roze = homo(kleur) = stereotype/verkeerdbeeld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: roze = homo(kleur) = stereotype/verkeerdbeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:18

Jij hebt wel iets met 'homo' topics, niet? Sigaar

Overigens dragen de meeste jongens roze kleding.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 22:29

Anthea schreef:
Jij hebt wel iets met 'homo' topics, niet? Sigaar

Overigens dragen de meeste jongens roze kleding.

ja, guess 3 times why Vork trouwens, jij zou dat 'moeten' weten Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:43

Ik weet wel waarom, maar vind het nogal overdreven, meeste mensen denken niet meer zo 'ouderwets' over homo's. Clown

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 22:55

hmmm.... dat zeg jij Vork

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:57

Ik vind het nogal raar om elke (in roze gekleede)man direct de stempel HOMO te geven,al vind ik wel dat het er een beetje aan ligt watvoor roze. Een mooi roze overhemd met zwart pak vind ik toch best sexy maar zo'n knal kleur roze vind ik te ver gaan.
Overigens vind ik het wel stoer als een hetero man zich in roze durft te vertonen, een man met een eigen mening die zich weinig aantrekt van anderen,daar hou ik wel van. Knipoog

Tja en dan nog....wij vrouwen dragen ook alle voorkomende kleuren, en vroeger héél vroeger waren vrouwen gekleed in rok of jurk en mannen in broek,zijn wij (spijker)broek dragende vrouwen toch ook geen potten Haha!

Het zelfde voor paarden, ik kleur mijn merrie ook in blauw en groen dus waarom een ruin of hengst niet roze....beetje met de tijd mee gaan hoor....METRO paarden Tong uitsteken

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 23:01

Tsja, ik moet bekennen dat ik er bij paarden wel zo over denk, al word het wel minder.
Ik zou niet weten waardoor dit komt, maar ik vind als je een stoere hengst hebt een roze dekje toch een beetje raar staan, kan niet uitleggen waarom. Toch staat het bij veel paarden wel mooi, of het nou merries of ruinen/hengsten zijn.
Mijn beeld verdraaid de laatste tijd steeds meer, al zou ik mijn ruin geen roze aandoen. Vork

Bij mannen absoluut niet, geef mij maar een vent met een zachtroze shirtje. Lovers (fel-roze is dan weer niks voor mij Vork )