Vlaggenmast in tuin buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Vlaggenmast in tuin buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:04

Ik heb de ervaring van 'buiten' wonen én in de stad wonen. Heb ook een paar keer aan een spoorlijn gewoond (nu weer) en persoonlijk heb ik toch liever die treinen die een paar keer per uur langs mijn huis denderen (daarna is het weer stil) dan een continu hard tikkend iets. Ik kan ook helemaal kriegel worden van een tikkende wekker (daarom gebruik ik alleen elektronische wekkers) en ik kan me dan ook heel goed voorstellen dat je kriegel wordt van een koord dat continu tegen een vlaggenmast aan tikt.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:20

alles is een kwestie van wennen, ieder geluid. Hoe meer aandacht je het geeft, hoe meer je het hoort. Consenteer je op iets anders.
BV mijn man snurkt verschrikkelijk ( krijg ik echt moord nijgingen van hahah) maar dan concenteer ik me op het tikken van de wekker en slaap zo weer verder.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 21:29

Dat dacht ik ook Esmeralda, maar de buren hebben deze mast al langer dan vandaag en ik wen er echt niet aan

Ik ga i.i.g. morgen weer naar de buren en wat dingen voorstellen, desnoods ga ik zelf knutselen Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:43

Nijn schreef:
Dat dacht ik ook Esmeralda, maar de buren hebben deze mast al langer dan vandaag en ik wen er echt niet aan

Ik ga i.i.g. morgen weer naar de buren en wat dingen voorstellen, desnoods ga ik zelf knutselen Lachen

succes dan maar Haha!
of knal hem anders neer met oudjaars nacht Duivel

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:08

Esmeralda schreef:
alles is een kwestie van wennen, ieder geluid. Hoe meer aandacht je het geeft, hoe meer je het hoort. Consenteer je op iets anders.
BV mijn man snurkt verschrikkelijk ( krijg ik echt moord nijgingen van hahah) maar dan concenteer ik me op het tikken van de wekker en slaap zo weer verder.

Ik heb sindskort ook een tikkende wekker.... zwaar irritant.... maar ja palief zaagt hele oerwouden om, en zo erg dat ik het door 2 muren heen hoor. Dus maar concentreren op die irritante wekker....

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:13

Waar een mens zich al niet druk om kan maken Clown, wij hebben ook zo'n mast in de tuin staan, vlakbij mijn raam. De eerste keer dat ik 'm hoorde schrok ik even, kon het geluid niet plaatsen, zodra ik dat wel kon heb ik er geen last meer van, en dat in een zeer gehorig huis met enkele beglazing vlakbij de zee, waar het dus constant waait Tong uitsteken.
Mijn tip daarvoor is gewoon: let er niet op! Als je je niet zo op gaat zitten vreten omdat dat geluid zo irritant is, dan hoor je het op een gegeven moment ook niet meer.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:13

oordopjes?

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 08:34

Ik wil je een compliment geven dat je in gesprek bent gegaan met de buren om de problemen op te lossen. Ik ben in het verleden handhaver milieu geweest en je wilt niet weten voor welke geluidsklachten wij allemaal opgetrommeld worden. En als je dan vraagt of ze dat zelf al met de buren besproken heben is dat 8 van de 10 x "nee".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 08:42

Vlaggen horen toch altijd een half uur voor zonsondergang binnen gehaald te worden? Vreemd dat ze een vlag hebben hangen met een wimpel van de Nederlandse vlag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 08:44

Inujojo schreef:
Waar een mens zich al niet druk om kan maken Clown, wij hebben ook zo'n mast in de tuin staan, vlakbij mijn raam. De eerste keer dat ik 'm hoorde schrok ik even, kon het geluid niet plaatsen, zodra ik dat wel kon heb ik er geen last meer van, en dat in een zeer gehorig huis met enkele beglazing vlakbij de zee, waar het dus constant waait Tong uitsteken.
Mijn tip daarvoor is gewoon: let er niet op! Als je je niet zo op gaat zitten vreten omdat dat geluid zo irritant is, dan hoor je het op een gegeven moment ook niet meer.

