fiat seicento weetjes .. ivm inruilen huidige auto...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

Re: fiat seicento weetjes .. ivm inruilen huidige auto...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 17:35

Ik ken meer mensen die een fiat seicento hebben/hadden en er super gelukkig mee waren.
Maar hier hoor ik toch andere verhalen.

De auto is zoiezo niet voor een lange(re) tijd, aangezien ik straks de auto van mijn ouders overneem.. die willen ze over een jaar of 2 weg doen, omdat ze geen caravan meer willen trekken, en ik kan hem goed gebruiken voor de trailer...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:05

Nouuu, het is niet dat ik niet superblij ben met ons seisje hoor, en hij gaat ook écht niet weg Tong uitsteken

Mocht er een nieuwe auto komen word het zeker weer een fiat Knipoog

Maar we hebben er in de afgelopen jaren zóveel onderhoud aan gehad dat ik dat niemand anders aan wil doen Tong uitsteken

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:09

Dat heb ik nu met mijn polo, hij heeft me in 3 jaar tijd bijna 2000 euro gekost.... Boos!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:22

Ik heb er eentje gehad, helaas een behoorlijk ongeluk gehad en toen was hij ook gelijk helemaal total loss. De brandweer heeft mij eruit moeten zagen.
Sindsdien hou ik de veiligheid wat meer in het oog bij de aanschaf van een auto.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:30

Mexxuna schreef:
Dat heb ik nu met mijn polo, hij heeft me in 3 jaar tijd bijna 2000 euro gekost.... Boos!

Das nog niks, dat kostte die van mij tussen februari en mei dit jaar Tong uitsteken

Denk dat er in de afgelopen jaren bij ons al wel dik het driedubbele aan dagwaarde in zit qua onderhoud...

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:37

ik heb zelf ook een seicento uit 2000 en rij er ondertussen alweer bijna 6 jaar in. ik vind het een hele fijne auto, is zuinig, goedkoop in wegenbelasting en ik heb er weinig pech mee gehad, wat ook fijn is dat het een pittig autootje is, wat ik dus niet verwacht had. ik ben er nog steeds erg blij mee!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:30

Ik zie veel verschil in verhalen..waar ik erg benieuwd naar ben is of dat de mensen die WEL tevreden zijn, hiervoor een andere, zwaardere..bv 1.6 als vergelijking hebben.
De tekstschrijver heeft nu een zwaardere auto en ik had voor mijn ceicento ook een zwaardere wagen.
Persoonlijk denk ik dat veel mensen die tevreden zijn hiervoor niet een aantal jaar een zwaardere wagen gehad hebben...of vergis ik me

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:49

Hiervoor geen zwaardere auto gehad, rijd wel regelmatig in m'n vaders avensis (1.6 of 1.8, dat weet ik niet precies) en die rijdt ook prima, maar ik prefereer toch echt het kleine monster boven die gigant van m'n pa Tong uitsteken Parkeert toch wat lekkerder in Knipoog
En toen ik laatst m'n auto bij de garage had staan, en ik een chevrolet van het een of ander onder m'n kont had, werd ik helemaal ongelukkig, want met dat ding had ik juist het gevoel dat ik met elke windvlaag van de weg af geblazen werd, terwijl ik daar met m'n seis nooit last van heb Tong uitsteken

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:51

Dit geen belangrijk argument?

Je zal er maar in zitten....

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:55

Oja, hij heeft inderdaad maar anderhalve ster op de ncap crashtest behaald...

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 19:58

Margreet: die filmpjes heb ik van het type van mijn huidige polo ook gezien... helaas....
Nu zoek ik ook geen auto om km mee te maken, maar echt een "boodschappenkarretje".. maximaal 10km per dag rijden in verschillende kleine stukjes...

En essieintown: dat is een goeie vraag, ik denk dat mensen die de seicento als 1e auto hebben er eerder aan wennen dan mensen die inderdaad een zwaardere, degelijkere auto gehad hebben.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:45

Als het dure onderhoud al geen overtuiging is om van dit vrezelijke karretje af te zien zou voor mij het filmpje van Margreet toch echt de druppel zijn.
Niet doen!
Die autootjes hebben hun beste tijd gehad en voor dat geld kan je iets veel duurzamers kopen en veiliger!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-08 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:54

Ook op weg naar de supermarkt kun je lelijk botsen he, het hoeft niet jouw schuld te zijn. Ik ging echt voor iets dat wat meer bescherming biedt, dat is er ook in die klasse.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 21:21

Daar heb je gelijk in Margreet.. Lachen
Ben nu ook hard aan het twijfelen of ik mijn polo niet gewoon hou, en gewoon helemaal laat opknappen... (deur raam motor.. etc.)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:14

Zo zag mijn seicentootje er ook uit Ja
Als je nu af en toe ziet wat er op de weg rijdt: Een Touareq, Hummer, XC90, X5, Range Rover... Je komt het dagelijks tegen en als die bestuurders niet op letten gaan ze dwars over jouw seicentootje heen, daar voelen ze zelf maar weinig van, waarschijnlijk klappen hun airbags dan niet eens uit Ach gut

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:27

Of een vrachtwagen, stadsbus, tram, zware bestelbus... Bomen steken meestal niet zelf over Tong uitsteken maar komen toch ook hard aan.

