vraag Uitschrijven opleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Re: vraag Uitschrijven opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:30

Fifteen schreef:
Ja een zooitje dat kun je wel zeggen zover als de deurwaarde is het bij mij niet gekomen wel zover dat ik de rechtsbijstand achter school en de ib groep heb gezet en het toen allemaal wel opgelost kon worden.

Alleen ik had toen acceptgiro's voor een hoog bedrag op de deurmat liggen

Ach als het echt nodig is kan hij dat in elk geval inschakelen... Dan worden ze wrs ineens bang ofzo Knipoog

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:32

Nee dan is het allemaal heel gemakkelijk om te doen aangezien het bij mij een fout vanuit hun kant was en het hen geld gaat kosten.

Weet alleen niet of hij dat ook heeft aangezien hij gestopt is met zijn opleiding.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:36

Fifteen schreef:
Nee dan is het allemaal heel gemakkelijk om te doen aangezien het bij mij een fout vanuit hun kant was en het hen geld gaat kosten.

Weet alleen niet of hij dat ook heeft aangezien hij gestopt is met zijn opleiding.

Nou hij is niet zozeer gestopt, maar word van school afgetrapt omdat hij niet vaak genoeg komt door psychische problemen... En eerst waren ze heel begripvol, want hij was wel de beste van de klas, maar ineens zijn ze compleet omgeslagen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:40

Dat is ook ROC dan gaan ze ineens bredeneren wat ze aan een leerling hebben en dan veranderen ze ineens van mening...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:41

Fifteen schreef:
Dat is ook ROC dan gaan ze ineens bredeneren wat ze aan een leerling hebben en dan veranderen ze ineens van mening...

Ja ik vind het echt krom en voor hem is het nog eens een leuke natrap...

Edit: de reden dat ze nu van mening zijn veranderd zal wel zijn omdat ze hun bonusje binnenhebben per leerling dus nu mogen ze gaan schrappen...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:42

Ik weet alleen hoe het zit bij MBO opleidingen. Je dient je inderdaad af te melden op school. Als je op 1 augustus 18 jaar of ouder was (en dus een onderwijskaart in hebt moeten leveren) dan dien je een bewijs van uitschrijving van de IB groep te tekenen. Deze stuurt de school voor je op naar IBG. Je krijgt hierzelf een doorslag van. Op het bewijs van uitschrijving staat de uitschrijfdatum. Dan heb je nog tot 5 werkdagen in de volgende maand om je OV jaarkaart in te leveren en je studiefinanciering stop te zetten. Doe je dit niet dan krijg je boetes. Je bent ten alle tijd zelf verantwoordelijk voor het stopzetten van je studiefinanciering. Dit kan en mag de school niet voor je doen.

Dus stel je wordt vandaag 27 november uitgeschreven dan heb je tot 5 december de tijd om je OV jaarkaart in te leveren en je studiefinanciering stop te zetten.

MBO 1 en 2 opleidingen daarbij is de studiefinanciering inderdaad een gift Ja

Het kan overigens ook zijn dat als je lang niet aanwezig bent geweest de school dit gemeld heeft bij IB groep (dit zijn ze verplicht) Als dit gebeurd is heb je kans dat je wel een deel van je studiefinanciering terug moet betalen. Vraag dit even na bij je school.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:44

Ok thnx, ik zal dat even doorgeven aan hem en zoiezo even bij ibg gaan navragen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:44

Ja inderdaad, maar eerste zorgen dat je het bij de ib groep uitgezocht hebt.

Want volgens mij gelden er andere regels wanneer je ''door eigen toedoen'' wordt verwijderd van school.
En dan moet je ong bewijzen dat het vanuit hen opzicht onterecht is.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:47

Overigens meet de IBG ook met twee maten. Sta je niet ingeschreven op de 1e van de maand dan krijg je over de HELE maand geen studiefinanciering, maar stop je per de 1e van de maand dan mag je ook niet de hele maand studiefinanciering houden. Dit geldt pas vanaf dag 2 (of 3 ik moet er even om liegen) van de maand. Ze weten het wel goed in hun voordeel te draaien.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:48

Fifteen schreef:
Ja inderdaad, maar eerste zorgen dat je het bij de ib groep uitgezocht hebt.

Want volgens mij gelden er andere regels wanneer je ''door eigen toedoen'' wordt verwijderd van school.
En dan moet je ong bewijzen dat het vanuit hen opzicht onterecht is.

Ik zal het eens navragen, want ziekte lijkt me opzich wel een geldige reden, maar het valt moeilijk te bewijzen omdat hij heel lang op afspraken heeft moeten wachten en de doktoren geen verklaringen af wouden geven, daarvoor moest ie weer voor een second opinion enz...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:49

Lijkt me ook wel dat ziekte een geldige reden is. Anders zou het wel heel erg zijn.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:56

Ja idd ziekte wel maar dan moet je dat wel duidelijk op papier hebben staan !

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 12:58

Fifteen schreef:
Ja idd ziekte wel maar dan moet je dat wel duidelijk op papier hebben staan !

Ja dat moet ik dus even navragen, want dat heeft hij dus niet en dat betekent dus dat ik hem een schop richting de doktoren waar hij mee heeft gesproken, dan moeten ze maar een papiertje schrijven, want het gaat nu nog steeds niet goed, maar wrs krijgt hij ook geen uitkering ofzo want werken houd hij niet vol en UWV werkt ook niet mee(hij heeft nml ook geprobeerd te werken maar dat ging niet)...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 13:39

Oke misschien met hij dan wel eens op gesprek gaan bij het UWV er zitten soms ook mensen tussen die je wel degelijk willen helpen.

Want zonder salaris/stufi dan wel een uitkering heeft hij helemaal geen inkomne begrijp ik.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:38

Fifteen schreef:
Oke misschien met hij dan wel eens op gesprek gaan bij het UWV er zitten soms ook mensen tussen die je wel degelijk willen helpen.

Want zonder salaris/stufi dan wel een uitkering heeft hij helemaal geen inkomne begrijp ik.

Heeft hij ook niet, hij is zijn huisje wrs ook kwijt en heeft momenteel torenhoge schulden... Ik hoop het, want de laatste keer was echt een drama... Toen kreeg ie ook niks, want ze vonden hem niet ziek genoeg Sigaar