Bestaat "echte" liefde?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cherrypop

Re: Bestaat "echte" liefde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:27

Maar ik heb het ook niet over longterm relaties... Ik heb het over echte liefde, dat je iets unieks voelt. Iets buiten the ordinary. Dus geen normale verliefdheid of het gevoel dat je veilig bent bij iemand/een stabiele relatie kunt hebben. Maar real undeniable love en ik denk dat je dat dus nog niet kunt hebben op jonge leeftijd.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 19:28

MissHaffie schreef:
De een van 13 is 'ouder' dan de ander, qua doen en laten.

Mijn visie op de TS haar definitie is duidelijk, maar mijn vraag is, wat is echte liefde volgens jullie?
Loop je op straat, zie je een koppel en blert vriendelijk 'Nou, jullie delen duidelijk géén echte liefde!'

De ene relatie is natuurlijk heftiger dan een andere, maar dat ligt vrees ik toch echt aan beide karakters.

En bovendien.. voor altijd.. hoe vaak zie je dat nou nog?
Ik kan af en toe echt volschieten als ik door de stad loop en een ouder koppel gelukzalig hand in hand zie wandelen.
Dát is nou liefde. Lachen

Ik zit bijvoorbeeld bij desperate housewives altijd mee te kletsen hoe ze het beter kunnen aanpakken. (tv.. Vork )
Ook dat van in de stad herken ik, maar ook dat, hoevaak zie je dat nog (in vergelijking tot mindere leuke. van een afstand... relaties)

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:29

ik zag zondag 2 mensen voor me op de roltrap, de ene keek naar links en de andere keek naar rechts, zeiden geen woord. maar hielden wel elkaar hand vast. Toen had ik ook zoiets van... Jullie zijn ook echt lekker verliefd Tong uitsteken

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:30

Charlenexx schreef:
IMO heeft echte liefde trouwens niets met geluk te maken maar met het gevoel dat je 1 kunt zijn met die persoon. Dat je geluk en ongeluk met elkaar kunt delen. Dat je verdwaald kan raken in elkaar, maar dat je door elkaar jezelf kunt vinden. Dus dat Knipoog

zo zou ik het ook omschrijven..
Ik ben er van overtuigd dat echte liefde bestaat.. en ik ben ook blij dat ik die gevonden heb..

Samen zijn omdat het gewoon niet anders kan.. omdat het zo hoort..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 19:35

Charlenexx schreef:
Maar ik heb het ook niet over longterm relaties... Ik heb het over echte liefde, dat je iets unieks voelt. Iets buiten the ordinary. Dus geen normale verliefdheid of het gevoel dat je veilig bent bij iemand/een stabiele relatie kunt hebben. Maar real undeniable love en ik denk dat je dat dus nog niet kunt hebben op jonge leeftijd.

Daar ga ik volgend jaar op terugkomen, nu is misschien nog te snel om dat te opperen voor mij...
Ik denk het eigenlijk wel gevonden te hebben bij mijn huidige vriend (waar ik overigens sinds de eerste week dat ik hem kende al mee samenwoon, lang verhaal dat wel).
We hebben nog nooit ruzie gehad... en dat is voor mijn doen... héél wat, zeker als je hoort hoeveel we elkaar zien.
Niet alleen dat trouwens hoor (met ruzie kan je net zo goed of misschien zelfs beter happy zijn), alles klopt gewoon. Had ook een to good to be true gevoel vanaf dag 1, die nooit verdwenen is.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:36

OK ik ben nog maar 5 jaar bij mijn huidige man maar het is echt de liefde van mijn leven!
Omdat wij beide ook hebben meegemaakt hoe het niet moet, waarderen wij het driedubbel. Elke dag zijn wij allebei nog zo blij met elkaar en daar zijn we ons heel bewust van!
Aandacht (tijd voor elkaar en luisteren naar elkaar), respect (elkaar optillen en nooit neerhalen), dienstbaarheid (alles voor elkaar over hebben) en intimiteit (geestelijk en lichamelijk) zijn voor os toch echt de pijlers om dit een heel leven zo te houden.
trouwens, zowel mijn ouders als zijn ouders (allemaal 80+) hebben een fantastisch huwelijk. Dus ja: het kan echt een heel leven duren.

ik denk trouwens wel dat heel veel jonge mensen nog teveel op zichzelf gericht zijn om zo'n relatie te kunnen ontwikkelen. Ikzelf was toen ik jong was, in ieder geval een stuk egocentrischer en had veel minder inlevingsvermogen. Dat helpt natuurlijk niet...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:41

