ontwikkelen spirituele kant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ineke1963

Re: ontwikkelen spirituele kant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:11

annebe schreef:
Je hebt zoveel wegen die je daarin kunt bewandelen, soms moeten je wegen inslaan om tot een bepaald inzicht te komen.
Maar gaarnerweg leer je steeds meer vertrouwen op je intuitie.

Succes.. het is mooie, leerzame maar soms zware en eenzame weg.

Juist annebe en sommige wegen zijn moeilijk te vinden, maar als je goed oplet dan vind je ze of wordt het je gewezen Knipoog

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:18

Eerst ik, dan de rest. Ja, zo hoort het te zijn. dat is iets dat ik 2 van mijn vriendinnen ook reelmatig vertel. Die lopen zichzelf ook steeds voorbij, ze willen dan nog net even die persoon of dat paard behandelen terwijl ze eigenlijk doodmoe zijn. De ene werkt puur spiritueel, de andere gebruikt het wel bij haar werk maar weet dat zelf niet.
Dat wordt wel even wennen voor mijzelf. Ik ben mezelf altijd al voorbij gelopen, heb me altijd aangepast aan anderen en cijferde mezelf steeds weg hoewel ik toch altijd mezelf belangrijker vind. Klinkt lekker tegenstrijdig, dat komt door de ADHD, aan de ene kant cijfer ik mezelf weg, en aan de andere kant ben ik waanzinnig egoìstisch. Maar ik moet daar dus een balans in zien te vinden.
Momenteel voel ik me redelijk goed, er is een wereld voor me opengegaan sinds ik die test heb gehad anderhalve week geleden. Ik vond het heel positief, was er heel blij mee en wist dat ik nu eindelijk zover ben dat ik flink aan mezelf kan gaan werken. Heb alle ellende uit het verleden nu redelijk op orde gebracht en nu is het heden en de toekomst aan de beurt.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:20

Dat is al een hele belangrijke stap kekavo, een stap die jou heeft doen nadenken en zeer gunstig in dit geval. Je weet ook zelf dat je het kunt, de balans vinden is iets wat erg moeilijk is maar het houdt wel in als je die balans hebt gevonden dat je dan een heel stuk verder bent. En onthoudt, in deze wereld sta je nooit alleen he Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:21

ineke1963 schreef:
Janine1990 schreef:
Dat wist ik dus al, maar meerdere voorbeelden doelde ik eigenlijk op. Want ik wil graag weten of dat van mij er mee te vergelijken is.

Misschien dat je hier wat aan hebt, heb even gegoogled voor je Knipoog

http://www.shaniamyway.nl/site/index.ph ... &Itemid=26

Had ook al eens gegoogled, maar kon het niet echt helemaal vinden.
Dit is echter een geweldig stuk, wat me toch laat denken dat ik het ook ken.
Op dit moment heb ik een topic lopen over mijn relatie, of eigenlijk niet-meer-relatie.
Wordt gecomplimenteerd op het feit dat ik mijn gevoelens zo goed onder woorden kan brengen.
Iets wat voor mij normaal is, en wat in dit stuk ook weer naar voren komt.
Het lijkt me toch niet zo gek als ik lichtelijk HSP heb. Heb er alleen nooit heel erg last van gehad op jonge leeftijd.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:26

Pas op met al die nieuwe woorden zoals HSP, nieuwetijdskind, ADHD, Autisme enz enz... dat jij jezelf niet in een hokje plaatst en daardoor bepaalde inzichten misloopt.
Het zijn allemaal krachttermen en niet dat ik ontken dat hier een kern van waarheid in zit... maar het geeft je zo snel een stempeltje.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:30

Daar ben ik het zeker mee eens, maar anderzijds als er herkenning in bepaalde zaken zit dan is het niet verkeerd. Maar het is idd een feit, HSP, Indigo (nieuwetijdskinderen) e.d. liggen allemaal op het paranormale vlak, blijf gewoon jezelf, als je er mee aan het werk wilt gaan, ontwikkel het voor jezelf met datgene wat jou het beste ligt Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:34

annebe schreef:
Pas op met al die nieuwe woorden zoals HSP, nieuwetijdskind, ADHD, Autisme enz enz... dat jij jezelf niet in een hokje plaatst en daardoor bepaalde inzichten misloopt.
Het zijn allemaal krachttermen en niet dat ik ontken dat hier een kern van waarheid in zit... maar het geeft je zo snel een stempeltje.

