Niet in schoonfamilie passen/conflicten etc wat doen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Re: Niet in schoonfamilie passen/conflicten etc wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:02

Ik ben bang dat als je niet duidelijk wordt in wat je wilt, (voor jezelf) dat het steeds zwaarder en moeilijker gaat worden en er dus steeds meer kans op een fikse ruzie, danwel tussen familie danwel met je vriend komt. Ga dan deze keer niet mee naar het feest. Kijk of je vriend daarna openstaat voor jouw argumenten. Dus duidelijk zijn en hopelijk gaat je vriend dan ook eens inzien dat dit zo niet langer kan. Vind het echt jammer voor je dat je vriend zo reageert. Hij zou je juist moeten steunen en niet afvallen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 19:08

Ik heb al heel vaak geprobeerd duidelijk te zijn in hoe ik het voel en zie tot ruzie aan toe, en zo ziet hij het niet en ik denk ook niet dat hij het zo gaat zien. Hij is het niet met me eens en vind dat ik over drijf.
Nou moet ik zeggen dat me dat niet veel uit maakt, het punt blijft alleen dat hij het niet leuk vind als ik niet mee ga. Hij neemt mij dat kwalijk. En ik weet dus niet of ik dan wel of niet moet gaan.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:17

Je moet gewoon je eigen gevoel volgen daar kom je het verst mee. Je vriend nog duidelijker vertellen dat je hier niet meer aan mee werkt. Je vindt het jammer voor hem maar het is niet anders.
Steek er niet meer energie in want dat gaat ten koste van jezelf, de andere kant is toch niet van plan om te veranderen.
Zij moeten de eerste stap zetten voor het veranderen kan.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:29

Bij mijn ex heb ik het twee jaar volgehouden om stug te blijven komen en net doen alsof het me niets deed. Maar na de geboorte van mijn zoontje was ik het zat! Toen heb ik gezegd dat het genoeg was en ik ben nooit meer mee gegaan naar een verjaardag oid. Als we ooit zouden gaan trouwen zouden we dat in het buitenland doen en stiekum zodat we helemaal geen familie hoefden uit te nodigen.
Echt, mijn vrije dagen zijn me te kostbaar om mijn humeur door dit soort mensen te laten verzieken. Ik heb wel wat beters te doen op zondagmiddag.

De ouders van mijn nieuwe vriend zijn schatten!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 19:43

Na het laatste conflict heb ik ook gezegt laat ze maar excuus komen aanbieden. Heb het een tijd volgehouden, toen waren ze zoveel jaar getrouwd en stond mijn vriend er weer op dat ik mee ging. Weer heb ik me van me goede kant laten zien. Ik heb geen sorry gehoort. Ik heb weinig gezegt, ben kort af geweest om ze te laten merken dat ik heb zat ben.
En vervolgens ben ik dan de gene die fout zit want ik ben dan niet vriendelijk etc.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:30

Kan je geen compromis sluiten door wel mee te gaan, maar voor maximaal een uur bv? En misschien moet je vriend eens aan zijn familie vragen wat zij prettiger vinden... als zij jou ook liever niet zien komen, dan lijkt het probleem me helemaal opgelost Haha! . Ik heb dit probleem gelukkig niet, maar mijn schoonfamilie woont dan ook in Australie Haha! . Schoonpa is inmiddels 2 x een langere periode bij ons geweest evenals schoonzusje, was hartstikke gezellig. mijn vriend's moeder heb ik helaas maar 1 x irl meegemaakt en dat was toen ik in april 2003 in Australie was (ook zij was erg aardig).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:19

__Nathalie__ schreef:
Na het laatste conflict heb ik ook gezegt laat ze maar excuus komen aanbieden. Heb het een tijd volgehouden, toen waren ze zoveel jaar getrouwd en stond mijn vriend er weer op dat ik mee ging. Weer heb ik me van me goede kant laten zien. Ik heb geen sorry gehoort. Ik heb weinig gezegt, ben kort af geweest om ze te laten merken dat ik heb zat ben.
En vervolgens ben ik dan de gene die fout zit want ik ben dan niet vriendelijk etc.

Vaak met dat soort mensen is het zo dat ze zelf nooit iets fout doen in hun ogen...
Ken het, zei zeggen en doen nooit iets fout, dat je dan niet meer komt tja daar snappen ze nu helemaal niets van.. Het is ook zo moeilijk om je eigen tekortkomingen onder ogen te zien..

