Waar halen jullie je rust uit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lydia_

Re: Waar halen jullie je rust uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:34

Beetje tekstjes schrijven, lekker een (buiten)rit maken of joggen met muziek op. Verder kan ik altijd mijn rust halen uit mijn vriendinnen.. Lovers

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:37

Volgens mij mis jij ontzettend je ex en je woont nu weer thuis.....die 2 dingen dat is natuurlijk niet niks , maar je moet alles eens op een rijtje zetten/schrijven en ga dan leuke dingen doen....wandelen is een goede meditatie en daar kun je veel in kwijt....ik weet niet of je de verkeerde voeding eet want van de verkeerde dingen kun je nl ook heel futloos en stressig worden...ja en knuffellen met je ex ja dat gaat niet ....ik weet niet hoe jong je bent maar probeer van je leven iets te maken ....Van niets doen wordt je nog stressiger echtwaar........jij schrijft van je verzorgpony dat is te ver fietsen.....maar ik denk als jij daar heen fiets en met je paard praat /knuffelt/rijd en je fietst dan weer naar huis dat je al een heel eind bent ontstrest en dan heb je voldoening......En volgens mij moet je zorgen dat je weer gauw een KNUFFELVRIEND hebt.........SUCCES met alles ...Geloof in jezelf, de kracht die jou door het leven leidt in goede slechte tijd.....

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 23:28

Lachen Zeker mis ik mijn ex, maar ik kan dat bij meerdere mensen hebben, als ik een knuffel krijg van een vriend of mijn vriend, maakt niet uit, ik word rustig. Op het moment heb ik die natuurlijk niet. Goede voeding, tsjah wat mijn ma me voorschoteld is niet altijd eetbaar en dan laat ik veel dingen liggen... En het probleem is dat ik op de paar dagen dat ik daar kan komen niet de tijd heb om zo'n eind te fietsen omdat ik meer dingen te doen heb en daar baal ik nog steeds wel van, want ik mis zoiezo het rijden enorm. Dat bracht mij nml ook altijd rust ondanks dat we er niks van bakten Clown

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 01:26

Ik krijg rust van het bij mijn vriendje liggen.
Rustig naar zijn ademhaling luisteren, zijn handen die me zachtjes strelen over mijn haar of rug, heerlijk!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 01:36

Je legt er zxelf erg overduidelijk de nadruk op dat je gewoon het knuffelen mist Knipoog

Maargoed , als je er niet voor kunt zorgen dat je dat elders krijgt , zul je dus iets anders moeten vinden waarbij je je stress los kunt laten.

Wat doe je nu de hele dag dan ?

Het klinkt namelijk net of je nergens zin in hebt ?

Ga gewoon naar dat paard toe , zorg zelf voor gezond eten , bouw een eigen leven op los van je moeder.

Denk dat je daardoor goed de schouders eronder zet en dat actieve bezig zijn en werken aan de toekomst en plezier hebben in het heden , is gewoon heel belangrijk.

Je moet niet wachten tot het vanzelf komt , maar eraan beginnen.

Maargoed dan moet het wel mogelijk zijn natuurlijk , is dat het niet dan zul je wat moeten veranderen.

Belangrijkste vraag is nu dus : wat doe je nu de hele dag ? Lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 01:42

Werken en studeren Knipoog En het knuffelen legde ik meer de nadruk op omdat ik daar echt mijn rust uithaalde Lachen Om als voorbeeld te dienen Knipoog Paard heb ik dus niet en ik ben s'avonds vaak nog bezig met mijn studie of ik hang wat achter de pc, lees een boek of kijk tv. Echt leuke dingen doe ik niet, alleen af en toe uitgaan, ben nu aan het proberen een nieuwe vriendenkring op te bouwen, maar dat gaat allemaal niet zo makkelijk. Ik ben op het moment ook aan het rondkijken naar een kamer of antikraak, maar ik verdien niet zoveel. Thuis vind ik nml al totaal geen rust en eerst deed ik voor mezelf koken, maar toen ik weer terug thuis kwam ben ik gelijk ziek geworden en pas net weer beter dus dat is er een beetje bij ingeschoten Lachen