Zeker waar!
Mensen zijn tegenwoordig heel snel 'anders'.
Daardoor voelt men zich ook heel anders.
Ik ben altijd ook als 'anders' bestempelt, mijn ouders dachten dat ik ADHD had.
Als ik dat zou hebben gehad, ben ik er overheen gegroeit.
Maar ik zie wel in, dat ik niets anders dan anderen ben. Al had ik ADHD, dan moet men mij maar nemen zoals ik ben. Medicijnen hoef ik daar niet voor. Om zo maar te zeggen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:37

Saar4 schreef:
Poeh, wat een boel reacties al Wow!

Less schreef:
Citaat:
Spiritueel 'werker' is dus ook een stuk counseling-coaching en in sommige gevallen therapie. Maar die opleiding ontbreekt nogal eens. Alleen levenservaring is i.m.o. niet voldoende. Iedereen heeft een verhaal maar dat maakt je nog geen goede hulpverlener. Er komt veel meer bij kijken.

Ik denk dat je op persoonlijk vlak heel veel kunt doen om je spirituele kant te ontwikkelen maar ikzelf vind het met beide benen op de grond staan net zo belangrijk, misschien nog wel meer.

Hier ben ik het roerend mee eens. Ik ben zelf afgestudeerd als psycholoog en ik heb iets in mij dat mensen graag wil helpen maar ik zou dat willen doen op en manier die verder gaat dan standaard psychologie. Is dat te volgen?

Ik heb als psychologisch medewerker gewerkt en dan voer je gesprekken met ontelbaar veel mensen en het gebeurde constant dat mensen na het gesprek met mijn toenmalige baas nog naar mij toe kwamen om te vertellen dat ze zich ongelooflijk fijn bij mij hebben gevoeld en dat ze het gevoel hadden dat ik een soort verbinding met ze maakte waarin ze alles konden vertellen en volledig zichzelf konden zijn. Ik vond dat altijd heel apart want ik deed niks bijzonders maar ik hoor hetzelfde van mensen in mijn omgeving. Tel daarbij op dat ik diverse keren te horen heb gekregen dat ik een gave heb, dus daar wil ik meer mee doen. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen en hoe ik verder moet. Ik zou eigenlijk eens met iemand willen praten met een gave en misschien wat concrete tips krijgen over hoe ik nu verder moet.

Wanneer je afgestudeerd psycholoog bent en de nodige werkervaring hebt, denk ik dat je genoeg achtergrond hebt om te vertrouwen op je basis als hulpverlener binnen het spirituele werkgebied. Hoe je dit verder uitbreid? Ik zou kijken of er binnen jou vakgebied meer mensen zijn die de spirituele weg zijn opgegaan... Tijdens mijn stage in een kliniek, was een collega die creatieve therapeut was en daarnaast een praktijk voor regressie therapie had. Waar heb je zelf naar gekeken?

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:40

Ja, het plaatst je wel in een hokje. Ik merk het op werk, daar zijn allebei mijn collega's ook ADHD-ers en die vertelden me dat er slecht op gereageert wordt. Vooral door mensen die er zelf niks mee te maken gehad hebben en daardoor er niet zoveel vanaf weten. En dat in een zorg-instelling.

