OV-kaart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anieke89

Re: OV-kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:19

Ik heb nog geen ov chipkaart (overijssel) Heb er ook nog nooit een pasfoto voor ingeleverd want die mensen bij ons zeggen elke keer: "Ach dat komt er toch nog niet, zonde om elk jaar een pasfoto in te leveren want die raken ze alleen maar kwijt" Vork
Pinky: daar heb je inderdaad genoeg aan Lachen

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:26

Ze zeggen al 5 jaar ofzo dat het binnenkort komt...
Vind het wel raar dat je vanaf half januari alleen nog met chipkaart in Rotterdam kan reizen, wat nou als ik ook een keer naar Rotterdam moet?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:35

joycie schreef:
Ze zeggen al 5 jaar ofzo dat het binnenkort komt...
Vind het wel raar dat je vanaf half januari alleen nog met chipkaart in Rotterdam kan reizen, wat nou als ik ook een keer naar Rotterdam moet?

Ja pcies!

En het stomste is nog, dat ik zo'n chipkaart héb, maar het is dan weer niet mogelijk om daar een studentenov op te zetten.. Dus moet ik tóch nog zo'n pasje aanvragen Verward

Zijn gek geworden bij het ov hier Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:37

Ik heb nog geen chipkaart, maar hier omgeving Rotterdam gaat de ovchipkaart het enige middel worden waarmee je de metro in komt. Ik hoop dus dat ze een beetje opschieten met dat ding, anders kan ik niet naar school...

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:32

Pinkey schreef:
ik heb dus geen brief maar er staat wel op ib-groep.nl dat ik het kan ophalen op een bepaald adres.
maar heb ik dan genoeg aan me id, pasfoto en kaartnummer? Schijnheilig

Ja dat is genoeg.
Ik had helemaal geen afhaalbewijs gehad, maar kon hem met het nr, id, en pasfoto zo meekrijgen. Lachen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:45

Pinkey schreef:
okeej, irritante mensen in me studentenhuis die me post kwijtraken! Boos!

ik heb dus geen brief maar er staat wel op ib-groep.nl dat ik het kan ophalen op een bepaald adres.
maar heb ik dan genoeg aan me id, pasfoto en kaartnummer? Schijnheilig

weet niet of het antwoord al gegeven is, maar als je je kaartnummer via de ib groep opgevraagd heb, heb je idd genoeg aan je pasfoto, id en kaartnummer!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:53

Zwitsal, als je even de post boven je gelezen had, had je gezien dat het antwoord inderdaad al vaker gegeven is. Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:26

Volgens het krantenbericht in de Metro gisteren en www.studentenreisbewijs.nl hoeven we niet te stressen om de OV-chipkaart. Zij zijn er ondertussen ook van op de hoogte dat Rotterdamse studenten vanaf 28 jan (wie heeft trouwens deze belachelijke datum gekozen??) de OV-chip móeten hebben. Op bovenstaande website kan je dan ook controleren of ze jouw 2e pasfoto hebben en ook kan je o.b.v. je postcode kijken wanneer je je OV-chip moet krijgen.
Mocht je desondanks toch nog geen OV-chip hebben, terwijl er op jouw station (ze beginnen namelijk half januari al met het ombouwen van de stations, zodat de 28ste álle stations OV-chip zijn) alleen poortjes voor OV-chip zijn, kan je een tijdelijke studenten-OV-chip halen bij een RET service punt. Je OV-jaarkaart laten zien moet voldoende zijn om een OV-chip te krijgen.

Okee, organisatie kan beter. Had hem liever al in huis gehad. Maar op zich is het zo ook goed opgelost.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:01

Na 3 keer een extra pasfoto inleveren staat nu eindelijk op de site dat ik een OVkaart thuisgestuurd krijg!
Ik had al bijna de hoop opgegeven..

@TS; inmiddels al je nieuwe OV opgehaald? Ik vind de kleuren van 2009 (week) niet zo mooi Bloos

_Anna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:06

Sjonniej schreef:
Volgens het krantenbericht in de Metro gisteren en http://www.studentenreisbewijs.nl hoeven we niet te stressen om de OV-chipkaart. Zij zijn er ondertussen ook van op de hoogte dat Rotterdamse studenten vanaf 28 jan (wie heeft trouwens deze belachelijke datum gekozen??) de OV-chip móeten hebben. Op bovenstaande website kan je dan ook controleren of ze jouw 2e pasfoto hebben en ook kan je o.b.v. je postcode kijken wanneer je je OV-chip moet krijgen.
Mocht je desondanks toch nog geen OV-chip hebben, terwijl er op jouw station (ze beginnen namelijk half januari al met het ombouwen van de stations, zodat de 28ste álle stations OV-chip zijn) alleen poortjes voor OV-chip zijn, kan je een tijdelijke studenten-OV-chip halen bij een RET service punt. Je OV-jaarkaart laten zien moet voldoende zijn om een OV-chip te krijgen.