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:29

Lieve Njen, op de eerste plaats wil ik toch zeggen dat jij neem ik aan nu een warm huis hebt want je kunt toch maar bij je Moeder terecht ,wat lang niet iedereen zomaar kan nadat ze het huis uit zijn geweest dus dat is een pluspunt voor je, is het niet mogelijk dat jij voor je Moeder kookt , vraag op een lieve manier om dat te doen.....dan neem je haar wat werk uit handen en jij bent bezig en ik neem aan dat jij beter kookt als je Moeder zoals ik begrijp van je...is niet te eten zeg je!!! Kijk ....met een beetje goede wil van beider zijde moet er een oplossing zijn voor allemaal, ik zou zeggen neem overal de nodige rust voor ,want jij schrijft ook ik verdien niet zoveel ,dan zal je toch moeten roeien met de riemen die je hebt ! Loslaten is hier ook een toverwoord voor jou..... op dit moment moet je echt er het beste van maken met je Moeder enz enz..Succes met je verder leven .

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 10:32

Ik probeer er al vijf jaar het beste van te maken met mijn ma, maar das geen succes Sigaar Vooral niet omdat ze me elke keer uit huis dreigen te trappen om niks en ik neem aan dat niemand vrolijk ervan word om ronduit genegeerd te worden waar anderen bijzitten. Dus rust krijg ik daar zeker niet...

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:38

Ik krijg altijd rust van een dagje naar een sauna. Lekker relaxen, boekje lezen, saunatje pakken. Soms een massage.
Misschien ook een idee voor jou?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 10:48

Coot schreef:
Ik krijg altijd rust van een dagje naar een sauna. Lekker relaxen, boekje lezen, saunatje pakken. Soms een massage.
Misschien ook een idee voor jou?

Daar zit ik ook aan te denken om een keertje te doen, of naar een kuuroord een dagje, omdat ik niet zo goed tegen warmte kan. Weet iemand nog een aanrader qua kuuroord ofzo wat niet te ver reizen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:51

Verzorgpony, konijn, vriend, muziek, Sims. Lachen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:55

Nou ja mijn rust haal ik er niet uit.

Maar als ik mijn gedachten even op 0 wil zetten dan moet je mij naar de A.H sturen om te vakkenvullen.

Als ik aan het werk ben dan denk ik even helemaal nergens meer aan behalve op tijd klaar zijn. Het klinkt stom maar ik vind het fijn werk Vork

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:00

Paardrijden, mezelf in het zweet fitnessen, boekje lezen met een glaasje wijn, wandelen met de hondjes. Meerdere manieren om mijn rust te vinden. Ben ook de hele week hectisch maar heb nu de donderdag als helemaal 'vrij' na het werk dan welteverstaan Knipoog
Ik rijd dan niet en sport ook niet. Thuiskomen, lekker eten en dan op de bank ploffen.

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:03

Vriend, m'n verzorgshet, bad, filmpje kijken in bed, lezen en muziek luisteren

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:04

Rust vind ik ..... op de paardenrug. 's Avonds heb ik oog voor de sterren bij heldere hemel. Overdag stap ik veel en probeer bewust af en toe stil te staan en mijn omgeving op te nemen en te luisteren naar de vogels. Ik heb geen last van stress en toch moet ik mij inspannen om de tijd even te laten voor wat het is.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 11:19

Romytjuuh schreef:
Nou ja mijn rust haal ik er niet uit.

Maar als ik mijn gedachten even op 0 wil zetten dan moet je mij naar de A.H sturen om te vakkenvullen.