Maar ik moet zeggen, dat ik dat zelf niet zo ervaar. Ik vind het meer een openbaring. Voor mij is het een stimulans, ik ben niet gek, ik heb niet 1001 probleempjes, maar ik heb gewoon ADHD. Voor mij is het een stimulans om ermee te leren omgaan, om mezlef beter te leren kennen en beter te kunnen ontwikkelen. Tenslotte, als je denkt dat je 1001 kleine probleempjes hebt die je tegenhouden jezelf te ontwikkelen,is het heerlijk om te ontdekken dat het eigenlijk maar 1 groot iets is. Iets waar ik goed mee kan leren leven, iets wat me voor mijn gevoel kan helpen mezelf te zijn. En wat anderen dan van me denken? Mij een zorg.
En wat voor naam je er ook aan hangt: HSP, ADHD, Autisme, het overlapt elkaar allemaal en de halve wereld "heeft" het tegenwoordig. Dus wat is tegenwoordig nog "normaal"?
Ik vind het een extraatje, eerder een gave dan een straf.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:41

Daar herken ik me wel in eigenlijk.
Toen ik ontdekte dat ik dit 'werk' kon gaan doen en mocht doen, durfde ik naar de buitenwereld hier niets over te zeggen. Bovendien moest ik zelf erg aan het idee wennen, leren om te gaan met datgene wat ik 'kon' en daarbij nog jezelf blijven omdat je net als iedereen gewoon 'mens' bent.
Het was mij al zo'n 10 jaar bekend dat ik mijn gaves zou hebben. Dat heeft een medium mij verteld die ik in mijn oliebol-tijd in de arm had genomen omdat ik de weg kwijt was. Die zei toen tegen mij: "Ineke, er komt een dag dat jij anderen mag helpen, jij hebt je gaves, doe er dan ook wat mee" en ik zei ja dat zal, help mij eerst maar eens uit de oliebol en dan zien we wel verder.
Maar hij heeft wel gelijk gehad. Het begon zich te ontwikkelen toen mijn leven in een rustige vaarwater kwam en dat is daarna in een superstroomversnelling gegaan tot datgene waar ik me nu mee bezig hou en nog ben ik niet uitgeleerd.
Mensen denken nu 'anders' men begint nu dingen 'anders' te zien en te voelen en beseffen dat er meer is tussen hemel en aarde. Denk maar aan Indigo kinderen. Het griezelt mij soms toe hoe ik sommige kinderen hoor spreken over geesten, entiteiten en dat terwijl ze nog maar een jaar of 8 zijn. Maar ook hier leer je mee omgaan en ook deze kinderen mag ik begeleiden wat heerlijk werk is om te doen. Je ziet ze groeien.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:44

Denk ook dat het met acceptatie te maken heeft, jezelf durven te zijn, durven toegeven aan dingen, en vooral open en eerlijk zijn Knipoog

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:51

Ik ben eigenlijk volledig opgegroeit met de spirituele wereld. Mijn ouders geloven er al in bijna zo lang ik me kan herinneren. ik weet nog dat ik 7 was toen ik nederlands hervormd gedoopt werd, en toen was alles nog vrij streng volgens de kerk thuis. Mijn vader was heel streng opgevoed, mijn moeder was van huis uit atheïst. Maar ongeveer die tijd begonnen mijn ouders te geloven dat er meer was. Gesprekken over geesten, genezingen, reïncarnatie en helderziendheid waren heel normaal in ons gezin.
Ik denk dat ik een jaar of 10 was, toen ik me begon te interesseren voor het helpen van dieren. Ik was altijd al gek op dieren geweest, wilde voor die tijd dierenarts worden, maar besefte ineens dat ik ze wel wilde helpen maar dan "anders". Ik ging boeken lezen over spreken met dieren enzo.
Ik ben er dus al bijna mijn hele leven mee bezig.
Mijn vriend die ziet soms dingen en hij heeft voorspellende dromen. Hij heeft het ook nog niet ontwikkelt, maar wil er wel emer mee gaan doen. Zelf weet ik, dat ik absoluut niets zal zien, nooit. Het is iets dat mij om de een om andere reden vreselijk beangstigt, en daarom wil ik het niet. Ik verwacht daarom ook niet dat ik idd dingen zal gaan zien. Dus misschien dat mijn vriend en ik daarin oit nog eens samen kunnen gaan werken.
Er is mij al wel door een aantal mensen vertelt, dat wij bij elkaar horen. Wij zijn voor elkaar gemaakt, wij voelen als 1 persoon. En zo voelt het voor mij ook. Dus misschien is het ook wel de bedoeling dat wij onze gaven samen gaan ontwikkelen en daarmee gaan samenwerken.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:58

