De Horror van mannen en hun AUDIO!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rana

Re: De Horror van mannen en hun AUDIO!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:28

ROFL
Citaat:
Had hele grote speakers, mijn vrouw wilde van de kleine speakertjes hebben en dan ook nog opgeborgen achter de bank ofzo.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:34

Herkenbaar!
Dan kopen ze iets nieuws en dan....
Sluit de rest niet goed meer aan om het beste eruit te halen en moet dus ook vernieuwd worden.... Rolleyes

Gelukkig had ik nog wel een beetje inspraak over de grote van de boxen, want als het aan hem lag.....

Maar ja, als dat alles is. Ik mag ook niet klagen met de paarden aan huis Clown

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:41

Was mijn man maar meer zo... Hij heeft absoluut niets met gadgets, totaal ook geen verstand van. En heeft enkel een mobieltje omdat zijn baas dat wilt. Als je maar kan bellen en sms-en. Wel graag de goedkoopste die er is was zijn boodschap, want ik ben hem wezen kopen voor hem, want hij moet er niet aan denken zo'n telefoonzaak binnen te stappen.

Ik ben thuis degene die graag een mooie nieuwe tv wil (breedbeeld, LCD, aan de muur graag en groot graag) en ik wil blue-ray ("Waarom dan? Wat is er mis met deze DVD-speler? Hij is net nieuw!" (ruim 6 jaar oud). Spelcomputer hoef ik helemaal niet mee aan te komen. Ik mag dan nog net voor mezelf een Nintendo DS aanschaffen (let wel: van mijn eigen geld, zelfs daar heeft hij kritiek op, wat ik met mijn eigen geld doe). Ok, hij wil dan ook nog wel BrainTraining spelen op de DS... af en toe... nadat ik uitvoerig heb uitgelegd hoe 'dat ding' eigenlijk werkt.

Ik heb een laptop (enige computer in huis) en die heeft me 700 euro gekost. Niet de duurste dacht ik zo... meneer vond dat nog wel een hoop geld voor een apparaat wat maar max 4 jaar meegaat voor je echt een nieuwe nodig hebt. Waar hij overigens ook niets van snapt. "Vroeger deed je tenminste met zulke dure aankopen nog tien jaar". Hij is overigens 37 jaar, misschien is het de leeftijd.

Soms zou ik willen dat hij een beetje meer oog had voor dit soort dingen. Dan hoef ik niet iedere aankoop helemaal tot in detail te verdedigen, waarom ik dit echt zo leuk vind en het geld waard vind.

Soms... soms denk ik wel eens... wie heeft er bij ons nu de broek en wie de rok aan?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:48

hahaha geweldig, ach jullie vullen mekaar goed aan! zie dat je zwanger bent! gefeliciteerd! Misschien wordt het een menneke dan ken ie je helpen met het over halen van papa met dit soort dingen haha

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:50

Vriend? Heb ik die dan?

O....wacht 's....ja, er begint me iets te dagen....ff denken nog hoor....

Eureka Pling !!!!

Dat was die jongen die ik drie dagen geleden zijn kamer in heb zien gaan en ik daarna alleen nog aan de eettafel tegenkwam en in bed, LANG nadat ik naar bed was gegaan....

Sinds hij een nieuwe pc heeft hoor ik alleen nog maar (heeeeele haarrrrrde) schietgeluiden en afgeschoten kanonnen van boven door het plafond dreunen....en als hij niet bezig is zombies af te knallen, dan zijn het keiharde liedjes die via een plastic gitaartje mijn trommelvliezen proberen te doorbreken....

*zucht*

En toch hou ik ontzettend veel van hem Lovers

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:55

Mijn vent die interesseert het dus helemaal niet he. Zijn versterker is een oudje van zijn vader (die op geluidgebied wel alles heeft en de beste kabels die er zijn ertussen natuurlijk, maar het geluid mag er dan ook wel zijn) Net zoals zijn boxen... toen der tijd hebben ze wel heel veel geld gekost hoor! Knipoog Maar ze doen het goed, dus ik klaag niet.

