Net rijbewijs gehaald en nu op zoek naar een leuke auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Re: Net rijbewijs gehaald en nu op zoek naar een leuke auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:56

pianka schreef:
Mijn eerste auto een Mazda MX5. Klein en rijd erg sportief Haha! In het cabrio seizoen mag hij trouwens ook weg Knipoog

Daar kun je niet eens fatsoenlijk je week boodschappen in kwijt Scheve mond
Vrienden van ons hebben er ook 1, ik vind het een afschuwelijk ding, vooral als haar vriend erin rijd Tong uitsteken

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:02

Mijn eerste auto was een echte miskoop. Neem dus iemand mee die er echt verstand van heeft die je kan helpen voordat je betaalt.
Binnen een half jaar heb ik hem ingeruild voor een Opel Astra (oud model). Daar heb ik 5-6 jaar mee gereden zonder problemen. Wel een keer een nieuwe accu in laten zetten maar, verder, behalve het gewone onderhoud, nooit kosten aan gehad.
Behalve dan die ene keer dat ik probeerde om in de kofferbak van mijn voorganger te parkeren. Bloos Maar, dat lag niet aan mijn auto. Haha!

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:02

Ik ben begonnen met een peugeot 106. Zeer goedkoop in de wegenbelasting en ook erg zuinig!
Inmiddels ben ik aan mijn 2e auto begonnen, een Renault clio.
Beide auto's vind ik erg fijn. Al is de Renault clio een stuk luxer!
Maar met zo'n budget als jij hebt kun je nog een veel leukere auto kopen Haha!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:03

ik heb vorige week een suzuki alto gekocht, hij rijd echt prima.. tis ook mijn eerste autootje heb ook net 2 weken m'n rijbewijs..
lekker autootje,klein,hij past echt in elk parkeervak maar je kan er toch je boodschappen enzo in kwijt.. een volle tank kostte me maar 22 euro en ik rijd er nu al anderhalve week best wel veel mee en hij is nog niet leeg,dus hij is erg goedkoop. ook wegenbelasting kost heel erg weinig.. echt een aanrader!

ohja en de auto zelf kostte maar 900 euro..

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:09

een volkswagen Lupo is erg mooi en peugeot 206 heb je ook voor die prijs, niet te oud Tong uitsteken

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:17

Zelf zou ik gaan voor een seat ibiza, leuke auto niet te groot niet te klein. Vallen ook in jou prijsklasse.

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:24

Anna-Jelly schreef:
pianka schreef:
Mijn eerste auto een Mazda MX5. Klein en rijd erg sportief Haha! In het cabrio seizoen mag hij trouwens ook weg Knipoog

Daar kun je niet eens fatsoenlijk je week boodschappen in kwijt Scheve mond
Vrienden van ons hebben er ook 1, ik vind het een afschuwelijk ding, vooral als haar vriend erin rijd Tong uitsteken

Ik deed 1 maal per week boodschappen toen ik em net had, paste goed hoor. Ik woonde dan wel alleen maar niet te klagen. Het is idd geen auto om mee te verhuizen ( al paste mijn kastje er in! Vork ) maar plezier heb ik er zeker mee.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 22:29

laura1987 schreef:
Zelf zou ik gaan voor een seat ibiza, leuke auto niet te groot niet te klein. Vallen ook in jou prijsklasse.

Mijn moeder had hiervoor ook een seat ibiza van 5 jaar oud. Die heeft ze begin dit jaar verkocht baal daar zo enorm van anders had ik die mooi kunnen overnemen.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:00

_Cynthia_ schreef:
laura1987 schreef:

Mijn moeder had hiervoor ook een seat ibiza van 5 jaar oud. Die heeft ze begin dit jaar verkocht baal daar zo enorm van anders had ik die mooi kunnen overnemen.

Dat is inderdaad heel irritant. Ik heb nu sinds een maandje mijn rijbewijs en rij ook in mijn ma der oude auto. Een volvo 440, eigenlijk te duur en te groot maar ja heb nu de aanschaf kosten niet en weet dat die auto in orde is *klopt het af*

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:08

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:10

Ik heb ook zelf net m'n rijbewijs gehaald en ben een beetje aan het rondkijken, alleen mijn budget is net iets kleiner, haha! Maximaal zo'n 3000 euro. Zit te kijken naar de Fiat Bravo, Peugeot 106/107 en de Seat Ibiza. Allemaal leuke, kleine auto'tjes en niet te duur volgens mij.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:11

Wat vind je van de Toyota Aygo?
Superzuinig en kosten geen drol in de wegenbelasting.

Afbeelding

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:30

Met dat budget wist ik het wel Knipoog dan kocht ik een MG F of een Mercedes SLK.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:39

Mijn zus heeft nog een leuke sportieve Seat Ibiza te koop.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:49

Ik ga natuurlijk de Opel Corsa promoten! Haha!

Heb er zelf ook een, ze zijn lekker compct maar bieden toch veel zitruimte, over het algemeen kun je er veel in kwijt. Hele zuinige en degelijke auto's. Bovendien zijn de Oples in onderdelen vaak best veel goedkoper omdat de Opel een geliefde en veel gereden auto is...