Mag ik vragen waarom je bang bent om dingen te kunnen gaan zien, bedoel dan geesten/entiteiten andere zaken enz

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:09

Ik weet het niet, het lijkt me gewoon waanzinnig griezelig. Ik heb er altijd al een afkeer tegen gehad. Niet tegen helderziendheid in het algemeen, maar gewoon tegen dat ik het zou kunnen. Lijkt me vreselijk om te zien dat er andere mensen om je heen staan, dat er misschien wel iemand door de kamer loopt als ik denk dat ik allen ben, dat soort dingen.
Ik kan zelfs niet naar een film kijken waar geesten in voorkomen. de kippebvel loopt dan over mijn rug, ook bij Derek e.d. heb ik dat. Vreselijk vind ik de gedachte, dat ik zelf ook iets zou kunnen zien. Ik weet echt niet waar die angst nou precies vandaan komt. Misschien dat ik heel vroeger wel wat zag, maar dat iets me heel erg heeft laten schrikken? Geen idee maar het zal vast niet uit niets komen, niet met mijn opvoeding waar het de normaalste zaak van de wereld was.

Ik heb heel onrealistische angsten, doordat ik zoveel fantasie heb dat mijn hoofd op hol slaat soms. Ik ben bang van dingen die helemaal niet eng of gevaarlijk zijn. Ze ben ik ook bang om te zeilen. Nee, ik vind zeilen heerlijk. Maar ik vind het doodeng als de boot schuin gaat. Stel je voor, dat de boot omslaat. Dan kom ik onder het zeilt erecht en dan kan ik niet meer boven water komen en dan verdrink ik. Onrealistisch, amar zie het er maar eens uit te krijgen bij me Knipoog
Zou door de ADHD kunnen komen, je hoort wel vaker dat daar heel rare angsten vandaan komen. Nu ik die medicijnen gebruik is het ineens veel minder.
en misschien dat ik er op een dag toch nog overheen kom. Maar ik heb er totaal geen behoefte aan, ik wil best dingen voelen, horen en weten, maar ik hoef het niet te zien.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:16

Het zou heel goed kunnen dat je angst uit een veel verder verleden komt waar jij ooit mee te maken hebt gehad. Angst komt meestal ergens vandaan het is er niet zo ineens. Misschien dat zodra de ADHD onder controle is dat de angsten minder gaan worden of grotendeels verdwijnen;)

Het dingen kunnen zien kan ik ook niet echt, wat ik al eerder zei, zie ze alleen op foto's. Ik voel het wel en als ik er nu bij nadenk heb ik liever dat ik ze zie dan dat ik ze voel.
Kan wel allerlei ervaringen gaan opnoemen maar dat kan ook weer angsten opwekken bij mensen en dat is het laatste wat ik wil. Ik ben veel dingen tegen gekomen de afgelopen 4 jaar, de laatste 2 jaar heb ik live-sessies gegeven op een chatroom met een collega samen, dit met zeer groot succes. In deze sessies ben ik ontzettend veel tegen gekomen, leuke dingen, emotionele dingen, maar ook gruwelijke dingen wat ik liever niet wil zien of voelen, maar daar krijg je nu éénmaal ook mee te maken. Ik ben verder niet bang in zo'n sessie, voel me beschermd en veilig en als ik enigszins twijfel dan begin ik er niet aan. Het moet voor mij wel goed voelen anders doe ik het niet omdat ik weet wat je tegen kunt komen. Dus als je nee durft te zeggen, wat jij ook doet kekavo, dan vind ik dat een enorme pluspunt. Dat betekent dat je jezelf kent en jezelf bent Knipoog

Toppie!!

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:18

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:22

Dank je voor je mooie reactie.
Nee, ik denk dat je idd geen voorbeelden moet geven van nare ervaringen. Maar wat je zelf ook zegt, het hoort erbij. Nare ervaringen heb ik zelf nog niet echt, maar ik heb wel eens vervelende dingen van mijn vriend gehoort. Hoewel zijn ervaringen meestal neutraal zijn, hij heeft momenteel het meest voorspellende dromen en die zijn neutraal. Iig niet iets, waar iets aan te verandren is. Hij ziet bijv. vliegtuigongelukken een par nachten voor ze gebeuren.

