.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mir_U

Re: Vriend gaat half jaar weg, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:48

Tsja ik heb meerdere malen langere tijd in het buitenland gewoond, maar nooit gezeten met relatie ofzo. Het is erg lastig en zal ook zeker wel weer even wennen zijn als hij terugkomt. Maar... moet je hem pijn doen (als je het uitmaakt) omdat hij zo iets wil doen? Hij kan het toch maar beter nu gedaan hebben ipv altijd denken 'oh had ik maar..'. Als je wat van het buitenland wilt zien blijft studie nou eenmaal de ideale periode om dat te doen. Als je later al baan hebt, huisje, etc. is het toch een stuk lastiger om weg te gaan.

Jouw leven zal ook gewoon doorgaan ook al is hij ergens anders en zes maanden verstrijkt veel sneller dan je denkt Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:49

BarbaLala schreef:
pharagirlke schreef:
Is er eigenlijk over gesproken, heeft hij jouw mening gevraagd of heeft hij gewoon gezegd "lieverd.... Ik ga in januari voor zes maandjes naar australie"?

Want het zou nog een enorm verschil zijn als er over gepraat was of niet. Als hij het op bovenstaande manier zou brengen, zou hij per direct mogen vertrekken Bloos

Het kwam wel vrij onverwacht, en per sms, en in het begin dacht ik dat het een bevlieging was, maar ineens deze week werd t echt serieus.
Dus toenheb ik geliujk gevraagd wanneer hij dan gaat etc..

Oeh, dat had die van mij niet moeten doen Bloos Zo'n dingen laat je IMO niet via sms weten.

Mirr84 moet jezelf dan pijn doen omdat je niet wil dat hij pijn heeft terwijl het zíjn keuze is om weg te gaan?

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:49

BarbaLala schreef:
En waar ik zelf erg bang voor ben, is dat ik op een gegeven moment ook een soort van "vergeet" hoe het was met hem, en de drempel om vreemd te gaan lager word.
NIET DAT IK DAT WIL HOOR! totaaaaal niet!

Daar zit ook een persoonlijk probleemKiara, want ik kan mezelf niet meer gelukkig maken.
Ik leef voor mijn paarden, en voor hem, voor mij hoeft het niet meer...

Lijkt mij juist de uitgelezen kans om aan jezelf te werken. En vooral tijd aan jezelf te besteden! Op deze manier moet je wel. Ik denk dat het je juist heel veel kracht gaat geven als je merkt dat je het zelf eigenlijk wel kan. Het kan dus ook heel goed uitpakken. En als je dan lekkerder in je vel zit als hij terugkomt, kan je relatie er alleen maar beter en sterker van worden. Je kan niet van anderen houden als je niet van jezelf houdt!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:50

Ik ken het helaas ook. Toen wij een half jaar hadde, ging mijn vriend voor 5 mnd naar Curacao. Wel ben ik er een maand gweest om hem op te zoeken.

K heb het er vooral in het begin, ook erg moeilijk mee gehad. Miste hem verschrikkelijk en maakte me grote zorgen. Beide zijn we trouw gebleven en hebben veel gebeld. Nu achteraf is het me allemaal 100% meegevallen. Helaas ging het nadat ie terug was een hele poos niet goed tussen ons. Is weer goed gekomen, maar nu dik 4 jaar later is het alsnog uit.

Ik kan alleen als tip geven dat je niet alleen moet gaan zitten kniezen. Je moet veel gaan doen en afleiding zoeken, dat helpt!

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:52

pharagirlke schreef:
Mirr84 moet jezelf dan pijn doen omdat je niet wil dat hij pijn heeft terwijl het zíjn keuze is om weg te gaan?

Tsja...das een lastige! Maar je lijdt allebei een eigen leven en je hoeft elkaar natuurlijk niet in de weg te staan.....
Is er niet een manier waarop hij iets korter zou kunnen gaan zodat het voor jou wat beter te overzien is TS?

Of misschien dat je bv. 2 weken op bezoek zou kunnen gaan en dan maak je in die twee weken toch samen mooie dingen mee en heb je stuk van zijn reis gedeeld als ervaring..

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:55

O get, ik zou dat echt niet trekken. Kan hij niet over een paar jaar samen met jou de wereld bekijken?