De ouders van mijn man zijn zo van, jij hebt je maar te schikken in hoe wij het willen. Tja sorry maar niet bij mij, als je als ouders je eigen kinderen doelbewust kwetst ben je geen ouders in mijn ogen!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:40

Goed idee van vikki. Laat ze maar eens aan je vriend uitspreken wat ze vinden. Maar een uur op bezoek lijkt mij nu juist niet zo'n goed idee, je gaat wel of je gaat niet. (naar mijn idee hoor)
Het is altijd lastig dit soort situaties; je vriend wil zijn ouders niet afvallen, maar eigenlijk vind ik dat hij voor jou moet kiezen. Met jou moet/wil hij verder, zijn ouders blijven altijd zijn ouders. Als hij contact wil houden, dan moet hij daar zelf maar zijn weg in vinden.
Als schoondochter val je toch altijd buiten de boot, ik zou er verder geen energie meer aan besteden.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:40

Oei, herkenbaar. Mijn ex-schoonmoeder was ook geen lieverdje. Nu was dat ook gedeeltelijk te wijten aan mijn ex want elke keer als wij een woordenwisseling of meningsverschil hadden ging hij klagen bij zijn ouders.

Ik wilde toen vooral dat hij het eens voor me op nam tov zijn moeder. En dat deed hij niet. Ik was een slechte huisvrouw in haar ogen en ik had teveel dieren, ik moest dit en ik moest dat. Wat mij betreft kon ze de pot op, ik moet namelijk helemaal niets en zeker niet omdat zij dat zegt!
De maat was bij mij vol toen ze vond dat ik moest gaan lijnen en mijn ex vond dat dan ook maar.

Ik ben weggegaan en ineens kon ex-lief het wel voor me opnemen enz. Ik was er helemaal klaar mee. Tussen ex en mij is het niet meer goed gekomen en daar ben ik achteraf superblij om. Ik heb nu wel hele leuke schoonouders. Vooral mijn huidige schoonmoeder is een schat!

Ik denk ook dat jij onbewust verwacht dat je vriend zegt: "Pa, Ma, het kan me niet schelen wat jullie van haar vinden maar ik ben gelukkig met haar zoals ze is. Ik zou graag zien dat jullie je iets vriendelijker opstellen ongeacht of jullie het nu wel of niet eens zijn met mijn keuze"

Het is ook nodig dat hij ergens een standpunt in neemt anders zal de situatie nooit veranderen. Zolang je vriend het goed vind dat zijn ouders je als "niet-lid" van de familie zien, zal zijn moeder dit gedrag blijven vertonen. Hoe harder jij er iets van zegt des te meer stof heeft ze om een hekel aan je te hebben.

Ik wens je heel veel succes.........

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:53

Kan het misschien zijn dat jij het je teveel aantrekt wat ze zegt? Ik bedoel, jullie liggen elkaar duidelijk niet, misschien zie jij in elke opmerking een steek onder water?

Dialect praten in gezelschap doen mijn schoonouders ook, simpelweg omdat ze niet anders kunnen. Die mensen hebben van huis uit alleen maar plat gepraat, zijn alleen naar de lagere school geweest, dus ze kúnnen gewoon geen normaal Nederlands. Gelukkig versta ik het wel, mijn man doet het ook, dus ik ben het gewend.

Als mensen je op feesten ronduit negeren en geen woord tegen je zeggen, was het voor mij trouwens heel makkelijk, dan ging ik er niet meer heen. Dat kán je vriend toch niet anders zien? Hij ziet toch ook dat er niets tegen je gezegd wordt?
Nee, dan kon hij hoog of laag springen, maar dat deed ik echt niet.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 12:12

Ze doet voornamelijk dingen achter mijn rug om, klagen tegen mijn vriend over mij. Wat er allemaal wel niet mankeerd.
Ze heeft zelfs in het begin gezegt dat ie maar eens goed moest nadenken of hij wel met mij verder wilde omdat ik niet graag uit eten ga.

Ik was niet welkom omdat ik piercings had, tattoo's en ik kwam van het kamp. hun gaan naar de kerk en zagen dat dus niet in het plaatje passen

Wat ik dus vooral vervelend vind is dat ze wel aardig tegen me doet (tot op zekere hoogte) ondertussen van die rare dingen zegt die achteraf niet zo bedoeld waren, en achteraf bij mijn vriend klagen.
Vervolgens zogenaamt lopen janken omdat ik nooit kom.
Nee vind je het gek dat ik niet wil komen.

Ze is zo uitgekookt als de pest.
Voorbeeld : wij wonen in een wagen, ik wil dat gasten hun schoenen uit trekken. Ze vond dat belachelijk. (mijn vriend had het van te voren maar vast gezegt) Nou ze kwamen binnen liepen gelijk al door met de schoenen (en de plantjes en het envelopje.) ze geeft het en ondertussen vraagt ze stiekem heel zacht aan mn vriend moet ik echt mijn schoenen uit doen?

Ik kan daar zo slecht tegen.