Leuk, ineke. ik ga zo even die site bekijken.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:28

Nare ervaringen is misschien een groot woord, het is meer dingen zien zoals entiteiten die je soms de adem kunnen benemen en wat niet altijd prettig voelt maar ook hier leer je mee om te gaan, je leert hoe je hiermee toenadering kan zoeken, of ontvangen, afsluiten en noem maar op, maar het is altijd voorzichtig blijven. Voelt iets niet goed, dan ook zeer zeker niet doen, je eigen gevoel is nog altijd het juiste Knipoog

Voorspellende dromen heb ik gelukkig niet, zeg bewust gelukkig omdat ik heel vragen krijg van mensen over toekomst dingen en die wil ik juist niet zien. Ik krijg wel eens 'bezoek' van iets of iemand die me iets duidelijk wil maken en waarmee ik dag er na aan de slag ga en dat het dan ook goed komt. Dat zijn wel weer leuke momenten dat je dat kunt en mag ervaren.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:33

Ja, dat lijken me mooie ervaringen.
Hij ziet ook niet echt de toekomst. Niet in die zin van, dat hij precies weet ewaar en wanneer, en vaak niet eens hoe. Zo zag hij een paar jaar geleden dat er 2 vliegtuigen op elkaar botste, en dat gebeurde een paar dagen later ook. Maar ook zag hij een keer blauwe zwaailichten en hoorde hij een ambulance. Hij voelde dat het bij het station gebeurde bij ons, maar wat precies, kon hij niet vertellen. De volgende dag botste er 2 brommers op elkaar, onder het station. Een jongen overleed in de ambulance.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:37

Ik wil binnen kort ook weer eens naar een medium gaan waar ik in het verleden wel vaker geweest ben.
Ben het afgelopen jaar zoveel ziek, en er word maar niks concreets gevonden.
Ik weet dat ik heel gevoelig ben voor energieen van andere mensen om me heen.
Zoals me al eens verteld werd....ik vang teveel op en weet het niet kwijt te raken.
Als ik bijvoorbeeld in een winkel ben, of ergens waar veel mensen zijn kan ik plots heel naar worden, het gevoel krijgen dat ik flauw kan gaan vallen, alsof ik licht beschonken ben.
Dat blijkt dan dus te komen omdat er mensen om heen zijn zijn die iets negatiefs bij zich hebben, kan in allerlei vormen.
Mij werd geadvisserd zo'n plek dan even te verlaten en naar buiten te gaan, en het dan een kwartiertje later weer te proberen.
Maarja...dat doe je niet snel als je met je volle boodschappen karretje in de rij achter de kassa staat.
Ik kriijg nu ook steeds meer voor mezelf het idee dat het ziekzijn ook hier iets mee te maken heeft maar ik kan mijn vinger er niet op leggen.
Ik heb MDS (manisch depressie stoornis) en slik daar ook medicijnen voor, al ruim 10 jaar en ook angst remmers en slaap pillen.
Ik word daar ook erg door geremd, maar heb ze ook nodig.
Pppfff....ik weet het soms zelf echt niet meer.
wat denken jullie en hebben jullie misschien advies voor me???

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:44

Ik denk dat jij je eerst moet leren afsluiten Onassa dat is op zich helemaal niet moeilijk.
Plaats je zelf in een omgeving waarin jij je prettig voelt, bijvoorbeeld in een grote bol van glas. Ik zat altijd een glazen kaasstolp. Niemand kon bij me komen maar ik kon overal bij komen, was omringt met fel gekleurde bloemen, mijn eigen muziek wat me rustig maakte en zo sloot ik me af voor negatieve stromingen, snap je? Bescherm jezelf voor activiteiten van buitenaf, ik denk dat je dan heel ver op weg bent. Als je teveel energiestromen krijgt/voelt dat kan idd tot ziekzijn uiten omdat het ook niet meer weg kan, je slurpt het als het ware (onbewust) op en dat zuigt je weer leeg. Mensen om je heen die zelf in problemen zitten, meestal onbewust, noem ik zuigers. Niet negatief bedoeld maar onbewust roepen ze om hulp en dan gaat het naar jou toe, die signalen vang jij op.
Probeer je aan te leren om jezelf af te sluiten. Zorg dat je goed geaard bent, dat betekent dat je jezelf 1 maakt met de aarde dat de negatieve stromingen doorstromen in de grond, dus niet bij jou blijven hangen. En daarnaast kan jij je afsluiten.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:58

