Bubsj schreef:Geniaal, ik las je eerste zinnen en ik dacht meteen 'dit is in Groningen' kijkt naar je woonplaats, inderdaad! Deze vrouw heb ik al meerde malen uit mijn winkel (waar ik werk) moeten jagen, bovendien kom ik haar ontzettend vaak tegen tijdens het uitgaan, dronken mensen geven een stuk makkelijker geld weg..
Ze vertelde in haar verhaal inderdaad dat ze ook collecteren in cafe's enzo
zou dus best kunnen dat het dezelfde is.Volgens haar collecteren ze alleen rond deze tijd in de winkels....
@ dingetje, weet je, als ik een stichting/ fonds oid tegen zou komen wat mij echt heel erg aan zou spreken, zou ik misschien ook wel wat geven hoor.
Vroeger maakte ik standaard geld over naar Brookes.
Zélf daat ben ik mee gestopt.
Maar als jij doneert aan iets waar je achter staat, vind ik dat super!
zo maak ik al enkele jaren een vast bedrag over naar het KWF, komt er zo'n gozer naar mij toe op straat, van het kwf of ik misschien lid wilde worden van het kwf. Dus ik leg netjes uit dat ik al elk jaar geld overmaak, wanneer het mij uitkomt, hoeveel ik geef etc. Maar die jongen begint gewoon dat ik dit dan ook wel kan doen blabla. Dus ik nogmaals uitgelegd dat ik het zo wil houden en dat ze op deze manier hun geld ook wel krijgen, maar dat kon er maar niet in, belachelijk gewoon! Op een bepaald moment ben ik weggelopen en hij liep gewoon met me mee
Toen heb ik m maar even goed duidelijk gemaakt dat als hij nu niet op zou rotten ik de politie zou bellen. Toen was hij ineens wel weg
Heb vroeger zelf 1 keer gecollecteerd ook