Jij bent er eentje die overal door heen slaapt, bravo. Maar er zijn zat mensen die dat dus niet kunnen. Kan je nl niets aan doen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:29

ik heb ook een vlaggemast in de tuin staan en ook mijn buren hadden last van het getik van de wimpel ( ikzelf niet terwijl ik er veel dichterbij sliep) maar heb hem er maar afgehaald om de lieve vrede in de straat te bewaren Lachen

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:47

Je moet vragen ofze een stukje rubber o.i.d. er om willen maken. Dat met een tyrip vastzetten en klaar Ja De wimpel wappert nog gewoon en niemand heeft nog ergens last van.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:51

Idd het ijzeren staafje bekleden met schuimrubber oid, ook dat heb je in grijs, dus zie je het verschil niet eens Tong uitsteken

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:32

ik vind het eerlijk gezegd beetje aso van je buren dat ze er niks aan willen doen.

Vind het net als Russel beetje vreemd dat het eigenlijk altijd hangt..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:34

er zijn echt genoeg mensen die altijd een wimpel aan de vlaggemast hebben hangen hoor Ja

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:14

Ja hoor dat zal best maar als er anderen er last van hebben zou ik er toch proberen om iets aan te doen..
Het is echt doodeenvoudig om dat vlag weg te halen. (hele jaar door je vlag opgehesen laten staan, daar zie ik de nut echt niet van in..)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:29

Het gaat om een wimpel en die mag altijd hangen. Als mensen dat toch mooi vinden, moeten ze dat zelf weten lijkt mij Bloos
Dat zij er last van heeft is heel erg vervelend en ik kan me voorstellen dat ze graag een oplossing wil. Maar je kan mensen niet verplichten om hun wimpel er af te halen

Ik hoop ook dat ze wat doet met de tip die ik haar gegeven heb en dat de buren mee willen werken.
Zo hebben mijn schoonouders het ook opgelost en je ziet er niks van.

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:41

wij hebben zelf ook zo'n vlaggenmast.. maar er hangt nooit wat in, hahaa Tong uitsteken

Ik kan me voorstellen dat je het een irritant geluid vind, zeker als je elke dag keer op keer hoort, dan ga je je er op een gegeven moment op focussen.

Ik zelf vind het altijd wel wat hebben van een haven waar ik dan zo genaamt met mijn jacht lig Tong uitsteken Dat geklots van dat touwtje doet me denken aan grote jachthaven.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:19

Het probleem heeft zich deels vanzelf opgelost, ze hebben er een andere vlag aan gehangen.
Andere kant van het verhaal is nu wel dat ze het touw los hebben laten hangen, maar dat neem ik nu maar voor lief Nagelbijten / Gniffelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:20

Nijn schreef:
Het probleem heeft zich deels vanzelf opgelost, ze hebben er een andere vlag aan gehangen.
Andere kant van het verhaal is nu wel dat ze het touw los hebben laten hangen, maar dat neem ik nu maar voor lief Nagelbijten / Gniffelen

hahahhahaaha agossie Haha! Haha! Haha! het zit je niet mee Ach gut

(en ik bedoel dit lief hoor!) Lachen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:55

Poeh, gelukkig slaap ik ook overal doorheen. Bij ons aan de overkant staat een autodealer annex garage met wel 5 vlaggemasten voor het gebouw. En inderdaad dat maakt herrie. Ik probeer er gewoon niet op te letten.

Ach, het is niet zo erg als de vrachtwagen die midden in de nacht schade-auto's van ongelukken komt brengen. Daar word ik dus wel wakker van! Erg vervelend zo'n chauffeur die dan ook nog eens de radio flink aan heeft staan en met alle deuren smijt.

Het is hier net kermis s'nachts. Naast ons huis staat een weiland vol met dam en edelherten. Die waren een tijdje bronstig. Dan zit je ook rechtop in bed, dat kan ik je wel vertellen.

Nee, doe mij de vlaggenmasten dan maar.

Ik ben blij dat jouw probleem in elk geval een stukje opgelost is. Slaap lekker!!! Haha!