energiedrankjes, heeeeeeel veel.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

virgin_lady

Re: energiedrankjes, heeeeeeel veel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 19:36

Redbull :cafeine 32mg/100ml
Mixxed Up (van lidle): 30mg/100 ml
Energie Slammers 32mg/100 ml

zit 250ml in blikje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:36

al zou ik 2 blikjes drinken dan nog slaap ik ...krijg er wel wat meer energie van maar wakker liggen ervan? nee

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:37

Negerzoen schreef:
Red_Savage schreef:
Energie drank is idd echt héél slecht voor je.

Ik drink het niet meer, ik word er niet hyper van o.i.d maar ik lig er letterlijk de hele nacht van wakker. Scheve mond

Eindelijk, soortgenoten! Afgod
Ik was een keer heel moe van het werken en had daarna een feestje, in zo'n 3 uur tijd 4 blikjes achterover gegooid. Hyper? Nee. Maar ik heb de hele nacht niet geslapen Boos!

JAAAA. idd.
Heb zo de beroerdste nacht van mijn leven gehad dankzij vodka-redbull.
Nooit meer drink ik die redbull. Rond 6u savonds redbull gedronken, Lag rond 3u in mijn bed, rond 4u wakker geworden en niet meer kunnen slapen.
DANKU REDBULL.

Ik moet zeggen dat ik het wel lekker vond

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 19:38

Als ik ze een hele dag door drink lig ik er ook niet wakker van.. Ze zijn nu allemaal op maar zit te denken of ik er om zou gaan.
Maar moet me dan helemaal weer omkleden Nagelbijten / Gniffelen

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:38

Negerzoen schreef:
Red_Savage schreef:
Energie drank is idd echt héél slecht voor je.

Ik drink het niet meer, ik word er niet hyper van o.i.d maar ik lig er letterlijk de hele nacht van wakker. Scheve mond

Ik was een keer heel moe van het werken en had daarna een feestje, in zo'n 3 uur tijd 4 blikjes achterover gegooid. Hyper? Nee. Maar ik heb de hele nacht niet geslapen Boos!

Maar ik moet er trouwens wel nog aan toevoegen dat ik van mezelf al een slechte slaper ben en regelmatig aan de Valeriaan zit. Vork

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:39

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:41

Wohw 4 tot 12 is wel erg veel.. Bloos! En dan drink je dat echt iedere dag? Nagelbijten / Gniffelen
Zou toch wel eens gaan proberen om het te minderen, probeer het iig te beperken tot 2 per dag..
Misschien dat je er nu niets van merkt, maar op lange termijn kan dit nóóit goed zijn!

Ik vind het zelf ook superlekker, koop ook wel eens van die blikjes en zit ook wel eens op 4 per dag dan, maar het komt ook voor dat ik het weken niet drink. Lachen
Kan het alleen niet drinken vlak voordat ik ga slapen, want word er niet hyper van, maar slaap er wel slechter door..

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:42

Het is echt heel slecht voor je. Vorig jaar met de actiedag op school hadden we een 24-uurs actie. En iedereen dronk natuurlijk vet veel energiedrink. Ik heb toen ook wel wat gehad merkte dat ik ben heel veel wel eindelijk beetje druk werd maar een leraar had een kennis en die heeft er een hartaanval van gekregen. Die had 6 blikjes gehad ofzo. Maar het schijnt dat je lichaam dan even heel druk is zegmaar en daarna stort je helemaal in dan heb je geen energie meer.

Ik zou dit iig niet voortzetten als ik jou was
gewoon af en toe eens trakteren op een blikje alleen op een vrijdag avond 1 of 2 bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:42

hmm dat artikel beloofd niet veel goeds idd, maar hoe zit dat dan met koffie?

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 19:44

Soms drink ik het ook tijden niet maar de laatste paar weken echt superveel..

hoeveel zit er bv in koffie dan?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:44

Ik drink het zelden, ik heb 2 blikjes in de auto liggen voor als ik het een keer nodig heb, ik vind het wel lekker, maar het heeft zoveel nadelen voor mij.
ik word er hyper van, en dus vervelend ook voor andere.
ik moet om de 5 minuten na de wc.
ik heb het idee dat mijn tanden uit mijn mond wegrotten.
al die suikers zijn slecht voor je maag.
en als laatste kan ik niet slapen daarna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:46

zijn toch veel mensen die er heftig op reageren!