Mijne heet trouwens (Opel) Crossa Clown

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 08:45

ik zit even rond te kijken op autotrack, maar ik weet het echt niet meer. Alles wat ik leuk vind zit ong boven de €13.000 haha. Ik heb iets gevonden een seat ibiza van 10 jaar oud, 67000km ong op de teller en vraagprijs €2950,- als ik het goed zeg, maar die bekleding van binnen haha dan durf ik niemand meer mee te nemen haha

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 08:48

Ik heb sinds 4 maanden een Seat Arosa. Was niet duur, 9 jaar en had maar 38.000km gelopen. Erg fijn autotje, niet heel lelijk ( Clown ) en zuinig. Nadeel is dat ik geen stuurbekrachtiging heb, maar goed.. daar leer je echt goed van parkeren Huilen van het lachen

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 08:53

ik zou trouwens auto's met 150.000 enz op de teller. Is dat verstandig om een auto met zoveel km te nemen? Wat zouden jullie qua max kilometerstand nemen? Wat je nog paar jaar plezier van kan hebben?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:48

Kilometerstand zegt dadelijk niet meer zo veel. Al is het bij wat oudere auto's wat belangrijker. Ik zelf zou gaan voor een auto met max. een ton op de teller. Alhoewel... Mijn golf cabrio heeft nu 245000 gelopen, en rijdt nog steeds als een zonnetje. Je moet er dus ook geluk mee hebben. Je weet nooit hóe de kilometers zijn gemaakt.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 09:56

Oke. Had gisteren een leuke seat ibiza gezien, maar hij is nu al verkocht. Schiet ook niet op.

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:02

Ford Ka zijn leuke auto's om mee te beginnen. Mijn vriend heeft nu 3 weken zijn rijbewijs en afgelopen week een Ford Ka uit 2000 gekocht voor een kleine 3000 euro. Lachen

rebekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:09

Ik heb nog wel een renault clio te koop.
uit '99. 113.000 op de teller.
Ook wel redelijk zuinig autotje

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:13

Eerlijk gezegd vind ik 6000 euro ook veel te zonde van het geld.

Heb je het liggen of moet je het lenen? Daar hoef je geen antwoord op te geven mar gewoon even zelf onthouden.

Als je het leent moet je dus ook gewoon een All-risk verzekering afsluiten, eerste auto, leeftijds toeslag, ik schat at je zomaar 1000 euro per jaar kwijt zult zijn aan de verzekering!

En als het van jezelf is, kan je bijna ook niet zonder All risk.... stel je voor dat je weg slipt.... ik zou de schade niet uit mijn eigen zak kunnen laten repareren.....

Daarbij krijg je ook met 6000 euro garantie tot de stoeprand..... als er na een half jaar mankementen komen moet je die ook uit eigen zak betalen.

Doe verstandig, koop een auto die je gewoon WA plus kan verzekeren, omdat je het eventuele verlies kan opvangen uit eigen middelen.

Als je nu een leuke auto koopt van rond de 1500 euro, heb je nog 4500 euro achter de hand als je hem ooit TTL rijdt.... kan je er nog bijna 3 van kopen.

En, heel belangrijk, koop niet te klein! Alto's zijn hele leuke auto's, zeker een aanrader, tenzij je er een ongeluk mee krijgt..... ooit wel eens een auto achterop gehad???
Kreukelzone loopt door tot voorbij je lichaam!

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 10:17

amondi schreef:
Eerlijk gezegd vind ik 6000 euro ook veel te zonde van het geld.

Heb je het liggen of moet je het lenen? Daar hoef je geen antwoord op te geven mar gewoon even zelf onthouden.

Als je het leent moet je dus ook gewoon een All-risk verzekering afsluiten, eerste auto, leeftijds toeslag, ik schat at je zomaar 1000 euro per jaar kwijt zult zijn aan de verzekering!

En als het van jezelf is, kan je bijna ook niet zonder All risk.... stel je voor dat je weg slipt.... ik zou de schade niet uit mijn eigen zak kunnen laten repareren.....

Doe verstandig, koop een auto die je gewoon WA plus kan verzekeren, omdat je het eventuele verlies kan opvangen uit eigen middelen.

Als je nu een leuke auto koopt van rond de 1500 euro, heb je nog 4500 euro achter de hand als je hem ooit TTL rijdt.... kan je er nog bijna 3 van kopen.

En, heel belangrijk, koop niet te klein! Alto's zijn hele leuke auto's, zeker een aanrader, tenzij je er een ongeluk mee krijgt..... ooit wel eens een auto achterop gehad???
Kreukelzone loopt door tot voorbij je lichaam!

Ik hoef geen geld te lenen. Zal nooit voor een auto geld lenen teminste nu niet. Klopt een kennis van mij die had een onwijs kleine auto en die had een ongeluk gehad en van de auto was niks meer over en zij is ook overleden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:17

_Cynthia_ schreef:
ik zit even rond te kijken op autotrack, maar ik weet het echt niet meer. Alles wat ik leuk vind zit ong boven de €13.000 haha. Ik heb iets gevonden een seat ibiza van 10 jaar oud, 67000km ong op de teller en vraagprijs €2950,- als ik het goed zeg, maar die bekleding van binnen haha dan durf ik niemand meer mee te nemen haha

Een 10 jaar oude Ford Fiesta kan je al voor de helft kopen......