Hoe krijg ik mijn wasmachine weer fris??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Hoe krijg ik mijn wasmachine weer fris??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:13

En hoe is het uiteindelijk afgelopen?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:16

heb je het filter ook eens goed schoongemaakt?
Bij mij werkte het om met 90 graden te wassen met soda
en het filter schoongemaakt

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:25

ik ben ook wel benieuwd hoe het nu staat met de geurtjes Haha!

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 17:03

Hai allemaal!!
Het is al stukken beter met de wasmachine, maar ik ben eigenlijk nog steeds niet tevreden....
De rubbers van de deur zijn helemaal schoongemaakt en morgen gaat mijn mannetje de afvoer nog eens helemaal schoonmaken. Ik heb hem 2x op 95 graden laten draaien met biotex, 1x met soda en nog met bleekwater.....
Het is dus al frisser, maar nog niet dat je denkt van nu is het helemaal goed....
Volgens mij kan ik niet bij de filter van mijn wasmachine?? Zoiets staat namelijk niet in de gebruiksaanwijzing.....hopelijk met morgen nog een keer uitsoppen dat het dan weer wat beter gaat.

Nog bedankt voor al jullie tips!!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 17:56

meestal kan je aan filer door aan voorkant van machine zo`n klepje weg te halen en dan zit daarachter het filter

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:01

Idd moet er ergens een filter zitten, waar vaak vuil in zit bij dergelijke problemen.

Vind het een leuk topic overigens, met goede tips Haha!

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 18:07

Achter het klepje aan de voorkant heb ik de vorige keer een soort van rubber getrokken (met slijm en andere viezigheid, bah!!) is dat rubber dan dus de filter???
Morgen doen we dat "experiment" nog een keer, of nou ja "we", mijn mannetje mag dat voor me doen Knipoog

Verder kreeg ik nog een tip van iemand om altijd met waspoeder ipv vloeibaar te wassen, dat doe ik dus ook maar.....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:09

Nee een filter is van plastick, die moet daar achter dat klepje ergens zitten, dat is een buisvormig filter die je eruit kan trekken.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:13

OlimpicDiaz schreef:
Achter het klepje aan de voorkant heb ik de vorige keer een soort van rubber getrokken (met slijm en andere viezigheid, bah!!) is dat rubber dan dus de filter???
Morgen doen we dat "experiment" nog een keer, of nou ja "we", mijn mannetje mag dat voor me doen Knipoog

Verder kreeg ik nog een tip van iemand om altijd met waspoeder ipv vloeibaar te wassen, dat doe ik dus ook maar.....

volgensmij juist niet met waspoeder, en wel met vloeibaar, zodat het geen bal kan vormen,,
en ook 1x in de zoveel tijd op 90 graden om verstopping te voorkomen, en niet teveel, de meeste mensen doen er veel te veel waspoeder in...

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:14

Wat je ook nog kunt doen. Is op kookwas met een tablet voor de afwasmachine! Schijnt erg goed te zijn.. Ook tegen kalk(van kalk gaat een wasmachine ook stinken)... Een vriendin van mij doet dit ook, en haar was ruikt altijd heeerlijk!! Ik vergeet elke keer een afwasmachine tablet van haar mee te nemen, dus heb het nog niet getest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:15

Wat ook kan stinken is het vak waar je het waspoeder ingooit en de weg naar de trommel. Dus kokend water met azijn erdoor gooien en de wasmachine op 90 graden laten draaien (moet je sowiezo af en toe doen)
Of een bolletje gebruiken, dan krijg je dat niet.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 18:17

Mmmmm, achter het klepje zie ik een rubber slangetje met een dopje er in en een soort van plastic buis met een draaidop er op....
Ik denk dat ik dit met mijn "verstand" maar even moet laten zitten en het gewoon morgen even aan mijn ventje over moet laten voordat ik straks heel de badkamer blank heb staan Knipoog.

Morgen horen jullie weer meer!!

O ze zeiden tegen me wel juist waspoeder omdat dat vet beter weghaalt? Tja, ik ben ok geen expert Knipoog
Maarre, dat teveel waspoeder kan wel eens kloppen bij mij.....ik ben daar erg scheutig mee (omdat ik dacht van als ik maar genoeg doe, dan gaat de stank wel weg.....) Bedankt dus voor die tip!!!

Ik heb nu trouwens ook Calgon gekocht voor de wasmachine tegen de kalk, maar ik heb nog niet voldoende was verzameld dus nog niet gebruikt Knipoog
Wellicht dat een vaatwassertablet dan ook wel werkt....klinkt wel aannemelijk?

Oke, dus beter het waspoeder direct in de trommel begrijp ik hieruit?

Thanx!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:39

Als je een emmer bij de hand hebt dan kun je daar het rubberen slangetje in doen en het dopje ervan af halen Knipoog Komt altijd nog een restje water uit. En soms iets meer dan een restje Haha!

Waspoeder is naar mijn ervaring beter dan vloeibaar ik heb een hoop wasmachines gezien van binnen die door vloeibaar wasmiddel echt helemaal vast geslipt zaten.. Waspoeder meteen in de wasmachine kan, alleen moet je dan geen voorwas draaien Knipoog Teveel waspoeder heeft sowieso geen zin omdat de meeste wasmachines extra water pakken omdat ze nog sop registreren Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:39

Hoe meer waspoeder je gebruikt hoe meer een wasmachine na een tijd gaat stinken: zuinig doseren is de boodschap Ja

Ik laat mijn wasmachine om de 2 maand een kookwas leeg draaien zonder product in, helpt ook Ja

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:05

Heb je het al geprobeerd met Steradent? Dat heeft bij mij toen geholpen dus het valt te proberen. Gewoon één of twee in de vakjes gooien waar je anders waspoeder in doet en dan op 90 graden laten draaien.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 18:07

Steradent moet ik inderdaad ook nog even proberen....
De was van vandaag is alweer redelijk frisser trouwens, dus we gaan de goede kant op!!
Heb nu ook van die Calgon-tabs....dat schijnt ook goed te zijn...