En ik maak me niet alleen druk om mezelf maar ook om mijn vriend.
Ze pesten hem altijd met aapje, hij vind bananen lekker hij at altijd bananen vla na het eten en daar zaten ze hem altijd mee te pesten.
Hij heeft vaak gezegt dat ie dat niet leuk vond maar het ging gewoon door.
Hij ging uit huis, hij kreeg een kaartje met op de voorkant een aapje, stond er boven aan de tekst, lief aapje. Nou boos dat ik werd, ik zie dat als een trap na!
Toen ze op visite kwamen begonnen ze over een kalender. Ik zeg wat voor kalender tegen mn vriend, oww niks zegt ie. Hij zei tegen zn ouders dat ie nog in de tas zat.
Dus toen ze weg waren vroeg ik er weer naar want hij wou duidelijk niet zeggen wat het was, bleek het een aapjes kalender te zijn.
Hij wist dat ik boos zou worden en mijn mond open zou trekken daarom zei die niks.
Ik vind dat zo achterbaks!

Ik lig er geen nacht wakker van het gaat me het ene oor in en het andere oor uit, het maakt me alleen boos als ik er heen moet omdat ik niet wil.
Ik heb me er nooit welkom gevoeld (vanaf de eerste keer al)
En ga dus liever niet.

Diablo. Ik bespreek het ook vaak met mijn ouders om raad te vragen en die denken er het zelfde over, mijn vader heeft zelf een keer een gesprek met haar gevoerd (zij werkt waar hij spullen haald voor zn werk) Volgens haar heeft mijn vader op haar lopen schreeuwen met al haar collega's er bij en ze vond dat hij haar voor schut zette. Mijn vader zegt dat er niet eens collega's bij waren en dat hij gewoon normaal tegen haar stond te praten. Ik ben sprekend mijn vader dus waarschijnlijk wist ze gewoon niet meer wat ze moest zeggen. En toen dat bij mij gebeurde sloeg ze op tafel, ging ze huilen en schreeuwen.

Ik weet het gewoon echt niet.
alles in me zegt dat ik niet wil maar dat is altijd eigenlijk al wel geweest maar heb het elke keer maar weer gedaan. Maarja de emmer is over gelopen.

Ik weet het gewoon echt niet.

Ik ben altijd een heel spontaan iemand, ik kan eigenlijk met iedereen wel kletsen. Maar daar spreek ik geen woord. Er heeft nooit wat spontaans aan gezeten.
En over het plat praten. Je kunt best je best doen om verstaan baar te praten, door rustig te praten en proberen minder plat te praten.
Ik vind het gewoon niet netjes om zo te praten als er iemand bij is die dat niet verstaat.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:24

Dit heb ik ook meegemaakt met mijn ex-schoonvader en zijn vriendin.. wat een mensen zeg. Ik ben er vrijwel zeker van dat ik vanaf het begin al niet voldeed aan het ideaal plaatje... (dispuutmeisje, universiteit, feestje hier feestje daar enz) Helaas.. ik zat op de HAVO woonde nog thuis.. erg stil en niet zo'n feestbeest. Laten we zeggen niet ideaal.. dat zoonlief in het weekend meer vertoefde bij mij thuis was een drama. Het heeft zowel mij als mij ex heel lang zeer gedaan.. en achteraf had ik het al uit moeten maken na een half jaar. Hij nam het alsnog op voor zijn vader ookal viel die man zowel hem als mij ontzettend af. Uiteindelijk is het ontploft bij zijn vader thuis en zijn we het huis uitgezet.. ze vielen allebei mijn vriend aan om iets dat totaal onterecht was, dit schoot bij mij echt in het verkeerde keelgat en dat heb ik ze ook goed duidelijk gemaakt incl. mijn mening over hem en haar. Een half jaar later was het uit met mijn vriend en gelukkig vond hij het toen ook wel goed dat ik mijn neus daar niet meer liet zien. Na 3 jaar zo'n schoonvader waardeer ik mijn vader en moeder heel erg ookal zijn ze niet perfect. Na 2 jaar ongeveer kwam ik er ook achter dat hij zijn ex-vrouw ook heeft geslagen.. en zijn idee van vaderschap was erg zakelijk. Zijn kinderen waren meer zakenpartners dan zoons die het liefst ook nog continu tegen elkaar werden uitgespeelt. Ik heb mijn vriend nooit de keus gegeven.. hem of mij Dat is niet eerlijk maar heb wel voor mezelf besloten om er gewoon niet meer heen te gaan om me te laten kwetsen. Dat is ook mijn advies voor jou.. als je niet geaccepteerd wordt leg je daar dan bij neer en laat ze het lekker uitzoeken. Overleg dit ook met je vriend en zeg dat het niet zijn fout is maar dat jij je niet wilt laten kwetsen. Je hebt je best gedaan.. en als het niet normaal kan moet 't maar zo.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:47

Ja, het is moeilijk. Ik heb in het begin ook moeilijkheden met vooral mijn schoonmoeder gehad. Nu koos mijn man (toen nog vriend) altijd onvoorwaardelijk voor mij, dat vond ik wel heel fijn. Ook nu erger ik me nog wel eens, maar ik zet me er overheen. Het is maar even dat we elkaar zien, dan maak ik er een zo leuk mogelijke tijd van. Nu werken mijn schoonouders daar gelukkig ook wel aan mee.

