brutale collecte op werk..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Re: brutale collecte op werk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 13:10

Bubsj schreef:
Geniaal, ik las je eerste zinnen en ik dacht meteen 'dit is in Groningen' kijkt naar je woonplaats, inderdaad! Deze vrouw heb ik al meerde malen uit mijn winkel (waar ik werk) moeten jagen, bovendien kom ik haar ontzettend vaak tegen tijdens het uitgaan, dronken mensen geven een stuk makkelijker geld weg..

Ze vertelde in haar verhaal inderdaad dat ze ook collecteren in cafe's enzo Ja zou dus best kunnen dat het dezelfde is.
Volgens haar collecteren ze alleen rond deze tijd in de winkels....

@ dingetje, weet je, als ik een stichting/ fonds oid tegen zou komen wat mij echt heel erg aan zou spreken, zou ik misschien ook wel wat geven hoor.
Vroeger maakte ik standaard geld over naar Brookes.
Zélf daat ben ik mee gestopt.
Maar als jij doneert aan iets waar je achter staat, vind ik dat super!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:11

Er zijn maar 2 mensen die hiervoor in groningen collecteren, dat zijn die vrouw en de V&D meneer Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:16

ik geef meestal wel iets van 5 cent ofzo maar jij hebt het recht om nee te zeggen enn hun hebben dan niet het recht om zo'n grote mond te hebben! als dit vaker gebeurt zou ik toch even langs het leger des heils gaan en dit verhaal vertellen want dit kan echt niet en dit mogen ze ook niet doen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:16

Collectanten kunnen soms zo aso zijn Clown zo maak ik al enkele jaren een vast bedrag over naar het KWF, komt er zo'n gozer naar mij toe op straat, van het kwf of ik misschien lid wilde worden van het kwf. Dus ik leg netjes uit dat ik al elk jaar geld overmaak, wanneer het mij uitkomt, hoeveel ik geef etc. Maar die jongen begint gewoon dat ik dit dan ook wel kan doen blabla. Dus ik nogmaals uitgelegd dat ik het zo wil houden en dat ze op deze manier hun geld ook wel krijgen, maar dat kon er maar niet in, belachelijk gewoon! Op een bepaald moment ben ik weggelopen en hij liep gewoon met me mee Sigaar Toen heb ik m maar even goed duidelijk gemaakt dat als hij nu niet op zou rotten ik de politie zou bellen. Toen was hij ineens wel weg Clown

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:18

Ik heb gewoon nooit kleingeld in huis. Al heb ik 't wel, dan even niet.
Vind ik het een interessant fonds dan mogen ze mij rekeningnummer geven waar ik wat geld op kan storten.
En anders is het helaas pindakaas voor de collectanten.. Volgende deur beter dan maar denk ik zo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:31

Bubsj schreef:
Ik geef mijn geld enkel aan diereninstanties, daar heb ik nog wel wat zuurverdiende centjes voor over.

mmm, zou ik wel willen, maar in NL heb ik er nog geen gevonden waar ik 100 % achtersta...verre van zelfs helaas

ik geef wel aan een aantal stichtingen/fondsen
zoals Kika, KWF etc

maar ik beslis zelf hoeveel en waaraan ik geef
en de dit ook via bank , niet bij de collectanten aan de deur of in de stad.,.. die vind ik irritant en opdringerig en laat ze alsjeblieft een hobby zoeken

pas nog een hele discussie met een DB collectante gehad die mij maar aso vond omdat ik de DB niet wilde steunen ...

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 14:06

Frouk schreef:
Collectanten kunnen soms zo aso zijn Clown zo maak ik al enkele jaren een vast bedrag over naar het KWF, komt er zo'n gozer naar mij toe op straat, van het kwf of ik misschien lid wilde worden van het kwf. Dus ik leg netjes uit dat ik al elk jaar geld overmaak, wanneer het mij uitkomt, hoeveel ik geef etc. Maar die jongen begint gewoon dat ik dit dan ook wel kan doen blabla. Dus ik nogmaals uitgelegd dat ik het zo wil houden en dat ze op deze manier hun geld ook wel krijgen, maar dat kon er maar niet in, belachelijk gewoon! Op een bepaald moment ben ik weggelopen en hij liep gewoon met me mee Sigaar Toen heb ik m maar even goed duidelijk gemaakt dat als hij nu niet op zou rotten ik de politie zou bellen. Toen was hij ineens wel weg Clown

