Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Dan blijft het nog wel lang genoeg warm voor mij. Hij gaat ook al om half 10./ Karin schreef:Overigens moet ik 'm met de hand instellen, mijn huis is gebouwd in 1980 en dat apparaatje lijkt ook uit die periode te komen. Nooit vervangen iig.

. Ik vind het zelf echt zonde. Het lijkt me wel lekker om hem aan te hebben, ik ben ook een enorme koukleum. Ik zet hem trouwens niet voor hele korte tijd uit, want dan kost het weer heel veel energie om hem weer omhoog te krijgen (welkom taalbloopertopic
)
)_Tivoli_ schreef:Nou,als je hem helemaal uitzet en het koelt af,
kost het des te meer stroom/gas om het weer 20 graden te krijgen!
Mij is aangeraden om de kachel nooit helemaal uit te zetten,omdat het opwarmen te veel energie kost.
(vergelijk het met een auto die vanuit niet vol gas moet rijden,dat zuipt ook brandstof)
Daarom draai ik hem 's avonds en als ik weg ben op 2.
Als we thuis zijn staat hij op 4.
(wij hebben standen van 0 tot 5)
_Tivoli_ schreef:Nou,als je hem helemaal uitzet en het koelt af,
kost het des te meer stroom/gas om het weer 20 graden te krijgen!
Mij is aangeraden om de kachel nooit helemaal uit te zetten,omdat het opwarmen te veel energie kost.
(vergelijk het met een auto die vanuit niet vol gas moet rijden,dat zuipt ook brandstof)
Daarom draai ik hem 's avonds en als ik weg ben op 2.
Als we thuis zijn staat hij op 4.
(wij hebben standen van 0 tot 5)

Ik heb per dag de verwarming zo'n 4 uur aanstaan. Ik kan me werklijk niet voorstellen dat het het goedkoper is om de cv die andere 20 uur op 17 graden oid te laten staan eerlijk gezegd...Rijerijerije schreef:als we weg zijn gaat ie helemaal uit, maar het is nooit kouder dan 15,5 / 16 graden in huis.
Als ik thuis ben gaat ie subiet op 20, graadje minder en dan heb ik het koud![]()
We hebben twee katten en twee cavia's in huis, maar ik geloof dat de harp er nog het meest onder te lijden heeft, kan hem elke week stemmen
Ik denk niet dat je honden er erg onder te lijden hebben als het een paar graadjes kouder of warmer is hoor...als ze maar niet op de tocht zitten, dat is voor geen enkel dier goed...
Ze zitten bij mij dan in de gang met raam in de deur, op 2 fleecedekens overdag en 's nachts in zo'n warme pluchen mand, met zijn 2-en!SAKKIA schreef:Ons konijn en de poes zitten de hele dag buiten
Zielig he
Nadeel is alleen dat de keuken enzo allemaal ijskoud is...