Als ik aan het werk ben dan denk ik even helemaal nergens meer aan behalve op tijd klaar zijn. Het klinkt stom maar ik vind het fijn werk Vork

Dat had ik ook bij dat werk Huilen van het lachen Misschien moet ik maar eens kijken of ze nog mensen zoeken(mijn oude baas werkt er weer terug dus hoef het wrs alleen maar te vragen), dan heb ik gelijk een bijbaantje, maar ben nu oververmoeid dus denk niet dat ik het volhou Clown

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:24

-Op de bank liggen lezen met een kop hete thee erbij.
-Wandelen in het park en bewust luisteren naar de wind, vogels etc.
-Gewoon zitten en alle geluiden uit. Alleen de omgevingsgeluiden hoor je.
-Op de bank liggen luisteren naar muziek en een knuffelbeer in m'n armen
-In bad gaan

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:26

ben ook zo'n type de laatste tijd snel stressen , teveel nadenken over dingen.
wat voor mij helpt is lekker rustig buitenritje , warm bad , ff lekker in bed met filmpje en warme choco of warme melk.
zonnebank wil ook wel helpen.
of lekker ff op het strand uitwaaien , maar met dit soort weer wil nooit iemand mee Tong uitsteken

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 11:27

Op het strand uitwaaien is idd ook heerlijk, maar ik heb ook niemand die mee wil Clown Ik zit eraan te denken om binnenkort een keertje te gaan lessen of een buitenrit te maken, maar met dit weer vind ik dat eigenlijk niet zo'n succes(nare ervaringen mee met de manages in de buurt die nu buitenritten maken).

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:28

Njen schreef:
Op het strand uitwaaien is idd ook heerlijk, maar ik heb ook niemand die mee wil Clown Ik zit eraan te denken om binnenkort een keertje te gaan lessen of een buitenrit te maken, maar met dit weer vind ik dat eigenlijk niet zo'n succes(nare ervaringen mee met de manages in de buurt die nu buitenritten maken).

Je kunt ook alleen gaan. Is soms juist veel fijner!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 11:41

Broccoli schreef:
Njen schreef:

Je kunt ook alleen gaan. Is soms juist veel fijner!

Is opzich ookwel een idee Lachen Maar ik vind het dan leuker om er gelijk een leuk dagje uit van te maken en heel de dag alleen rondlopen en daar eten vind ik ookwel een beetje saai.

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:54

Njen, ik zie nu dat jij 17 jaar jong bent....ik denk dat jij op dit moment niet weet wat je wil ja een vriend om mee te knuffelen dat is leuk op zijn tijd maar er is meer als je vriend om jeheen.....Kjik en 17 jaar jong ....dan is het op de meeste plaatsen dat de ouders /moeders alles verkeerd doen in de ogen van hun puberende kinderen , ik denk dat je over 5 -10 jaar wel anders praat.
Jongens/meiden van 17 jaar moeten toch studeren of werken neem ik aan , ik denk dat jij op dit moment niet lekker in je vel zit en dan doe iedereen wat verkeerd..ik zou zeggen neem eens een papier in handen en schrijf op wat je wel en niet wil en ga daar mee aan de slag....

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 12:01

Mija schreef:
Njen, ik zie nu dat jij 17 jaar jong bent....ik denk dat jij op dit moment niet weet wat je wil ja een vriend om mee te knuffelen dat is leuk op zijn tijd maar er is meer als je vriend om jeheen.....Kjik en 17 jaar jong ....dan is het op de meeste plaatsen dat de ouders /moeders alles verkeerd doen in de ogen van hun puberende kinderen , ik denk dat je over 5 -10 jaar wel anders praat.
Jongens/meiden van 17 jaar moeten toch studeren of werken neem ik aan , ik denk dat jij op dit moment niet lekker in je vel zit en dan doe iedereen wat verkeerd..ik zou zeggen neem eens een papier in handen en schrijf op wat je wel en niet wil en ga daar mee aan de slag....