Ik pest ze wel eens, die lui op straat.
Als ze al naar je toe komen, met mag ik je wat vragen, reageer ik met, mag ik JOU iets vragen.
Dat snappen ze er vaak al niks meer van, en kan je zo doorlopen Tong uitsteken

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:12

Ik roep altijd dat ik nog geen 18 ben.
En als ze dan zeggen: "Hiervoor hoef je maar 16 te zijn!"
Dan roep ik, ben nog maar 15!
Ik haat die mensen in de Heerestraat. Verschrikkelijk irritant.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:17

Ik geef niks heb ik nooit gedaan en zal het ook nooit doen ik vind het niet nodig klaar.
Ik had zon mens toch echt vriendelijk verzocht weg te gaan doe ze dat niet dan doe ik het minder vriendelijk......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:23

zal ik eens een stom verhaal vertellen? heeft er niet direct mee te maken maarja..een vriend van mij had een bepaalde schuld en die wilde hij afbetalen, dus hij had de bank gebeld voor een automatische overmaking per maand voor een bepaald bedrag maar hij had het verkeerde rekening nr doorgegeven en dat was van stichting red de uil of zoiets, hij kwam daar achter en wilde dat stopzetten maar volgens die stichting kon dat niet

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:26

Hier komen ze ook regelmatig aan de deur....

Krijgen niks , geen van alle....

Elke maand wordt er wel geld van mijn rekening afgeschreven voor de nierstichting...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:46

Wij geven meestal wel wat, hoeveel hangt af van welk doel het is, maar met een maximum van 2 euro. Misschien dat het daardoor komt dat ik ook nog nooit onbeschofte collectanten heb meegemaakt Nagelbijten / Gniffelen Heb vroeger zelf 1 keer gecollecteerd ook Ja

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:03

Bij mij speelt het ook wel mee dat het meestal bekenden zijn die collecteren. Ik woon in een 'klein' dorp dus dan komen er meestal geen vreemden aan de deur.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:15

En komen deze ook bekenden ook nog eens als het restant van de collectanten in Nederland, gezellie tijdens etenstijd Boos!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:21

kehdra schreef:
hmm volgende keer misschien toch maar wat 2- centen klaar leggen, ben ik daar ook vanaf.

Maar goed dan ga ik zo hard tegen mijn eigen principes in.

maar toch ook belachelijk bijna dat ze zoiets in een winkel durft te doen...

Misschien moet je je princiepe's anders brengen.

Dan zeg je; ik geef niet aan collectanten maar geef op vaste tijdstippen donatie's. Klinkt een stuk minder cru dan wat je nu hebt gezegd Haha!

Ik zeg het ook geregeld als ik geen zin heb om wat te geven, ik geef liever een doordachte donatie dan een euro in elke collectebus.

Maar goed, je kunt je lol op de komende tijd want de kerst komt eraan Haha!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:22

@Miep: Ja... dat is trouwens heel irritant! En dat zeg ik dan ook wel! Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:22

Bubsj schreef:
Ik geef mijn geld enkel aan diereninstanties, daar heb ik nog wel wat zuurverdiende centjes voor over.

Hier precies hetzelfde Ja

Belachelijk hoe die mevrouw collecteerde bij jou TS, als jij niets wilt geven dan is dat aan jou en zij heeft niet het recht daarover te oordelen. Niet echt een goede reclame die ze maakt voor haar stichting op deze manier...

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:23

@MAs Ik geef mijn geld alleen aan mezelf Nagelbijten / Gniffelen ook een heel goed doel Haha! ook geen diereninstantie die mij verder kaal mag komen plukken

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:24

kehdra schreef:
Frouk schreef:

Als ze al naar je toe komen, met mag ik je wat vragen, reageer ik met, mag ik JOU iets vragen.

