Net het rijbewijs en dan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Net het rijbewijs en dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 16:01

Eerst: Fijne keer eerste keer 'echt' rijden zeg! Ach gut Naja heb je al één van de minste dingen gehad.

Toen ik mijn rijbewijs eindelijk had heb ik de hele dag in mijn auto gereden! Naar een paar vriendinnen gereden en lekker genieten dat ik óveral heen kon *LOL*

Ik kom regelmatig dingen tegen die ik met rijlessen niet heb geoefend. Variërend van hellingproefje in de achteruit tot opeens een militaire kolonne tegenkomen. Owh en de weg weten te vinden zonder dat iemand links rechts en pas op tegen je zegt Haha!

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:27

Net het rijbewijs en dan? Nou niet botsen zoals ik Nagelbijten / Gniffelen
Nee kon totaal niet met de auto overweg, sloeg bij elk stoplicht 10x af, kon geen heuvels oprijden als ik dan weer moest optrekken, inparkeren alleen op 3 parkeerplaatsen, vond het doodeng en durfde sowieso niet alleen Haha! En dankzij mijn niet zo snelle reactievermogen kon ik een auto (niet mijn schuld) niet meer ontwijken op 1e kerstdag vorig jaar Knipoog Alleen klein beetje blikschade gelukkig Bloos

Máár het is allemaal goedgekomen, dus er is nog hoop Clown

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:31

Ik heb eerst met mijn vader erlangs gereden, toen in mijn eentje naar stal en de dag erna heb ik meer dan de helft van de weg naar Frankrijk gereden (In totaal een reis van 9/10 uur). Dat was een behoorlijk eindje, maar wel heel leuk en leerzaam Lachen Ik heb nu mijn rijbewijs een half jaar en scheur vrolijk naar elke stad in Nederland.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:54

Toen ik mijn rijbewijs had opgehaald meteen even een rondje wezen rijden met mijn vader in beide auto's, om ze te leren kennen.
De dag erna samen met een vriendin in het donker (vanuit Spijkenisse) naar Nijmegen gereden voor een concert. ROFL Geen probleem! Haha!

Heb mijn rijbewijs nu bijna 2 jaar, rijd ook vrij veel (voor iemand die geen auto heeft), ook lange afstanden (naar België bijvoorbeeld Knipoog).

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:02

Ik had me rijbewijs opgehaald, met de fiets!
En de volgende dag moest ik werken dus me vader me heen gebracht, het was heel mistig en hadden liever niet dat ik dat ging rijden, 's avonds ben ik naar huis gereden. Me paps vond dat ik keurig reed Haha!
En nu rij ik overal naar toe, k ben dikke maatjes met mijn suzukie swift

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:04

foetsie schreef:
Van harte gefeliciteerd met het behalen van je rijbewijs!
Heb hem zelf nu 2 1/2 jaar, maar in het donker rijden op vreemd terrein en in de mist is nog steeds niet mijn ding.
De eerste keren dat ik reed in mijn auto had ik zelfs niet eens mijn radio aan, zodat ik me goed overal op concentreren. Bloos
Maar nu na al tijd tijd heb ik nog wel eens problemen met hekjes en muurtjes. Clown
Veel plezier met je rijbewijs.

Blijf rijden in het donker ook lastig en spannend vinden.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:27

Toen ik 's middags m'n rijbewijs had gehaald, ben ik diezelfde avond nog weggereden met de bedrijfswagen van m'n vader (formaatje dit dus *LOL* Ik moest enorm wennen aan de lengte, had altijd gelest in een VW Polo Tong uitsteken Maar na een paar dagen wist ik niet beter en ook parkeren etc was geen probleem.
Wel een voordeel, parkeren is nu in geen enkele andere auto een probleem meer Haha! Ik heb 'm nu bijna 2 jaar en tuf overal naar toe, of ik nu in de 206 van een vriendin zit, in de Mercedes van m'n vriend of de bus van mn vader en of ik de weg er nu ken of niet, onder alle weersomstandigheden Ja

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:29

Ik reed eigenlijk al toen ik nog geen rijbewijs had. Natuurlijk wel kleine stukjes, geen snelweg en meestal ook niet alleen.
Vond het dus op zich niet raar om ineens met papiertje te rijden.
Het enige wat ik wel raar vond ,was idd de gedachte dat er nu niet iemand op de rem kon drukken mocht ik iets over het hoofd zien...
Radio uit heb ik nooit last van gehad, liefst aan, zo hard mogelijk... Heerlijk! Ik vind ook juist een donkere (snel)weg zonder lampen heerlijk rijden (denk aan de N11 naar Alphen a/d Rijn oid)

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:29

ik moest eerst een week wachten.. Toen moest ik in de opel zafira van me ouders rijden ( benzine ) terwijl ik altijd in een vw polo (diesel ) had gereden.. Na nog geen week kreeg ik de auto van mijn vriend.. ( hij heeft 2 personen auto's ) en gelijk een grote kras gereden.. Gelukkig vond die het niet erg Knipoog

