Pinky: daar heb je inderdaad genoeg aan
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

joycie schreef:Ze zeggen al 5 jaar ofzo dat het binnenkort komt...
Vind het wel raar dat je vanaf half januari alleen nog met chipkaart in Rotterdam kan reizen, wat nou als ik ook een keer naar Rotterdam moet?

Pinkey schreef:ik heb dus geen brief maar er staat wel op ib-groep.nl dat ik het kan ophalen op een bepaald adres.
maar heb ik dan genoeg aan me id, pasfoto en kaartnummer?
Pinkey schreef:okeej, irritante mensen in me studentenhuis die me post kwijtraken!![]()
ik heb dus geen brief maar er staat wel op ib-groep.nl dat ik het kan ophalen op een bepaald adres.
maar heb ik dan genoeg aan me id, pasfoto en kaartnummer?
Sjonniej schreef:Volgens het krantenbericht in de Metro gisteren en http://www.studentenreisbewijs.nl hoeven we niet te stressen om de OV-chipkaart. Zij zijn er ondertussen ook van op de hoogte dat Rotterdamse studenten vanaf 28 jan (wie heeft trouwens deze belachelijke datum gekozen??) de OV-chip móeten hebben. Op bovenstaande website kan je dan ook controleren of ze jouw 2e pasfoto hebben en ook kan je o.b.v. je postcode kijken wanneer je je OV-chip moet krijgen.
Mocht je desondanks toch nog geen OV-chip hebben, terwijl er op jouw station (ze beginnen namelijk half januari al met het ombouwen van de stations, zodat de 28ste álle stations OV-chip zijn) alleen poortjes voor OV-chip zijn, kan je een tijdelijke studenten-OV-chip halen bij een RET service punt. Je OV-jaarkaart laten zien moet voldoende zijn om een OV-chip te krijgen.
Okee, organisatie kan beter. Had hem liever al in huis gehad. Maar op zich is het zo ook goed opgelost.
Heel erg handig. Ik heb het meteen nagekeken.
Nouja hoop dat ik voor januari toch nog bericht krijg hoor! Amethyst_ schreef:Ik heb dus nog helemaal geen bericht gekregen terwijl mijn stufi en alles wel goed is aangevraagd.. Lekker dan, ben ik 18, heb ik er nog niet 1Nouja hoop dat ik voor januari toch nog bericht krijg hoor!

) dus dan zullen we er nog eens naar kijken
) ik weet mn inloggegevens voor de site van IBG dus niet! En mn pa zou het nakijken maar dat was ook alweer anderhalve week geleden
Zucht, komt vast goed!
verootjoo schreef:Ja, je OV krijg je automatisch bij je stufi.
Gewoon me aangemeld bij de IBG en toen kwam het goed. Als je geen OV wilt, haal je hem gewoon niet op
Dus je hoeft hem ook niet apart aan te vragen. Of is dat dan dit jaar voor het eerst zo? Want ik heb dat ding echt niet apart aangevraagd