Glazen douchedeur onderhouden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: Glazen douchedeur onderhouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:21

Bij ons staat hij er altijd streeploos en druppelloos bij. Na het douchen trekker eroverheen en overige druppels eraf halen met een doekje, 1 x per week reinigen met speciaal reiningingsmiddel Top plus van Hüppe

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:14

Idd bij ons moet ook na het douche de trekker erover en wordt hij afgedaan met een droge doek.
En daarnaast hebben we zo'n bus van grohe, is volgens mij ook gewoon een middel tegen kalk aanslag

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 08:35

Ik heb even gekeken hoe 'mijn' spul van Ajax heet: showerpower.
Klinkt veelbelovend, toch?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 12:07

Bedankt voor alle tips zeg. Haha!
Ik ga eens naar het winkelcentrum om te kijken wat ik allemaal kan vinden. Lachen

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:18

na elke douche beurt even de deuren met een trekker afnemen en ik zie mijn moeder de deuren altijd met fannisch(schrijf ik het zo goed..?) doen

Piro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:25

Wij hebben een douche zonder douchedeur, maar een gemetselde muur met aan de zijkant gewoon een opgening. Klinkt raar, maar je ziet het tegenwoordig steeds meer en echt ideaal als je nog gaat verbouwen. Daarnaast hebben wij ook een waterontharder. Die haalt alle kalk uit het water wat we in t hele huis gebruiken, dus ook bij de wasmachine en de vaatwasser. Dit tesamen hoeven wij dus eigenlijk helemaal geen badkamer te ontkalken of douchedeur droog te maken, echt ideaal!!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:32

Wij hebben een ontharder voor het water ertussen zitten. Zit zodanig dat al het water wordt onthard. Ideaal, veel minder aanslag in badkamer, wasmachine, vaatvasser en alle andere dingen

estebanlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:08

batje schreef:
Schoonmaakazijn werkt helemaal goed en kost bijna niets. Het slaat wel op je longen, dus sprayen en een uurtje later terugkomen en afnemen met veel water. (maar is nog altijd minder chemisch dan al die andere vieze ontkalkmiddeltjes)

Schoonmaakazijn werkt inderdaad erg goed Lachen
Wij hebben thuis ook een glazen douche deur en maken deze ook altijd schoon met schoonmaakazijn.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:15

wij hebben hier al 2 jaar een waterontharder staan.... in de gang..... niet aangesloten dus....

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:19

SSDesign schreef:
Wij doen na iedere douchebeurt ook met een trekkertje over de douchedeur. Daarna vegen we de restjes water af met een doekje, dit doen we ook op de kraan.

Hier is ook erg hard water met veel kalk, maar bij ons helpt het eigenlijk goed Lachen Eens in de zoveel tijd doet mijn vader er ook nog iets op, maar weet niet precies wat dat is.

Zelfde recept hier, onze douchedeur is inmiddels 11 jaar oud en je ziet er niets op, de kranen en het verdere
metaalwerk idem, wel gebruik ik de wonderdoekjes van't kruidvat of iets soortgelijks.