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 19:48

misschien dat ik de cafeine gewend ben dan. want in cola zit dat toch ook ? dat ik daardoor gewoon kan slapen.
drink daar ook gerust 2 / 3 flessen van op een dag. Net als van die spa fruit exotic..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:49

ik lig van geen enkel voedings middel wakker.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:49

Wij hebben het onderzocht tijdens ons bio-examen.
Waren maar weinig mensen die er negatief op reageerden. Bij iedereen kreeg een tragere hartslag en een betere concentratie en thats it. Een enkeling kreeg een hogere hartslag.
Ikzelf merk er ook totaal niets van als ik het drink. Wordt niet actiever en slaap even goed als anders Clown
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 10-12-08 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:50

Ik drink het ook heel vaak. this heel slecht voor je, maar wel verslavend.. Tong uitsteken Het licht er ook aan hoe iemand er op reageerd, sommige voelen naar 7 blikjes nog niks, en andere al naar 3. Lachen
En jongen die ik ken dronk ook altijd heel veel energy, zoveel zelfs dat hij helemaal trilde, en er heel onverzorgd uit zag enz.

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:51

Ik herinner mij inderdaad nog dat járen geleden er een tiener was overleden, na onderzoek bleek dit na weetikveelhoeveel redbull te zijn geweest. Het lijkt mij iig zwaar ongezond als je er sowieso al meerdere per dag drinkt, maar 4 tot 12 Bloos!
& een hele tray al helemaal niet meer.. eigenlijk, dat je dan nog leeft. Scheve mond

(en daar bedoel ik niet mee dat ik denk dat je dood neer hoort te vallen, maar die blikjes zijn al ongezond en als je dan ook nog eens in 1 week al meer dan 50 blikjes drinkt Nagelbijten / Gniffelen)

Dat meisje kan dat toch nooit zelf allemaal op 1 dag op, ik snap niet eens hoe je aan 12 blikjes komt eigenlijk. Krijg ik nooit van mijn leven op in 1 dag Huilen van het lachen
-verbazing & ongeloof- Clown

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:53

Ik drink ze ook wel eens, als ik energiedrank drink is het 1 blikje op een dag.
Weet je hoe slecht het is voor je tanden??? Nagelbijten / Gniffelen Zo dan als je zo doorgaat vallen je tanden er gewoon uit ..

(is wel overdreven Tong uitsteken maar het is echt heeel slecht voor je tanden!)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:54

Al die cafeïne is nou niet bepaald goed voor je lichaam... Ik moet toegeven dat ik het ook wel regelmatig drink, maar echt wakker wordt ik er niet van.

virgin_lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 19:55

12 red ik wel met gemak hoor heb ook een keer bijna n tree op maar toen voelde ik me niet echt lekker erna..kreeg wel hartkloppingen en last van me maag. maar vind dat je ze ook zo ongemerkt opdrinkt

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:57

Red_Savage schreef:
Negerzoen schreef:

Maar ik moet er trouwens wel nog aan toevoegen dat ik van mezelf al een slechte slaper ben en regelmatig aan de Valeriaan zit. Vork

En ik moet toegeven dat ik toen voor het eerst vréselijk dronken was.
En dan zou ik toch juist goed moeten slapen? De redbull hield me wakker.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:58

Ik vind die drankjes zó ontzettend ránzig. Geef mij maar een bak koffie, ook neit goed maar beter dan zo'n energy drink.

Ik wordt er ook gewoon echt niet goed van. Ik kan niet goed tegen suiker, dan wordt ik moe, prikkelbaar, krijg ik hoofdpijn en uitslag op mijn benen. En tja, suiker zit daar gewoon echt te veel in

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:59

IK drink het in periodes... Zo drink ik het een periode elke dag wel 1 of 2 blikjes en zo een periode helemaal niet..

In Cyprus mochten personen onder de 18 jaar ze niet kopen...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:15

Ik drink ze zelf ook. Twee of drie per dag. Ik heb die van de C1000, Highway drink.
Ik krijg er geen energie van, ik vind ze gewoon lekker:p. Eerst dronk ik er vier, maar dat vond ik wat teveel. Ik kan overigens prima slapen. Zelf als ik een blikje drink vlak voor het slapen.
Teveel is nooit goed, maar dat is met alles zo.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:20

Jaaaa, nouja niet veel soms.
bij ons op school mag het niet eens meer ofzo?
En op kamp mocht het ook niet (hele prullenbak zat vol energieblikjes toen de leraar binnenkwam).
Maar ik vind het wel lekker ik word er alleen als het uitgewerkt is heeel moe van.

En Red bull smaakt het zelfde als die goedkopere van 15/30 cent.