Hapjes en (hoofd-) gerechten met PARMA-HAM? Lekkere tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Hapjes en (hoofd-) gerechten met PARMA-HAM? Lekkere tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:27

Wat bedoel je met je vraag hoe diep de filet's mogen liggen?
Het uitstromen van de kaas valt wel een beetje mee bij mij.
Toevallig heb ik het recept al eens gescand, dus bij deze:
Afbeelding

Edit: het is niet leesbaar, als je even je mail adres pm't, dan mail ik het je even toe!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:51

Misschien is het al genoemd, maar ik ben even te lui om het hele topic door te lezen. Een collega van mij maakt als hapje, voorafje of gewoon bij de borrel altijd het volgende:
Ze rolt een stukje parmaham om een soepstengel (wel zo'n luxere italiaanse, niet die gewonen "stengel stengels") en serveert dat heel simpel zonder veel poespas zo uit. Uieindelijk is de verhouding ongeveer 2/3 ingerolde stengel in parmaham en 1/3 kale stengel.

Ik kon me daar nooit iets bij voorstellen, maar laatst heb ik ze bij haar geproefd en ze zijn echt super lekker. Zeker een aanrader.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:33

Die stengels ken ik, maar dan nog met paturain eerst op de stengel, dan in de parmaham. Eenvoudig, toch lekker, alleen niet zo heel sierlijk vind ik (maar da's persoonlijk)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:50

ik heb een heleboel amuses met ham, als ik ze digitaal heb gemaakt plaats ik ze wel hier.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 21:53

Dat lijkt mij inderdaad lekkerder Elan Haha!
Bij soepstengels moet ik altijd denken aan een peuter-koekje............

Ik ben nu al benieuwd naar de recepten Lielle Knipoog

En ik ben natuulijk ook nog steeds benieuwd naar NIEUWE of SPECIALE recepten (koud of warm) om te maken met Parma-Ham Ja

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:04

dan zal ik alvast beginnen

doe een eetlepel roomkaas (bv klassieke boursin, de pepervariant is ook lekker op een plakje en vouw de am erom als een soort roosje
bladerdeeg plakje in 4 repen snijden en dunne repen ham erop leggen. In een spiraal draaien en circa 10 minuten op 200 graden in de oven.

- parmaham met aardbei op lollo rosso
halve aardbei door een vinaigrette prakken. Salade aanmaken met de vinaigrette, op een lepel leggen, erop een rolletje ham en een stukje aardbei

- blauwe kaas met gedroogde ham en vijgen
roosje van ham maken, stukje blauwe kaas erin en een stukje verse vijg erop

- crostini met rauwe ham, salie en mozzarella
crostini's maken of kopen. Klein bolletje/stukje mozarella met een blaadje salie in de ham wikkelen, Mosterd, azijn door elkaar scheppen en op de crostini smeren. Salieblaadje en mozarellabolletjes erop leggen. Peper erover, en ca 4 minuten in oven op 175 graden om de kaas te smelten en de ham krokant te krijgen.

Ook lekker is een plakje om een halve abrikoos wikkelen, en dat even te bakken in een droge koekenpan.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 19:30

Ooeee, Lielle,

- crostini met rauwe ham, salie en mozzarella
crostini's maken of kopen. Klein bolletje/stukje mozarella met een blaadje salie in de ham wikkelen, Mosterd, azijn door elkaar scheppen en op de crostini smeren. Salieblaadje en mozarellabolletjes erop leggen. Peper erover, en ca 4 minuten in oven op 175 graden om de kaas te smelten en de ham krokant te krijgen.

WANNEER MAG IK BIJ JOU KOMEN AANSCHUIVEN ? GA IK HET LATER OOK EENS ZELF PROBEREN TE MAKEN Haha!

Afbeelding

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 19:58

Downhill schreef:
@ Suus, ik heb je duidelijk geschreven recept UITGEPRINT, die lijkt mij inderdaad ook donders lekker Vork Haha!

Dat is het ook. De combinatie van varkenshaas met salie en ham is sowieso al lekker, en met die marsalasaus erbij helemaal.