getver, er gebeuren hier rare dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: getver, er gebeuren hier rare dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:51

Op zich als je een geest in de buurt heb, ze kunnen jou geen pijn doen, alleen maar bang maken. Ik zou ook in mijn broek poepen van angst hoor, maar ze kunnen je echt niks doen. Het is wel heel eng natuurlijk. Maar wie weet helpt het als je zegt dat ze weg moeten gaan.

En misschien is er idd wel helemaal niks, maar zijn het allemaal dingen die gewoon een hele simpele verklaring hebben.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:51

lonneke schreef:
nikkigioa schreef:
Misschien een rare vraag, maar gebruik je sinds kort bepaalde medicijnen? Daar kan je namelijk ook wel eens hele rare dingen van gaan horen en zien!

de medicijnen die ik gebruik heb ik al heel lang. al toen ik nog in t ggz zat. daar heb ik nooit last gehad van waanbeelden of iets dergelijks. en hoe izt het dan met die telefoon. die knopjes gaan toch niet vanzelf aan? het is zo'n draagbare handtelefoon. dat kán gewoon niet vanzelf gaan.

Zoals ik al zei.... Als er iets tegenaan heeft gelegen/op een cijfer dan hoor je piepjes en komt dat cijfer in beeld. Pling

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:53

klopt Uthrick, maar als er niks op gelegen heeft en dan de cijfers in 't telefoon scherm staan... Verward

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 22:54

ik snap dat er mensen zijn die dit niet geloven, ik ben zelf ook zo dat ik niet snel zoiets geloof tót je het zelf meemaakt. ik heb inderdaad een lamp naast mijn beelscherm. alleen dat verklaart nog niet dat gegil wat ik steeds hoor ( echt wel een paar keer per uur) en die telefoon die zijn eigen leven ging lijden.
meestal ben ik ook gewoon helemaal niet zo erg van dat soort dingen maar als je het zelf een keer meemaakt ga je toch wel anders piepen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:54

niet gek laten maken he Knipoog

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:54

Maar ik begrijp dat je dus medicatie gebruikt? Ik zal zeker even je bijsluiter lezen! Sommige medicatie staat er om bekend dat ze (op de lange termijn) waanbeelden/hallucinaties als bijwerkingen kunnen hebben (bv. medicatie tegen stemmingstoornis, tegen malaria, maar ook bepaalde medicatie tegen auto-immuunziekten). De dingen die je waar lijkt te nemen, kunnen echt heel realistich zijn!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:55

Het is onzin Lonneke.
Laat je toch niets wijs maken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:56

Ik heb ook weleens dat mijn beeldscherm zelf scrolt, dat zit gewoon in je computer, dat gebeurd af en toe.

Het gillen... Tsja... Ik zou ook zeggen dat het de wind is ofzo...

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:56

Het lijkt me verstandig als je even contact opneemt met je begeleider en aangeeft dat je bang bent voor bepaalde geluiden. Hier een topic openen mondt alleen maar uit in speculeren en laat je je waarschijnlijk meer dingen aanpraten dan nodig is.
Over het algemeen is er een gewone verklaring voor dit soort geluiden en is het helemaal niet nodig direct uit te gaan van geesten of onverklaarbare dingen.

FF beide beentjes op de grond, koppie erbij en doen wat jij moet doen in dergelijke situaties....
Contact opnemen en je niet op laten naaien hier op Bokt.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:57

Jacimatho schreef:
Het lijkt me verstandig als je even contact opneemt met je begeleider en aangeeft dat je bang bent voor bepaalde geluiden. Hier een topic openen mondt alleen maar uit in speculeren en laat je je waarschijnlijk meer dingen aanpraten dan nodig is.
Over het algemeen is er een gewone verklaring voor dit soort geluiden en is het helemaal niet nodig direct uit te gaan van geesten of onverklaarbare dingen.

