Hoe brommeren jullie de winter door?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Re: Hoe brommeren jullie de winter door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:38

Goh en dan lijkt het of ik gestoord bent.

Het is 15-20 minuten fietsen met de fiets het engiste wat ik aan heb is gewoon 1 shirt een jasje en 2 handschoennen dat is alles.
[en natuurlijk de overige; de broek enzo Clown ]

Draag het altijd, ook al is het koud. Behalve als het weer heel warm is.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:53

Ik deed altijd een skibroek aan over mn broek, een regenjas over mijn winterjas, twee paar handschoenen en hoge schoenen zodat mijn broek en skibroek eroverheen konden zodat mn voeten/enkels niet bloot waren. Moet zeggen, skibroek en regenjas helpt echt super!

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:06

Ik zit nog lekker achter mijn windschermpie en dat houdt wel wat wind/kou tegen. Maar toch heb ik zeker wel dikke motorhandschoenen aan en lagen kleding met een warme jas. Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:54

Mas schreef:
Ik heb geen brommer, maar rijdt wel motor in de winter. Ik kan alle brommerrijders alleen maar motorhandschoenen aanbevelen. Die zijn gemaakt om je handen warm te houden bij snelheden die je met je brommertje nooit zult halen Knipoog
Verder draag ik uiteraard motorkleding om warm te blijven, maar dat lijkt me op een brommer niet handig.

Vraaag voor jou en :

Zwerte schreef:
ik rijd geen brommer maar motor en idd motorhandschoenen zijn altijd warm Haha! Nou heb ik van mezelf altijd al warme handen dus zo'n probleem heb ik er niet mee. Had wel een probleem met beslaan van je vizier, hier helpt een pinlock perfect tegen! Hebben ze bij veel motorzaken, het is een soort plastic schermpje wat ze aan de binnenkant van je vizier plaatsen. Nooit meer beslagen!

Hoe doen jullie dat met je motorpak? Ik wil later een motor (zodra ik het kan betalen). Mja als ik straks netjes in pak naar mn kantoor ga als advocate komt ik natuurlijk gekreukeld aan door het motorpak! Of kleden jullie je altijd om?

Binnenkort voor mij ook een scoot, en buh moet er niet aan denken om me op kantoor weer te moeten ontdoen van alle kleren!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:56

Snorscooter met helm Bloos Kleppie klein stukkie open. Shawl tot mijn neus, fleece handschoenen in mijn winter handschoenen, hoge sokken, lange broek.
En daarna bij de warme kachel opwarmen!

Shorks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:00

wat onmogelijk veel kleren hebben sommige aan zeg Tong uitsteken
ik doe als het écht koud is een regenpak aan, handschoenen en een sjaal. O ja, en ik zit dan altijd met mn knieen bij elkaar achter het stuur, dan zit je met je benen uit de wind/regen!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:12

Hahaha ja ik herken dat, benen achter het stuur en zo klein mogelijk maken voor die gure koude wind Knipoog

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 22:08

Jeetje wat een hoop tips!
Vele al geprobeerd, maar zeker ook nieuwe tegen gekomen!
Het nadeel alleen is dat ik verder de hele dag op school zit en me daar om moet kunnen kleden. Aangezien onze plee hokjes niet zo groot zijn, wordt het wisselen van broeken ed een hele opgaven!
Motorhandschoenen heb ik, maar daar komt als nog kou doorheen! Snap er niks van!
Morgen ga ik nog met de bus, maar vrijdag wil ik toch echt met de scooter!

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 01:08

Nikki__ schreef:
Jeetje wat een hoop tips!
Vele al geprobeerd, maar zeker ook nieuwe tegen gekomen!
Het nadeel alleen is dat ik verder de hele dag op school zit en me daar om moet kunnen kleden. Aangezien onze plee hokjes niet zo groot zijn, wordt het wisselen van broeken ed een hele opgaven!
Motorhandschoenen heb ik, maar daar komt als nog kou doorheen! Snap er niks van!
Morgen ga ik nog met de bus, maar vrijdag wil ik toch echt met de scooter!

Dan doe je het toch over je gewone kleren deed ik ook altijd Clown

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 01:51

Ik geloof dat ik toch ook maar eens aan motorhandschoenen ga denken Nagelbijten / Gniffelen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:42

OoappeloO schreef:
Zwerte schreef:
ik rijd geen brommer maar motor en idd motorhandschoenen zijn altijd warm Haha! Nou heb ik van mezelf altijd al warme handen dus zo'n probleem heb ik er niet mee. Had wel een probleem met beslaan van je vizier, hier helpt een pinlock perfect tegen! Hebben ze bij veel motorzaken, het is een soort plastic schermpje wat ze aan de binnenkant van je vizier plaatsen. Nooit meer beslagen!

