wat als je overlijdt..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amazone77

Re: wat als je overlijdt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:15

ik ben nog maar 31.maar heb alles al geregeld mocht ik dood gaan,ik ben al vanaf mijn geboorte verzekerd bij een begravenisondernemer.en heb alles tot in de puntjes geregeld staan en opgeschreven in een speciaale map.
van de kist tot de bloemen en muziek,
ik wil er niemand mee lastig vallen mocht ik dood zijn,en weet dan zeker dat ik alles goed heb geregeld.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:25

Ik heb niets geregeld (20 jaar) maar ik weet al 1 ding: als ik sterf, doe maar wat je wil. Ik geloof niet dat ik er nog bij ga zijn, dus wat kan het mij schelen als ik een peperdure of goedkope kist heb. Wat telt is hoe de mensen zich voelen die afscheid van mij moeten nemen, dat zij zich er goed bij voelen. Voelen zij zich pas goed nadat ze mij in een diamanten kist hebben gelegd, goed. Voelen zij zich bij wijze van spreke goed als ze me bij het vuilnis hebben neergezet, ook goed(al hoop ik voor hun dat ik dan toch niet kom rondspoken Haha! ). Ik heb zo goed als niemand die nog naar de kerk gaat en zelfs velen die er ronduit een hekel aan hebben, dus die hele misviering mogen ze van mij ook achterwege laten als ze dat willen. Het enige wat ik wel zelf wil is dat indien mogelijk mijn organen worden afgestaan.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:27

Bij mij zit in de map met mn uitvaartverzekering gegevens hoe en wat ik wil.
Het is iets waar ik veel over nadenk en vind dat ook belangrijk!

Heb een uitvaartverzekering geregeld met mn man, die mn ouders hebben opgestart is gesloten en die komt vrij als het moment daar is dit is bovenop mn uitvaart verzekering die ik nu heb!

Je moet een uitvaartverzekering ook om de zoveel jaar nalaten kijken ivm de stijgende kosten niet denken zo die heb ik afgesloten, klaar!!

Testament moeten wij nog wel laten opstellen!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:56

Goof schreef:
Ik mag toch hopen dat mijn nabestaanden niet al hun geld in mijn overlijden stoppen. Lekker goedkoop afscheid nemen en daarna je geld gebruiken om lekker verder te leven. Nee hoor, dood is dood, ik merk echt niet of ik in een luxe bekleedde kist lig of een in elkaar getimmerd houten geval....

Ja ik sluit mij hier helemaal bij aan.. alsof je het merkt!? Van mij part maken ze er een mooi feestje van, van het geld wat over is van de verzekering Haha!

Overigens is het wel helemaal waar wat de TS zegt: je bent er niet of nauwelijks mee bezig. Ik merk het zelf wel aan de verzekering. Die is voor mij al afgesloten en zelfs al helemaal betaald. Maar de prijzen zijn flink om hooggegaan dus ik denk dat het met die ene verzekering niet eens haalbaar is om zelfs een zelf in elkaar getimmerde kist van de "GAMMA" te kopen Haha!
Wel heb ik alles wat ik verzameld heb in een map zitten, waar de polis ed ook bij zit.

Ik neem mij nu al meer dan twee jaar voor om dit uit te zoeken en tot op heden is het er nog niet van gekomen....... Bloos

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:02

http://www.bodyworlds.com/en.html

Dit is hetgeen dat ik graag zou willen, maar dat moeten mijn man en kinderen ook willen.
Ik wil het zelf heel graag, al heel erg lang, maar ik snap ook dat hun het moeilijk vinden.
Of naar de medische wetenschap.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:16

ik vind wel cool dat je daar over na denkt. ik weet namelijk dat mijn moeder (ergens?) een boekje heeft liggen waarin beschreven staat hoe en wat zij op dr begravenis wil hebben.
ik heb er nog nooit zo over na gedacht, maar wat als ik zo terug rij na huis vanaf me werk en een ongeluk krijg dat ik niet overleef?
snap best dat mijn ouders dat lastig gaan vinden, maar in goed vertrouwen laat ik het dan aan hun over.. Lachen

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:19

En begrafenis doe je ook eigenlijk niet voor jezelf, is meer iets voor de nabestaande, afscheid nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:24

1 Ding is zeker: iedereen gaat een keertje dood.

Daarom vind ik persoonlijk zo'n uitvaart verzekering echt iets doms. Je sluit een verzekering af voor onzekerheden, niet voor dingen waarvan je ábsoluut 100% zeker weet dat ze gaan gebeuren.

Bovendien betaal je (als je een "normale" leeftijd haalt) vaak veel meer aan je verzekering dan aan een uitvaart waar je zelf voor zou kunnen sparen door regelmatig wat geld opzij te leggen.
Zo'n verzekering is dus onnodig duur en je betaald er bijna altijd te veel voor (tenzij je echt heel vroeg komt te overlijden).

Voor mij in ieder geval een reden om zo'n verzekering níet af te sluiten.
En een begrafenis? Ik heb aan al mijn dierbaren laten weten dat die zo eenvoudig en goedkoop mogelijk mag.
Gewoon een erg cheap houten kistje. En geen poespas eromheen tijdens de begrafenis.

