Auto totaal los verklaard:(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

puma

Re: Auto totaal los verklaard:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:33

Chiqa schreef:
_Nancy_ schreef:
Vind het in ieder geval wel een beetje flauw, maargoed..

Niets flauws aan hoor, of had jij in dat rijtje willen staan?? Ik ben altijd blij als ik een noodstop moet maken dat mensen niet pal achter mij zitten, gewoon zoals het hoort Lachen
Sorrie fraaier zal het nooit worden

frankiej schreef:
en jij verwacht dat je oude wagentje gesloopt wordt? echt niet hoor,

Weet wel zeker dat die gewoon over week weekje weer te koop staat Lachen Maar je moet wat als je verder niet de middelen omhanden heb om hem weer te herstellen, zo gaat dat gewoon.

miekelover schreef:
ik probeer het toch niet goed te praten chica. ik weet heus wel dat het mijn eigen schuld is. maar het is toch nooit leuk om een ongeluk te krijgen

Ben blij dat je inziet dat je inziet dat het ook anders had gekunt, ach...je zult er wel je leerstof uithalen
soms heb je zo'n dure les nodig om te leren inzien dat het ook anders had gekunt.
Succes met je nieuwe auto.

Men .. wat ben jij toch altijd een ongelofelijke betweter. Zoiets kan iedereen in een moment van onoplettendheid gebeuren, ook de fantastische Chiqa! Het is al erg genoeg dat ze haar autootje kwijt is, dan zit je niet op dit soort verwijtende berichten te wachten. TS, erg spijtig, gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 22:54

Chiqa schreef:
Ja praat het maar goed, als je meer afstand had gehad had je beter kunnen remmen en was je auto nog heel geweest.
Sorrie fraaier kan ik het echt niet maken voor je, de wet is niet voor niets dat je altidj fout bent als je iemand van achteren aanrijdt Vork

Gelukkig ben jij zo perfect he Chiqa, overigens kom jij dat in de rechtzaal dan eens uitleggen, wij hebben al 3 jaar een rechtzaak lopen over iemand die achterop onze trailer is gereden, uitgemaakte zaak zou je denken... niet dus.

Anouk succes met het vinden van een nieuwe auto.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:31

Ongelukken gebeuren nu eenmaal hoor...

laatst op de snelweg vlamde er eentje van het eerste vak naar het tweede, recht voor mijn neus (fout inhalen)... ik zat er dus gelijk kort op, gelukkig zag ik het aankomen en had ik mijn voet al van de gas en op de rem... want hij trok allesz dicht, van 120 naar 60.
Ik heb meegeremd en volgens mij heeft mijn bumper de zijne een kusje gegeven bijna... had mijn voet niet al op de rem gestaan....

Achterbank is van de mep platgevlogen, wat in de koffer zat is keihard tegen de voorruit gegaan.

Ik had mijn hart in mijn handen hoor... ik rij altijd heeeeeel defensief, echt waar, maar soms kun je werkelijk niks doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:49

Chiqa schreef:
Ja praat het maar goed, als je meer afstand had gehad had je beter kunnen remmen en was je auto nog heel geweest.
Sorrie fraaier kan ik het echt niet maken voor je, de wet is niet voor niets dat je altidj fout bent als je iemand van achteren aanrijdt Vork

Tsja.... Zelfs al heb je minstens 5 seconden afstand, dan nog kan 't maar zomaar mis gaan zonder dat je het had kunnen voorkomen. Ik had er helaas haast over mee kunnen praten. Dik 200 meter afstand op de snelweg, auto voor me staat plotseling vol op de rem van 120 naar 0. Echt STIL. Linker rijstrook.

Wat was ik toen blij met die ruim 200 meter afstand (eerder 250 meter zelfs!) toen ik op max een halve meter afstand van diegene na een aantal keren bijna de vangrail in te zijn geslipt tot stilstand kwam.

Bijna 250 meter.

Puur het verschil in remweg tussen een dikke BMW en een Suzuki Alto.

Ik was fout geweest als 't mis was gegaan, mijn auto was total-loss geweest en waarschijnlijk was ik er zelf ook niet heel vanaf gekomen.

Als ik 3 seconden afstand had gehouden (ik kende 'um trouwens als TWEE-secondenregel?) was dit ontzettend fout gegaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:52

Nouks, ik heb dus iets heel gelijkaardig gehad, alleen was de afstand dus veel korter door het rijgedrag van de ander (ik kon echt niet weg)... Goddank dat de zijne niet beter remde dan de mijne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:55

Nouks schreef:
Zelfs al heb je minstens 5 seconden afstand, dan nog kan 't maar zomaar mis gaan zonder dat je het had kunnen voorkomen.

