G-star broeken, verkleuren snel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thirsa_

Re: G-star broeken, verkleuren snel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:20

Ik was ze binnenstebuiten op 30 graden en de broeken blijven hartstikke mooi, geen last van verkleuren Lachen

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:23

Heb alleen maar G-star, nergens last van Lachen

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:24

Bij mij verkleurt G-star ook snel. Vooral bij de knieen. En mijn moeder wast ze binnenstebuiten en op 30 graden. Ik had net een maand een G-star broek, ga ik op de bank zitten, *KNAPP!*, een dikke scheur bij de knie. Terug gegaan naar de winkel, heb ik precies dezelfde gekregen. Ze vertelden me in de winkel dat de kwaliteit van de broeken heel erg achteruit was gegaan, en dat ze al veel klachten hadden gehad. Misschien ligt het daar ook wel aan. Knipoog

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 15:25

Rachel_x schreef:
Bij mij verkleuren ze niet, maar binnen no-time komen er gewoon gaten in!Bij mijn lievelingsbroek ging het steeds meer slijten op de kont, en nu zitten er gewoon 2 gaten van 10 cm in! Echt niet normaal voor een broek van 130 euro. Ik vind het echt super jammer, ik kan m gewoon niet weg doen omdat ik 'm zo leuk vind Bloos *Hoopt dat die ooit nog in de winkel komt*

Dit had ik ook, bij mijn eerste! Er zat opeens een gat in, heel raar.
Toen is mijn moeder teruggegaan en gezegd dat er opeens een gat in zat terwijl ik er niets raars mee had gedaan, gelukkig was het een winkel met hele goede service en mocht ik een nieuwe uitkiezen Lachen

Bedankt iedereen voor de reacties OK dan!

xNicky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:27

Ik heb het ook bij broek van g-star,
maar niet al na 3 keerr.
hij ging wel snel slijtte en dat
mag eigenlijk niet voor die prijs.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:47

Nachtje laten weken in koud water en ev. met azijn idd.
Wat ook wel voorkomt is dat je benen na het dragen van een nieuwe broek in de regen lekker blauw zijn. Haha! Of ik had ook eens voorgehad dat mijn broek was afgegaan op m'n nieuwe witte schoenen, gelukkig ging het er makkelijk af..

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:57

Mijn g-star broeken zijn ook vaal geworden inderdaad. Maar de niet g-star broeken worden dat ook hoor..
Misschien komt dat omdat ik niet zo op die labeltjes let.. Gooi ze in de was wanneer ze vies zijn en binnenstebuiten of in koud water oid doe ik niet aan Clown

horses_freak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:21

Jawel ik vind dat je gelijk hebt!
Mijn G-star broek is ook snel verkleurt, en die van 2 vriendinnen van mij ookal.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:16

Bedankt voor de reacties weer, super!

Ik ga bij mijn nieuwe broek gewoon al jullie tips gebruiken en volgende keer ga ik voor een ander merk broek Lachen

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:18

Mijn G-star broeken verkleuren eigenlijk nooit, me ma wast ze altijd, weet niet hoe haha! Maar heb er een aantal en ze blijven goed! Ze keert ze wel binneste buiten!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:42

Ik heb een broek van Forecast, super fijne broek!!
Ook gewassen met azijn... maar HELAAS wordt ie op sommige stukken al iets lichter !! Moet toch eerlijk zeggen dat de goedkopere broeken helemaal niet verkleuren bij mij Bloos
Alleen die van forecast zit wel 10x fijner!

Vind het zo jammer !

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:29

voor mij geen g-star meer!! ik heb er vorig jaar een gehad die heel snel versleet en ik er dus binnen een paar maand uit scheurde.. nu zijn er bij een paar vriendinnen van mij ook al dergelijke gevallen voorgekomen terwijl ze de broeken echt niet lang hadden..
de herenbroeken daarentegen zijn denk ik van een andere stof gemaakt, mijn broertje heeft ze en ze zijn oersterk!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:23

Bij geen enkel merk spijkerbroek voorkom je dat 'ie lichter wordt. Net zo min als dat 'ie uitloopt. Spijkerbroeken zijn namelijk heel donker van nature, door te wassen met stenen of dergelijke, krijg je van die aparte wassingen en wordt de stof dunner. Thuis was je natuurlijk niet met stenen, maar de broek wordt wel langzamerhand lichter en dunner door het wassen. Het uitlopen wordt veroorzaakt door het schuin gewoven patroon dat er in zit. De verticale steken zorgen dat de broek iets korter wordt in de was, de horizontale rekken dus iets uit bij continue druk erop en zo loopt je broek uit. Bij donkere broeken is dit erger dan bij lichtere, omdat er dus al veel meer proces vooraf is geweest bij die lichte.

