Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
BraveSpots schreef:@Armaris: niet aanvallend bedoeld, maar ben je niet bang dat je nog zoveel gaat veranderen, andere prioriteiten krijgen in je leven?
Als ik kijk naar mezelf zou ik momenteel prima in staat zijn een kind op te voeden, maar ik ga nog zoveel veranderen. Binnen 5 jaar kijk ik terug naar deze periode en zal ik mezelf nog zo'n kind vinden, dat weet ik zeker.
Dit is ook niet even een vlaag van: Ik wil NU een kind krijgen, ze zijn zoo leuk.
Daar ben ik allergisch voor
Neen, dit is al ingesetteld sinds vroeger.
Dat je vriend ouder is... tsja, in principe is dat voor mannen toch echt minder belangrijk dan voor vrouwen. Maar: jouw leven, jouw keuze.Citaat:Vroegrijp zijn is geen kwestie van een vlugge leerling zijn, maar een kwestie van stappen overslaan. Maar het leven laat je geen stappen overslaan, je moet ze altijd inhalen. En dan is het maar afwachten of je situatie nog zo is dat je ze een beetje makkelijk in kán halen. En met een man en kinderen word dat er niet makkelijker op......

pinuts schreef:alsnog heeft dat niets met volwassenheid te maken. Kinderen ''nemen''. Het feit dat je er goed en bewust over nadenkt zegt wel weer iets over volwassenheid
pinuts schreef:nou dat is toch goed? Dat je het leuk lijkt is mooi, en het is volwassen dat je daar goed overna denkt, en geen overhaaste beslissing neemt
.
.
Tuurlijk kan ik mijn eigen boontjes doppen, ik ben zelfstandig dat is allemaal geen probleem. Maar ik vind het ook heerlijk om af en toe gewoon even een dagje naar mijn ouders te gaan en daar gewoon weer even "kind" te zijn. Ik heb echt een geweldige jeugd gehad, daar niet van. Maar toch zou ik soms nog wel terug willen naar dat jonge onbezonnen en zonder zorgen
pinuts schreef:alsnog heeft dat niets met volwassenheid te maken. Kinderen ''nemen''. Het feit dat je er goed en bewust over nadenkt zegt wel weer iets over volwassenheid

heb na dit jaar (hopelijk) gedaan met het middelbaar en kan dit ook niet geloven 
(mijn twee oudere zussen ook trouwens)
)mijn jongere broer wilde alleen wel mijn kamer hebben haha.of ik toen al volwassen was? geen oedee,maar als ik ergens mee zat,kon ik het thuis altijd vragen,zelfs als ik aan het koken was,belde ik regelmatig mijn moeder over hoe en wat
heb thuis nooit een ei hoeven te bakken,dus het duurde even voordat mijn eten te eten was
na 3 jaar in dat huisje te hebben gewoond hebben we de stap genomen om een huis te gaan kopen,en op mijn 26e kreeg ik mijn eerste kindje,en op mijn 29e de tweede.ik denk dat je volwassen word met de jaren,het is een leer proces om zelf standig te worden,sommige worden dat noodgedwongen om wat voor reden dan ook,andere zoals ik hebben het geluk dat je altijd iemand hebt om op terug te vallen.(helaas niet meer op mijn moeder
) 
vooral door dit laatste ben ik erg snel in 1 klap volwassen geworden,tis ook een hele verantwoordelijkheid natuurlijk