Het is 15-20 minuten fietsen met de fiets het engiste wat ik aan heb is gewoon 1 shirt een jasje en 2 handschoennen dat is alles.
[en natuurlijk de overige; de broek enzo
]Draag het altijd, ook al is het koud. Behalve als het weer heel warm is.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
]
Mas schreef:Ik heb geen brommer, maar rijdt wel motor in de winter. Ik kan alle brommerrijders alleen maar motorhandschoenen aanbevelen. Die zijn gemaakt om je handen warm te houden bij snelheden die je met je brommertje nooit zult halen
Verder draag ik uiteraard motorkleding om warm te blijven, maar dat lijkt me op een brommer niet handig.
Zwerte schreef:ik rijd geen brommer maar motor en idd motorhandschoenen zijn altijd warmNou heb ik van mezelf altijd al warme handen dus zo'n probleem heb ik er niet mee. Had wel een probleem met beslaan van je vizier, hier helpt een pinlock perfect tegen! Hebben ze bij veel motorzaken, het is een soort plastic schermpje wat ze aan de binnenkant van je vizier plaatsen. Nooit meer beslagen!
Kleppie klein stukkie open. Shawl tot mijn neus, fleece handschoenen in mijn winter handschoenen, hoge sokken, lange broek.
Nikki__ schreef:Jeetje wat een hoop tips!
Vele al geprobeerd, maar zeker ook nieuwe tegen gekomen!
Het nadeel alleen is dat ik verder de hele dag op school zit en me daar om moet kunnen kleden. Aangezien onze plee hokjes niet zo groot zijn, wordt het wisselen van broeken ed een hele opgaven!
Motorhandschoenen heb ik, maar daar komt als nog kou doorheen! Snap er niks van!
Morgen ga ik nog met de bus, maar vrijdag wil ik toch echt met de scooter!
OoappeloO schreef:Zwerte schreef:ik rijd geen brommer maar motor en idd motorhandschoenen zijn altijd warmNou heb ik van mezelf altijd al warme handen dus zo'n probleem heb ik er niet mee. Had wel een probleem met beslaan van je vizier, hier helpt een pinlock perfect tegen! Hebben ze bij veel motorzaken, het is een soort plastic schermpje wat ze aan de binnenkant van je vizier plaatsen. Nooit meer beslagen!
Hoe doen jullie dat met je motorpak? Ik wil later een motor (zodra ik het kan betalen). Mja als ik straks netjes in pak naar mn kantoor ga als advocate komt ik natuurlijk gekreukeld aan door het motorpak! Of kleden jullie je altijd om?
Binnenkort voor mij ook een scoot, en buh moet er niet aan denken om me op kantoor weer te moeten ontdoen van alle kleren!
) en dan lukt het wel 

en je ziet m eigenlijk niet als k me jas dicht heb en helm op heb... Maar zonder sjaal komt er toch wat wind langs... dus dat is echt een must voor mij..
) Maar ze zijn heerlijk! Er zit zo'n 'flap' aan, waardoor er geen wind in je jas komt... Deed eerst m'n handschoenen onder m'n jas zodat er geen wind langs kwam (zat van dat bond aan de achterkant die de jas tegen hield en dus ook de wind).. Maar nu die flappen er over heen gaan merk ik toch wel helpt veel beter
Dus gewoon van die lange dikke handschoenen en thermobroek, wollen sjaal en gewoon een normale winterjas..
Maar met een lekkere warme trui/vest eronder wil het best
Negerzoen schreef:Sjaal, jas, paardrijsokken, ski handschoenen ( start wel ff lastig) en dan lukt het wel
afgelopen zondag flink op mijn plaat gegaan. ik ging misschien 25 km/h maar ze hadden niet gestrooid en onze weg loopt bol. tsja BOEM daar lag ik. ik ben een partij blauw daar word je bijna bang van!
Wel schoenen aan met een goede zool, want aan een gladde zool heb je in het geval van glijden niet zoveel. En mocht je hem dan alsnog niet kunnen houden kun je dan in ieder geval nog proberen zelf te blijven staan en de scooter maar te laten glijden. Liever jezelf heel dan je scooter, scooter is dan toch al niet meer te houden... (voordeel als het glad is en je rijdt zachtjes is de schade ook veel minder groot. En als er sneeuw ligt heb je al helemaal geluk
) 
verder heb ik als het regent een regenpak aan, maar anders ook niks bijzonders. kensha schreef:Goh en dan lijkt het of ik gestoord bent.
Het is 15-20 minuten fietsen met de fiets het engiste wat ik aan heb is gewoon 1 shirt een jasje en 2 handschoennen dat is alles.
[en natuurlijk de overige; de broek enzo]
Draag het altijd, ook al is het koud. Behalve als het weer heel warm is.