Veganisme

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Veganisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:33

Oamaru schreef:
Ja, maar er hoeven geen dieren voor te lijden of dood te gaan. Knipoog

Een kip lijdt ook niet als ze een ei eet, een schaap ook niet als je een wollen trui wil dragen. "Lijden" of "doden" is geen vereiste bij veganisme, er worden gewoon geen dierlijke producten gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:34

xManon_ schreef:
Toch zijn dit ook levende dingen die je dood maakt.

Maar het zijn geen dieren... Geen planten, maar ook geen dieren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:12

Nouks schreef:
xManon_ schreef:
Toch zijn dit ook levende dingen die je dood maakt.

Maar het zijn geen dieren... Geen planten, maar ook geen dieren Knipoog

Ze behoren toch tot het plantenrijk? Heb ik iig zojuist geleerd met biologie. Sigaar

Veganisme gaat voor mij echt te ver, zou daar nooit aan beginnen. Hoewel ik wél vegetariër wil worden zodra ik uit huis ga (mag het nu nog niet van mijn ouders).
Het lijkt mij gewoon onmogelijk om gezond het leven door te gaan als veganist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:15

Als je echt streng veganist bent kan je niet heel veel meer doen/dragen/eten. Ik ben vegetariër en hoewel ik er buiten het niet eten van vlees/vis op let om zo 'diervriendelijk' mogelijk te leven zou ik geen veganist kunnen worden hoor.
Ten eerste lijkt het me te ongezond en ten tweede heb ik geen probleem met een biologisch eitje of een wollen trui. Mijn principes zijn er dus ook niet allemaal naar.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:54

Nouks schreef:
Een kip lijdt ook niet als ze een ei eet, een schaap ook niet als je een wollen trui wil dragen. "Lijden" of "doden" is geen vereiste bij veganisme, er worden gewoon geen dierlijke producten gebruikt.

Er is mij ooit door veganisten verteld dat ze juist wel vinden dat een kip moet lijden als je een ei eet. Om het even heel zwart-wit te zeggen, hun denkwereldje kwam er op neer dat voordat je een ei kon hebben een kip moest kweken, om veel eieren te hebben dus veel kippen, dat al die kipjes ergens zielig op elkaar gepakt zitten zonder zelfs maar een centimeter vrije ruimte en dan massaal eieren moeten produceren. Melkkoeien zijn dan weer de zielige kalfjes die weggerukt worden van de moeder en de koe die zich leeg moet laten melken etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 22:59

Hmmmmm ik snap de denkwijze, Katleentje, maar je hebt niet voor niets bijvoorbeeld ook "eieren van de boer" (net zo goed dierlijke producten, maar wie weet is de kip die dat ei gelegd heeft zelfs geboren en opgegroeid in de reuzeren of achtertuin van die boer)... Die zijn ook uit den boze.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:26

Die eieren van een boer zijn ze bang voor dat ze bevrucht zijn Knipoog Tenminste een tante van me eet naast geen vlees ook geen eieren vanwege de mogelijke bevruchting... Dat eieren niet bevrucht worden zonder haan erbij geloofd ze dan weer niet Nagelbijten / Gniffelen