Okee, organisatie kan beter. Had hem liever al in huis gehad. Maar op zich is het zo ook goed opgelost.

Thanks voor de link Haha! Heel erg handig. Ik heb het meteen nagekeken.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 22:11

Ik heb dus nog helemaal geen bericht gekregen terwijl mijn stufi en alles wel goed is aangevraagd.. Lekker dan, ben ik 18, heb ik er nog niet 1 Tong uitsteken Nouja hoop dat ik voor januari toch nog bericht krijg hoor!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:10

Amethyst_ schreef:
Ik heb dus nog helemaal geen bericht gekregen terwijl mijn stufi en alles wel goed is aangevraagd.. Lekker dan, ben ik 18, heb ik er nog niet 1 Tong uitsteken Nouja hoop dat ik voor januari toch nog bericht krijg hoor!

Wanneer ben je 18 geworden? Ze werken namelijk met kwartalen.

Ik ben in Juli jarig, dus kreeg per 1 okt pas mijn OV. Heb de eerste maand van mijn studie dus zelf mijn OV moeten betalen (ala 140 euro).

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:21

Maar Amethyst zou er wel 1 moeten hebben voor januari, want dan begint er weer een nieuw kwartaal.
Amethyst, misschien is het handig om even langs het kantoor van de IBG bij jou in de buurt te gaan? Als je belt weten ze vaak niet zoveel...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:43

Ik ben november 18 geworden dus zou toch echt januari mn ov moeten hebben/krijgen Lachen
Ik ben al bezig met uitzoeken hoe en wat... Maar mn vader had het geregeld van mn stufi, en dát is wel allemaal gelukt, en als ik dan op i-net zoek zie ik dat stufi en ovkaart gekoppelt zijn? Hoe dan ook, mn pa komt woensdag voor ruim een week naar NL(hij woont/werkt in zweden, dus communicatie loopt niet altijd goed Tong uitsteken) dus dan zullen we er nog eens naar kijken Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:09

Ja, je OV krijg je automatisch bij je stufi. dus je moet je gewoon aanmelden bij de IBG en je opleiding enzo opgeven en dan komt alles helemaal goed Lachen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:12

maar(te irritant heb mn vader al meerdere keren gevraagd Tong uitsteken) ik weet mn inloggegevens voor de site van IBG dus niet! En mn pa zou het nakijken maar dat was ook alweer anderhalve week geleden Tong uitsteken Zucht, komt vast goed!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:16

moet je inloggen dan Verward

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:17

ja toch?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:18

Geen afhaalbericht gekregen?
Heb je recht op studiefinanciering, maar nog geen afhaalbericht gekregen? Misschien is je huidige postadres (nog) niet bij ons bekend. Kijk in Mijn IB-Groep of je nieuwe OV-kaart al op het postkantoor klaarligt.

En om bij mijn ib-groep te komen moet je inloggen! Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:22

ah ok. Maar je hebt je wel al helemaal goed aangemeld enzo? Je opleiding doorgegeven, je eigen gegevens, die van je ouders, en heb je uberhaupt al een brief gehad van de IBG?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:30

ja heb wel meerdere keren brieven gekregen met activeringscodes enzo, dus volgens paps zou t goed moeten zijn, die had dat aangevraagd... maar zal m nog even schop onder zn hol geven dat ie dr achteraan moet, of anders mij die gegevens even door moet geven Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:17

verootjoo schreef:
Ja, je OV krijg je automatisch bij je stufi.

Dit is niet waar!
Je moet bij je aanvragen van je stufi en die ongein apart aangeven of jij een OV wilt. Net als dat je moet aangeven of je aan aanvullende beurs wilt ontvangen etc. Ik denk dat het dan hier ergens fout is gegaan. Dus even je gegevens allemaal nakijken en kijken of je daar kan vinden of je wel een OV hebt aangevraagd. Inloggen gaat via DigiD, die zenden een inlognummer naar een door jouw opgegeven 06-nummer, misschien sturen ze die dan wel naar het nummer van je pa en kom je daarom niet verder?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:29

is dat dan nieuw ofzo? Ik heb dat 5 jaar geleden helemaal niet hoeven doen Gewoon me aangemeld bij de IBG en toen kwam het goed. Als je geen OV wilt, haal je hem gewoon niet op Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:34

Voor zover ik weet niet hoor. En als je geen OV wilt dan moet je die niet aanvragen, zodat je die ook niet leent. Ook voor je OV leen je namelijk, kijk maar eens op IBG. Dan zal je een schuld zien van je stufi en een schuld van je OV.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:42

Ik weet dat je voor een OV leent, maar als je hem niet ophaalt, hoef je hem sowieso ook niet terug te betalen Knipoog Dus je hoeft hem ook niet apart aan te vragen. Of is dat dan dit jaar voor het eerst zo? Want ik heb dat ding echt niet apart aangevraagd