Hoe doen jullie dat met je motorpak? Ik wil later een motor (zodra ik het kan betalen). Mja als ik straks netjes in pak naar mn kantoor ga als advocate komt ik natuurlijk gekreukeld aan door het motorpak! Of kleden jullie je altijd om?

Binnenkort voor mij ook een scoot, en buh moet er niet aan denken om me op kantoor weer te moeten ontdoen van alle kleren!

Ik draag zelden nette kleren dus een kreukeltje in mn t-shirt geeft niet zoveel. Met mijn broek valt het kreukelen wel mee maar ik kan me voorstellen dat het in een net pak niet zo mooi blijft... dan is het enige wat ik me kan bedenken inderdaad omkleden!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:45

Ik heb wintersporthandschoenen, maar ondanks dat nog altijd koude vingers Huilen van het lachen
Verder nooooit koude voetjes want ik heb UGGs, die zijn echt heerlijk warm.
Mijn helm is ook best warm, sjaal in mijn jas (ook weer een wintersport jas van Protest)...
En dan gewoon een spijkerbroek, als het echt heel koud is doe ik over mijn spijkerbroek een joggingbroek Tong uitsteken

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:50

Sjaal, jas, paardrijsokken, ski handschoenen ( start wel ff lastig Clown) en dan lukt het wel Haha!
afgelopen zondag flink op mijn plaat gegaan. ik ging misschien 25 km/h maar ze hadden niet gestrooid en onze weg loopt bol. tsja BOEM daar lag ik. ik ben een partij blauw daar word je bijna bang van! Tong uitsteken

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 09:50

Ik heb een winterjas aan, dikke trui, dikke handschoenen, helm!
als ik em trainingsbroek aan heb, legging eronder,
bij een spijkerbroek niks!
mocht het heel koud zijn, heb ik nog een thermobroek liggen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:04

Ik heb gewoon een thermobroek aan,, (werd er wel is uitgelaggen door op sgool, nu @ nieuwe school niet meer..) Maar dat maakte mij niks uit ik had geen zin om t koud te hebben Haha!
Verder verstop ik m'ns jaal onder m'n jas en helm (hij gaat tot m'n neus Huilen van het lachen en je ziet m eigenlijk niet als k me jas dicht heb en helm op heb... Maar zonder sjaal komt er toch wat wind langs... dus dat is echt een must voor mij..
Verder heb ik volgens mij normale handschoenen, maar toch wel koude handen hoor... Nu heb ik net nieuwe die lekker warm zijn, weet niet of het motorhandschoenen zijn of niet (m'n moeder kwam er mee aanzetten Tong uitsteken ) Maar ze zijn heerlijk! Er zit zo'n 'flap' aan, waardoor er geen wind in je jas komt... Deed eerst m'n handschoenen onder m'n jas zodat er geen wind langs kwam (zat van dat bond aan de achterkant die de jas tegen hield en dus ook de wind).. Maar nu die flappen er over heen gaan merk ik toch wel helpt veel beter Haha! Dus gewoon van die lange dikke handschoenen en thermobroek, wollen sjaal en gewoon een normale winterjas..

Hij is alleen neit meer zo dik en waterdicht, dit is het 2e jaar dat ik hem draag namelijk Clown Maar met een lekkere warme trui/vest eronder wil het best Haha!

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:26

Hmm, okee, ik moet 50 minuten praktisch alleen door de open polder.
Ik heb aan : ondergoed, spijkerbroek/rijbroek, joggingbroek, regenbroek, skibroek, tshirt, trui, onderjas en overjas, regenjas, fleecehandschoenen en daarover skihandschoenen en als het nog kouder wordt moet er nog een sjaal bij.
Voor me werk moet ik in pak/uniform, broek blijft netjes, colbert doe ik netjes opgevouwen in tas meenemen.
Helm heb ik tijdens rijden dicht, beslaat alleen als ik stilsta bij stoplicht, dan doe ik hem op klein kiertje en zodra ik weer rij weer dicht.
Banden met goed profiel zijn eigenlijk altijd wel belangrijk, maar zeker in deze tijden van t jaar.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:30

ik heb leren handschoenen. Als het koud of guur is trek ik mijn regenpak er over aan en dan blijft de gure koude wind buiten. Verder heb ik nooit zo gek veel aan op mijn scooty. Heb me vizier ook altijd open. Vind met dit weer een helm trouwens ideaal! lekkere warme oortjes..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:27