Ik mag dan wel jong zijn, maar ik heb echt geen vriend nodig alleen voor te knuffelen hoor, maar ik wist niet goed hoe ik dit topic moest brengen, dus daarom heb ik het er misschien te vaak ingezet Lachen En ik weet dat er meer is dan een vriend, ik heb er nu ook geen en zo erg is dat niet. En kom niet bij mij aan dat pubers altijd denken dat hun ouders alles verkeerd doen, ik kan daar inmiddels goed omheen kijken en ik heb inmiddels zelfs al van een psycholoog gehoord dat wat ze doen niet normaal is en dat ik nogal wat gemist heb in mijn opvoeding. Er is zelfs al door meerdere personen(o.a. de dokter enz) gezegd dat ik beter af ben als ik daar weg ben. Ik ben nml 2 maanden uit huis geweest en ben in die tijd een heel stuk tot rust gekomen, maar toen ik terugging begon het weer overnieuw, vandaar dat ik nu opzoek ben naar een kamer/antikraak. En het is ook niet zo dat iedereen iets verkeerd doet ofzo, maar ik wil gewoon rust en die krijg ik niet eens. Wat ik wil ben ik nog bezig met uitzoeken, maar ik heb inmiddels al een behoorlijk beeld voor me. En dat ik niet lekker in mijn vel zit is ook niet zo gek als er elke maand weer gedreigd word je op straat te trappen, mijn werk daar gaat het ook niet goed, door meerdere dingen en mijn school ligt me niet, maar dat is wel het enige wat echt goed gaat op dit moment. Maar dit is offtopic, want hiervoor had ik het topic niet geopend, om commentaar te krijgen over pubers, ik wilde weten waar mensen hun rust uit haalden, zodat ik misschien nog een paar dingen kon proberen die ik nog niet had gedaan Lachen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:08

Ik haal mijn rust uit mijn dieren en mijn bad. Eerst ga ik lekker een stuk met de honden wandelen, we wonen in het buitengebied dus dat is heerlijk. De frisse lucht diep inademen en kijken naar twee volslagen debiele honden die over elkaar heen springen en achter elkaar aan rennen. Daarna een kop met iets warms, koffie of warme choco. Dan laat ik mijn bad vollopen en gooi ik er lekker lavendelolie in en ga ik met een goed spannend boek een half uur badderen.
Daarna kan ik er weer helemaal tegenaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 12:29

Weet je wat het is.

Op zich moet je natuurlijk blij zijn dat je TOCH bij je ouders onderdak kunt vinden. Het zou natuurlijk een stuk fijner zijn als het gezelliger & liefdevoller was , maar dat is het nu eenmaal niet. Onthou dat het altijd slechter kan , je had ook ECHT op straat kunnen staan.

Je klinkt vrij negatief , overal mankeert iets aan. Natuurlijk kan dat best zo zijn dat je op alle fronten pech hebt , maar het is geen gezonde situatie dat je alles vervelend en slecht vindt. Probeer je meer te focussen op leuke , goede en mooie dingen en niet alleen maar zoveel het slechte op te merken. Want dikke kans dat je je daardoor ook zo rot voelt , als je steeds zo mopperig bent (ook al is het terecht).

Bekijk de dingen positief en accepteer de minder leuke dingen , geef dat verder geen aandacht maar geef des te meer aandacht aan de oplossing en hoe je die kunt bereiken. Dan voel je je al direct een stuk prettiger in je vel en een stuk fitter om met goede moed je situatie te verbeteren. Met kijken naar het slechte bereik je sowieso niks , ook al zit je in een pech-situatie Lachen

Je school , is dat een goede opleiding waar je echt iets mee kunt later ? Of is het wellicht alles bij elkaar genomen een betere mogelijkheid om iets anders te gaan doen , waar je bvb. intern je opleiding kunt volgen , of een werkend leren-traject kunt volgen waardoor je zelf iets kunt huren en in je eigen levensonderhoud kunt voorzien ? Lachen