FF beide beentjes op de grond, koppie erbij en doen wat jij moet doen in dergelijke situaties....

OK dan!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:58

Eens met jacimatho.

Onze hond blaft of gromt ook wel eens zonder echte reden, dan zal er wel net iemand door de straat hebben gelopen. Soms droomt hij ook, dan maakt hij ook rare geluiden.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:59

Jacimatho schreef:

Helemaal waar! Lachen

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:00

het idee van jacimatho is idd niet zo heel verkeerd Lachen
zou idd je begeleiding eens voorleggen wat er gaande is, en dat je je er niet prettig bij voelt..
en met je medicatie wat je slikt, kunnen wij ons niet over uit laten Knipoog als jij deze al langer slikt en er verder geen problemen mee hebt, en of hebt gehad zal 't miss niet daar aan liggen...

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:00

Hmm, ik weet niet. Misschien ben ik wel te nuchter voor dit soort dingen. Zo vergeet ik de inbraak van 3 jaar geleden ook nooit meer.

Vriendlief en ik liggen in bed en ik werd wakker van gegrom van de honden. Vriend werd hier ook wakker van en vroeg of ik nog iets gehoord had.
Aangezien aan de tuin een groot bos grenst, lopen er wel eens hertjes enzo in de tuin en daar reageren de honden ook op ( grommen) Ik dacht dus dat dat nu ook het geval was. Vriend ging toch even kijken voor de zekerheid en als hij in de woonkamer komt ziet hij de schuifpui opengebroken, honden in de tuin ( zitten normaal altijd binnen 's nachts)

Komt hij doodleuk de slaapkamer binnen: Nou schat, dat was dus geen hert maar een inbreker, bel de politie maar even Clown

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:01

Ik ben het ook eens met jacimatho, je moet je echt niet druk gaan maken. Straks gewoon lekker gaan slapen, anders laat je een lichtje aan als je het niet helemaal prettig vind. En morgen is het weer licht en dan is alles weer heel anders.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:01

Eens met Jacimatho. Je begeleider kan je helpen, terwijl wij bokkers op afstand alleen maar kunnen speculeren over wat er aan de hand is.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:02

Jacimatho schreef:

Inderdaad! Of je nu in geesten gelooft of niet, er is vast een logische verklaring hoor. Laat je nou niet bangmaken!
Heb het er inderderdaad met je begeleider over!

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:03

Ik geloof ook in geesten en heb ook dingen meegemaakt.Maar het is heel makkelijk zeggen dat het geesten ofzo zijn.heel veel dingen zijn te verklaren.Gister hoor ik ook een kei vallen buiten terwijl dat helemaal niet kan,je schrikt dan wel en denkt wel na van hoe kan dat maar ik laat me niet bang maken.Durf je misschien naar de kamer te gaan waar je denk dat het gegil weg komt?Kijken of je het dan nog hoort.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 23:05

Jacimatho schreef:

ankt voor je advies. ik ga dit ook zeker melden bij mijn begeleider maar ga toch ook wel even uitzoeken wie er allemaal in dit huis hebben gewoont. ik begrijp wel dat jullie zeggen dat ik er nuchter onder moet blijven, maar ik geloof zelf te sterk in dit soort dingen dus dat valt niet mee. ik wil hier ook absoluut mezelf niet alten opnaaien, wil gewoon goed advies. ik woon hier met plezier dus wil ook niet weg. maar van dit soort dingen krijg ik t toch wel even spaans benauwd.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:07

Ultieme tip:
op het moment dat je iets hoort zeg je luid en duidelijk:
"ik merk je aanwezigheid, ik vind het zeer onprettig en ik kan niets voor je doen. je maakt me bang en ik voel me naar in mijn eigen thuis. ik verzoek je bij deze dringend om je aanwezigheid niet meer te laten blijken".
zelfs als het geen geest is kan het enorm opluchten. proberen kan altijd. wie/wat wonen er boven je?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:07

Goed zo Lonneke, morgen direct melden. Ja Heb je het verders naar je zin op je nieuwe stekkie?

