Help! ik kan niet koken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Help! ik kan niet koken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:06

Ik dacht ook meteen aan dat nieuwe boek van Jamie Oliver Ja Z'n andere boeken zijn misschien iets te hoog gegrepen, maar z'n nieuwste boek is echt bedoeld voor mensen die willen leren koken.
Verder gewoon oefenen Tong uitsteken Van die mixjes uit de supermarkt staat vaak al op de achterkant hoe je 't moet maken. En aardappels koken enzo hoef je je maar aan een bepaalde tijd te houden. Het enige wat ik soms nog lastig vind is bijvoorbeeld een hele kipfilet ofzo te bakken. Dan wil ik te snel, verbrand de buitenkant, binnenkant nog rauw Huilen van het lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:12

ik kook altijd op gevoel Lachen Lachen

gewoon doen wat je denkt, dat doettutum vaak Lachen

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 19:05

Ik kook nu bijna iedere avond samen met mama, en ik ben zelf een kookboekje aan het schrijven Haha!. Vul ik iedere avond aan.. Handig hoor!

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:10

kaartjes van de AH zijn handig en ook het nieuwste boek van Jamie is echt een kookboek voor beginners, volgens mij zijn voorlaatste ook

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:15

Ik heb het altijd zo te doen met mensen die niet kunnen koken.. dus .. emm *dikke knuffel*.. dat moest er even uit. Vind het altijd zo raar als men dat niet leert van zijn ouders, ik kookte al toen ik 12 was complete gerechten :S Tis met de paplepel in gegoten en daar profiteer ik nu ontzettend van.

Kijk anders eens bij de bruna naar het blad Delicious, ben zelf een kookfanaat en vind dat een geweldig leuk blad. Tis heel glossy en staat bordevol recepten die niet allerdaags zijn en soms erg makkelijk te maken. Kook je iets 'bijzonders" zonder dat het moeilijker is dan bv een bord boerenkool Lachen Ook handig! de stomer van tefal Lachen dan kan aan de groente niks meer mis gaan. Dus geen aangebrande aardappels of tot soep gekookte groente.

Als je je eerst aan de 'regels' houd ontwikkel je zelf het gevoel voor koken. En ach.. soms is het niet lekker (bij mij proef je hoe ik me voel, best geinig) en de andere keren ontdek je de leukste en lekkerste smaken.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:21

Sita_ schreef:
Iedereen kan koken, je zal het alleen moeten leren..

Zo, maar dat is niet waar :S of ik ben bijzonder critisch (o... wacht.. ja... das waar) maar echt niet iedereen kan koken. Je hebt er echt rampen tussen zitten die na 10 jaar kook ervaring nog smakeloze prut op tafel zetten en dan vol trots het op je bord kwakken onder het mom "ah.. lekker! behangplaksel met kotsballetjes!". Valt me op dat het steeds smakelozer word de kookkunsten van vele nederlanders.

Dus nee, niet iedereen kan koken of je het nou leerd of niet. Koken is net als wiskunde, je snapt het of je snapt het niet. Tis een wetenschappelijk en gevoelsmatig gebeuren.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 19:26

C_hristel schreef:
Ik kook nu bijna iedere avond samen met mama, en ik ben zelf een kookboekje aan het schrijven Haha!. Vul ik iedere avond aan.. Handig hoor!

dat is denk ik de aller beste manier,zo heb ik het ook gedaan,heb thuis nooit een ei hoeven te bakken haha,en bakte er dus in het begin helemaal niks van.(vriend at het wel op haha )had ook alle recepten zoals mijn moeder het maakte opgeschreven,en nog belde ik regelmatig naar mijn moeder als ik aan het koken was haha nu ruim 12 jaar later lukt het redelijk,maar het smaakt toch nog steeds niet zoals mijn moeder het deed.maar het is goed te eten.maar het moet niet te moeilijk worden. Haha!