heb iemand leren kennen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

Re: heb iemand leren kennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 14:29

je kunt toch ook je leven op poten zetten MET een man. ik loop echt niet te hard van stapel hoor. vind dat mijn leven nu gewoon niet compleet is. wil absoluut niet te hard van stapel lopen maar ik heb nu gewoon tijd over en dan lijkt het me leuk om die tijd te besteden aan een relatie.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:29

Neen, dat kan je niet! Geloof me, als je zelf problemen hebt lukt dat niet.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 14:34

wie zegt nou dat ik problemen heb. dit heeft niks met mijn problemen te maken. zit gewoon lekker in mijn vel en wil ook wel weer eens een gezellige man in mijn leven.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:34

geboortejaar 1990? Vast veel levenservaring.....

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:38

Maflinger schreef:
geboortejaar 1990? Vast veel levenservaring.....

En waar heb jij het recht van om dit te zeggen? Knipoog
Ik zeg enkel tegen Lonneke mijn mening en daar blij ik bij

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:40

Maar in het begin van dit topic zeg je dat je zelf ook geen vaste relatie wil en eerst je eigen leven weer op poten wilt zetten? Wat mij overigens ook verstandiger lijkt. Je hebt nu voorlopig genoeg andere dingen om je op te focussen lijkt mij? Als dat straks lekker loopt kan je weer eens aan dit soort dingen denken. Je moet niet alles ineens willen.. Je zegt dat je ook die andere man weer gesmt hebt, die zelf niks meer laat horen. Waarom zou je dat in hemelsnaam doen, je had toch geen klik met hem? Als de tijd daar rijp voor is kom je vanzelf weer iemand tegen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:41

als je 18 bent heb je niet bepaald levenservaring genoeg om hierover te oordelen. Ik zie dat je humane wetenschap studeert, maar theorie is nog wel anders dan praktijk. Het is voor degene die een relatie krijgt met iemand met borderline heel lastig. En diegene zal er veel energie in moeten steken en veel moeten kunnen verduren en daarbij moeten denken dat het niet persoonlijk gericht is wat de 'zieke' zegt en doet. Maar ik geloof er zeker in dat je best in staat bent een relatie te kunnen onderhouden met de juiste persoon, die juist met je omgaat.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:44

Maflinger schreef:
als je 18 bent heb je niet bepaald levenservaring genoeg om hierover te oordelen. Ik zie dat je humane wetenschap studeert, maar theorie is nog wel anders dan praktijk. Het is voor degene die een relatie krijgt met iemand met borderline heel lastig. En diegene zal er veel energie in moeten steken en veel moeten kunnen verduren en daarbij moeten denken dat het niet persoonlijk gericht is wat de 'zieke' zegt en doet. Maar ik geloof er zeker in dat je best in staat bent een relatie te kunnen onderhouden met de juiste persoon, die juist met je omgaat.

Wat weet jij ervan? Ik denk dat ik daar best zelf over kan oordelen Knipoog En mijn studie heeft hier niets mee te maken, ga nu geen dingen zeggen dat niet kloppen Ik zeg gewoon wat ik denk, is dat ook al verboden?
Ik geloof dat lonneke niet in staat is om een relatie aan te gaan in de periode dat ze nu in zit. En ik ben ervan overtuigd dat dit door haar therapeuten ook niet aangeraden wordt Knipoog
Moet je nu puma niet gaan aanvallen? Ze zegt hetzelfde als ik Knipoog

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 14:45

ik denk dat ik zelf heel goed in staat ben om te oordelen of ik een relatie wil of niet. in mijn beginpost schreef ik inderdaad iets anders, maar ik zeg ook niet dat ik op zoek ben naar een relatie, maar als er een leuke man in mijn leven komt is dat van harte welkom. niemand is toch graag alleen?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:48

Waarom schrijf je jezelf dan tegen?

Ik meng mij hieruit, TS weet mijn standpunt en hopelijk doet ze er ook iets mee en anders, zie ik het wel verschijnen Knipoog

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:49

Borderline is niet iets wat 1,2,3 overgaat.. moet je dan maar alleen blijven, ik denk dat het heel goed mogelijk is om een relatie aan te gaan, en ik denk dat de ts dat als een van de beste kan bepalen.
Als ik dit verhaal had neergezet was er wss heel anders op gereageeerd, elke keer als ik een topic lees van ts wordt haar borderline erbij betrokken.. beetje jammer dat er altijd meteen naar de stempel wordt gekeken en niet naar de mogelijkheden. op ieder potje past een dekseltje, en zeg nou zelf ieder mens heeft een gebruiksaanwijzing... Zo krijgt ze nooit een kans, en als het echte liefde is dan vecht je daar voor.. in leuke en moeilijkere tijden!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:50

Ik dacht hélemaal niet aan de borderline, sterker nog, zou er zelfs doorheen gekeken hebben. Waar het mij om draait is dat TS pas op zichzelf woont, nog niet eens haar draai heeft gevonden...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:51

