Weten wat er aan de hand is.... typisch?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

naath

Re: Weten wat er aan de hand is.... typisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:19

Ik maak het nu heel erg mee..
Mensen die noooooit een woord tegen me zeiden, vragen nu waarom het uit is tussen mij en mijn ex, ja sorry hoor donder op! Heb al genoeg aan m'n hoofd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:29

Kan ik me voorstellen Naath.. Ja Een beetje nieuwsgierigheid is niks mis mee, die theorie van Verootje heb ik idd ook wel is van gehoord. Maar zo erg dat je er een topic voor gaat openen of mensen gaat bellen die je anders nooit spreekt? Of vrijwillig een file gaat veroorzaken als er op de andere weghelft iets is gebeurt gaat mij te ver Lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 01:35

Dan moet je inderdaad niet ineens gaan bellen en bij een ongeluk even je auto aan de kant zetten Knipoog

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:04

Bizzybijtje schreef:
Tsja. Ik weet het ook niet.
Het valt me heel erg op dat mensen altijd moeten weten wat er is gebeurd als er iets gebeurd.
Neem bijvoorbeeld als er iemand is gevallen, zit te huilen o.i.d., heeft een wond/kneuzing. Binnen een mum van tijd staat er een hele groep mensen om heen. Terwijl je in principe 2 of 3 mensen nodig hebt. Er is ook geen enkele reden dat ze er gaan staan, ze doen dat gewoon. Zelf betrap ik me er ook wel op hoor. Ik zeg niet dat ik dat niet doe. Maar waarom doen we dat nou eigenlijk? Het heeft geen enkele nut voor die persoon. Hooguit dat ie nog méér in paniek raakt, of zich schaamt omdat er niet echt iets aan de hand is. Ook gisterenavond weer, was er iemand bewusteloos neergevallen o.i.d. omdat diegene iets verkeerds én teveel had gedronken. Ambulance erbij met sirene, en er renden gewoon mensen achteraan. Hele opstopping in die straat, want iedereen wou het zien. Je moest echt je best doen om erlangs te komen, terwijl de andere straten opeens veel leger waren. Maar waarom doet een mens dit eigenlijk? Als je er zo over nadenkt is dat best wel..... raar. Zijn we altijd op zoek naar drama ofzo? Live soapseries?

Ik heb geen idee waarom ik het hier typ, maar het valt me echt gi-gan-tisch op. Toen ik in het winkelcentrum was met een rolstoel (lees: [VVDD] Hoe je je 1e ruiterkamp níet wil laten verlopen ), zag je ook íedereen kijken. Je voelde ze gewoon kijken. Want ja, er is íets gebeurd, maar WAT. Is dat gewoon echt nieuwsgierigheid, je 'instinct' om anderen te helpen of is het gewoon omdat mensen altijd op zoek zijn naar iets nieuws zeg maar?

Ben benieuwd hoe andere bokkers erover denken. Vandaar dat ik het plaats :) .

Brand los!

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:05

sorry ! dat was niet de bedoeling :o
ik wilde even kijken wat er bij de kleine letters stond , en dat deed ik door te quoten , maar ik heb per ongeluk op plaatsen gedrukt!

sorry.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 11:36

Het vervelende van zo'n groep is wel, dat als er echt iets aan de hand is, iedereen kijkt en niemand iets doet.
Zoals bijvoorbeeld als er iemand verdrinkt, en er staat een hele groep toe te kijken omdat ze er vanuit gaan dat een ander wel iets doet.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:03

Ja ze vinden het gewoon interessant denk. Een vriendin van ons begon ook te huilen in de klas,
2 meiden die nooit tegen der praten gingen opeens de psychiater spelen en haar meenemen naar
de gang. Ging ze ons uitschelden dat wij haar niet troosten, maar we hadden een beetje ruzie en ze vertelde ons ook niks dus konden we ook niet weten dat er wat was. Voor we der konden troosten
vonden hun het al heel interessant dus gingen gelijk aardig doen. Kan ik ook niet tegen. :\

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:12

Ik doe dat dus echt nooit. Loop liever hard weg dan dat ik in zo'n groep mensen ga staan kijken naar iemand die z'n arm verkeerd om op z'n lichaam heeft staan ofzo *bibber*
en huilende mensen zoeken het wat mij betreft maar lekker uit hoor, dat klinkt heel onaardig maar ik zit met allemaal mensen in de klas (ja, zelfde leeftijd als ik) die echt gaan huilen om aandacht te vragen. Als er iets is waar ik een hekel aan heb...

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 12:52

Nieuwsgierigheid denk ik.. Toen ik jong was, zag ik waar ik vroeger woondde allemaal mensen naar buiten lopen. Dat maakte mij nieuwsgierig dus ging ik ook naar buiten. En daar op straat lag een man, met ambulancebroeders eromheen, en links daarvan zag ik een vrouw helemaal in paniek, die opgevangen werd door de politie. Die man overleed op de straat, waar iedereen bij stond.

Hetzelfde was toen ik een ongeluk kreeg bij mijn vader in de auto. We reden tegen een auto op, en die werd tegen een vrachtwagen geduwd. Politie erbij, plek werd afgezet, ik stond nog ik een shock buiten, en ik zag op de andere rijstrook een hele file ontstaan. Allemaal kijken wat er gebeurd was.

Denk dat de meerderheid van de mensen wel even wilt kijken, gewoon om de nieuwsgierigheid.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 13:40

Omdat dit wel een heel oud topic is en het niet de bedoeling is om oude topics omhoog te schoppen, hier een slotje.