En dan hóeft 't niet duur te zijn. Het is net zoals bij bruiloften: je kunt 't zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:27

ik weet wel zo'n beetje wat ik wil en dat weten mijn vriend en vader ook.

Vond het vooral belangrijk om duidelijk te hebben wat er met mijn paard moet als ik zou komen te overlijden.

het is op zo'n moment allemaal al moeilijk genoeg voor mn nabestaanden, en hiermee kan ik het ze iets makkelijker maken.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:40

Hypofocus schreef:
Daarom vind ik persoonlijk zo'n uitvaart verzekering echt iets doms. Je sluit een verzekering af voor onzekerheden, niet voor dingen waarvan je ábsoluut 100% zeker weet dat ze gaan gebeuren.

Bovendien betaal je (als je een "normale" leeftijd haalt) vaak veel meer aan je verzekering dan aan een uitvaart waar je zelf voor zou kunnen sparen door regelmatig wat geld opzij te leggen.
Zo'n verzekering is dus onnodig duur en je betaald er bijna altijd te veel voor (tenzij je echt heel vroeg komt te overlijden).

Hier heb jij gelijk in alleen heb ik helaas mogen mee maken dat iemand er ook zelf voor gespaard had maar vlak voor zijn overlijden heeft die zo'n schuld moeten aflossen dat er geen geld meer was voor een begravenis!

Ik heb de verzekering dan ook niet voor mezelf maar voor mijn nabestanden en dan betaal ik maar meer geld dan dat ik zou doen als ik zelf zou sparen, maar dan hoeven mijn nabestanden het niet uit hun eigen zakken te schudden!

Het minste wat ik kan doen voor mijn nabestanden en zorgen dat die up to date blijft!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:43

Mijn vader heeft zijn eigen crematie zoveel mogelijk zelf bedacht. Er werd in Januari 2001 vastgesteld dat hij vergevorderde botkanker had en had nog maar 3 maand te leven. Hij is een enorme vechter geweest en heeft het precies (omdat hij dat perse wou) tot zijn 50ste verjaardag vol gehouden. Hij heeft dus 6 maanden gehad om zijn crematie te plannen. Hij koos samen met zijn moeder de kaartjes uit en de kist, de muziek, de kerk en zelfs de begeleider (of hoe noem je zo iemand)..Voor hem was het dus perfect geregeld.

Ik heb een overlijdensverzekering van ongeveer 8000 euro, wat voor een crematie goed te doen is. Wel ontzettend veel geld idd. Ik wil zelf graag een witte kist, en een witte/grijze lijkenwagen. Ik houd niet zo van het zwarte/sombere geheel. Het hangt wel sterk af van de reden van overlijden. Maar bij ouderdom of ziekte vind ik dat het niet al te somber hoeft te zijn want vaak zijn mensen 'verlost' van de ziekte en is het voor hen een opluchting. Bij ouderdom ook. Ik hoop dat ze later niet in het zwart gaan maar grijs/wit. Compleet wit vind ik weer te trouw-achtig. Maar misschien zijn er tegen mijn tijd wel hele andere trends. Het hoeft geen duur geheel te worden en zo min mogelijk poespas, zo ben ik zelf ook niet namelijk.

Ik heb mijn verzekering ook voor mijn nabestaanden, niet voor mezelf.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:54

Chikiboy schreef:
Naar wat ik heb vernomen wordt de kist niet meeverbrand maar opnieuw gebruikt....eigenlijk een groot schandaal dat wordt stilgehouden Bloos

Zou dat?? Scheve mond Want dat zou ik echt vreselijk vinden... Lips are sealed

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:41

Ik hoef er thuis niet over te beginnen,paps wil er niks van weten Heb er zelf wel over nagedacht maar verder dan een witte kist en witte lijkenwagen ben ik nog niet gekomen.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:08

Ik denk er nog niet over na... Als ik ouder ben misschien wel
Soms heb ik het er met mijn moeder over. Weet wel dat ik haar graag een kist wil geven waar nabestaanden iets op kunnen schrijven.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:50

Ik ben 23 maar zie mij hele begravenis al voor me Vork.
Het hoeft niet zo heeul duur maar wel met heul veul (goedkope rose de fruits) wijn, en heel veel leuke meezingers van oa Guus Meeuwis, Robbie Williams en Paul de Leeuw.Het lijkt me vooral dat ik word herdacht, daar is niet veel geld nodig, als het maar een beetje is zoals ik was Lachen.
Laatst bijgewerkt door Kristie op 16-12-08 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:55

pinuts schreef:
Maar wat als iedereen nou gewoon voor zichzelf van te voren al een plan maakt? Al gaat onderzoeken wat het goedkoopst is? Dat begraven eig veel duurder is dan cremeren etc.. Als ieder voor zich een plan zou maken, zou dat veel prettiger zijn voor de nabestaanden.. Maar niemand is er mee bezig, ''omdat het toch nog lang niet zover is''