Om op de bovenstaande opmerking te reageren; herenbroeken zitten vaak wijder en zijn vaak donkerder, waardoor die idd sterker blijven. Er komt geen druk op, waar die bij dames wel strak zit.

Een spijkerbroek is heel interessant en als je je er een beetje in verdiept, kun je 'm echt heel mooi houden. Je moet alleen weten hoe. Haha!

poesnoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:30

Ik heb 2 G-star broeken. En ik heb nergens problemen mee. Ze verkleuren niet en slijten ook niet. Dus ik ben er tevreden mee.

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:41

ik heb esprit spijkerbroeken en die zijn heel erg sterk! ze verkleuren ook niet echt ideaal! voor mij ook geen Gstar weer

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:48

ik heb een stuk of 5-6 -7broeken van g-star ..
nergens last van ...

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:25

Ik heb er ook heel erg veel last van! Heb er eentje en vind het echt een vreselijk lelijke broek nu. Hij wordt ook heel doen en hij lubbert er uit. Heb mijn broeken van Diesel, Replay(ook niet veel meer), en LTC. LTC is echt een geweldig merk. Lovers

Heb bij de broeken van Diesel en LTC ook helemaal geen last dat hij uitlubbert. Haha!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 18:26

Ik heb 1 broek daar is het echt extreem, van heel donker naar gewoon nu op sommige stukken echt wit.
Ik ben weer heel blij met alle reacties, super OK dan!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 17:05

MoonChloe schreef:
Amburtjoz schreef:
Ik had laatst een wit G-star vest gehaald bij de winkel, maar die scheen je dus op de hand te moeten wassen (ja weet ik veel, elk vest moet toch in de wasmachine kunnen?), maar al mijn grijze streepjes waren er dus helemaal afgegaan. Dus ik hoppa terug met dat vest naar de winkel, gezegd dat we hem op de hand gewassen hebben (not dus), en gewoon doodleuk een nieuwe meegekregen, mensen waren het ermee eens dat het niet hoorde. (Al blijf ik het raar vinden dat je een wit vest op de hand moeten was, waar beginnen we aan).

Inderdaad, en dan gewoon liegend gaan ruilen terwijl je het risico weet. En de strepen dus komen door een actie dat je eigen keus was. Sommige mensen...

Ik had precies hetzelfde gedaan als Amburtjoz, heb gelukkig alleen geen G-star want ik vind al die dingen van G-star gewoon veel te duur. En Only en de H&M hebben net zulke leuke dingen, ik vind zelfs leuker. Ik koop wat ik leuk vind, niet omdat het een merk is waar toevallig iedereen meeloopt.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:06

Dan ligt het denk ik aan de manier waarop jij (of wie dan ook) ze wast? Broeken horen normaalgesproken niet zo snel te verkleuren. Is de wasmiddel wel goed en hoe heet was je ze bijv?
Broeken zo weinig mogelijk uitwassen, als ze niet vies zijn kan je ze beter ophangen zodat ze lekker kunnen luchten.
Kijk maar eens goed op het etiketje van de broek, wie weet worden ze wel helemaal verkeerd gewassen ofzo?
Doe je de broeken ook in de droger? Want dat blijkt voor spijkerbroeken ook niet goed te zijn! Daardoor verbleken ze sowieso sneller.
Met wassen, en als je ze in de droger doet moet je ze sowieso binnenstebuiten doen, dan verslijten ze minder snel.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 20:26

Dit is al een oud topic! En ik denk niet dat het aan de manier ligt hoe we ze wassen, want élke broek van G-star die we hebben (zijn 5 verschillende) heeft de neiging snel te verkleuren. En we wassen ze volgens het etiket! Toch bedankt voor de tips :D