Negerzoen schreef:
Sjaal, jas, paardrijsokken, ski handschoenen ( start wel ff lastig Clown) en dan lukt het wel Haha!
afgelopen zondag flink op mijn plaat gegaan. ik ging misschien 25 km/h maar ze hadden niet gestrooid en onze weg loopt bol. tsja BOEM daar lag ik. ik ben een partij blauw daar word je bijna bang van! Tong uitsteken

Weet niet hoe zo'n zware scoot je hebt, maar als het glad was zorgde ik dat ik elk moment mijn voeten op de grond kon zetten Schijnheilig Wel schoenen aan met een goede zool, want aan een gladde zool heb je in het geval van glijden niet zoveel. En mocht je hem dan alsnog niet kunnen houden kun je dan in ieder geval nog proberen zelf te blijven staan en de scooter maar te laten glijden. Liever jezelf heel dan je scooter, scooter is dan toch al niet meer te houden... (voordeel als het glad is en je rijdt zachtjes is de schade ook veel minder groot. En als er sneeuw ligt heb je al helemaal geluk Ja )

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:37

die thermobroeken die ik met buitenritten draag vond ik ook ideaal voor de brommer, goede motoerhandschoenen en dunne paardrijhandschoenen eronder.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:42

met een motorjas, hadnschoenen goretex, helm op, dikke sjaal, leren laarzen en eventueel gevoerde overrijbroek aan en regenbroek.. Ik vind het soms zoooo koud..

Vera_noes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:51

Ik heb een skibroek over mijn broek aan, een iets langere winterjas en twee paar leren handschoenen over elkaar. Heb eigenlijk bijna nooit koude handen! tenzij ik de handschoenen al met koude handen aantrek.

Denica

Ipv motorhandschoenen kun je ook echt van die wanten kopen. En dan het liefst lekker groot maar wel goed aansluitend bij je pols. Kreeg ooit eens van zulke wanten van mn oma, dacht echt wat moet ik er mee. Maar bleek dus dat mijn handen echt super warm bleven, stuk warmer dan wanneer je handschoenen met vingers draagt. Het ziet er niet heel charmant uit maar warm is het wel Lachen

gerlienke

ik moet ongeveer 20 min met de brommer en heb een gewone winterjas, sjaal aan en moterhandschoenen en die moterhandschoenen zijn echt aan te bevelen, scheelt zoveel qua kou.Lachen verder heb ik als het regent een regenpak aan, maar anders ook niks bijzonders.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:53

kensha schreef:
Goh en dan lijkt het of ik gestoord bent.

Het is 15-20 minuten fietsen met de fiets het engiste wat ik aan heb is gewoon 1 shirt een jasje en 2 handschoennen dat is alles.
[en natuurlijk de overige; de broek enzo Clown ]

Draag het altijd, ook al is het koud. Behalve als het weer heel warm is.

fietsen is heel wat anders als brommeren...
als je fietst fiets je jezelf warm Knipoog

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:54

Ik zie goede tips voorbij komen! Moet dus toch eens aan de motorhandschoenen blijkt. Als ik naar stal ga eens per week op de scoot (is 35 minuten scooteren en ik heb een schoolgaand kind, dus alleen op woensdagochtend genoeg tijd en de rest op de avond met de auto....) dan zie ik eruit als een michelin poppetje.

Thermo ondergoed, lange thermo sokken, spijkerbroek, regenbroek, en blijven liggen van de dienst tijd van mijn man zo'n thermobroekje.

Bovenlichaam weer thermo ondergoed, dikke trui, bodywarmer, paardenjas (komt geen wind doorheen en is spatwaterdicht) dikke sjaal en regenjas in de buddyseat voor het geval dat.

Dan op mijn hoofd want ik krijg echt hoofdpijn van de koude een oorwarmerband(??) en daaroverheen een muts. Ziet er niet uit, is lekker warm en daar ga ik voor. Alleen mijn handen had ik nog niets voor dan gewone handschoenen, maar zal bij de plaatselijke motorzaak eens gaan kijken want die bleven stevig koud.

Iemand nog tips wbt merken van die handschoenen en liefst ook prijsklassen?