berpie schreef:Ik heb zelf veel homofiele vrienden en vriendinnnen en het makt me niet uit als ze maar gelukkig zijn, toch zijn er veel bij mij in de kerk die er echt moeite mee hebben, maakt dat ze slechter nee vind ik niet, net zoalsje homofiel bent uit overtuiging (ion dit geval je sekse) ben je ook gelovig uit overtuiging, wie is een ander dan om daar over te oordelen.
Volgens mij geloof mag het ook niet (gereformeerd) je kunt toch niet zo maar zeggen dat deze mensen dan discrimineren of weet ik wat, als je gelooft kun je niet de regels buigen zodat ze je passen, zo werkt het niet.
Meschien wordt het tijd dat de andere partij ook eens begrip toont voor de ene partij, mensen veroordelen op hun geloof is net zo fout als een homofiel veroordelen op zijn keuze, dus leef en laat leven, laat mensen vrij in hun keuzes en waarde dus ook gelovige die het er niet mee eens zijn.
Geen enkel persoon in deze discussie wordt veroordeelt op zijn of haar geloof.
Het gaat er hier om dat iemand (in dit geval A) niet word geaccepteerd door persoon B omdat persoon A lesbisch is. Persoon B is er heilig van overtuigt dat, dat fout is en wil niet met haar om gaan. Echter is B nog steeds een ontzettende leuke meid maar naar onze mening een iets te bekrompen beeld van hoe en wat omdat ze voordat ze dit wist gewoon leuk met haar om ging en nu om religieuze redenen niet meer.