Maar met mobiele, dvdspelers ect heeft hij helemaal niks. We hebben een computer omdat dat echt wel nodig was. En hij vind mij verschikkelijk met mijn laptop.
En als onze TV niet kapot was gegaan (en die sukkelde al jaren mee met een streep door het beeldscherm) hadden we nooit een nieuwe flatscreen gekocht. Maar als er eentje moet komen moet het wel een fatsoenlijke zijn Vork

En de dvd speler hebben we van mijn ouders gekregen omdat de oude toch echt aan vervanging toe was ("niet, kijk maar!met een plakbandje doet hij het weer")

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:57

Citaat:
En de dvd speler hebben we van mijn ouders gekregen omdat de oude toch echt aan vervanging toe was ("niet, kijk maar!met een plakbandje doet hij het weer")

Zo is mijn pa ook als je het tv meubel aan de kant schuift is ALLES met zwart ductape aan mekaar gefabriceerd!!! Haha!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:58

En we hebben het financieel niet slecht hoor... maar hij heeft een hekel aan geld uitgeven... snap je dat nou?

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 13:01

hahaha nee als een echte vrouw heb ik een gat in mijn hand ten grootte van ... euhm .... tja .... mijn hand zeg maar... hihi

Mijn vent zei nog op de dag dat we bij Scheer en Foppe stonden om naar de audio set te gaan kijken ( lees kopen) " Schat zullen we er gelijk anders een droger bij doen?" NOU OM DIE REDEN DUS NIET HE?! ( dan had hij het argument: " maar jij heb een droger gehad!" hahahahaha

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:24

Hier nog een we hebben een lcd tv die het gewoon goed doet volgens mij drie jaar oud zegt hij van de week tegen me zullen we een nieuwe kopen doen we die we nu hebben verkopen, zeg ik waarom hij doet het toch goed zegt hij weer hij is te klein Boos! met andere dingen precies hetzelfde gek wordt ik er van. Had me laptop binnen kreeg niet eens de kans om er zelf achter te gaan zitten en te kijken wat er allemaal op stond nee meneer zou hem wel even instaleren en dingen er op zetten resultaat allemaal dingen waar ik niks mee doe. Zeg wel eens wees eens tevreden met wat je heb krijg ik als antwoord ja maar........... Mannen

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:38

Mijn vriendlief is zo met de auto... Hebben we net een nieuwe (tweedehands) auto, zit ie al weer naar een andere te kijken...

En als er iets piept, kraakt of wat dan ook in het dashboard ofzo... Dan kan ie gewoon helemaal sjaggo zijn....

Dieuwke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:39

Ik zou zelf wel heel graag een WII willen, hij heeft immers een tweedehands beamer gekocht. Zonde van het geld, als je hem aan zet, ben je toch ruim een half uur bezig voordat je hem scherp hebt. Alleen een WII vindt hij niet nodig, lopen we in een winkel, heb ik het over een WII, begint hij over gereedschap (elektrisch, ik weet nu al niet meer wat voor 1 het was). Wat natuurlijk juist weer duurder is dan een WII. Nouja, ben ik blij dat ik toch nog geldige redenen heb om soms geld te kunnen uitgeven aan het paard.
Van mij mag die beamer de deur uit! Alhoewel, als hij scherp beeld geeft, dan kijkt films toch wel zo gezellig. Maar op tv scherm vindt ik dat ook allemaal goed! Alleen zal ik hem zelf nooit gebruiken.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:41

manishdra schreef:
En we hebben het financieel niet slecht hoor... maar hij heeft een hekel aan geld uitgeven... snap je dat nou?

Zelfde hier. Man is nogal 'op de centen'. Maar financieel hebben we het ook niet slecht misschien wel mede door zijn zuinigheid.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:43

Rana schreef:
hahaha nee als een echte vrouw heb ik een gat in mijn hand ten grootte van ... euhm .... tja .... mijn hand zeg maar... hihi

Mijn vent zei nog op de dag dat we bij Scheer en Foppe stonden om naar de audio set te gaan kijken ( lees kopen) " Schat zullen we er gelijk anders een droger bij doen?" NOU OM DIE REDEN DUS NIET HE?! ( dan had hij het argument: " maar jij heb een droger gehad!" hahahahaha

Nah! Ik zou zeggen: "Dan stoppen we ook alleen mijn kleren in de droger. Hang jij de kleren maar op het droogrek..." Alsof je een vrouw zo gelukkig maakt met een droger... Rolleyes Alsof die ook alleen maar in haar belang is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:48

Geen lotgenoot hier, maar juist iemand die, net als jouw kerel, heel erg kan genieten van een mooi stuk home-cinema.