Ik weet wel zeker dat het bestaat, maar of het wederzijds is een tweede... Ik mag dan wel jong zijn, maar heb nooit naar jongens omgekeken, tot ik mijn ex zag. Niet omdat ie nou zo aantrekkelijk was op dat moment(had zijn kop kaalgeschoren en ik herkende hem vaag ergens van, was collega van me). Of omdat hij zo geweldig was(een en al drama, maarjah liefde maakt blind, voor mij is en blijft ie geweldig Clown ) Langzaam aan heb ik hem beter leren kennen, en ik durf te zweren dat het zeker van mijn kant echte liefde was, ik krijg nu nog steeds kriebels als ik hem zie lopen en ik heb sinds het uit is wel naar andere jongens gekeken, maar ze intereseren mij echt geen bal. Ik heb 2x iets met hem gehad, tweede keer ging in mijn ogen goed, maar het ging met hem niet goed en dat is het probleem geweest. In de tussentijd heb ik een ander gehad, maar de enige aan wie ik kon denken was dus mijn ex. En nu nog steeds af en toe. Of het ooit nog iets word, we weten het geen van beiden. Ik heb hem meer dan twee jaar geleden leren kennen en op dit moment zijn we vrienden.

Ook ik kan trouwens smelten als ik van die oudjes hand in hand zie lopen en met zo'n bepaalde blik in hun ogen, geweldig!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:45

Ja hoor, ik denk zeker dat het bestaat!

Ik heb een hele lieve vriend, ik ben gek op hem, hij is gek op mij, we zijn gewoon gek op elkaar.
T fijnste is dat hij me gewoon neemt zoals ik ben en hij probeert te leven met mijn mindere kanten. Zo ik ook natuurlijk.
De basis is vertrouwen en respect en we proberen elkaar altijd te helpen of te steunen (al is hij daar meestal beter in dan ik).
Verder kan ik me niet voorstellen dat ik hem niet meer in mn leven zou hebben, als hij er is, is alles af. Dan voel ik me goed, op mn gemak en kan ik echt mezelf zijn. Een soort zucht van opluchting moment.

Soms hebben we ook weleens mindere momenten, maar vaak is dat door de afstand (we wonen een stuk bij elkaar vandaan) of lastige communicatie (sms/bellen), maar t komt altijd weer goed. En dat vertrouwen heb ik ook steeds, dat het toch wel weer goed komt.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:01

Ik denk zeker dat het bestaat!!!! En in het begin voelde het bij mij ook echt zo (de eerste 3 jaar dan) Het laatste jaar voelt het alleen allemaal soms wat minder goed maar we vechten er voor! Ups en downs zijn ook zeker goed voor je relatie heb ik ontdekt! Je leert bepaalde dingen daardoor veel meer te waarderen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:06

Ik geloof er wel in. Lachen Dat je onder watvoor omstandigheden dan ook bij elkaar blijft en elkaar kan waarderen zoals je bent. Irritante trekjes meegerekent. Haha!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:47

ben het helemaal met je eens juul,het is geven en nemen in een relatie,er zijn ups en downs,zo is het leven.
ik ben 18 jaar samen met mijn aller eerste liefde,ik was 13 jaar en mijn vriend net 15 geworden,ben nu 31.en hebben nu 2 kindjes,alles gaat nog steeds goed,en we zijn erg gelukkig met elkaar,ik weet precies wat ik aan hem heb,en hij aan mij,kennen elkaar door en door,soms krijgen we wel eens rare reacties,zo van.... je hebt heel je jeugd vergooid,of je weet niet hoe het is om met een andere man te zijn, nee dat weet ik niet,en zou het niet eens willen weten,waarom? wij hebben het goed zo samen met onze kids.en ik hoop dat we nog heel lang van elkaar mogen genieten,inclusief de iritante trekjes Knipoog

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:52

Het zal mss vast wel bestaan, ik geloof er alleen niet meer in..

Het is idd geven en nemen in een relate, die ware die ik dacht gevonden te hebben hield alleen van de lusten en niet van de lasten, en dan heb ik het nog zacht uitgedrukt...

ik denk dat er in deze tijden weinig mensen zijn die over 25 jaar pak m beet nog bij elkaar zijn, maar het kan.....Lachen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:01

het bestaat!

Maar ik ben 32 en heb het nog nooit meegemaakt. Misschien dat het nog komt. In mijn omgeving heel veel stellen die al jaren bij elkaar zijn, maar het is voor hun normaal geworden. De verliefdheid en bijzonderheid is er vanaf.

Ben wel een keer echt heel erg verliefd geweest, op mijn 23e. En het was liefde op het 1e gezicht. Van beide kanten. Maar werkte niet (hij kwam uit Zwitserland). Wat hebben we een romantische tijd gehad in Geneve...

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:03

Zwitserland!! n eitje joh.. de mijne van Argentinie Knipoog haha

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:05

haha, ja in Zwitserland was het geweldig! maar toen is hij na 2 maanden naar NL gekomen en heeft een week bij mij gelogeerd.

