amondi schreef:Eerlijk gezegd vind ik 6000 euro ook veel te zonde van het geld.
Heb je het liggen of moet je het lenen? Daar hoef je geen antwoord op te geven mar gewoon even zelf onthouden.
Als je het leent moet je dus ook gewoon een All-risk verzekering afsluiten, eerste auto, leeftijds toeslag, ik schat at je zomaar 1000 euro per jaar kwijt zult zijn aan de verzekering!
En als het van jezelf is, kan je bijna ook niet zonder All risk.... stel je voor dat je weg slipt.... ik zou de schade niet uit mijn eigen zak kunnen laten repareren.....
Doe verstandig, koop een auto die je gewoon WA plus kan verzekeren, omdat je het eventuele verlies kan opvangen uit eigen middelen.
Als je nu een leuke auto koopt van rond de 1500 euro, heb je nog 4500 euro achter de hand als je hem ooit TTL rijdt.... kan je er nog bijna 3 van kopen.
En, heel belangrijk, koop niet te klein! Alto's zijn hele leuke auto's, zeker een aanrader, tenzij je er een ongeluk mee krijgt..... ooit wel eens een auto achterop gehad???
Kreukelzone loopt door tot voorbij je lichaam!
Ik hoef geen geld te lenen. Zal nooit voor een auto geld lenen teminste nu niet. Klopt een kennis van mij die had een onwijs kleine auto en die had een ongeluk gehad en van de auto was niks meer over en zij is ook overleden.