Ik heb hier ook een mooie tv staan, met Playstation 3 als blu-ray speler, en een set gigantische boxen van zeer goede kwaliteit (2 drie-weg speakers van 1,2m hoog, 1 center speaker, 2 rearspeakers van 40cm en een subwoofer).

Tja, het is nou eenmaal zo dat er nogal wat verschil in kwaliteit zit tussen het ene setje en het andere.
Zo hebben mijn ouders zo'n kant en klaar home-cinema setje gekocht, met van die kleine speakertjes. En dat klinkt dus super blik en slecht als je het vergelijkt met mijn set.

Iemand die auditief is ingesteld (orientatie tijdens het leven vooral op geluid), kan zoiets als heel vervelend ervaren.

Investeren in kwaliteit is toch vaak wel een goede keuze, als het je hobby is.
Maar er zijn natuurlijk verschillende manieren van investeren.

Zo heb ik mijn speaker set, t.w.v. ruim 1.000,- euro van een stelletje kunnen kopen dat is gaan samen wonen in een kleinere woning en er vanaf moest (ze hadden van die kleine speakertjes gekocht). Ze hadden geen idee wat de set waard was. Ik heb de hele set voor € 25,- euro kunnen ophalen!

Precies 't zelfde met mijn versterker... Die heb ik ook 2e hands gekocht, met een klein gebrek. Zelf gerepareerd.
Scheelt echt honderden euro's, en je hebt toch perfecte kwaliteit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:50

Rana schreef:
Blijft het een heel stil... " Euhm tis geen blueray geworden. Dit is een beter merk dus dan hoef ik dat nog niet...."

ZUCHT!! Frusty Begrijp me niet verkeerd hou zielsveel van hem hoor!

Zijn er meer lotgenoten? Haha! Haha!

probeer dat eens te combineren met freelance geluids technicus als lieftallige wederhelft Clown

ik heb hier een subwoofer staan waar je live muziek in een cafe kunt voorzien van alle lage tonen, ding is echt huge

daarnaast staan er twee monitor speakers, ja , van die krengen die je gebruikt bij het mixen van muziek die je hebt opgenomen in de studio , ze zijn groot zwart en lelijk, maar maken een erg mooi geluid
en die staan op twee giga houten staanders
dan staat er in mijn arme tv kastje , een uitgebreide equaliser, versterker en weet ik het wat nog meer en de hoeveelheid kabels past niet achter de kabel plinten ... dus die dwalen los door huis,
ook erg handig met een konijn wat los in huis loopt...dan moet je vanalles af gaan zetten met losse platen hout die je moet gaan camoufleren Clown

oftewel, trust me
het kan erger lol

en dit is dan alleen nog maar de stereo
over het surround gebeuren wil ik het niet eens hebben Nagelbijten / Gniffelen

maar daartegenover staat wel dat ik me nooit meer hoef te ergeren aan een inbalans in het geluid, nooit meer te veel hoog in de mix (ik haat, en dan bedoel ik echt HAAT te veel hoog in muziek of film of ander geluid ...
het laag is nooti blubbefr, maar mooi vol en rond ...sja
ik lever dan maar gewoon in op design in de huiskamer als het geluid er zoveel beter door word

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:00

Haha, wat een prachtig topic is dit. Haha!

Rana schreef:
... dan had hij het argument: "maar jij heb een droger gehad!" hahahahaha

Gruwelijk. *LOL* Gooi die vent eens over de knie, zo praat je niet tegen een dame.

Mijn spullen gaan mee tot ze van ellende uit elkaar vallen, dan lap ik ze op tot er niks meer van over is. Haha! Als ik besluit om iets nieuws te kopen, dan is het wel iets degelijks waar ik weer járen mee vooruit kan.

Laptop is zeven jaar oud: niet vooruit te branden, de accu en het originele toetsenbord zijn versleten. Telefoon is nieuw (gratis van de Postbank), de vorige ging zes jaar mee en werd met duct tape bijeen gehouden. Mijn geluidsinstallatie heb ik al zo lang als ik me kan herinneren, het blijft een geweldig apparaat (Technics). Alleen mijn elektrische gitaar en buizenversterker zijn wat waard.

