Is er eigenlijk wel iemand die 100% te vertrouwen is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Re: Is er eigenlijk wel iemand die 100% te vertrouwen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 09:49

Mijn ouders...

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 09:52

Pistasche schreef:
Ja daar heb je een goed punt! Ik had het anders moeten neerzetten want ik bedoel natuurlijk niet alle mensen op de wereld, maar zoals jij zegt, uit mijn eigen omgeving Vork

Dat is echt zonde... Zijn je ouders ook niet te vertrouwen? Ik zou me erg eenzaam voelen denk ik Verdrietig

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 09:53

Mijn ouders...

Ik denk dat je bijna niemand voor de volle honderd procent kan vertrouwen, maar is dit zo erg? Ik vind het eigenlijk een beetje rare stelling. Wat noem je vertrouwen? Dat iemand jou geheim niet doorverteld, of dat iemand je niet opeet als je met zn tweeën uitgehongerd op een onbewoond eiland zit? Ik vertrouw namelijk een heleboel mensen, dan ben ik toch niet per se naief?
Egoïsme is een overlevingsmeganisme.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 09:58

Siets schreef:
Pistasche schreef:
Ja daar heb je een goed punt! Ik had het anders moeten neerzetten want ik bedoel natuurlijk niet alle mensen op de wereld, maar zoals jij zegt, uit mijn eigen omgeving Vork

Dat is echt zonde... Zijn je ouders ook niet te vertrouwen? Ik zou me erg eenzaam voelen denk ik Verdrietig

Mijn ouders zijn opzich wel te vertrouwen, maar ik ben gewoon erg voorzichtig geworden.
Ik heb sommige mensen gewoon vertrouwd, waarbij ik het gevoel had dat ik alles kon vertellen maar vervolgens laten ze me gewoon vallen als een baksteen.

Er zijn wel mensen waaraan ik nog veel dingen vertel dat zeker wel, maar ik ben wat ik al zei zo voorzichtig geworden. Ze zijn vast wel te vertrouwen maar ik wil gewoon voorkomen dat ik weer teleurgesteld word. Bij mensen als m'n ouders is dat natuurlijk anders.
Ik ben gelukkig verder ook niet eenzaam (helemaal niet zelfs, gelukkig Haha! ), ik vertel gewoon veel aan anderen alleen ik blijf er altijd rekening mee houden dat het toch 'verkeerd' kan gaan.
Laatst bijgewerkt door Pistasche op 06-12-08 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:02

Ik denk dat je best een punt hebt... Iedereen maakt fouten.
En jezelf vertrouwen, tja. Je brein houdt je soms ook gigantisch voor de gek, dus wat moet je nou geloven?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:40

Nee, denk het niet. Heb het al zovaak meegemaakt, zelfs je 'beste vrienden' naaien je achter je rug om.
Dat is mijn ervaring, en niet alleen mijn vrienden doen dat, nee ook die van heel veel andere mensen.

Ik vertrouw geen één persoon 100%, ook niet mijn ouders.
Degene die ik het meest vertrouw is mijn paard, en juist dieren kun je niet vertrouwen zeggen ze.
Mijn paard gaat wel door het vuur voor me en ik voor hem! Laatst was ik buiten aan het wandelen aan de hand, en vond hij iets
héél eng. Zo eng dat hij wegrende en ik hem niet meer kon houden. Daar ging me paard.. maar opeens draaide hij zich weer om, rende keihard op me af en stopte naast me! Hij stond helemaal te trillen en te snuiven, ging 'ie heel dicht bij me staan en zocht echt 'steun' bij me. Vond het zoooo lief. Bloos

Ja mijn paard vertrouw ik het meest op deze aardbol. Haha!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:42

In mijn ervaring kan ik alleen mijn ouders of broer vertrouwen. Die hebben, als ik ergens mee zat, nooit wat doorverteld. V
Met vriendinnen heb ik genoeg ervaring en er is haast geen 1 die ik écht voor de 100% kan vertrouwen. Zelfs mijn vriend niet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:52

Ik heb me hier even op geaboneerd, zal straks even het hele topic even doorlezen ipv alleen de openingspost, maar het eerste wat mij te binnen schiet is: sinds wanneer is iemand die egoïstisch is niet te vertrouwen???
Ik kan prima in zekere zin en op bepaalde gebieden egoïstisch zijn, daarin volkomen eerlijk, open en duidelijk zijn naar de buitenwereld toe en daarom volledig te vertrouwen zijn omdat men gewoon duidelijk weet waar men aan toe is. Volgens mij ontstaat het neit kunnen vertrouwen doordat men op een gegeven moment voor zichzelf kiest en daar vervolgens niet eerlijk voor uitkomt, maar dus niet voor het voor zichzelf kiezen opzich....

