hebben jullie dat ook: uitlenen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

Re: hebben jullie dat ook: uitlenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:17

Heb zelf wel eens een trailer geleent bij een vreemde...
Hele aardige mensen, kon de trailer zo meenemen maar moest natuurlijk wel gegevens van ons achterlaten.
Mijn pony die ik had gekocht gingen we ophalen, maar dat ging goed mis.
dier is doorgegleden met inladen onder de stang door en met zijn hoef tegen de wand aangekomen.
Resultaat kapotte trailer ( houte trailer) en gewonde pony ( pony wilde de trailer niet in werd er zo goed als in gemept door de mensen daar Nagelbijten / Gniffelen )

Vond het echt verschrikkelijk om het door te geven dat hun trailer kapot was.
Zou uiteraard de schade vergoeden.

En wat zegt die man toen we het verhaal uitlegde.
Vreselijk zeg hoe is het met de pony?
Niks geen woord over de trailer.
Zei nog dat ik me adres gegevens en dergelijke wilde achterlaten ivm de kosten maar daar moest die niks van weten...

Voelde me wel diep schuldig, maar was erg blij dat deze man het luchtig opnam.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:30

Ik heb het probleem vooral met geld uitlenen. In tussenuren gaan we vaak naar het winkelcentrum om iets te eten of drinken te kopen. Ik heb altijd mijn portomonnee met pinpas mee naar school, dus als er iemand een keer geen geld mee heeft, ben ik degene die even geld voorschiet. Erg vind ik dat niet hoor, als ik het maar terug krijg. De meeste vriendinnen betalen binnen een paar dagen terug, maar bij 1 vriendin moet er steeds zelf achteraan gaan. Een paar weken geleden hadden we een italiaanse bol van €3.75 gegeten in een restaurantje en na 50 keer vragen kreeg ik het eindelijk terug. Ze had zogenaamd geen geld, terwijl ze wel steeds sigaretten kon kopen. Verward Nu is het niet zo dat ik te weinig geld heb, ik heb juist redelijk veel geld voor m'n leeftijd, maar het gaat me gewoon om het principe. Ik denk dat ik dus geen geld meer aan haar uitleen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 14:38

Komt heel bekend voor Ts, ik ben verdomde zuinig op mijn dvd's, games etc krijg ik ze terug onder de krassen en vette vingers!
Daar kan ik echt boos om worden. Boos!
Laatst ook, een boek uitgeleend, krijg ik het boek een week later terug met waterschade, eens en nooit meer dus. Boos!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:22

Wij hebben altijd dvd's uitgeleend, maar aangezien je ze 9 van de 10 keer niet terug krijgt zijn we er van afgestapt.
De enige mensen die nog spullen lenen zijn de mensen die in hetzelfde huis wonen als mij of vaak langs komen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:42

Leen maar aan weinige mensen en van hen krijg ik het altijd netjes terug. Ja

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:45

Ik leen liever geen dingen uit.. Alleen als ik ze toch niet meer nodig heb..

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 15:46

Ik leen wel eens dingen uit, maar dat ligt aan de situatie en hoe dierbaar iets voor me is. Geld leen ik bijna niet meer uit de laatste tijd, want in de meeste gevallen krijg ik het niet terug, en ik heb geen zin om telkens te gaan bedelen of ik het nog krijg Vork