Callcenters, bellen ze jullie ook zo vaak?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Callcenters, bellen ze jullie ook zo vaak?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:33

Wat plien zegt.

Ik zeg meestal nieteens iets, als ik hoor dat 't een callcenter muts is dan hang ik op. Lachen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:43

Als ik gebeld word vanaf een anoniem nummer neem ik nooit op Knipoog
Na een paar keer overgaan gaat mijn antwoordapparaat aan. Mocht het dan een bekende zijn met een geheim nummer, dan roepen die altijd meteen dat zij het zijn, zodat ik alsnog opneem.
Op die manier heb ik eigenlijk nooit last van callcenters, al zie ik wel vaak op mijn telefoon dat ik héél veel anonieme gesprekken hebt 'gemist'.... Haha!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:44

meestal als ik iemand aan de telefoon krijg (ben 15) en ze vragen of die en die thuis is zeg ik dat die weg is.
Als ze meteen beginnen met het praatje hang ik gewoon op, ze bellen bij ons bijna nooit terug

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:46

Een paar meisjes die ik ken werken in een call center.
Ik geef ze groot gelijk, het verdient hartstikke goed. Clown
ik heb wel heel vaak dat ik op mn mobiel word gebeld door call centers, en dan gaan ze er ook nog van uit dat ze naar de huistelefoon van meneer harmsen hebben gebeld.

juist.. Vork

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:59

Ik verbaas me er wel over dat mensen gewoon ophangen als ze zo iemand aan de telefoon hebben.
Zelfs toen ik bijna 20x in 1 week door E-on gebeld werd had ik nog wel het fatsoen om even wat te zeggen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 15:04

Meteen ophangen doe ik ook niet. Maar wel nadat ik heb gemeld dat ik geen interesse heb.
Misschien ook maar eens een lang en interessant gesprek aanknopen:P

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:09

Wij worden ook soms erg lastig gevallen. de ene keer is het erger dan de andere keer. Ze vragen altijd naar is dhr of mw K... aanwezig. Dan loop ik even weg om zogenaamd te kijken, nee die is er niet.

Ik heb zelf 3jaar op een callcentre van een incassobureau gewerkt, nou kan je verzekeren het is geen pretje. Maar je verdient er super mee.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:15

gisteren voor de allereerste keer. En het was een aanbieding van de veronica gids.

Dag mevrouw! U bent sinds kort lid van de veronica gids, ik mag je een leuke aanbieding doen. Bla bla bla, maand lang gratis meespelen met de lotto, (maar vervolgens de maanden erna nog steeds meespelen en wel betalen) en je hoeft alleen maar een bijdrage te doen voor een goed doel! bla bla bla."

Ik: "Dat klinkt allemaal wel leuk en aardig, maar heb ik hier niet laatst ook een folder over gehad bij de gids zelf?"

"Jah dat klopt mevrouw, maar daarom bellen we ook nog een keertje omdat we van u nog geen reactie hadden ontvangen."

Ik: "Denk je dan niet dat als ik geen reactie stuur dat dat een redelijk duidelijk boodschap is?"

"Inderdaad, zal ik het dus maar voor u in orde maken?"

Ik: "Nou lijkt mij dat die boodschap is dat ik het dus niet wil, anders had ik wel op de folder gereageerd toch? Goedendag meneer!" opgehangen...

zucht... hopelijk blijft het hierbij. Het scheelt dat ik nergens mijn telefoonnummer echt geregistreerd heb of zo. Alleen dus van dit soort bedrijven waar ik dus een abbo heb of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 15:17

Katja schreef:
Ik verbaas me er wel over dat mensen gewoon ophangen als ze zo iemand aan de telefoon hebben.
Zelfs toen ik bijna 20x in 1 week door E-on gebeld werd had ik nog wel het fatsoen om even wat te zeggen.