Als je toch graag een "koekblik" wilt: De Daihatsu Cuore heeft 4 NCAP sterren, net als de hyundai i10 en de Suzuki Alto en zo zijn er vast nog wel meer (alleen nieuwe modellen overigens).

Ik zie het zo vaak, kindjes naar school of clubjes (liefst los op de achterbank "want het is maar een klein stukje"), boodschapjes doen, alles met het goedkope blikje... Levensgevaarlijk. Moet je toch niet aan denken om daar als hulpverlener bij te komen...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:31

Margreet schreef:
Of een vrachtwagen, stadsbus, tram, zware bestelbus... Bomen steken meestal niet zelf over Tong uitsteken maar komen toch ook hard aan.

Die heb ik er ook nog tegenaan gehad *LOL* De chaufeusse had mij over het hoofd gezien Ach gut

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:33

Dat kun je d'r ook bijna niet kwalijk nemen Clown

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 22:59

Oké ik weet genoeg...! Knipoog
Ga dinsdag ook nog in een Punto rijden.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 23:31

Mexxuna schreef:
Ga dinsdag ook nog in een Punto rijden..
Lachen

Zit het akelige bordje Fiat ook op hoor Knipoog ZOu als ik jou was ver uit de buurt blijven van dat merk.
Of je moet een akelig dikke portemonaie hebben maar dat denk ik niet gezien je je Polo wegdoet omdat hij iets teveel gebruikt.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 02:51

Margreet schreef:

Als je toch graag een "koekblik" wilt: De Daihatsu Cuore heeft 4 NCAP sterren, net als de hyundai i10 en de Suzuki Alto en zo zijn er vast nog wel meer (alleen nieuwe modellen overigens).

Ik zie het zo vaak, kindjes naar school of clubjes (liefst los op de achterbank "want het is maar een klein stukje"), boodschapjes doen, alles met het goedkope blikje... Levensgevaarlijk. Moet je toch niet aan denken om daar als hulpverlener bij te komen...

Ach, ik ga er zelfs mee op vakantie Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 04:41

Zolang je geen zijwind hebt zal het wel te doen zijn, maar persoonlijk heb ik liever een fiets dan een dergelijke auto.... i zou liever die Polo even aan een deskundige overlaten en even goed laten afstellen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 07:56

Een vriendin van me heeft er eentje, hele fijne auto.

Ik heb zelf ook een polo uit '98.. zelfde problemen als jij. Schakelt ook echt verschrikkelijk slecht Scheve mond en zuipt ook behoorlijk. Echt een rotauto. Ben ben dat ik er ook niks meer voor terug krijg bij inruilen (heb een open air, en het dak lekt ook nog eens.. Boos! )

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 10:52

Chiqa schreef:
Mexxuna schreef:
Ga dinsdag ook nog in een Punto rijden..
Lachen

Zit het akelige bordje Fiat ook op hoor Knipoog ZOu als ik jou was ver uit de buurt blijven van dat merk.
Of je moet een akelig dikke portemonaie hebben maar dat denk ik niet gezien je je Polo wegdoet omdat hij iets teveel gebruikt.

Beetje vreemde reactie, naast dat hij niet goedkoop rijdt, is het nog eens verschrikkelijk slecht voor het milieu.. en als je goedkoper en zuiniger kan, dan doe ik het...
Ik wil ook een auto die er leuk uit ziet, en een suzuki alto o.i.d. trekt mij gewoon absoluut niet.... vandaar dat mijn oog op de kleine leuke zuinige fiatjes viel...
en mijn portemonee is dik genoeg om 4 paarden te onderhouden, wedstrijden te rijden, auto te rijden, te studeren en op mezelf te wonen... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:45

Mexxuna schreef:
Beetje vreemde reactie, naast dat hij niet goedkoop rijdt, is het nog eens verschrikkelijk slecht voor het milieu.. en als je goedkoper en zuiniger kan, dan doe ik het...

Nou zo vreemd is mijn opmerking niet hoor, als jij dan toch goed in de knip zit waarom dan deze opemerkingen;

Mexxuna schreef:
maar ik vind het ook vreemd (& erg duur), dus hij gaat eruit,

en ik rij maximaal 10km per dag (in kleine stukjes) dus dat is zoiezo erg onvoordelig.

Dat heb ik nu met mijn polo, hij heeft me in 3 jaar tijd bijna 2000 euro gekost....

En dáár refereerde ik naar hoor, nergens anders, maar als je dan knap geld heb waarom koop je dan niet iets knaps? Sorrie maar dacht echt dat je heel krap zat gezien je verhaal.