Chiqa schreef:Dat is een heel hoog verbruik, ik weet haast wel zeker dat de rekeing klopt.
Er staat ook nergens dat ze de energieleverancier verantwoordelijk houden voor de hoge rekening. Ze gebruiken de warmwaterinstallatie van de verhuurder en deze zou verouderd zijn danwel niet goed functioneren. Daardoor is het verbruik zo hoog. Als ik het goed lees, is de verhuurder zich bewust van het feit dat de installatie vervangen had moeten worden, maar blijft deze in gebreke.
Ik zou een belletje plegen met de verhuurder en vervolgens de klachten en de gemaakte afspraken schriftelijk bevestigen, met het verzoek op redelijke termijn de installatie te vervangen en zorg te dragen voor het andere achterstallig onderhoud. Komt de verhuurder dit niet na, terwijl je verzoek redelijk is, kun je dit onder de aandacht brengen van een commissie die vervolgens aktie voor je onderneemt. Eventueel kan men zelfs overgaan tot het achterhouden van de huurbetalingen om de verhuurder te dwingen zaken goed te regelen. Uiteraard sta je samen met andere huurders sterker!

een oude bank zal weinig te doen hebben met de energie rekening lijkt me