maar zoals gezegd, wegens tijdsgebrek niet het hele topic doorgelezen dus misschien is het allang gezegd, maar het intereseerd me zeer, dus dat ga ik vanavond zeker doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:02

mijn ervaring is dat je je eigen ouders en familie niet eens kunt vertrouwen (mijn moeder vertrouw ik wel)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:04

Ik vertrouw mijn vriendin voor 110%! Haha! Ik ken der nu al een tijd alweer bijna 5 jaar geloof ik Tong uitsteken zei is ook degene die echt állés van mij weet en mij er mee kan helpen Lachen
En mijn moeder natuurlijk! Maarja als je dan ermee aankomt dat je een x hebt gedronken, vertelt ze het wel aan me vader maar dat hoort er wel bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:13

Soms zijn er situaties die niet te voorzien zijn, wanneer mensen misschien voor zichzelf kunnen kiezen wat ten koste gaat van (het vertrouwen van) een ander.
Niks verwijtbaars aan. Of ben ik de enige die zo denkt?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:28

Wat is vertrouwen? Dat ze je geheim niet doorvertellen? Of dat je partner je niet gaat bedriegen? Of nog iets anders?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:30

Nee.

Als het puntje bij paaltje komt is het: God voor ons allen en ieder voor zich.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:31

ik denk dat niemand 100% te vertrouwen is.............. ook ik niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:34

KiWiKo schreef:
ik denk dat niemand 100% te vertrouwen is.............. ook ik niet Lachen

Denk inderdaad dat ik zelf ook niet 100% te vertrouwen ben.
Als iemand mij iets in vertrouwen vertelt, zal ik dat heus niet zomaar doorvertellen. No way.
Maar er zijn altijd situaties die afwijken van de gewone situatie..
Wat als iemand je iets vertelt wat je ab-so-luut niet door mag vertellen, maar dat het iets is wat degene en/of anderen in gevaar brengt. Mag je het dan nog steeds niet doorvertellen? Ben je dan onbetrouwbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:35

Ik vraag me af wat jullie onder 'vertrouwen' verstaan. En waarom iemand voor 100% te vertrouwen zou moeten zijn, en hoe dan.

Voorbeeldje: een vriendin van me stort haar hart bij mij uit over een nogal heftig onderwerp, waar ik dus vervolgens ook mee in mijn maag zit.
Als ik nu met iemand anders over dat onderwerp ga praten, om zo een beter inzicht te krijgen, het zelf een plekje te kunnen geven, en op die manier vriendin nummer 1 beter bij te kunnen staan etc, ben ik dan onbetrouwbaar?

JA want ik heb het doorgepraat, of NEE want ik heb het doorgepraat maar zonder haar naam/persoon daarbij bekend te maken en in het belang om haar beter te kunnen steunen?

Ik denk dat de wat positievere mensen onder ons voor optie 2 gaan, en de rest voor optie 1.

Maar wat is nu dan 'de waarheid'???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:39

UpToDance schreef:
Nee, denk het niet. Heb het al zovaak meegemaakt, zelfs je 'beste vrienden' naaien je achter je rug om.
Dat is mijn ervaring, en niet alleen mijn vrienden doen dat, nee ook die van heel veel andere mensen.

Ik vertrouw geen één persoon 100%, ook niet mijn ouders.
Degene die ik het meest vertrouw is mijn paard, en juist dieren kun je niet vertrouwen zeggen ze.
Mijn paard gaat wel door het vuur voor me en ik voor hem! Laatst was ik buiten aan het wandelen aan de hand, en vond hij iets
héél eng. Zo eng dat hij wegrende en ik hem niet meer kon houden. Daar ging me paard.. maar opeens draaide hij zich weer om, rende keihard op me af en stopte naast me! Hij stond helemaal te trillen en te snuiven, ging 'ie heel dicht bij me staan en zocht echt 'steun' bij me. Vond het zoooo lief. Bloos

Ja mijn paard vertrouw ik het meest op deze aardbol. Haha!

I heb precies hetzelfde gevoel! Hem kan ik vertrouwen, en derest niet!

_Emma_

Nee, niemand is 100% te vertrouwen.