En na 2 dagen hadden we al knallende ruzie! Nee de roze wolk was heel snel voorbij...

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:08

Hmmm nee dat is niet echt goed dan nee haha, maar beter dat je er op tijd achter komt dan te laat Boos!!!

Tja ver weg zitten de beste!! Knipoog

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:11

Ik geloof wel dat echte liefde bestaat. Ik heb hem in ieder geval gevonden. Ondanks dat het echt niet altijd vlekkeloos gaat.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:13

Maar jullie gaan er tenminste voor!!! vele doen dat niet altijd..

antiklit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:15

Echte liefde bestaat, wil alleen niet zeggen dat je je echte liefde ook kunt hebben of op tijd tegenkomt , mijn echte liefde ( is niet mijn huidige vriend) heeft een huwelijk aan zijn broek hangen en ik een relatie waaruit een kind is ontstaan. Hij gaat niet bij zijn vrouw weg ( dit heeft diverse redenen waaaronder ook 2 kleine kinderen) en ik vooralsnog niet bij mijn vriend. Wel weten we allebei dat we elkaar een jaar te laat hebben leren kennen. Als we elkaar eerder hadden ontmoet was hij nooit getrouwd met zijn vrouw en ik nooit aan kind begonnen met mijn huidige partner. We zien elkaar regelmatig en de spanningen tusen ons lopen dan hoog op ( in zeer positieve zin) Wellicht in de toekomst is er plaats voor "ons" maar vooralsnog zingen we het uit in de huidige situatie!
Dit speelt trouwens al 8 jaar en al die tijd heb ik er geen dag anders over gedacht, hij ook niet trouwens.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:20

Echte liefde bestaat. Ik woon ermee samen. Lachen

Na eerst 4! jaar verliefd op elkaar te zijn geweest zijn we alweer 7 jaar gelukkig samen.

Met ups en downs, maar zonder dat kan je band ook niet sterker worden. Lachen

En ik gun het iedereen.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:21

cile205 schreef:
Maar jullie gaan er tenminste voor!!! vele doen dat niet altijd..

Dat is waar, maar in het leven gaat het nou eenmaal niet allemaal vlekkeloos... Je kan niet bij iedere scheet die dwars zit, zeggen dat je er mee wilt kappen.
Helaas, sommige dingen neem je voor lief en de ander doet dat ook bij jou. Dit zonder dat je niet meer je zelf zou kunnen zijn natuurlijk. Wegcijferen is nooit goed.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:23

Ging het maar vlekkenloos Knipoog Ach, ik denk dan maar zo, dan zal ie t wel niet waard zijn geweest, als je idd bij de eerste de beste scheet al weg loopt Tong uitsteken

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 01:59

Ik denk dat zeker dat echte liefde bestaat. Of het voor altijd duurt dat weet ik niet. Wat ik vandaag hier en nu voel en de afgelopen 13 jaar is echte liefde. Zelfs als ons huwelijk mis zou lopen was dit echte liefde. De liefde die ik voel voor mijn kinderen is echt en puur, onvoorwaardelijk. De liefde die ik voel voor mijn dieren is echt vanuit mijn hart.
Dus echte liefde bestaat zeker is niet alleen beperkt tot je partner/man/ vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 07:17

Echte liefde bestaat en ik heb het gevonden. Nee, ik zeg het verkeerd, het heeft mij gevonden.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:28

Ik geloof zeker in ware liefde, ook al lijkt dat misschien onmogelijk met m'n 20 jaar en een relatie van bijna 8 maanden Lachen

Ik heb ergens altijd geweten dat 'de ware' ergens rond moest lopen. Ik heb leuke vriendjes gehad, maar miste altijd 'iets', het gevoel dat het dieper ging.

Mijn huidige vriend leerde ik kennen toen hij nog in een (knipperlicht)relatie zat van 2,5 jaar. Er is nooit iets gebeurd tussen ons behalve goede gesprekken, maar binnen 3 weken maakte hij het uit met haar en koos hij voor mij Ja

In het begin dacht ik wel: oeh, ik ben nu wel écht verliefd voor het eerst in mijn leven. Na 3 maanden wisten we het allebei; het heeft zo moeten zijn. We zijn nog altijd smoorverliefd, maar daarnaast houden we ontzettend veel van elkaar Lovers Zijn beroep, hij is militair, maakt het er met alle oefeningen en de afstand niet makkelijker op, maar we staan samen enorm sterk en voelen allebei dat we in elkaar iets gevonden hebben wat we onbewust altijd zochten Ja

Je kunt nooit in de toekomst kijken; mensen veranderen, huwelijken van 30 jaar lopen nog stuk en we zijn nog jong en je weet niet hoe we ons beiden ontwikkelen. Maar zoals het nú voelt, heb ik mijn echte liefde leren kennen en zie ik me mijn verdere leven met hem verder gaan, door dik en dun...