Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Equimotion schreef:In jouw geval zou ik absoluut geen "paardenopleiding" doen maar zelf op zoek gaan naar een goede trainer waar je kunt werken. Bewaar je studiefinanciering e.d. dan liever voor je "serieuze studie" waar je op je 22e of 23e ook nog prima aan kunt beginnen.
Als je er per se een diploma aan over wilt houden zou je de sport/masterclass van Deurne kunnen overwegen. Moet je nog steeds zelf heel gericht je werkleerbedrijven uitzoeken.
Mijn ouders hebben mij altijd erg gepusht om een studie te blijven volgen in de tijd dat ik me "in de paarden" wilde ontwikkelen. Dat was natuurlijk gedoemd te mislukken (ik gaf de paarden toch voorrang) Ik ben op m'n 27e nog begonnen aan de studie waar ik m'n geld mee wil gaan verdienen op de langere termijn, maar ik moet er nu dubbel zo hard voor werken omdat ik geen recht meer heb op studiefinanciering en bijkomende voordelen als een OV-kaart.
Equimotion schreef:In jouw geval zou ik absoluut geen "paardenopleiding" doen maar zelf op zoek gaan naar een goede trainer waar je kunt werken. Bewaar je studiefinanciering e.d. dan liever voor je "serieuze studie" waar je op je 22e of 23e ook nog prima aan kunt beginnen.
Als je er per se een diploma aan over wilt houden zou je de sport/masterclass van Deurne kunnen overwegen. Moet je nog steeds zelf heel gericht je werkleerbedrijven uitzoeken.
Romy18 schreef:Owja als je meer weet over wat je wilt kan ik je altijd aan het 1 en ander aan contacten helpen! Dressuur springen africhting fokkerij je roept maar heb zo ongeveer overal wel een aantal contacten die je zeker op leergebied verder kunnen helpen!
Zou je me dat willen pm'en?