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:10

Ik zie dat dit topic een beetje ''dood'' is, maar ik hoop dat er weer meer in gepost wordt :P
Ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald en ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is om in een andere auto te rijden, en alleen :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:28

Ik rij om eerlijk te zijn liever alleen dan met iemand ernaast. Ik hou niet van dat op mn vingers gekijk. Overigens ga ik aanstaande woensdag nog een snelweg lesje doen. (heb 20 november mn rijbewijs gehaald)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:31

Nog een snelweglesje? Met instructeur of gewoon met iemand er naast?
Ja ik weet niet hoe het is om zonder iemand naast me te rijden.. Lijkt me aan de ene kant wel heel fijn maar aan de andere kant ook wel een beetje eng :P

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:13

Ik weet al niet eens meer hoe mijn eerste keer was. De eerste keer écht alleen had ik gelijk bijna een ongeluk. Een of andere idioot wilde me rechts inhalen. Op dat moment gaf ik richting aan/ging naar rechts en hij gaf een dot gas, hij boven op de rem, ik mn stuur omgooien.

Snelweg vind ik nog steeds niet leuk als ik niet precies weet waar ik heen moet als ik alleen ben. Ik ben een ramp met een tom tom haha!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 23:10

Haha ja ik heb nog nooit met tomtom gereden dus ik weet niet hoe ik dat doe :P

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 09:48

blauw00gje schreef:
Ik zie dat dit topic een beetje ''dood'' is, maar ik hoop dat er weer meer in gepost wordt :P
Ik heb vandaag mijn rijbewijs gehaald

Gefeliciteerd!!!!!!! *\o/*

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:55

Ik ben de eerste dag meteen met mijn ouders naar dewinkel gereden en 's avonds meteen naar het paard. (In het donker, in de regen, op een smal boeren weggetje waar ik een vrachtauto tegen kwam).
Het was heel gek om alleen in de auto te zitten, maar ik vond het heerlijk, muziekje aan. Nu een jaar later, kan ik echt niet meer zonder.

Nog altijd kom ik dingen tegen die ik niet gehad heb, maar door de ervaring die je oa in de lessen opgedaan hebt, kun je daar mee om gaan.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:40

@ Blauwoogje: Mét instructeur en ik zie dat het de perfecte omstandigheden zijn; sneeuw en mist! :))

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:01

Zooo ik heb eergister mijn rijbewijs opgehaald en vanaf toen al héél veel gereden :P
Ben ook meteen 's avonds de snelweg op gegaan. Wel toen het niet zo heel druk was, maar ik heb het iig wel gedaan :)
Wat valt er een druk weg, als er niemand meer op je vingers zit te kijken!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:00

Mijn eerste keer alleen in de auto (of nou jah, zonder iemand die ook een rijbewijs had) was gelijk op een flinke tocht.

Ik woonde nog in tilburg en ik ging met mijn beste vriendin in Wageningen de sleutels voor mijn kamer ophalen.

Mijn hemel, ik kwam in zo'n enorm slecht weer terecht. Kei harde rukwinden, vette donkere lucht. Kei kei kei harde regen, de ruitenwissers konden het gewoon niet verwerken. Je zag geen steek voor ogen. Zit je dan, voor het eerst alleen, op de snelweg.

Ik helemaal ongemakkelijk voelen en goed opletten en naast me zat mijn vriendin doodrelaxed, die vond het allemaal wel prima. Zit er voor je ook nog eens een auto waarvan een van de achterlichten het niet doet waar je dus ook niet zo heel veel houvast aan had. Netjes afstand gehouden en rond de 60-80 gaan tuffen, net als de meeste anderen.

tot er dan af en toe zo'n dikke mercedes idioot met 120 voorbij komt. Ach jah... moet je ook eens meemaken...

Inmiddels zijn we 2,5 jaar later en gaat het allemaal wel leuk en aardig. Maar die eerste keer... mijn hemel... wat een drama...

ow jah, daarvoor nog, met mijn vader naar Eindhoven gereden. Voor het eerst in een file terecht gekomen. Dat had mijn instructeur mij wel mogen vertellen. Was blij dat mijn vader naast me zat. Die gilde kei hard... "FILE REMMEN!" want ja, ik remde wel een beetje, maar niet zo hard als zou moeten. Zo net met je rijbewijs realiseer je je helemaal niet hoe snel je al bij het stilstaande verkeer bent en dat je best wel hard moet remmen. Instructeur riep wel, "vooruit kijken" en zo, maar jah, hij had er wel bij mogen vertellen waarom en wat te doen bij file....

