Kerstgedachte... en waardering op 't werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laboum

Re: Kerstgedachte... en waardering op 't werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:24

Nou, vandaag was mijn laatste werkdag voor kerst.
Stervensdruk gehad natuurlijk weer, want die had weer een pijntje zo en een ander een stuk kies er bijvoorbeeld af.

En, net als vorig jaar ook dit jaar weer geen kerstpakket of iets in die geest! Vorig jaar was ik heel boos en teleurgesteld in mezelf. Nu was ik er op voorbereid.
Ik werk me het hele jaar door het apezuur en ben nooit ziek.
Overwerken of een lunchpauze van 10 minuten => geen probleem.

Van relaties zoals een tandtechnisch laboratorium en zelfs van sommige patienten leuke dingetjes gehad.
En, dan niet eens van je eigen baas!?

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:33

Ons bedrijf werkt met bonussen... Wie krijgt een bonus, de medewerkers die naast hun reguliere werk extra werkzaamheden verrichten, er uitspringen met wat ze doen... Vind ik ook wel normaal. Moet je mensen een bonus geven voor het werk waarvoor ze zijn aangenomen???? Waardering zit ook in de functioneringsgesprekken en de doorgroei mogelijkheden die ze je bieden, maar ook de opleidingsmogelijkheden!

Daarnaast krijgt wel iedereen hetzelfde met kerstmis... Verleden jaar was dat een kerstpakket, wat ik zelf altijd wel heel leuk vind... Dit jaar is het een kadobon geworden, ook leuk...! Bij het krijgen van een kadobon bedenk ik me zelf wel altijd iets waarmee ik een aandenken aan het kerstgeschenk van het werk heb... Zoals een ketting, armband of zoiets dergelijks...

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:36

Zelfs geen kerstkaartje hoor! Tis dat ik zei tot de 29e, dan moet ik weer werken namelijk, en hem een fijne kerst wenste.
Toen kon er nog af fijne kerstdagen. Ik vind het zo een teleurstelling.

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:37

Helemaal geen aandacht voor je medewerkers met kerst is ook echt niet leuk... Ik vind wel dat er altijd een attentie vanaf kan. Het bedrijf loopt niet met de baas alleen, daar heeft hij toch medewerkers voor nodig!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:41

En ik vind dus dat je als medewerker prima kan voorstellen aan de directie van een organisatie om iets met kerst te organiseren Hetzij een kerstborrel hetzij een kleine attentie. Neem dus het heft in eigen handen, doe een voorstel, als het kerstpakket onder de 35,- per persoon is het het ook nog eens belastingvrij.
Dus medewerkers wat let je om het eens aan te kaarten bij je werkgever.

Chessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:44

Issy: hier ben ik het mee eens!!!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:48

Soms moet je je werkgever even een handje helpen Clown

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:46

Issy schreef:
En ik vind dus dat je als medewerker prima kan voorstellen aan de directie van een organisatie om iets met kerst te organiseren Hetzij een kerstborrel hetzij een kleine attentie. Neem dus het heft in eigen handen, doe een voorstel, als het kerstpakket onder de 35,- per persoon is het het ook nog eens belastingvrij.
Dus medewerkers wat let je om het eens aan te kaarten bij je werkgever.

Daar heb je gelijk in.
Maar, we zijn maar met z'n 3-en in de praktijk. Namelijk mijn baas (tandarts), mijn collega en ik.
Ja, wat moet je dan?
Hij is natuurlijk niks verplicht, maar een kleinigheid is toch wel leuk.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:01

Maar juist dan is het toch hartstikke simpel om voor te stellen een kerstborrel te doen? Of koop je baas en je collega een kleinigheidje (chocola voor mijn part), wie weet zet je een trend voor volgend jaar...

De ellende met kerstpakketten is dat er iets meer bij komt kijken dan een kerstpakket kopen, je bent als werkgever een hele bulk loonheffing en sociale lasten kwijt over dat pakket. Ik kan me best voorstellen dat mn kleinere bedrijven dat niet doen. Overigens is het niet zo dat het tot € 35 belastingvrij is hoor. Een werkgever mag tot € 70 verstrekken tegen het eindheffingstarief, dat is 20%. Dus een pakket van € 70 kost een werkgever sowieso € 84. Die € 70 is ook al vrij snel gehaald (en is incl. btw), over het meerdere wordt gebruteerd en dan zit je al snel op een goeie 40% loonheffing en sociale lasten. Dat kan qua loonkosten oplopen tot de waarde van het kerstpakket... Dus je bent 2x zoveel kwijt aan het pakket en heffingen als dat je geeft. Plus je hebt nog eens de ellende dat je per werknemer niet meer dan € 272 op jaarbasis mag verstrekken. En die verstrekkingen zijn bevoordelingen, dus bv kortingen die gewone consumenten niet zouden krijgen. Ik geloof, maar dat weet ik niet zeker, dat daar ook maaltijden en evt. koffie onder vallen.

Voor derden is het veel gemakkelijker om iets te geven, dan zijn het representatiekosten en dat kost een bedrijf verder geen belasting ed Knipoog

Ik heb een kerstpakket gekregen, had ik niet op gerekend. En een kerstborrel. Was wel gezellig. Juist met 3 mensen is het imo heel gemakkelijk om een datum te prikken om gezellig te borrelen... Neem zelf initiatief! Anders gebeurd er gewoon niks... Ik ben in maart van baan veranderd en ik heb inmiddels al in zoveel dingen het voortouw genomen... Om maar iets heel simpels te noemen: ik heb een paar foto's van mijn paard en mijn katten opgehangen. Daar heb ik 2 weken lang een hoop stomme reacties op gehad en weer 2 weken later hing de hele wand vol met foto's. Neem initiatief, onderneem actie, laat je niet uit het veld slaan... Dan gebeurd er ook wat!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:15

hier krijgt iedereen hetzelfde, de bedrijfsleider en ook de stage loper die er nog maar net is en maar 2 dagen in de week komt, de oproepkracht die elke week 1 uurtje werkt, er word beslist geen onderscheid gemaakt dat word wel weer gedaan bij de winstuitkering, die word verdeeld aan de hand van je gewerkte aantal uren.... ik kreeg meer dan de bedrijfsleider Clown best humor Haha!