Kytha schreef:Robynn schreef:Zolang je eerlijk en toch ook aardig bent tegen mensen heb je geen enkele reden om onzeker te zijn.
Vind je jezelf niet aantrekkelijk? trek dan leuke kleding aan die jou zeker maken en waar jij je prettig in voelt!
Dat scheelt zeker de helft.
Ik heb b.v een 'handicap' ben anders dan anderen qua uiterlijk. En dan is het hele moeilijk om jezelf te accepteren, omdat anderen jou nooit geaccepteerd hebben.. en daar loop ik elke dag weer tegenaan.
Was het maar zo makkelijk met kleding je zelfvertrouwen op te krikkenhier gaat dat helaas nooit lukken.
Dat lijkt mij inderdaad erg moeilijk...
Met mijn post doelde ik ook meer op mensen die bv vinden dat ze scheve knieen hebben, een grote neus of kleine borsten, piek haar, enz. dat zijn namelijk dingen die andere mensen vaak niet opvallen maar waar iemand dan zelf mee zit. Over "handicaps", een vriend van mij is een slachtoffer van de vuurwerkramp in Enschede. Hij zal zijn hele leven verbrand blijven en nooit meer het mooie gezichtje/lichaam krijgen die hij ooit had...
In het begin is hij ontzettend onzeker geweest, iedereen keek naar hem... hadden vragen enz.
Hij heeft het er heeeeel erg moeilijk mee gehad, maar met steun van familie en vrienden werdt hij weer langzaam de "oude".
Hij is en blijft micheal en hij geeft er nu ook niks meer om als mensen hem beoordelen voordat ze hem kennen.
En dat is eigenlijk de instelling die je moet krijgen, hoe moeilijk het ook is...
Zijn woorden ooit: "Ik denk dat als je zelf geen respect hebt voor jezelf, dat je ook moeilijk respect kan verwachten van mensen, die hebben dan enkel medelijden met je"
hier gaat dat helaas nooit lukken.

)
)
)
. Hoe dit komt weet ik niet, ik zou soms willen dat ik minder aandacht kreeg maar zelfs als ik arrogant of sjagerijnig kijk komen er vreemden naar mij toe om te vragen wat er is. Ik heb regelmatig dat ik express niet glimlach omdat ik geen zin heb in aandacht.
Ik ga ook altijd met "de jongens" mee, vaak kan ik zelfs beter met mannen als met vrouwen...