Lonneke ik ben trots op wat je allemaal al voor mekaar hebt gekregen en een leuke vent kan daar echt wel bij. je hebt nl je 'problemen' zo goed een plekje kunnen geven dat je zo super bezig bent! Wat ene leuke actie ook. Ik snap wel dat mensne dat eng vinden, maar het heeft gelukkig goed uitgepakt. Je kan iig een vriendschap opbouwen met die man. Misschien wordt ie wel verliefd op je? en anders heb je er een leuk maatje bij.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:52

Het is niet bedoeld als aanval. Ik vind je alleen erg jong om te oordelen hierover. Ik heb in mijn leven een heleboel te maken gehad met borderliners. Zowel privé als zakelijk. En ik heb genoeg relaties zien starten midden in een therapie om met borderline om te leren gaan. En die relaties gaan prima.
Daarbij moet een ieder voor zichzelf weten wanneer hij/zij een relatie aangaat. Als iemand zich er niet goed genoeg voor voelt lukt het toch niet. Het enige waar TS op moet letten is dat er geen mannen misbruik van haar gaan maken, maar daarvoor acht ik haar prima in staat.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:54

TS, ik heb sinds kort ook een relatie met een man die zei dat ie absoluut geen vaste relatie wil Knipoog Gewoon voor gaan. Als het zo moet zijn dan komt het echt wel!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:54

Armaris schreef:
Ik dacht hélemaal niet aan de borderline, sterker nog, zou er zelfs doorheen gekeken hebben. Waar het mij om draait is dat TS pas op zichzelf woont, nog niet eens haar draai heeft gevonden...

Hoeveel mensen gaan op kamers, of uit huis, of liggen in een scheiding.. om dan maar niet meer verder te scharrelen...? Ik denk juist dat een nieuwe man het allemaal wat leuker kan maken.. je hebt iets om op terug te vallen, je problemen kwijt te kunnen, maar ook weer even lekker te ontspannen.. en bovendien is het ook erg leuk om nieuwe mensen te leren kennen. zou dit dan niet kunnen? ik denk dat ieder mens daar behoefte aan heeft.. en of dat nou is als je al jaren op jezelf woont, of dat je midden in een verhuizing ed zit..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:56

Ik ben het wel met Armaris eens. Lon, het ene moment voel je je goed, andere moment weer niet. Probeer eerst zelf alles op poten te krijgen. Denk maar aan toen met je katten.
En als je hem toevallig tegenkomt is dat hardstikke leuk en moet je hem zeker niet laten lopen, maar lijkt me nu niet dat het nu iets moet zijn wat je gaat zoeken.
Want wat als het weer uitgaat? Zorg daarom dat je eerst voor jezelf een stabiele basis hebt en niet nu alles al aan iemand ophangt.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:00

jammer dat deze man niks voor een relatie voelt, het is wel erg eerlijk van hem. Misschien kun je eerst iets vriendschappelijks opbouwen en dan kijken hoe het groeit. Niet geschoten is altijd mis Knipoog heel veel succes.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:00

zorg dat je gelukkig wordt, geniet van het leven.

een neu kertje is ook erg leuk hoor, maar past waarschijnlijk

niet in de levens stijl van vele anderen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:01

na seks worden ze vaak wel verliefd haha Knipoog

Maar das geen basis he Knipoog Toch beginnen een hoop relaties wel zo....

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:02

Maflinger schreef:
na seks worden ze vaak wel verliefd haha Knipoog

Goed je best doen! Huilen van het lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:02

Lonneke, er moet me toch iets van het hart. In het andere topic waarin je rare geluiden hoorde dat ik bij mezelf: die is op de goede weg.
Na het lezen van dit topic ben ik helaas minder enthousiast. Ik weet dat dit niet is wat je wil horen, maar ik vind het vreselijk ondoordacht om zomaar bij iemand in de auto te stappen, die je hiervoor slecht heel oppervlakkig en niet regelmatig hebt gesproken.

Ook blijkt uit je posts dat je voor jezelf niet helemaal weet of je nu wél of geen relatie wil. Misschien kun je daar met je begeleider over praten. Die andere man met wie je zou daten is er immers ook nog? of is dat alweer voorbij?
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 12-12-08 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:03

Armaris schreef:
Neen, dat kan je niet! Geloof me, als je zelf problemen hebt lukt dat niet.

Nou hoe negatief zeg .. Nagelbijten / Gniffelen
Ik neem aan dat je TS in real life kent, anders denk ik niet dat je hierover kan oordelen of wel?

Over deze opmerking krab ik mij nog maar eens op mijn hoofd tot verduidelijking.. Bloos!

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:04

Waaneer kunnen mensen nou eens even blij zijn voor een ander, wat voor verleden hij / zij ook heeft..

Lonneke: Hoop dat je gauw iemand vind die bij je past en om je geeft, go for it! Haha!

Edit: Typfout >.<

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 15:07

Ik denk dat de TS zelf wel weet waar ze mee bezig denken jullie niet? Ik geloof dat de TS nu zelf ook wel weet na een paar antwoorden dat het misschien een fout idee was, maar ze leeft nog. Moet er daar nog achteraf over over gediscusieerd worden? Er lopen ook nog mensen op de wereld die wel betrouwbaar zijn hoor.

Ik hoop dat ze nu eenz gelukkig word en met een leuke man die bij haar past, you go girl Knipoog