Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
norski schreef:Ik ook,, maar dan een beetje moderner om het maar zo te noemen,, zoals apocalyptica. en ik heb een paar nummers die ik opzet als ik boos ben, gaan ze loeihard aan op repeat, en daarna ben ik wel weer afgekoeld.
danneke80 schreef:wat doe jij dan jannepauli?
apocaliptica heb ik nog nooit van gehoord

Heb pas een prachtige box gekocht bij de Action: 40 CD's met werkelijk álle bekende en onbekende componisten. Ben nog lang niet uitgeluisterd
Met 'normale' klassieke muziek heb ik helemaal niks, maar dit is zó sfeervol en beeldend. Het grijpt me. Het is geen muziek om vaak te draaien, daar is het veel te zware kost voor.
Citaat:wat doe jij dan jannepauli?
.. En ik heb ook "die Zauberflöte" op m'n computer staan, maar dat is opera
highwaykind schreef:Ik heb in mijn hele leven nog maar een paar klassieke nummer gehoord die ik wel aardig vind (op 1 hand te tellen).
Wordt altijd nogal kriebelig van dat hele strakke in de maat.
(Mijn klassieke muziek aversie was alleen niet erg handig bij pianoles.... Speel nu met enig plezier French Suite V Allemande van Bach, maar daarna houdt het ook snel weer op.)
Klassieke elementen in pop/rock/etc vind ik vaak wél erg mooi.
. Ik zou Chopin bijvoorbeeld niet echt strak in de maat noemen, dan heb je het meer over de fuga's van Bach

soesita schreef:buster4ever: Riverdance is inderdaad ook erg mooi maar geen klassiek.![]()
Requim van saint-saens: al wel van gehoord maar nog niet gehoord. Maar schijn inderdaad erg mooi te zijn.
Ook speel ik ik een orkest, maar daar spelen we eigenlijk nooit klassiek. Heel soms wel eens een transcriptie ofzo 
romantiek vind ik niet zo'n leuke stroming.