Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Nijn schreef:Dat dacht ik ook Esmeralda, maar de buren hebben deze mast al langer dan vandaag en ik wen er echt niet aan
Ik ga i.i.g. morgen weer naar de buren en wat dingen voorstellen, desnoods ga ik zelf knutselen
Esmeralda schreef:alles is een kwestie van wennen, ieder geluid. Hoe meer aandacht je het geeft, hoe meer je het hoort. Consenteer je op iets anders.
BV mijn man snurkt verschrikkelijk ( krijg ik echt moord nijgingen van hahah) maar dan concenteer ik me op het tikken van de wekker en slaap zo weer verder.
, wij hebben ook zo'n mast in de tuin staan, vlakbij mijn raam. De eerste keer dat ik 'm hoorde schrok ik even, kon het geluid niet plaatsen, zodra ik dat wel kon heb ik er geen last meer van, en dat in een zeer gehorig huis met enkele beglazing vlakbij de zee, waar het dus constant waait
. Inujojo schreef:Waar een mens zich al niet druk om kan maken, wij hebben ook zo'n mast in de tuin staan, vlakbij mijn raam. De eerste keer dat ik 'm hoorde schrok ik even, kon het geluid niet plaatsen, zodra ik dat wel kon heb ik er geen last meer van, en dat in een zeer gehorig huis met enkele beglazing vlakbij de zee, waar het dus constant waait
.
Mijn tip daarvoor is gewoon: let er niet op! Als je je niet zo op gaat zitten vreten omdat dat geluid zo irritant is, dan hoor je het op een gegeven moment ook niet meer.
De wimpel wappert nog gewoon en niemand heeft nog ergens last van.

Dat geklots van dat touwtje doet me denken aan grote jachthaven.
Nijn schreef:Het probleem heeft zich deels vanzelf opgelost, ze hebben er een andere vlag aan gehangen.
Andere kant van het verhaal is nu wel dat ze het touw los hebben laten hangen, maar dat neem ik nu maar voor lief
het zit je niet mee