tegenwoordig best moeilijk om een goedkope huur woning te krijgen dus ik zou niet van het laagste bedrag uit gaan.
dus daar bespaar ik mee. Ik ga ook nauwelijks uit, bios doet me niks (ik duik liever m'n bed in als ik heb gewerkt + naar m'n paard ben geweest en weekend ben ik het hele weekend op stal) dus dat bespaart allemaal. ladyjoy schreef:yvvv schreef:En... Kosten voor vloerbedekking/laminaat oid, gordijnen, verf, behang etc.
Verkijk je er niet op, ik ben al zo'n €300.- kwijtgeweest alleen aan verf!! Achteraf denk ik ik dat ik beter overal behang had kunnen doen, aangezien dat schijnbaar goedkoper was... Lampen, decoratie, bloemen/planten!
Je kookspullen, handdoeken, bekers, koffiezetapparaat, wasmachine, koelkast... Kom er óók nog allemaal bij!
Ik heb me er in ieder geval goed in vergist...
En dan heb ik nog een paard wat me zo'n 300 euro in de maand kost..
Hihi als je had gelezen, had je gezien dat ik de inrichting zo goed al heb![]()
Enne.. ik heb spaargeld en als ik volgend jaar daadwerkelijk een huisje vind (1 of 2 kamerwoning, dus niet héél veel om te behangen/verven + vloer) dan dragen zij wel bij aan het opknappen/inrichtendat is dus wel fijn. Daarnaast heb ik nog een paar maanden om te sparen
Ik wil gewoon voor m'n 24ste het huis uit, dus dan heb ik nog een jaar
![]()
Wel bedankt voor de prijsindicatie van jouw maandelijkse kosten, daar kan ik wel wat mee!
...
En tuurlijk heb ik kleding nodig maar ik ben geen merkpoppetje en heb nu ook niet geweldig veel kleren. Weet je wat het is, als ik op mezelf woon heb ik wel het geluk van een eigen plekje en ik ben al blij als ik lekker (alleen of met vrienden) kan chillen, beetje drinken (ik drink voornamelijk thee), koekje erbij en tv aan. Als je je eigen plekje wil, moet je daar wel wat voor over hebben toch?__Nathalie__ schreef:als je het allemaal zo goed weet waarom vraag je het dan?
Dan kun je zelf toch een berekening maken?
Hermelijn schreef:Ik snap ook niet hoe anderen aan 1000 euro komen voor een 1-p huishouden hoor. Als ik alleen m'n vaste lasten reken, kom ik op zo'n 500-600 euro uit. Reken dan nog wat voor de boodschappen (en dat is echt niet meer dan 200 euro), dan zit je nog op de 800 euro maximaal.
...
Leer, en in goede staat, maar niet mijn kleur, maar dat geeft niet.