Ik weet niet onder wat voor steen jij de afgelopen jaren heb geleefd hoor Haha! maar het is helemaal niet wereldvreemd dat mensen een uitvaardverzekering hebben, een wilsbeschikking of een testament.
Dus hoezo dat "niemand er mee bezig zou zijn? " Verward

Ik heb dit gewoon allemaal al netjes geregeld, 15 jaar geleden al.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:03

Het maakt kij niks uit wat ze met me doen als ik dood ben, voor mij is dood dood!
ze mogen het doen zoals mijn nabestaande het willen en zodat zij er een goed gevoel bij hebben.
Als het aan mij ligt zo goedkoop en simpel mogelijk,zonde om veel geld uit te geven aan iets wat verbrand of begraven wordt.
Van mij part geven ze me mee aan de rendac of voor de medische wetenschap.
Maar dat is dus hoe ik erover denk,mijn nabestaanden zullen er wel anders over denken dus laat ik het aan hen over.
Ik moet nog wel een verzekering afsluiten want ik wil niet dat zij voor de onkosten op kunnen draaien.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:04

Voor zolang ik niemand heb die financieel van mij afhankelijk is, doe ik daar helemaal niets aan. Als dat wel zo gaat zijn, zal ik daar over nadenken. Mijn naasten krijgen alle vrijheid om de dingen regelen zoals zij die willen. Als zij maar vinden, dat ze het 'fijn' geregeld hebben en er vrede mee hebben. Ik merk daar toch niks van (denk ik toch Haha! ).Al heb ik daar nooit echt over gesproken met mijn ouders.

Ik heb wel ZEER UITDRUKKELIJK tegen mijn ouders, broer en schoonzusje gezegd dat ik orgaandonor ben en dat ik heel 'blij' zou zijn als ik anderen zo kan helpen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:08

Voor de mensen die wel alles fijn geregeld hebben of willen (als in : ik wil een witte kist, ik wil gecremeerd worden, ik wil die muziek...), geloven jullie dan dat jullie nog "aanwezig" zullen zijn? Of gewoon omdat je bang bent dat er anders ruzie komt (de een wil begraven en de ander cremeren bv) of nog iets anders?

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:10

Het is het afscheid van mij en ik vind dat ook een kans om mijn muziek nog te delen met mijn nabestaande en er blijft ook nog ruimte over die mn nabestaande mogen invullen!

Het is van mij uit ook om mn nabestaande te helpen dat ze niet alles hoeven te bedenken terwijl ze heel verdrietig zijn!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:13

tante_trien schreef:
Mijn oma is gecremeert, en we hebben echt geen hele mooie ontzettend dure kist gekocht, ik vond de kist zelfs afschuwelijk lelijk, maarja, hij werd toch verbrand..

Ik weet dat het moet, maar ik wil zelf niet in een kist.. leg mij maar op een matras neer, ik vind een kist zo mens-onterend.. Helaas moet het.

Je hoeft niet in een kist. Tegenwoordig mag je ook begraven worden in een lijkwade bijvoorbeeld.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:14

Ik heb ook altijd gezegt, wat mijn moeder zelf ook altijd zegt.. Mocht ik komen te overlijden, zoek dan de goedkoopste kist uit, want ik merk er toch niets van en ik ben (net als hoe ik nu leef) met 'weinig' tevree

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:15

Wij weten van iedereen om ons heen hoe of wat ze willen,weet het zelfs ook van mijn dochter van 19...Ik vind het een belangrijk iets. Wij willen trouwens gecremeerd worden in een kartonnen doos,voor mij hoeft het allemaal niet met die poespas,en als je gecremeerd word,halen ze de sluitingen en hengels van je kist af omdat die niet verbranden,en dat is juist hetgeen wat een kist bijzonder maakt...Maar ik vind het zeker heel belangrijk dat je van naasten weet hoe of wat,omdat een ongeluk in een klein hoekje zit...Beter goed voorbereid toch?

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:20

Ach ja. Mijn nabestaanden mogen kijken wat ze willen.. Als er maar niet te veel om mij getreurd wordt Knipoog iedereen moet weer lekker verder met zijn levendje.

Wel zou ik liever gecremeerd worden, maar als hun mij graag willen begraven vind ik dat ook goed. Ik denk alleen dat ze dat niet doen, ze weten hoe eng ik die vieze beestjes onder de grond vind hahahaha

Komt vast allemaal wel goed. Als hun er allemaal maar vreede mee hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:24

Chikiboy schreef:
tante_trien schreef:
Mijn oma is gecremeert, en we hebben echt geen hele mooie ontzettend dure kist gekocht, ik vond de kist zelfs afschuwelijk lelijk, maarja, hij werd toch verbrand..

Ik weet dat het moet, maar ik wil zelf niet in een kist.. leg mij maar op een matras neer, ik vind een kist zo mens-onterend.. Helaas moet het.

Naar wat ik heb vernomen wordt de kist niet meeverbrand maar opnieuw gebruikt....eigenlijk een groot schandaal dat wordt stilgehouden Bloos

Hoe kom je daar nou toch bij? Verward