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:11

Het is vaak makkelijker de verklaring aan het onverklaarbare te geven, maar het gegil kan inderdaad gewoon horen als 'gegil' terwijl het gewoon de wind is dat door een klein gaatje ergens komt, wat dus een 'gil' geluid maakt. Misschien is jou gehoor gewoon goed. Daarnaast zijn honden veel beter in het oppikken van geluiden en horen dus ook sterker .. Kan me voorstellen dat een hoge pieptoon ook niet leuk is voor een hond. Tsja met je beeldscherm kan het gewoon te maken hebben dat je aan het scollen bent geweest en het even later nog maar eens scollt .. Knipoog Ik heb zelf wel eens dat mijn muispijltje wegloopt .. klopt iets niet in mijn muis .. hihi ..

Tsja die nulletjes op je telefoon heb ik nog geen verklaring voor .. kan inderdaad zijn dat je hem op zijn kop had liggen of net ergens op dat hij zelf die nulletjes in ging toetsen, denk dat ik het raarder zou vinden als het allemaal verschillende nummertjes zouden zijn ..

Ja ik geloof wel in geesten dus neem je serieus, maar ik probeer toch iets verklaarbaarders te zoeken Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:15

Dag Lonneke,

Ben ik weer hoor Knipoog

Jij hebt FLINK wat achter de kiezen gekregen de laatste tijd, en nu EINDELIJK, zalig, sta je weer op eigen benen, je eigen plek, je dieren, een leven Lachen Spannend en soms zo spannend dat een mens overtuigd raakt dat er wel een addertje verstopt moet zitten.

Volgens mij heb jij een beetje schrik dat het weer fout gaat, ik wil zeker je gevoel niet afkraken hoor, maar kan het niet zijn dat je niet durft geloven dat hte deze keer gewoon prima gaat? Je hebt de zaken voor elkaar, geniet ervan!
Hoor je engigheden? Ga een blokje om met je hond, zet de koptelefoon op, ga iets doen, laat je niet gekmaken!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 23:19

slimmerik schreef:
Goed zo Lonneke, morgen direct melden. Ja Heb je het verders naar je zin op je nieuwe stekkie?

het is een heerlijk huis. lekker knus is het hier ook. heb je de foto's in mijn vorige topic dan niet gezien?
ik vind het fijn dat iedereen zo met me meedenkt. het is ook een teken dat mensen hier op een bepaalde manier om me geven. ik krijg goede adviezen en ga daar zeker wat mee doen. ik ga morgen t ggz bellen maar ook de woningbouwvereniging. wie weet hebben zij een logische verklaring voor dat geluid. ik weet dat het complex in 1986 is gebouwd en dat er hiervoor 10 jaar een oude dame in heeft gewoont die naar een benedenwoning is verhuisd. wie er hier daarvoor heeft gewoont weet ik dus niet. nogmaals, iedereen bedankt voor de tips. ik laat me niet gek maken( al vind ik het toch wel eng) en ik ga zo gewoon lekker slapen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 23:20

Joh, ik ben ook zo'n bangerd dus ik snap wel dat je je zorgen maakt. Ik geloof overigens niet in spoken ofzo, ik ben vrij nuchter, maar wel heel nerveus.

Nu heb ik wel één geruststelling. Iemand die vaak contact had met geesten heeft me ooit verteld dat als je rustig, hardop zegt; ''Ik vind het eng, je maakt me bang, wil je alsjeblieft weggaan?'' de meeste geesten gewoon vertrekken. Dus doe dat gerust als je weer iets engs ''merkt''. Misschien helpt het.

Heb je geen mensen die een nachtje willen blijven slapen? Misschien dat ze dan overdag en 's nachts ook wel wat merken of horen.