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:55

Oh wast lastig meid! Ik kan begrijpen hoe je je voelt, wat moet dat moeilijk zijn!
Mijn vriend had eerst ook plannen om stage te gaan lopen in Ierland voor 3 maanden of een half jaar. Momenteel loopt ie gewoon stage hier in de buurt en volgens mij zijn de plannen om naar Ierland te gaan wel een beetje van de baan. Vooral nu het zo goed tussen ons gaat (zijn ook elke dag bij elkaar) Maar ik ben in de tijd dat de plannen er waren ook echt een beetje van streek geweest. Zelfs al toen het idee kwam dat hij in Amsterdam ging stage lopen (en daar dus wonen) had ik het daar erg moeilijk mee. Maar zoals het er nu voorstaat blijft hij lekker hier.

Moeilijke situatie blijft het!
Aan de ene kant vind ik dat je je vent daar ook niet in mag beperken. Als hij daar echt heel graag heen wil, dan zou ik hem niet tegenhouden. Wel zal ik echt duidelijk mijn gevoelens erover aan hem vertellen. Maar als hij het wil, dan moet hij dat ook gewoon doen! En als je relatie goed is, kom je er met deze ervaring extra sterk uit.
Aan de andere kant, zou ik persoonlijk mijn mannetje niet zolang kunnen missen. Een halfjaar is echt heel lang! Verder zou ik er erg bang voor zijn dat je uitelkaar groeit. Jullie hebben allebei dan zo'n ander leven.
Ik denk niet dat ik het aan zou kunnen..

Succes ermee meid! Hoop dat het allemaal goed komt

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:56

haha ik vroeg net aan mijn vriend wat hij ervan zou vinden als ik besluit naar Australië te gaan voor een half jaar om te studeren.
eerst werd ik gewezen op het feit dat daar de 7 meest giftige slangen ter wereld zitten en veel meer van dat soort gevaarlijke beesten, daarna begon hij te lachen en zei dat hij niet zou weten waarom ik ons leven hier weg zou gooien om daar te studeren Tong uitsteken ben dus blij dat ik en mijn vriend er allebei het zelfde overdenken

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 15:58

Nee, ik wil zowieso niet naar Australie eigenlijk Bloos
En zowieso heb ik nog nooit gevlogen dus dat ga ik ook zeker niet alleen doen, ben al n ramp met t ov! Huilen van het lachen

Dat denk ik dus ook PG; Ik wil mezelf geen harde klap geven om in iets te blijven geloven wat toch kapot gaat.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:59

Maar je hebt er dus nog niet echt met hem over gepraat?
Ik denk dat het dan tijd wordt voor een goed gesprek! Vertel hem hoe jij er overdenkt, hoe moeilijk je het ermee hebt en waar je bang voor bent. Vraag hem hoe hij het allemaal voor zich ziet, en wat hij dan met 'jullie' wil, en of hij denkt dat jullie relatie in stand kan blijven tijdens dat halfjaar.
Ik denk dat je dan al een heel stuk verder bent.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:00

Volgens mij denk jij voor jezelf veel te dramatisch Bloos

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:00

dat is een goede noppes!

laat je niet gek maken door bokt hoor ts! Ach gut

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:01

Nou, we hebben het al wel over een aantal emotionele zaken gehad hoor, wat dat betreft, maar ik heb er echt vel moeite mee om dan niet gelijk in huilen uit te barsten. Bloos

Vanavond misschienn nog maar een poging wagen..

hij wil het iig niet uitmaken oid en denkt dat t allemaal wel meevalt.
Sterker nog, hij snapte mijn denkwijze niet dat ik bang was hem te verliezen!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:01

rowo schreef:

Hoe bedoel je precies?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:03

Ik woon ruim een jaar samen en volgende maand gaat hij drie weken weg voor zijn werk... Nu ben ik voor het eerst een maand alleen en zie er nu al tegenop... Maar je weet gewoon dat alles goed zit. Voor hem is het zonde om de kans te laten lopen...

Ik zal hem ontzettend missen maar moet die maand gewoon met flink veel afleiding door zien te komen... Ik weet het niet zeker maar volgens mij moet dat best gaan lukken...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:03

BarbaLala schreef:
rowo schreef:

Hoe bedoel je precies?

Ik wil mezelf geen harde klap geven om in iets te blijven geloven wat toch kapot gaat.
Waarom zou het kapot gaan?

Ik sluit me bij Noppes aan. Een goed gesprek doet wonderen Ja

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:04

Omdat je uit elkaar groeit doordat je niks met elkaar deelt qua ervaringen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:04

Meis als jij op t moment in zo een vreselijke dip zit dan vind ik het niet netjes van hem dat hij dit besluit zonder te overleggen heeft genomen. Als je een fijne relatie hebt en je zit allebei goed in je vel zou het denk ik een ander geval zijn. Maar als hij op dit moment met je paardjes samen je enige stro halm is vind ik het niet " eerlijk" van hem dat hij nu weggaat. Ik kan begrijpen dat dit een mooie kans is. Maar kan hij dan niet later eens naar Australie om het land te gaan verkennen en er rond te reizen. Op een moment dat jij wat steviger in je schoenen staat?