Ze blijven gewoon doorzeuren als je zegt dat je geen interesse hebt, dus dan hang ik op ja. Niet mijn probleem. Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:13

Anthea schreef:
Katja schreef:

Ze blijven gewoon doorzeuren als je zegt dat je geen interesse hebt, dus dan hang ik op ja. Niet mijn probleem. Lachen

Ik zeg meestal 'geen interesse, dankuwel' en dan hang ik meteen op,
dan weten ze genoeg en ben ik ervan af zonder een heel verhaal te hoeven houden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:21

Heel vervelend, ik word ook regelmatig onder werktijd gebeld. Dan druk ik ze vaak weg of neem op en zeg dat ik aan het werk ben, geen interesse heb in wat ze dan ook maar aanbieden en ook niet nog een keer gebeld wil worden.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 07:14

sinds kort neem ik anonieme nummers wel op omdat ik heb gemerkt dat er ook bekenden zijn die daarmee bellen. En als het iemand is van een callcenter of zo'n computer geval, dan hang ik gewoon direct op. Jammer dan voor hen, maar ik heb er niet om gevraagd om lastig gevallen te worden met van die 'zogenaamde aanbiedingen'. Ik geloof trouwens dat geen enkele nederlander daarop zit te wachten.
Ik ben trouwens ook geregistreerd bij infofilter, maar het helpt hier helaas niet zo goed als ik zou willen. Wordt toch zeker iedere drie dagen wel een keer gebeld door een callcenter/computer.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 08:20

Ik laat ze altijd uitpraten en dan zeg ik sorry geen intresse Knipoog
maar ik gooi er altijd een emailadres bij waar je dan weer reclame voor kan maken Lachen

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 09:01

Pasgeleden werden we gebeld, onbekend, Vodafone.. zeg ik met de sekshotline...
"eh, spreek ik niet met die en die"
Nee, je spreekt met de sekslijn, wil je een mannelijke partner, of een vrouwelijke partner voor vanavond reserveren"
"Eh, eh, nou, eh,ik weet het niet, ik hang maar op" Haha!

Maar ik werk dus bij een inbound callcenter, en hoef mensen niet te bellen, zij bellen ons, en alleen als zij teruggebeld willen worden, bellen we terug. Zaalig werk.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 16:55

Jeetje ik ben echt geschokt over hoevaak mensen worden gebeld! Gelukkig worden wij hier echt amper gebeld door een callcenter (nog niet eens 1 keer per 3 maanden). Lachen En als ze bellen is het eerste wat ik zeg 'sorry geen interesse, tot ziens'. Tong uitsteken

Ik heb zelf trouwens ook bij een callcenter gewerkt een jaartje. Wat een rotwerk zeg, pff.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:00

Pff ik vind het ook zo irritant. Ik ben 3 dagen per week op mijn stage en ik heb mijn telefoon op tril staan. Werd ik gebeld, dus dacht naja ik pak de telefoon straks wel op. Ik kijk later wie had gebeld, naja was onbekend. Dacht dus dat het mijn vriend was, want die belt nl ook altijd onbekend. Ik weer verder met het werk. Werd ik de hele tijd gebeld. Dus ik kijk later in de pauze weer terug, had ik 12! gemiste oproepen van onbekend. Dus ik dacht dat het mijn vriend was en ik begon me zorgen te maken, omdat hij anders nooit zo vaak achter elkaar belt. Dus de telefoon ging weer en ik pakte op, bleek het een callcenter te zijn voor stroom etc. Ik was dus al redelijk chagerijnig en heb duidelijk gemaakt dat ik geen interesse had en dat ik er niet van gedient was 12 keer gebelt te worden. Heb ze ook gezegd dat als ik de telefoon naar 3x niet oppak, ze ook niet zovaak terug hoeven te bellen. Heb de telefoon opgegooit en heb er niks meer van weergehoord, maar man wat schrok ik me kapot.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:05

eerst echt nooit en nu de laatste 2 weken word ik, nadat ik een keer heb meegedaan aan een of andere enquete op internet, echt gestalkt gewoon.. normaal nam ik altijd anoniem op maar nu laat ik hem zelfs gewoon gaan.. echt minimaal 5 keer per dag ofzo.. van van alles echt.. wereldnatuurfonds,uitvaartverzekeringen,hyptoheken,leningen.. echt pffff...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:07

Het is echt vreselijk, vroeger zei ik altijd dat mijn ouders niet thuis waren Vork Maar laatst was ik een keer zo sjaggerijnig dat ik iets riep in de trant van dat mijn ouders op wereld reis waren en dat ze waarschijnlijk niet meer terug kwamen (heb ik ooit is op bokt gelezen) De mevrouw aan de telefoon was helemaal van haar stuk gebracht. Mijn moeder en broertje waren overigens keihard lachend weggelopen Vork

