Supermarkt verkoopt producten die over de datum zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: Supermarkt verkoopt producten die over de datum zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:54

Ik zou de manager van de winkel er even op attenderen. Ik werk zelf in een slagerij, en ik kijk ook wel eens over een datum heen. Ik ben er dan blij mee als een klant mij daarop attendeerd. Dan kan ik die producten vervangen en dan ben je weer even op de vingers getikt, dus extra allert...

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 23:01

Het is ook gemeld bij de winkel, helaas blijft het voorkomen en gebeuren er ook dingen zoals vliegen in gehakt etc..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:06

Winkels die spullen verkopen die over de datum zijn kunnen een fikse boete krijgen (als ze erachter komen). Ik zou dus zo snel mogelijk de keuringsdienst van waren langs laten sturen en het melden bij zoveel mogelijk organisaties. Dit kan echt niet en zeker niet voor mensen die overgevoelig kunnen reageren op bepaalde producten en zeker niet als ze ook nog eens over de datum zijn.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:40

nou gisteren kwamen we tijdens het eten er achter dat een potje met knoflook saus welke die dag was gekocht maar tot 2 december 2008 houdbaar was.... Scheve mond geen idee wat ze er mee gaan doen en of ze teruggaan maar dit was echt raar

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:58

Ik zou wel melding gaan maken, want als dit een structureel probleem is, kunnen er serieuze gevolgen aan vastzitten, voor die supermarktketen. Nogmaals teruggaan met de knoflooksaus, weer de bedrijfslijder aanspreken en toch echt zeggen dat je melding gaat maken dat er niet goed op de houdbaarheidsdatum van producten wordt gelet.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:44

Ik kijk ook vaak naar de houdbaarheidsdatum en het valt mij op dat bij minder populaire producten of bij de zuivel vaak dingen staan die over de datum zijn, vooral bij de Aldi en de Lidl is dat het geval, maar bij de AH heb ik het ook al een paar keer gezien.

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:45

bij ons is dit ook soms,voortaan kijk ik nu ook eerst op de datum voordat ik wat koop Tong uitsteken

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:47

Ik heb in het erleden ook in een winkel gewerkt waar de produkten to ik geloof 3 dagen over de datum werden verkocht. wel werden ze dan afgeprijsd met een rooie sticker zodat de consument het ook wist dat het oud was. Heel soms gebeurde het wel eens dat iets ouds in het schap was blijven staan maar dan werd het aanvullen niet goed gegaan.

Zou er inderdaad ook even mee terug gaan

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 12:49

ik heb het zelf niet gekocht maar mijn schoonmoeder Tong uitsteken zal het eens vragen of ze er nog wat mee gaat doen.

Overigens bij een c1000 waar ik eerst bij in de buurt woonde zag ik echt vaak dingen over de datum of fruit e.d. met schimmel erop... Scheve mond

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 20:36

Zamora schreef:
ik heb het zelf niet gekocht maar mijn schoonmoeder Tong uitsteken zal het eens vragen of ze er nog wat mee gaat doen.

Overigens bij een c1000 waar ik eerst bij in de buurt woonde zag ik echt vaak dingen over de datum of fruit e.d. met schimmel erop... Scheve mond

Dat is in deze winkel dus ook. Fruit etc koop ik er ook al niet meer, daarvoor gaa ik naar de Super de Boer.

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:46

bij ons in de winkel word elke dag gecontroleerd

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:51

Ik ben het in de AH een keer tegen gekomen en toen was de manager zo blij dat ik het kwam vertellen want het was een fout in hun controlesysteem.

Ben het hier nu ook al een paar keer in de Jumbo tegen gekomen, maar daar hebben ze er volgens mij echt sch**t aan. Die mensen kijken je iedere keer opnieuw aan alsof je ze verteld dat Jezus net verschenen is in de winkel.

Jeej, als dat voor mij al de derde keer is dat ik er iets over de datum tussenuit pluk, dan moeten zij het toch helemaal wel weten??

Producten over de datum mogen helemaal niet verkocht worden in de winkel. Zelfs niet met rode sticker. Op de datum wel.

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 20:54

als het bij ons in de winkel gebeurt en mensen komen het bij ons brengen .. reageer ik meestal van super dat u het er even uit hebt gehaald en blijkbaar hebben we het over het hoofd gezien ( wat ook vaak zo is omdat er vaak word gecontroleerd)

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:56

Ik vind het hartstikke laks!! Oke, iedereen maakt fouten, maar dit vind ik wel iets dat extra mag worden gecontroleerd hoor. Hier in het dorp gebeurd het ook. Ja

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 23:11

Hier is het inderdaad meer een kwestie van laks zijn, dan van het inderdaad niet gezien hebben..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:17

shanou schreef:
Hoe heet die kerel ook al weer........ Rob de Geus van de smaak politie!!! Die zijn gek op dit soort dingen.... Clown

Dat zou ik niet doen, ik zou hen eerst de kans geven het te verbeteren, voordat je die banketstaaf erop af stuurt en ze voorgoed het faillisement in jaagt.