klopt Ineke wat je zegt over die bol, dat werd mij toen idd geadviseerd,maar het gaat vaak gepaard met ene paniek aanval en dan vind ik de rust niet om mezelf in een glazen bol te verplaatsen omdat de paniek dan de overhand neemt.
Ook ben ik iemand die altijd andere mensen wil helpen en dat weet men ook want vaak word er ook een beroep op me gedaan en kan geen nee zeggen.
Maar ook daarmee merk ik dan (later) idd wel dat het mee min of meer meer gekost heeft dan ik zou willen.
Maar hoe zeg je netjes tegen iemand die zijn hart wil luchten dat je dat niet wilt?
Ik vind dat zo moeilijk!!!

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:14

Klinkt heel makkelijk maar gewoon nee zeggen, nu even niet, heb even genoeg aan mezelf. Ik weet maar al te goed dat het moeilijk is hoor, moet ook nee verkopen als ik er niet toe in staat ben, maar het werkt wel. Het komt voor de ander even vervelend over maar ze hebben ook niets aan je als jij helemaal leeg gezogen bent, dan kan jij maar half hulp bieden en daar heeft niemand wat aan en jij al helemaal niet. Je gaat je daar nog schuldig bij voelen ook nog.
Leren nee zeggen is vreselijk moeilijk, maar als je dat 1x hebt gedaan, geloof me, het gaat dan steeds makkelijker. Wat ik ook al tegen kekavo zei, "Eerst ik dan de rest!!"
Dus eerst jij op de been dan pas kan je er zijn voor een ander.
Je mag best op een gezonde manier egoistisch zijn, in dit werk of je nu parawerk doet of gewoon mensen op welke manier ook wilt helpen, eerst moet jij goed in je vel zitten anders werkt het doodgewoon niet. Het gaat dan ten koste van jezelf en wellicht ook voor de ander.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 04:10

Onassa, heb jij je wel eens laten testen op een paniekstoornis, dit klinkt namelijk wel heel erg als een paniekstoornis Knipoog

Leuk om te zien hoe er op een prettige wijze gepraat kan worden over dit onderwerp.
Jammer alleen dat er dalijk weer een paar bokkers binnen zullen vallen met dat het onzin is en blablabla.
Met alle respect, ze mogen hun mening hebben,maar het zou ook wel eens prettig zijn als ze hun snuitje eens uit dergelijke topics hielden Knipoog

Vind het zo jammer dat topics als deze binnen een paar weken gesloten worden vanwege die welles-nietes strijd.

Maar goed dat is wellicht offtopic.

Ze hebben eigenlijk wel een point, sommige mensen laten hun fantasie soms wel heel erg de loop. Dat vind ik altijd een moeilijk punt mbt paranormale gave's . Er zijn veel mediums, of wellicht charlatans, die al snel roepen dat mensen bepaalde gave's hebben of krijgen. De mensen die dit te horen krijgen gaan hier vaak teveel naar leven en zitten zichzelf gek te maken en voor de gek te houden.

Belangrijk , gave of niet, is om bij jezelf te blijven, in jezelf te geloven en niets te verwachten. Pas dan blijf je zuiver en kun je eventuele gave's ontwikkelen.

Bescheidenheid vind ik ook erg belangrijk. Mensen die overal te pas en te onpas opscheppen over hun zogenaamde gave's die negeer ik liever. Probeer niet anders te zijn dan je bent.
Help eerst jezelf, en help dan anderen. Dan word je vanzelf wie je behoort te zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 08:26

Oei wat veel tekst! Ik ga kijken of ik de rust kan vinden om het allemaal door te lezen, maar nu alvast even zodat ik het topic terug kan vinden dit verdekte stipje Knipoog