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:11

Ik heb m'n rijbewijs nu ruim 2 jaar..
Nadat ik m'n rijbewijs opgehaald had bij het gemeentehuis ben ik ook zelf naar huis gereden (toen we uit de parkeergarage waren, want dat durfde ik niet :+ ).
De dag erna gingen we een weekje weg (was met kerst..) naar Zeeland. We gingen met 2 auto's en aangezien m'n vader niet over bruggen durft te rijden, was het simpel.. ik zou in de andere auto er achteraan rijden. Nou, zo simpel was het niet :+ Altijd gelest in een volkswagen golf en nu in een oude cinquecento van 15 jaar rijden.. dat was nogal een verschil. Toen ik eenmaal op de bestemming aangekomen was, durfde ik niet meer terug te rijden :+
Kon z'n één nogal moeilijk vinden, dus sloeg elke keer af.. En schakelde in een bocht van de rijksweg verkeerd terug, toen stond ik haast stil met toeterende auto's achter me.. Gelukkig liep het goed af en kwam ik heel aan.. Alleen terug, durfde ik dus niet meer :+ :Y)
Ik moest wel terugrijden, of daar blijven ;(
Dus toch maar gedaan en daarna was het eigenlijk een eitje en had ik m'n angst overwonnen ;) :+
Inmiddels in datzelfde autootje al naar Zwitserland en naar Frankrijk gereden..

Vorige week m'n eerste eigen autootje gekocht! Vind het heerlijk om zelf te rijden!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:14

het kan mij echt geen mallemoer schelen of we nou verhard rijden of onverhard en of ik nou nog 5 km of 600 moet... plak mij maar achter het stuur en ik vermaak me wel.
Laatste bij vriendin in zeeland geweest en op de terugweg kat uit het asiel gehaald. Om kwart over 7 's ochtends weg, om kwart over 8 's avonds weer thuis. Heb de hele dag auto gereden, geloof zo'n 8 uur achter het stuur, 650 km, nooit langer dan 2 uur gestopt (aangezien dan de electronische computerdingetje wat km telt en gemiddelde snelheid enzo weer op 0 springt en toen we thuiskwamen was hij nog op 650 km) en het was heeeeeeeerlijk! Ik heb welliswaar in Assen gelest en hoogeveen afgereden (lees: zo rustig als wat) maar ik rij ook rustig door rotterdam met 5-baans snelwegen... iedereen om me heen houdt ook van z'n auto dus die passen ook wel op. M'n moeder vond het dooooooodeng (aangezien we van die 5 banen zo'n beetje in het midden reden ivm de kant waar we heen moesten) maar ik weet niet, doet mij niet zoveel....
net als vorig jaar zomer, ik had nog nooit in de bergen gereden en had al heeeeel wat km tot aan daar gereden en wilde perse graag het laatste stukje Höllental omhoog ook... m'n moeder een keer uitgelegd hoe ik de bocht om moest (gezien de echt scherpe bochten daar dat je dus met je een van de twee koplampen als het ware over een van de twee strepen op de weg moet, afhankelijk van bocht naar links of rechts de buitenste/ruimere. ) en ik had ook nog een 750 kg aanhanger erachter, maar voor we 't wisten waren we al goed en wel boven... :))

Tja.. m'n instructeur zei toen al dat ik benzine in m'n bloed had en dat blijkt wel ja... na die dag met 650 km was m'n moeder vermoeider dan ik, ik baalde dat we al thuis waren :Y)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:14

Ik heb afgelopen maandag m'n rijbewijs gehaald (eindelijk!!!) en ga 'm morgen ophalen en heb er zooooooooooo'n zin in. :):) Heb m'n vriend al gesmeekt de bus te pakken naar z'n werk en de auto thuis te laten zodat ik lekker kan toeren, maar helaas zonder succes. :+

Ga iig gelijk morgen wel eventjes rijden, zeker!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:19

toen ik rijbewijs gehaald had werd ik naar huis gebracht ben met mn zus in de auto gestapt (ja ik achter het stuur)en meteen gebak gaan halen.
volgende ochted meteen rijbewijs ophalen en naar huis auto halen en naar school. toen ik er bijna wa kwam ik erachte rhoe de radio werkte. alle stoplichten heb ik stilgestaan omdat hij uitviel enz enz.
een drama dus.
ondertusse aardig wat kilometers erop zitten maar kan niet goed in het donker rijden.zie dan amper iets. vooral als ik beetje moe ben. maarja pak ook gewoon mn fietsje veel gezonder. alleen als ik verder weg moet of trailer pak ik de auto

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:19

De eerste keer dat ik alleen reed heb ik als een gek over de snelweg rondgescheurd, vond het echt heerlijk; zelf weten waar ik heen wilde, als ik niet kon invoegen neem ik toch een afslag later, geen zeurende man naast me; ik vond het heerlijk :Y).
en tijdens de eerste keer rijden moet je natuurlijk door de mac drive!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:51

Hahaha ik heb ook al een afspraak staan voor door de Mac Drive :P