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:30

omg......

ik word er gek mee gebelt.
aleen op de huis telefoon ik neem alle nummers op ik vind het zo grappig ik lig soms dubbel van het laggen.

maar of het nog niet genoeg was belde ze me laatst op me mobielle
hoi met blabla weet al niet meer wat
dus ik ja met jesse
mevrouw mag ik u wat vragen
ik : ja hoor geen probleem
hun : bel ik ongelegen
ik : nou licht eraan wat u te melden heeft
hun: ja ik wil u even mede delen dat u 200 euro bij moet betalen aan water gas en licht.
ik : o ja weet u dat zeker
hun : jaa 100%
ik : nou ik denk dat u de verkeerde aan de lijn hebt
hun : ik spreek toch met mevrouw ......
ik : ja daar spreekt u mee (er bestaat geen andere mevrouw (mijn achternaam dus)omdat mijn ouders gescheiden zijn en mijn vader niet op nieuw getrouwt is)
ik : maar ik denk dat jullie me in de maling nemen Clown
hun : nee mevrouw het is echt zo u moet dit niet opvatten als een grap want dat is het zeker niet
ik : nou meneer weet je wat het is ik heb nog nooit wat hoeve tebetalen voor water gas en licht.
hun: nou dat klinkt wel heel vreemd
ik : weten jullie zeker dat ik 200 euro bij moet betalen
hun : ja
ik : maar weet je wat het is ik ga het niet betalen
hun : ja dan moet u niet raar opkijken als incasso bureo voor je deur staat
ik : laat maar komen ik heb de koffie klaar
hun : nou mevrouw u vind u zelf wel heel grappig of niet soms
ik : ik denk dat u u zelf grappig vind ik heb geen eens een huis ik woon nog bij mijn ouders

en toen heb ik neer gegooit:P

nou dat vind ik dus helemaal geweldig andere in de zeik nemen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 17:35

jessj22 schreef:
omg......

ik word er gek mee gebelt.
aleen op de huis telefoon ik neem alle nummers op ik vind het zo grappig ik lig soms dubbel van het laggen.

maar of het nog niet genoeg was belde ze me laatst op me mobielle
hoi met blabla weet al niet meer wat
dus ik ja met jesse
mevrouw mag ik u wat vragen
ik : ja hoor geen probleem
hun : bel ik ongelegen
ik : nou licht eraan wat u te melden heeft
hun: ja ik wil u even mede delen dat u 200 euro bij moet betalen aan water gas en licht.
ik : o ja weet u dat zeker
hun : jaa 100%
ik : nou ik denk dat u de verkeerde aan de lijn hebt
hun : ik spreek toch met mevrouw ......
ik : ja daar spreekt u mee (er bestaat geen andere mevrouw (mijn achternaam dus)omdat mijn ouders gescheiden zijn en mijn vader niet op nieuw getrouwt is)
ik : maar ik denk dat jullie me in de maling nemen Clown
hun : nee mevrouw het is echt zo u moet dit niet opvatten als een grap want dat is het zeker niet
ik : nou meneer weet je wat het is ik heb nog nooit wat hoeve tebetalen voor water gas en licht.
hun: nou dat klinkt wel heel vreemd
ik : weten jullie zeker dat ik 200 euro bij moet betalen
hun : ja
ik : maar weet je wat het is ik ga het niet betalen
hun : ja dan moet u niet raar opkijken als incasso bureo voor je deur staat
ik : laat maar komen ik heb de koffie klaar
hun : nou mevrouw u vind u zelf wel heel grappig of niet soms
ik : ik denk dat u u zelf grappig vind ik heb geen eens een huis ik woon nog bij mijn ouders

en toen heb ik neer gegooit:P

nou dat vind ik dus helemaal geweldig andere in de zeik nemen

Deze vind ik niet grappig.. Klinkt niet als een callcenter maar toch echt als een water, gas en electriciteits bedrijf.. Die mensen kunnen toch ook niet weten dat jij je ouders niet bent? Rolleyes