Ik reageer altijd op de vraag mag ik iets vragen... met:
Nee, alleen als je me mee uit wil vragen Clown ( bij mannen dan he)

Zon boeiiii en een mond vol tanden Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:26

Mas schreef:
Bubsj schreef:

Hier precies hetzelfde Ja

Belachelijk hoe die mevrouw collecteerde bij jou TS, als jij niets wilt geven dan is dat aan jou en zij heeft niet het recht daarover te oordelen. Niet echt een goede reclame die ze maakt voor haar stichting op deze manier...

Volgens mij heb ik wel vaker gehoord over dit soort actie's van leger des heils/nationaal kruisleger, schijnen wel vaker wat brutaal/kortaf te zijn.

Afgezien daarvan vind ik het dan wel weer raar dat je alleen aan diereninstantie's wilt geven.
Persoonlijk vind ik mensen nog steeds belangrijker dan dieren en daarom geef ik aan allebei, maar zoals ik zei; liever een doordachte donatie dan steeds een euro in de collecte omdat je geen nee durft te zeggen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:30

anneliesdj schreef:
Afgezien daarvan vind ik het dan wel weer raar dat je alleen aan diereninstantie's wilt geven.

Waarom? Dat is een keuze die aan mij is om te maken, ik vind namelijk dat er ontzettend veel aandacht is voor mensenrechten en hulp aan mensen die het minder hebben in de samenleving. Mijn hart ligt echter vooral bij de dieren wat dat betreft, er zijn in NL schandalige omstandigheden rondom het houden en al dan niet verzorgen van dieren, dus daar geef ik graag wat geld voor, ja.

Het is maar net waar jouw hart ligt, mijn moeder is haar zus verloren aan leukemie dus zij geeft wat meer aan KWF, is een keuze die ieder voor zich moet maken.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:30

kehdra schreef:
Frouk schreef:

En dan dat volk van bol.com en die ene abonnementsdinges, hoe heet ie nou met die boeken/cd/films. Staan dan midden in de winkelstraat, ga je zoeken naar uitwegen, moet ik hier wel langs, nou dan maar helemaal rechts langs de etalage en stug de andere kant op kijken. Die zijn zo f* irritant, als die je aangesproken hebben kom je er gewoon niet onderuit.
Iemand daar nog tips voor?

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:31

Heel vervelend dat soort mensen, alleen daarom zou je al geen geld geven.. Vaak is het ook zo dat als je vraagt waar het geld precies naar toe gaat (bepaalde onderzoeken o.i.d.) of wat de ziekte inhoud, ze je dat niet eens kunnen vertellen. Natuurlijk hoeven collectanten niet alles van een bepaalde ziekte te weten maar ik neem aan dat je best in grote lijnen weet waar je voor collecteerd.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 20:39

anneliesdj schreef:
Frouk schreef:

En dan dat volk van bol.com en die ene abonnementsdinges, hoe heet ie nou met die boeken/cd/films. Staan dan midden in de winkelstraat, ga je zoeken naar uitwegen, moet ik hier wel langs, nou dan maar helemaal rechts langs de etalage en stug de andere kant op kijken. Die zijn zo f* irritant, als die je aangesproken hebben kom je er gewoon niet onderuit.
Iemand daar nog tips voor?

Gewoon doorlopen, en zeggen, mag ik jou dan ook wat vragen. mochten ze dan nog met je meelopen, en beginnen oer een aanbieding ofzo, gelijk onderbreken na de eerste vraag die ze stellen, en vragen of ze nou veel verdienen met wat ze doen.

Of zeggen dat ze wel wat mogen vragen, en gewoon doorlopen. vragen mag, maar je hoeft geen antwoord te geven Clown

Ik loop er bijna elke dag langs, en ze preken mij niet eens meer aan, behalve als er nieuwe zijn Tong uitsteken

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 20:53

Ook ik keek direct naar je woonplaats Tong uitsteken, want dit vrouwtje is ook bij mij bekend, erg vervelend is ze inderdaad!
Ik ben haar meerdere malen 's avonds met uitgaan in de pub (Sally's) tegengekomen waar ze ook behoorlijk brutaal aan het collecteren was.