Winterslaap.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Re: Winterslaap.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:22

Jaaaa, ik wil ook een winterslaap houden,. Niks aan dit weer, doe mij maar een lekker warm bed..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:30

Het is vooral zo erg als je 's morgens lekker warm in je bedje ligt, en dan gaat die achtelijke wekker en moet je eruit, de KOU in. Echt verschrikkelijk!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:56

Nou ik hou mij stug vast aan het '21 december.. Dan worden de dagen weer langer...' Ik heb echt een hékel aan de winter niet te zuinig. Het is koud en somber buiten. Goed het enige voordeel: Als die zon dan een keer volop schijnt is het wel heerlijk warm! Maar verder wou ik dat ik lekker in tussen mn dekens kon kruipen...

Op naar de zomer Haha!

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:18

Haha, herken het probleem helemaal.
Kan 's winters zo lastig opstaan.... Ik heb een wake up light aangevraagd, hopen dat dat het iets verminderd. Huilen van het lachen

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:25

Ik wil ook met winterslaap! Als buiten de zon schijnt wil ik altijd z.s.m. naar buiten, zonnestralen opvangen, koud of niet koud. Maar als het een beetje druilerig donker weer is, dan zou ik ook het liefste in m'n bed blijven liggen. Wake up light helpt trouwens wel een beetje.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:29

Oef, let me get one.

Heb echt zo'n hekel aan de winter, koud, vroeg donker. Nog een paar daagjes en dan is de kortste dag en dan wordt het alleen maar weer langer licht. Vork

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:33

Ik heb niet zo'n last van de winter dit jaar. Vorig jaar wel, toen moest ik elke dag met de trein, dus supervroeg op en laat weer thuis. Woon nu op kamers, dus 's ochtends lekker op de fiets, ben helemaal wakker als ik op de uni kom!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:49

Ik snap precies wat je bedoeld.
Heb er ook erg last van. Ja

Wat voor mij erg goed helpt: zonnebank & sauna!
(&dan met name de eerste)

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 15:49

Brr het is weer koud buiten!
Ga met de carnaval weer lekker op wintersport, heerlijk dat weer daar! board in een trui maar hier is het meteen zo ijskoud, bah

lag gister avond on 9 uur in mijn bedje en presteerde het nog om me een half uur te verslapen:+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:23

Unwritten schreef:
Uhuh, maar jij slaapt niet in de trein, als ik niet steeds in slaap zou vallen in de trein zou ik ook een stuk minder moe zijn Lachen Slapen in de trein is echt erg.. en iedereen in mijn trein slaapt dus dan sukkel je vanzelf ook weg Nagelbijten / Gniffelen

Ik neem ook vaak mn laptop mee, om maar niet in slaap te vallen

Nou, vanochtend is het mij ook gelukt een beetje te dommelen! Haha!

Maar ik lag er ook om 1 uur in en moest er om 4.30 weer uit, op 3,5 uur slaap een hele dag door kan natuurlijk niet, dus even een tukkie gedaan in de trein Tong uitsteken

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:28

Ik ook, met school en alles ben ik zo verschrikkelijk moe. Niet normaal. Gewoon veel te doen elke keer, ik voel dat het me deze week echt opbreekt. Gelukkig volgende week vakantie. Lekker rustig. Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:31

Nadine___ schreef:
Ik ook, met school en alles ben ik zo verschrikkelijk moe. Niet normaal. Gewoon veel te doen elke keer, ik voel dat het me deze week echt opbreekt. Gelukkig volgende week vakantie. Lekker rustig. Lachen

Jep, tot laat in de nacht doorwerken en de volgende dag weer lessen volgen...

Heb de laatste tentamenperiode van donderdag op vrijdag niet geslapen en had op vrijdag 2 tentamens! Had voor de woordenschat toets (ruim 800 woorden) incl. verslag van de cursus en artikelen die zelf geschreven waren een 8 en voor de grammatica (twee brieven schrijven met zoveel passieve zinnen mogelijk) een 10 Haha!

Weet nog niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen Clown

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:29

Adil18 schreef:
Nadine___ schreef:

Jep, tot laat in de nacht doorwerken en de volgende dag weer lessen volgen...

Heb de laatste tentamenperiode van donderdag op vrijdag niet geslapen en had op vrijdag 2 tentamens! Had voor de woordenschat toets (ruim 800 woorden) incl. verslag van de cursus en artikelen die zelf geschreven waren een 8 en voor de grammatica (twee brieven schrijven met zoveel passieve zinnen mogelijk) een 10 Haha!

Weet nog niet hoe ik dat voor elkaar heb gekregen Clown

Haha, een nacht niet slapen en dan zo'n hoog cijfer? Dat je niet in slaap bent gevallen. Ik heb het ook, ik heb mezelf wel een limiet tot half 10 gesteld, dan doe ik niets meer aan m'n huiswerk en ga ik wat anders doen. Het probleem is dat ik ook zo moeilijk in slaap kom de laatste tijd. Ga je nog de hele tijd liggen nadenken over die dag, en wat je allemaal moet doen. Het vreet je soms echt op.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:00

Ik ben ook erg moe de laatste tijd. Er is helaas zo weinig aan te doen.
Op het moment ben ik wel weer flink ziek, ook dat nog.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:11

Ben ook moe en voel me een beetje slap, hier thuis is bijna iedereen ziek (luchtweginfectie). Mijn keel begint ook al een beetje te branden, op deze momenten zou ik ook graag in bed kruipen en er na 3 maanden pas uit komen als alle nare wintervirussen weer weg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:13

Bij mij is het heel simpel. Zodra het licht is ben ik actief, zodra het donker is hoor ik op een of andere manier te slapen.
Aangezien het in de winter langere donker is heb ik in de winter blijkbaar meer behoefte aan slaap Nagelbijten / Gniffelen

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:15

Hoi
ik heb ook structureel slaap tekort, probeer nu gwoon vroeg naar bed te gaan, maar postbode zijn in kersttijd en een eigen paard daarnaast werken neit echt mee aan mijn nachtrust
ga nu ook smiddags wel eens uurtje liggen omdat mijn rug dat nodig heeft, krijg ik toch wat extra slaap

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:25

Blegh, geef mij ook die winterslaap maar...
Heb er eigenlijk nog nooit zo vreselijk last van gehad als nu. Heb ontzettend weinig kracht om 's ochtends op te staan, die kou vind ik vreselijk, ben elke dag heel snel moe (slapen in de trein is inderdaad ook killing), kan me slecht concentreren op school en ben ook niet echt te genieten voor anderen... Komt bij dat ik ook niet best in m'n vel zit, dus 'leve de winter'. No Cheer

PandorJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:27

Idd.Vork
En als je dan op je fiets zit verlang je al helemaal naar je warme bedje. Koffie (of thee)!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:33

wil nu al wel weer mijn bedje in Gaaaap

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:38

Misser schreef:
Als de zon dan een paar uur schijnt en ik ben buiten, heb ik wel opeens ontzettend veel energie!

Herkenbaar, Vitamine D-aglicht Ja

A_lette schreef:
Nou ik hou mij stug vast aan het '21 december.. Dan worden de dagen weer langer...'

Van mij mag het een extra feestdag worden *LOL*

Ik doe mee hoor aan de winterslaap, vermoed dat ik in mijn vorig leven een egeltje was Vork

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:39

oe ja dat treinen sochtends..
brrr... op je fietsje de kou in, en dan een uur in een doodstille trein zitten... ik kan echt niet wakker blijven..
door het fietsen sochtends naar het station word ik meestal wel wakker, maar na een uur treinen kom ik er doodop weer uit.