70/80+ weggebruikers..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ouwe

Re: 70/80+ weggebruikers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:22

Amen Urielle Afgod

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:25

Urielle, ik ga met je mee!
Geweldig Haha!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:22

Ehm, mijn opa wordt 1 januari 86 jaar & rijd nog steeds. Goed, hij rijd iets minder als vroeger maar hij is niet een gevaar op de weg.. Binnenkort moet ie wel weer voor zn rijbewijs, dus dat bestaat nog wel. Knipoog

Vind niet dat je alle 70/80+ ers maar over één kam kunt scheren. Er zijn genoeg mensen die niet kunnen rijden, maar ook genoeg die het wél kunnen.. Knipoog En inderdaad, een 18jarige kan net zo gevaarlijk rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:01

Gisteren stond ik nog met open mond naar een schouwspel te kijken.....

Macho man in een Volkswagen Passat.
Kwam met een rotgang vanaf achteren naar me toe rijden op de snelweg.

Ik reed keurig 120 op de linker rijstrook, tijdens een inhaal aktie. Maar hij drukte z'n auto zowat bovenop m'n bumper.
Dus ik besluit iets gas bij te geven, zodat ik sneller klaar was met inhalen, zodat ik geen last meer van die mafkees zou hebben.

Iets verderop zie ik dat hij zichzelf klem rijdt achter een vrachtwagen die aan het inhalen is.
Daar blijft hij ook achter zitten met minder dan 2 meter afstand!

En als hoogte punt: toen die vrachtwagen klaar was met inhalen, ging hij voor die vrachtwagen rijden, en springt op z'n rem. En blijft daar die vrachtwagen hinderen.
Die vrachtwagen doet dan maar een poging om 'm in te halen, maar die mafkees in die passat gaat op dat zelfde moment ook mee naar links, zodat die vrachtwagen er niet langs kan.

Dus die vrachtwagen zat nu hartstikke klem achter die rotzak, en zet z'n grote licht aan.
Hielp niet echt. Die mafkees bleef er gewoon met 70km/u voor "hangen" om 'm te pesten.

Jammer dat je dat soort idioten niet ergens kunt melden.
Dat soort gedrag veroorzaakt ongelukken. En dan zijn anderen daar meestal het slachtoffer van.
Zulk soort mensen zouden per direct hun rijbewijs voor eeuwig in moeten leveren vind ik. Die zijn geestelijk gezien gewoon niet in staat om veilig op de weg te rijden.

Ik hoop nog steeds dat hij ergens op zijn weg een politie agent tegen komt, terwijl hij zoiets doet.
Levensgevaarlijk.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:36

Nou ik moet zeggen de "ouderen" gaan gewoon op den duur slechter rijden.

Afgelopen zondag zijn wij op wedstrijd geweest en op de terug weg hadden wij ook 2 omatjes voor ons ze reden 60 waar ze 80 mochten maar goed dat was nog niet het ergste
Bij de rotonde gingen ze ineens volop de rem (ze waren dus al gewoon op de rotonde) nou toen hebben ze van mijn vader wel een toeter aan de kont gehad want ja zoiets kan niet en daarbij door hun actie moesten wij ineens met paard in de trailer vol op de rem waardoor de achterligger bijna in onze trailer zat.

Op zo'n moment mogen ze van hun rijbewijs weer afpakken want dat was gewoon levensgevaarlijk

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:42

Hypofocus; je kan dan wel het nummerbord melden bij de politie toch? Is geen aangifte, maar zodra de politie hem nog een keer tegenkomt weten ze wel dat hij vaker een rotzak in het verkeer is..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:56

Dat kun je wel melden Hypofocus Ja, gewoon nummerbord en verhaal doorgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:57

Ik had een rit van ruim 1,5 uur en geen bijrijder. En heb 't nummer bord alleen even kunnen zien toen hij me met een rot gang aan het inhalen was.

Dat was zo kort dat 'k het niet kon lezen. En bovendien had ik dat nooit zo lang kunnen onthouden. Knipoog

Dus met een bijrijder erbij zou dat idd wel een optie zijn. Of als hij wat langer echt in m'n buurt zat.

Maar dat hij die vrachtwagen aan het pesten was, zag ik op een afstand van ruim 100 meter, via m'n binnenspiegel. Dus dan is een nummerbord niet echt leesbaar helaas...

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:15

Bejaarden zouden ze gewoon per direct van de weg moeten halen. Zowel lopende, fietsende als rijdende. Echt totaal onverantwoord! Horen niks, zien niks, totaal alleen op de wereld (was echt een bestseller, dat boek).

Hetzelfde geldt voor moeders met kinderen (dat is bijna nog erger dan bejaarden) en pubertjes die net hun rijbewijs hebben gehaald.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:53

Heel veel ouderen rijden totaal onverantwoord, idd 50 op een 80 km weg vind ik gewoon echt heel irritant... Maar er zijn zoals genoemd wel meer groepen die vervelend kunnen rijden en je moet dus geen hele groep over één kan scheren

Net nog een man van een jaar of 40 achter me in mijn straat waar ik de toegestane snelheid reed, en maar kleven Dan ga ik dus juist 2/3 kilometer zachter, kleven is nog irritanter dan die mensen die 10 km zachter rijden dan toegestaan vind ik persoonlijk.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:20

Sterkte voor je zus Ach gut
Maar idd de oudere bestuurders van tegenwoordig kijken ook niet meer zo nauw op het verkeer. Of ze doen het knipperlicht niet aan, ze gaan plotseling op de rem, zodat je er zowat bovenop zit, kijken niet goed of er evt een fietser of scooter aankomt. Maar de meeste jongere bestuurders ( reken 18 ) die letten ook niet al te best op en als ze geen richting aangeven en je maakt een normaal gebaar dat degene geen richting aangeeft, dan steken ze ook nog brutaal de middelvinger op of je krijgt een waterval met scheldwoorden over je heen.
Dan wil ik er wel even bij zeggen dat niet iedere oudere of iedere jongere dit doet, maar je ziet het de laatste tijd steeds vaker gebeuren.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:43

ik zou het eigenlijk wel een goed plan vinden dat mensen na hun 60ste elke 5 jaar ofzo een gratis test kunnen doen om te kijken in welke situatie verkeren. Sommige mensen zijn ook dement en zijn verward en gaan zo de weg op. Niet alleen gevaarlijk voor de mensen op de weg maar ook voor hun zelf!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:46

een vriendin vertelde laatst, dat haar opa goedgekeurd was.. terwijl die de verkeersborden nog niet eens kan lezen..

ik vind het levens gevaarlijk.. das hetzelfde als met die kloterige 45kmph auto's op de 80 wegen in de SPITS!
Ik vind het prima allemaal hoor, hun kleine stukje zelfredzaamheid blabla.. maar 't is gewoon gevaarlijk.

Ben het wel eens met Nerwen!