Ik weet niet hoe je vriend over het aapjesgedoe Haha! denkt, maar als hij het niet erg vindt, zou ik me er niet druk om maken (en als hij het wel erg vindt, moet híj er wat van zeggen, het is een grote jongen toch?). Maar een beetje plagerij moet kunnen toch? Dat is wat ik bedoel met dat jij je misschien ergert aan dingen waaraan je je helemaal niet zou hoeven ergeren.
Ik kan me voorstellen dat je ouders er net zo over denken als jij, dat deden die van mij ook toen ik altijd ruzie had met mijn schoonouders. Dus ja, dat je vader woorden met haar gehad heeft, kan ik me wel voorstellen, die staat er misschien ook niet geheel onbevooroordeeld tegenover, het gaat hier natuurlijk wel om zijn dochter.

Meid, probeer het allemaal luchtig op te vatten en als je je er niet prettig bij voelt, gewoon niet meer heen gaan. Jammer voor je vriend, maar jíj voelt je niet gewenst, genegeerd en onprettig, dus beslis jíj of je dat ook wilt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 12:56

Mijn vriend is donker en heeft flapoortjes (zelf vind ik het wel mee vallen maar hij zit er mee)
Hij zit er wel mee dat ze dat doen, als ik vla voor m haal of bijv een bananen soes krijg ik gelijk een weerwoord reactie terwijl ik er niks over zeg.

Het probleem is denk ik dat het nu al zoveel jaar zo gaat en dat steeds kleinere dingen je gaan irriteren.
In het begin heb ik er nooit wat van gezegt. Deed altijd maar gewoon aardig en hielt het bij de gedacht. Maarja in de loop der jaren is het alleen maar beroerder geworden.

Ik heb er ook echt een hekel aan gekregen.
Ik mag ze gewoon niet meer.
En mijn vriend vind het K=t dat zijn broer een vriendin heeft die wel helemaal in het plaatje past (gaat ook naar de kerk) Dus zijn broer is altijd samen en hij altijd alleen.

En dat maakt mijn keuze zo moeilijk.
voormezelf wil ik niet meer, voor hem weer wel.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:34

Nathalie, ik heb echt medelijden met je!!!
Ik heb het zelfs meegemaakt dat mijn "schoonmoeder" van mijn ex-vriendje zo'n ontzettende heks was. Die heeft haar enige zoon gewoon bij me weggetrokken. mevrouw was bang dat ik haar zoon afpakte of zo. Daarnaast kom ik uit de buurt van Rotterdam en zij is een echte achterbakse Amsterdamse Misselijk In haar ogen was alles uit Rotterdam niet goed genoeg of zo. Zijn vader was net zo erg. Nee meneer P moest nog zoveel leren en zo, en hij had echt geen tijd voor een vriendin, dat gepush om prestaties. En samenwonen, oh nee, want zijn carriere........En ik woonde zo ver weg, nee hij wou in de buurt van Amsterdam blijven. En ook mijn tijdelijk baantje in de kassen was niet goed genoeg Misselijk
Afijn, relatie naar de klote, tegen mijn zin in!
Ik geprobeerd hem terug te krijgen, gingen ze mijn ouders bellen dat ik hem met rust moest laten, PARDON? We hebben het hier toen over een jongeman van 25!
Uiteindelijk is hij toch uit huis gegaan, mij gebeld en gezegd dat hij een huisje voor ons had gekocht. Uiteindelijk woonde ik een week bij hem, maar hij durfde het niet tegen zijn ouders te zeggen. Hij heeft me toen gewoon op straat gezet!!! Nu heeft hij een boers meisje gevonden, woont nu 3 kwartier rijden van ma lief (uhh dat is niet echt omgevind A'dam leipo!). Is nooit verder gegaan met school of zo en zijn meisje is maar een simpele ziel als administratieve mup.
Daarintegen heb ik er een hele goede les uit geleerd. Ik ben zelf verder gaan leren en ben nu directie secretaresse Bloos ben ik heel fier op! En ik heb mijn man ten alle tijden tijdens zijn fulltime baan gestimuleerd de avondopleiding TU af te maken terwijl hij er mee wou stoppen!
Maar in elke schoonfamilie is wat hoor. Ook bij mijn eigen nu. Ik hoef ze met kerst niet te zien Knipoog Maar zo erg als hierboven, halleluja.......
Het is nu bijna 10 jaar geleden en nog altijd een vieze nasmaak.........en dat vinden ze gek!