Njen

Ik zou voor optie 2 kiezen, ondanks dat ik niet altijd zo positief ben Lachen Maar ik heb op de vorige pagina gezegd iets in de trant van dat ikzelf wel te vertrouwen ben, maar dat is eigenlijk niet waar, ik vertrouw mijn eigen nml ook niet...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:41

Mijn ouders vertrouw ik voor 100000%

Verder laat ik vrij weinig mensen toe... vind het erg moeilijk om mensen te vertrouwen, ook mijn vertrouwen is te vaak geschaad.
Daarbij voel ik ook altijd als iemand liegt, en dat is behoorlijk vaak' Knipoog

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:46

Mijn moeder vertrouw ik ook niet voor 100%, maar das door alles wat gebeurd is enz...

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:48

Wat is vertrouwen.. Iedereen kiest op een punt voor zichzelf. Iedereen maakt fouten. Dat wil niet zeggen dat als iemand wat verkeerd doet dat diegene niet meer te vertrouwen is. Kwestie van geven en nemen, weten waar je staat bij elkaar. En na een fout moet het vertrouwen weer groeien. Vriendschap bestaat imo niet zonder vertrouwen, dat geldt voor heel veel dingen.

Ik denk dat het meer voorkomt uit het idee dat mensen niet altijd doen wat je van ze verwacht. Zo simpel als het begrip 'vreemdgaan'. Wie verwacht dat nou van zijn partner. Of zelfs van je ouders, vrienden oid. Veel mensen laten ook een vriendschap ervoor kapot gaan.

Of als je in een kwade bui lelijke dingen over elkaar of tegen elkaar gaat roepen. Of zelfs door het geroddel in je omgeving kun je een andere mening ontwikkelen over iemand, terwijl veel dingen achteraf niet waar blijken te zijn. En toch is het dan anders Knipoog

Ik denk ook niet dat je altijd 100% jezelf kan vertrouwen. Niemand weet van te voren hoe je in een bepaalde situatie gaat reageren.

Ach, we zijn allemaal mensen. We moeten een manier zien te vinden om ons zelf gelukkig te maken. Daarbij maken we fouten, vergissen ons in mensen, mensen vergissen zich in ons. Zolang je maar eerlijk blijft, met goede bedoelingen, denk ik niet dat je, je druk moet maken of je wel 100% te vertrouwen bent, of dat je vader, moeder, vriend, oom, vriendin dat wel is.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:50

Iedereen heeft ergens een minpuntje, maar sommige mensen zijn wel 100% te vetrouwen die kunnen daar mee omgaan
maar wel goed overnagedacht

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:51

Nee ik kan niemand 100% vertrouwen en dat komt door alles wat er in mijn leven is gebeurd zelfs mijn ouders vertrouw ik amper

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:39

Roxx schreef:
Er is maar één iemand die je volledig kunt vertrouwen en dat ben je zelf.

En daar sluit ik me ook bij aan Lachen

Het is imo heel simpel: voor iedereen is hij/zijzelf het middelpunt van de wereld en dat heeft als gevolg dat, hoe goed iemands intenties ook mogen zijn (want ik denk zeker wel dat er mensen zijn die het beste met je voorhebben), diegene toch altijd daaruit handelt. En soms is dat verschrikkelijk kl*te voor een ander, maar dat is nou eenmaal zo. Iemand die zich 100% naar een ander zet is ook niet goed bezig voor zichzelf Lachen

Ik ben wel van mening dat áls je iemands vertrouwen dan moet schenden of diegene op de een of andere manier pijn moet doen omwille van je eigen belang, je daar wél eerlijk over moet zijn. Ik weet dan ook dat dat bij mij het geval is, hoe moeilijk ook Lachen Ik heb genoeg leugens meegemaakt (en nondeju, ik heb d'r een radar voor, ik weet het gewoon als iemand de boel staat te flessen...) om te weten dat het nog veel meer pijn doet dat je de moeite niet waard was om de waarheid tegen te zeggen dan wanneer iemand eerlijk is over iets wat je pijn gaat doen. Dat wil ik een ander dus ook niet aandoen.

Ik lees trouwens dat veel mensen hier zeggen hun ouders 100% te vertrouwen. Mijn vader heeft uit bescherming van mij jarenlang gelogen tegen me, met mijn belang duidelijk vooropstaand. Uiteindelijk blijkt dat als hij gewoon eerlijk was geweest mij (en mijn moeder en broertje) een hoop ellende bespaard was gebleven... Ook je ouders kun je niet voor 100% vertrouwen in mijn ogen, ieder mens maakt fouten- ook al hebben ze het nog zo goed met je voor.