Ongetwijfeld maar het is niet voor niets bewezen dat dit wel degelijk levensreddend kan zijn of veel schade kan voorkomen.
Als er niets voor je is en je kan remmen is één en één immers twee. (Sorrie ik heb die regel niet verzonnen hoor)

Nouks schreef:
Dik 200 meter afstand op de snelweg, auto voor me staat plotseling vol op de rem van 120 naar 0. Echt STIL.

En hoeveel seconde heeft hij daarover gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:57

Chiqa schreef:
En hoeveel seconde heeft hij daarover gedaan?

Op het moment dat je zelf bezig bent met heel hard remmen, ben je er echt niet mee bezig hoe lang hij er over heeft gedaan om te remmen. Ik weet wel dat hij voor mijn idee plotsling STIL stond, dat ik een aantal keren bijna in de slip raakte en dat ik echt gedacht heb het niet te overleven. Op zulke momenten ben je met andere dingen bezig dan met tellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:59

Nee dat begrijp ik ook wel, maar zoals jij het neerzette leek het net of hij van 120-0 in één keer stilstond,
vandaar mn vraag Knipoog
Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk neem aan dat men dat wel begrijpt.
Maar afstand is alles, bekijk de statistieken maar eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 02:03

Hij had in ieder geval overduidelijk wel ABS en ik niet, bijvoorbeeld. Ik weet wel dat die kerel z'n remmen onwijs goed voor elkaar moet hebben gehad. Ik hield bewust zo veel afstand omdat ik z'n rijstijl niet vertrouwde, dat wantrouwen was gegrond, zo blijkt maar weer.

Maar ik had die afstand dus echt nodig om tot stilstand te kunnen komen, en verder heb ik echt mazzel gehad dat ik A) al erg alert was op zijn rijstijl, en B) wist wat te doen op het moment dat de achterkant naar links slipte.

En tuurlijk is afstand alles, dat ben ik helemaal met je eens. Iedere seconde méér afstand is weer minder risico. Absoluut. Is ook niemand die dat zal ontkennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:16

Wat een idioot zeg Nouks, toch maar weer 'fijn' dat je dit een beetej aan zag komen allemaal,
waarom gedroeg hij zich zo idioot dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:41

Waarom? Tsja, heb hem niet gesproken... Weet wel dat ik al een keer of vijf voor en achter hem had gereden, dat 'ie dan weer met 110 links reed en dan weer bumperklevend achter je op de rechterrijstrook terwijl de linker gewoon vrij was, dat 'ie me soms inhaalde met dik 140 en soms af liet zakken tot onder de 100... Toen ik voor dezoveelste keer achter hem belandde, dus maar flink afstand gehouden voor het geval dat.

Metertje of 250 voor me reed hij, met daarvoor nog een auto. Hij zag er letterlijk bovenop terwijl er netjes 120 gereden werd, bestuurder van auto daarvoor tikt iets zijn rem aan, pats-boem dikke BMW vol op de rem tot stilstand op de linkerrijstrook.

...Degene achter mij kon net uitwijken naar rechts, verder was rechterrijstrook redelijk vol, dus voor mij zat er niets anders op dan vol op de rem. Toen ik een halve meter achter hem tot stilstand kwam (zag z'n nummerplaat niet meer in ieder geval, even om de afstand aan te geven), trok hij direct daarna weer op.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 21:53

Citaat:

heb een auto bij jouw in de buurt gezien. bij smaals bij oudenbosch. gisteren denk ook voorbij jullie huis gereden

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:29

miekelover schreef:
Citaat:

heb een auto bij jouw in de buurt gezien. bij smaals bij oudenbosch. gisteren denk ook voorbij jullie huis gereden

2 haf''s en 3 kleintjes zien staan? Haha!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 17:22

ik zag een een oogflits een haflinger staan. we konden ze garage niet vinden. als je aan de dijk woont zal jij het wel zijn

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:42

Jep staan maar 2 haflingers aan de dijk en die zijn van mij.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 17:30

Nou ben net terug en heb de auto gekocht. Ik krijg de auto 31 december. de auto wordt apk gekeurd grote beurt. 3maanden garantie en een volle tank. Kan ik straks eindelijk weer autorijden

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:03

Altijd zonde zeg.

Wat voor auto heb je nu gekocht?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 16:00

een fiat seicento een knal rode

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 20:51