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:05

ik zou het persoonlijk uitmaken Bloos
maja ik ben 16(bijna 17)..
als ik hem 6 maanden niet zie, heb ik hem voor mijn gevoel losgelaten Bloos ..

Bijv. toen die 21 dagen op vakantie was, voelde ik me de eerste 4 dagen beetje down, en daarna had ik het geaccepteerd en miste ik hem niet meer, gelukkig is die band wel weer gekomen toen hij terug kwam Lachen

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:06

ik sluit me ook aan bij Noppes! Praten, praten, praten.
Ik moet zelf in september ook een half jaar naar het buitenland om stage te lopen, en ja, dat vinden vriendlief en ik onwijs *** voor onze relatie, maar ik heb er alle vertrouwen in dat we overleven.
Communication is the key. Vork

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:06

BarbaLala schreef:
Omdat je uit elkaar groeit doordat je niks met elkaar deelt qua ervaringen.

Dat hij je denkwijze niet snapt, dat je bang bent hem te verliezen, zegt toch wel genoeg??

Wacht eerst ff vnvd het gesprek af (mocht je gaan praten).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:07

Ik sluit me ook aan bij een goed gesprek . Als hij het ook gewoon ziet zitten en jij ook dan kun je daar voorlopig gewoon vanuit gaan. Mocht je toch uitelkaar groeien zie je dan wel weer verder en doet lang niet zo zeer als uitmaken.
Van tobben is nog nooit iemand beter geworden.

Sweetselina

Ik snap wat je bedoelt ookal is het bij mij en mijn vriend net iets anders. We zijn al bijna 5 jaar samen en hebben net 2 weken geleden de sleutel gekregen van ons eigen huisje. Als dit huis is verbouwd en ingericht gaan we allebei voor het eerst uit huis en ook nog gelijk samenwonen. Er is alleen 1 maar.... Hij heeft sinds september een baan waarbij hij heel veel weg is. Ik hoop dat ons huis voor 4 februari klaar is want dan gaat hij 2,5 maand weg. Dan is hij 2 weken thuis en dan gaat hij weer voor 2 maanden weg en zo gaat dat misschien de rest van ons leven door. Ik vind het heel moeilijk en ook helemaal niet leuk. Ben zelf ook nogal vaak down en depressief en dan was hij er eigenlijk altijd voor mij en nu moet ik mij dus alleen redden. Helemaal met betrekking tot ons huisje... verzekeringen, verbouwspullen en alles wat bij een eigen huis komt kijken. Gelukkig mocht hij de eerste periode van sep - feb in nederland blijven, maar toch is hij nu door de weeks in rotterdam en in het weekend is hij dan thuis om te klussen. maar in feb is het dus zo ver. Tot nu toe valt het mij mee dat hij er door de weeks niet is. We bellen wel heel veel doordeweeks en dat is straks als hij in het buitenland natuurlijk wel over. Ik vind mijzelf aardig zelfstandig Bloos en redt het opzich wel. Ookal merk ik wel dat doordeweeks werken, s'avonds klussen en in het weekend klussen wel een beetje te veel is van het goede.

Ik zou zeker mijn relatie er niet voor opzeggen, ookal zal ik hem vreselijk missen.

Het is een kans voor hem en ik zou hem zeker niet gaan tegenhouden. Helemaal omdat je zelf ook zegt dat hij graag de wereld zou willen zien. Misschien wordt jullie relatie er alleen maar beter van en wat is nou een half jaar op een mensenleven (stel dat jullie voor altijd samen blijven).

Sjuulie

de tijd zal het leren.. maar niet te veel gaan malen en aan de meest verschrikkelijke scenario's denken.. dat hoeft niet allemaal te gebeuren.. en jullie houden nog wel contact toch?

ik lees nog regelmatig de emails door die we toen stuurden, erg leuk om terug te lezen Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:08

Sjuulie schreef:
de tijd zal het leren.. maar niet te veel gaan malen en aan de meest verschrikkelijke scenario's denken.. dat hoeft niet allemaal te gebeuren.. en jullie houden nog wel contact toch?

ik lees nog regelmatig de emails door die we toen stuurden, erg leuk om terug te lezen Lachen

Dat deed ik ook. Ook alles wat ik per post aan hem stuurde, of hij mij. Nu is het dan wel over, maar toch blijft het leuk.