Mijn ouders zijn nog een slag erger, de vorige televisie is 20 jaar en de vorige meubels zijn 35 jaar meegegaan? *LOL* De geluidsintallatie stamt ook nog uit dat tijdperk, een Marantz met B&W-boxen. Het heeft wat gekost, maar er komt nog altijd een prachtig geluid uit.

Het is geen geldkwestie, ik ben gewoon niet zo materialistisch. Lachen

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:19

joyce83 schreef:
Hoe doen jullie dat dan als julie samenwonen? heeft ieder zijn eigen spaarpotje waar hij/zij van kan kopen wat die wil? Als mijn vriend dit dus wel zou hebben zou ik resoluut alles omgooien met het geld en zou iedereen zijn eigen rekening krijgen. Anders kreeg ik de grootste ruzie denk ik.

Wij hebben allebei onze eigen inkomen en eigen rekeningen. Huur betalen we beide de helft, net als de boodschappen.
Beide onze eigen verantwoordelijkheid over de auto's.
En dus ook eigen centjes om aan uit te geven.
Bepalen wat de ander koopt doen we niet. Ik heb mijn spaarrekening en hij gaat gewoon rood staan Clown

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 14:40

hehe, wat heb ik het makkelijk dan ^^ Meneer is een geweldige klusser (Timmerman), maar van electriek heeft hij totaal geen verstand! Haha! Zolang alles het doet is het goed, maar als dat niet zo is.. dan moet ik hem eerst weer helpen het op te lossen ^^

Trouwens erg grappige verhalen hier zo! Knipoog

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 14:59

haha over de knie ja! dan volg ik! Ik moet wel zeggen dat ik het super relaxt zou vinden om een droger te hebben maar hij wist m wel zo te brengen: " Wil jij dan een droger? je klaagt altijd zo over ruwe handdoeken! Daar heb je dan geen last van! "

Tja hij had zijn huiswerk gedaan

enne.... mijne is een elctricien Huilen

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:35

Wij hebben elk een eigen rekening. Met het gevolg dat hij een flinke spaarrekening heeft en ikke rond kom. Haha!
We delen we de kosten van het huis en de paarden. De auto's zijn ieder zijn eigen en idem met spullen die we aan willen schaffen.
Al komt er wel een gezamelijke rekening waar we de normale kosten vanaf gaan halen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:39

Dieuwke1981 schreef:
Ik zou zelf wel heel graag een WII willen, hij heeft immers een tweedehands beamer gekocht. Zonde van het geld, als je hem aan zet, ben je toch ruim een half uur bezig voordat je hem scherp hebt. Alleen een WII vindt hij niet nodig, lopen we in een winkel, heb ik het over een WII, begint hij over gereedschap (elektrisch, ik weet nu al niet meer wat voor 1 het was). Wat natuurlijk juist weer duurder is dan een WII. Nouja, ben ik blij dat ik toch nog geldige redenen heb om soms geld te kunnen uitgeven aan het paard.
Van mij mag die beamer de deur uit! Alhoewel, als hij scherp beeld geeft, dan kijkt films toch wel zo gezellig. Maar op tv scherm vindt ik dat ook allemaal goed! Alleen zal ik hem zelf nooit gebruiken.

Mijn pa (52) moest en zou zo nodig een wii hebben, was in NL al niet meer te krijgen (toen in het begin) dus uit Duitsland besteld, en wie speelt er nooit mee? Pap Huilen van het lachen ik wel, en scheelt mij weer veel geld Tong uitsteken

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 15:44

De WII is leuk... maar komt er bij ons nooit in als het aan mijn vriend ligt. Die ziet mij al uren bezig achter dat ding.

Idem zijn vader. Had dat ding als 1 van de eersten gekocht en enkel mijn vriends broertje, moeder en ikke spelen erop Clown

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:22

Mijn vriend en ik hebben een gezamelijke rekening, een eigen rekening en een spaarrekening.
Hij mag alles van zijn geld kopen en ik van mijn geld. De rekeningen gaan van de gezamelijke rekening, de rest word verdeeld onder ons en de spaarrekening.
De mediacenter hebben we deels samen gekocht en de rest heeft mijn vriend betaald.
Ik heb ook altijd weining geld over, terwijl mijn vriend van gadgets houdt en veel geld overhoudt Clown

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:29

haha same here