De romantische gothic stijl vind ik overigens geweldig, jurken en corsetten enzo

Over het automutileren; niet alle gothics doen dat, en zeker niet alléén gothics doen dat.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Senzafine schreef:Ach, 't is een fase. Puberteit, gaat wel over.
't Is gewoon een jongerencultuur zoals alle anderen.

Gewoon een normale reactie.. _Florien_ schreef:Senzafine schreef:Ach, 't is een fase. Puberteit, gaat wel over.
Gothic is een "puber-fase" ? Dat vind ik ook behoorlijk kortzichtig. Er zijn zat volwassen goths hoor.
En "het gaat wel over" ? Alsof het een ziekte is..?
Ook dit is geen aanval, ofzoGewoon een normale reactie..
x_Mliss schreef:Wat ik me laatst afvroeg he.
Is wat is nou de betekenis van het gotic zijn?
Soms zie je mensen helemaal totaal zwart gekleed of donkerpaars.
Piercings tattoo's zwarte nagelak truien met 666 der op en rare tekens van de duivel...
Ik ken naja ken... sommige mensen die tekenen heel hun armen vol met teksten over de duivel wat ik al zij 666 en de dood...
Snijden in zich zelf en hebben als excus als ik er naar vraag ik was boos verveelde me?
Vaak worden deze mensen gepest. (wat natuurlijk niet kan)
x_Mliss schreef:Maar dan denk ik je geeft ze op school alleen maar meer redenen toe als je je zo gaat verkleden je eigen zo toetakelt.
Op school of waar dan ook geeft ze dit alleen maar meer aanlijding om je nog harder de grond in te trappe of opmerkingen temaken of wat ik al zij pesten.
x_Mliss schreef:Waarom zoeken sommige mensen het duister op waar staat de kleur zwart dan voor wat heet het voor zin om in je zelf tesnijden?
Dat je de pijn niet kwijt kan en het dan maar op zo'n manier oplost heeft toch totaal geen zin?
Waarom staat overal 666 op het teken van de duivel waar dient het voor?
Waarom aanbid je de duivel die toch geen goed in de zin heeft voor mij is de duivel gewoon slecht of zie ik dat verkeerd?
Waarom spot je met de dood?
Waarom zwarte en duistere kleding met kruizen en tekens er op?
x_Mliss schreef:Ik was op me werk er kwam zo'n iemand binnen nu heb ik daar niks tegen maar goed ik vroeg me nu gewoon af waarom?
Wat voor betekenis heeft het waarom doen ze dat wat ik hier boven beschrijf ik snap er echt geen snars van en vraag me dit gewoon af.
Heb wel eens horen zeggen dat ze zich niet betrokke voelen bij de maatschapij nu weet ik niet of dit waar is maar goed iemand enig idee die me het kan uitleggen want ben hier wel heel erg benieuwd naar.
Wat nu eigenlijk de rede er van is?

_Florien_ schreef:Senzafine schreef:Ach, 't is een fase. Puberteit, gaat wel over.
Gothic is een "puber-fase" ? Dat vind ik ook behoorlijk kortzichtig. Er zijn zat volwassen goths hoor.

_Florien_ schreef:Senzafine schreef:Ach, 't is een fase. Puberteit, gaat wel over.
Balou_k schreef:Je hebt gothic en gothic he, je hebt emo's en satanisten, niet elke gothic snijdt, zelfs niet elke emo, en niet elke satanist snijdt in dieren etc.

Marlies22 schreef:Er zijn heel veel mensen die er (helaas) zo over denken, en alle donker gekleede personen over 1 kam scherenDan is het toch 'leuk' dat ze geintresseerd is en om uitleg vraagt?
Vind het wel een intressant topic, om eens te horen hoe mensen tegen "gothics" aankijken.

Anthea schreef:...![]()
Is dit serieus?
Anthea schreef:Wat voor reactie verwacht je dan?
666, snijden, 30 km oogpotlood onder je ogen of wat dan ook heeft niks met goth zijn te maken, en ik denk dat de meeste mensen dat wel weten...
Anthea schreef:Ik had verwacht dat de meeste mensen 't wel doorhadden, maar nee..
Drunksheep schreef:of wij zijn nou zo dom... maar dat denk ik eigk weer niet haha
Anthea schreef:Ik mischien, maar jij doet vwo.
Drunksheep schreef:like dan ben ik slim en jij dom? bullshit
Anthea schreef:Overigens, ik heb gelezen dat je mischien naar Enter Shikari gaat? Dat zou tof zijn, daar ben ik ook te vinden, die in de Melkweg./offtopic.
Ts, ik vraag me trouwens af over welke leeftijdsgroep 't gaat?

Vjestagirl schreef:Ik heb eventjes getemmed op die reactie, ik vind dat het helemaal niets toevoegt, en alleen maar ruzie uitlokken is.

pinuts schreef:uh en jij leest niet goed. Ze vraagt dingen.. of het klopt, al ze zeker was van haar zaak had ze dit topic niet geopend..

Tieneke schreef:En over het geloven in de duivel, zoals anderen in God geloven: het kan nu eenmaal niet dat je wel in de duivel maar niet in God gelooft. Die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. En talloze stromingen hebben zo hun oorsprong in het christendom.
En dat vind ik vaak zo kortzichtig: "Ik ben goth(ic) en ik geloof niet in God maar ik maak wel duiveltekens en ... " Klopt gewoon niet. Let op, ik vertel nu vanuit mijn ervaringen, ik weet best dat niet alle mensen zo denken.
Tieneke schreef:Niet alle volwassenen (qua leeftijd) zijn ook echt volwassen. Mijn persoonlijke mening is dat het toch echt tot de jongerencultuur behoort. In elke "stroming" heb je mensen die zich eraan verbonden blijven voelen tot ze oud zijn. Je hebt altijd mensen die "blijven steken", ik vind dat persoonlijk wel onvolwassen. Net zoals je anarchistische veertigers tegenkomt... Dan denk ik toch wel stiekem: "Wat voor wereldbeeld heeft die persoon nu?" "Hoe denkt die persoon over normen en waarden, over de samenleving, over gevoelens...?"
Als je jezelf tot een subcultuur schaart, zou je best ook weten waar die sub vandaan komt, wat de achtergronden zijn en welke de oorsprong is. Ik schat dat 90% niet weet wat hun eigen subcultuur eigenlijk betekent. Velen volgen het omdat "ze het leuk vinden", of mooi, of omdat vrienden het ook zo doen, of vooral omdat het mode is.