Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
). Ik heb zo goed als niemand die nog naar de kerk gaat en zelfs velen die er ronduit een hekel aan hebben, dus die hele misviering mogen ze van mij ook achterwege laten als ze dat willen. Het enige wat ik wel zelf wil is dat indien mogelijk mijn organen worden afgestaan. Goof schreef:Ik mag toch hopen dat mijn nabestaanden niet al hun geld in mijn overlijden stoppen. Lekker goedkoop afscheid nemen en daarna je geld gebruiken om lekker verder te leven. Nee hoor, dood is dood, ik merk echt niet of ik in een luxe bekleedde kist lig of een in elkaar getimmerd houten geval....
Hypofocus schreef:Daarom vind ik persoonlijk zo'n uitvaart verzekering echt iets doms. Je sluit een verzekering af voor onzekerheden, niet voor dingen waarvan je ábsoluut 100% zeker weet dat ze gaan gebeuren.
Bovendien betaal je (als je een "normale" leeftijd haalt) vaak veel meer aan je verzekering dan aan een uitvaart waar je zelf voor zou kunnen sparen door regelmatig wat geld opzij te leggen.
Zo'n verzekering is dus onnodig duur en je betaald er bijna altijd te veel voor (tenzij je echt heel vroeg komt te overlijden).
Chikiboy schreef:Naar wat ik heb vernomen wordt de kist niet meeverbrand maar opnieuw gebruikt....eigenlijk een groot schandaal dat wordt stilgehouden
Want dat zou ik echt vreselijk vinden...
Heb er zelf wel over nagedacht maar verder dan een witte kist en witte lijkenwagen ben ik nog niet gekomen.
.
. pinuts schreef:Maar wat als iedereen nou gewoon voor zichzelf van te voren al een plan maakt? Al gaat onderzoeken wat het goedkoopst is? Dat begraven eig veel duurder is dan cremeren etc.. Als ieder voor zich een plan zou maken, zou dat veel prettiger zijn voor de nabestaanden.. Maar niemand is er mee bezig, ''omdat het toch nog lang niet zover is''
maar het is helemaal niet wereldvreemd dat mensen een uitvaardverzekering hebben, een wilsbeschikking of een testament.
).Al heb ik daar nooit echt over gesproken met mijn ouders.tante_trien schreef:Mijn oma is gecremeert, en we hebben echt geen hele mooie ontzettend dure kist gekocht, ik vond de kist zelfs afschuwelijk lelijk, maarja, hij werd toch verbrand..
Ik weet dat het moet, maar ik wil zelf niet in een kist.. leg mij maar op een matras neer, ik vind een kist zo mens-onterend.. Helaas moet het.
iedereen moet weer lekker verder met zijn levendje.Chikiboy schreef:tante_trien schreef:Mijn oma is gecremeert, en we hebben echt geen hele mooie ontzettend dure kist gekocht, ik vond de kist zelfs afschuwelijk lelijk, maarja, hij werd toch verbrand..
Ik weet dat het moet, maar ik wil zelf niet in een kist.. leg mij maar op een matras neer, ik vind een kist zo mens-onterend.. Helaas moet het.
Naar wat ik heb vernomen wordt de kist niet meeverbrand maar opnieuw gebruikt....eigenlijk een groot schandaal dat wordt stilgehouden