En fivo is iets waar supermarkten voor kunnen kiezen, het hoeft niet...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:19

Teruggaan zou ik ook doen.
Ik zou ook direct een karretje pakken. kijken wat er allemaal wel niet over datumis, vervolgens zet ik de kar bij de klantenservice, of ga ik in de rij staan met die kar. En verzoek de medewerkster dan vriendelijk iemand erbij te halen die die rotte zooi in de kliko dumpt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:21

Marchador schreef:
Teruggaan zou ik ook doen.
Ik zou ook direct een karretje pakken. kijken wat er allemaal wel niet over datumis, vervolgens zet ik de kar bij de klantenservice, of ga ik in de rij staan met die kar. En verzoek de medewerkster dan vriendelijk iemand erbij te halen die die rotte zooi in de kliko dumpt.

Oh, zover zou ik niet eens gaan. Jij hoeft niet hun werk te doen, dat is hun zaak. Ik zou wel het hoofdkantoor bellen of schrijven, dat er daar toch dingen ernstig niet goed zitten, en dat jij om die reden hebt besloten om daar geen boodschappen meer te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:24

Ik woonde eerder vlakbij een kleine buurtsuper, waar ik ooit eens een pak Dubbelfriss mee heb genomen. Een dag later thuis kwam ik er achter dat het pak twee maanden overdatum was. En dat terwijl Dubbelfriss etc altijd minstens een half jaar ofzo houdbaar is.

Mee terug gegaan, mocht het wel omruilen voor een nieuw pak. Nieuw pak gezocht, maar in het hele schap was geen enkel pak te vinden dat nog wél houdbaar was...

Dat vond ik toch wel echt het toppunt.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 23:42

Nouks schreef:
Ik woonde eerder vlakbij een kleine buurtsuper, waar ik ooit eens een pak Dubbelfriss mee heb genomen. Een dag later thuis kwam ik er achter dat het pak twee maanden overdatum was. En dat terwijl Dubbelfriss etc altijd minstens een half jaar ofzo houdbaar is.

Mee terug gegaan, mocht het wel omruilen voor een nieuw pak. Nieuw pak gezocht, maar in het hele schap was geen enkel pak te vinden dat nog wél houdbaar was...

Dat vond ik toch wel echt het toppunt.

Pff. en ik maar denken dat het in onze supermarkt al slecht was..... Je had er niks van gedronken toch? Dan staat het wel slecht met de verkoop in die winkel, dat ze geen enkel nieuw pak hadden...

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 23:48

Gadverdamme.. Misselijk

Ik ben dus echt iemand die op datums let, ik wil echt geen eten eten dat overdatum is.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 00:08

Ik heb ooit eens weken lang van hetzelfde product melding gemaakt, nooit een die wel nog binnen de houdbaarheidsgrens viel en wij hebben lekker simpel geproefd, aangezien het frisdrank was, zo van kan toch geen kwaad, maar een slok was genoeg om te weten dat het echt niet voor niks is die datum.

We hebben hier ook een keten die omstickerd, ook handig, de ham die gisteren over datum was, ligt er vandaag met een nieuwe sticker, vlees komt dan bedorven uit de verpakking, terwijl het volgens de datum nog goed moet zijn.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 10:12

Dan moeten de vakkenvllers erop geattendeert worden.
Als je bijv iets eet waar van binnenuit al schimmel op zit.
En het is net iets teveel, word je daar strontziek van.
Ik zou het even goed melden bij de Manager, en laat hem zorgen dat hij de vakkenvullers aanpakt!!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:01

Raar... Je zou zeggen dat als je als winkel die klacht meerdere keren krijgt, dat je er dan ook wat aan gaat doen. Maar dat is hier niet het geval zo te merken.
Zou er zeker wat van zeggen of teruggaan. Ja

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 11:39

sonjim schreef:
We hebben hier ook een keten die omstickerd, ook handig, de ham die gisteren over datum was, ligt er vandaag met een nieuwe sticker, vlees komt dan bedorven uit de verpakking, terwijl het volgens de datum nog goed moet zijn.

Dat idee krijg ik soms ook inderdaad... dan hebben ze restpartijen die precies alleen vandaag nog goed zijn, dus die laten de mensen liggen, huppa nieuwe sticker. Sigaar

Wij hebben dat al een paar keer met kaas gehad, gelukkig nog niet zo vaak dat we behalve een nieuwe kaas vragen, ook een klacht indienen (het betreft hier AH).