wat je ook doet, het is dus nooit goed Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
wat je ook doet, het is dus nooit goed tita schreef:wat je ook doet, het is dus nooit goed
Rhodos schreef:Eens. Kijk ook maar eens goed naar je vriendenkring en naar wanneer welke mensen hieruit verdwijnen (de reden daargelaten).
Rhodos schreef:Eens. Kijk ook maar eens goed naar je vriendenkring en naar wanneer welke mensen hieruit verdwijnen (de reden daargelaten).
tita schreef:vallen exen daar ook onder

Runn_love_ schreef:Blue_Eyes schreef:Tegelijk voed ik mijn kinderen op - en zo ben ik zelf ook opgevoed - om niet alleen aan jezelf te denken, maar ook iets voor anderen te doen, niet omdat het voor jezelf goed voelt, maar omdat het goed is voor de ander.
En dat doe ik allannnngggg niet meer voor het goede gevoel van de goedkeuring van mijn mama hoor
dat hoorde ik met levo lessen (daar hebben we het nu over) dat met kinderen is dus om je zelf te vereeuwigen en iets van jou mee te geven zodat ze aan je blijven denken ook als je er niet meer bent....
Suzanne F. schreef:Ja eens. Dit zie je zelfs al bij kinderen terug. Eigenlijk daar zelfs nog het puurst. Hoe ouder je wordt hoe meer je dat kan verdoezelen.
Mijn vader zei altijd: Iedereen staat er alleen voor in het leven en iedereen gaat alleen dood. Je moet pakken wat je pakken kan in het leven, eet of je wordt gegeten, dood of je wordt gedood. En als jij het niet doet dan doet een ander het wel.
Citaat:Ik vind egocentrisch een beter woord keuze.
Zelfs al doe je wat goeds voor een ander is dat ook vaak voor een gedeelte egocentrisch, want dat doe je omdat dit jezelf een goed gevoel geeft.
En dan bedoel ik niet gelijk van: kijk eens wat ik voor die gedaan hebt!, maar meer van : Fijn dat ik dat heb kunnen doen.
Citaat:Nou, met die gedachte doe ik dat dus echt niet. Als ik iets doe voor een ander denk ik daarbij ook echt niet aan mijn moeder, zoals ik al zei...
ik ben het daar ook niet mee eens.. kan me ook niet voorstellen dat mensen dat van deze tijd nog doen.
Citaat:Verder heb ik wel vaker gelezen dat goededoelen steunen en anderen helpen idd een deel 'voor diegene is', maar zeker ook een deel voor jezelf. Je stijgt immers mogelijk weer wat in aanzien, niet geheel onbelangrijk voor de mens blijkbaar.