reiki 1 curcus ervaringen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: reiki 1 curcus ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:08

Ohw god, uit welk jaar kom jij?

Jezus zeg, ga andere mensen bang maken met deze rare praatjes...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:16

Reiki heeft toch met energie te maken? Ik snap eerlijk gezegd niet wat de bijbelverzen die sdi aanhaalt hiermee te maken hebben.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:18

Bij Reiki roep je ook lichtwezens/gidsen op om je te helpen, wss bedoeld ie dat ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:23

Reiki is gebaseerd op energie en niet op duistere machten hoewel ik daar ontzettend om moet lachen!!
Crossmonster, je hebt bij Reiki reiki-gidsen.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:28

ik geloof wel in reiki maar niet in god. Hoe kom je in aanraking met een goede master dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:29

Die zijn op internet wel te vinden, Diego Wendy.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:32

Ik vind het raar dat de prijzen zo veel verschillen, jammer dat daar geen vast gestelde prijs voor is.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:37

Mijn nicht is ook bezig met Reiki, ik heb het er nog nooit met haar over gehad.
Maar ik ben er wel mee bezig op internet (info zoeken)
Is er een minimum leeftijd?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:38

Nee die is er niet er zijn ook kinderen die er al mee bezig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:39

Ik weet niet of er officieel een minimum leeftijd is maar ik vind het geen aanrader om op te jonge leeftijd met energien te gaan werken. En kinder-reiki vind ik persoonlijk van de gekke.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:41

Is er een site waar algemene info staat?
Het is niet alleen voor mijzelf, ook voor mijn moeder die hier in is geïnterreseerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:42

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:43

dankjewel Lachen

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 15:40

hier waar ik ga kost het 115 euro 2 halve dagen voor inwijding reiki 1. ik krijg het van mn vriend.
ik heb hele goede ervaringen bij het onvangen ervan
ik heb in jan een herseninfarct gehad was halfzijdig verlamd.
kreek wekelijks een behandeling van mijn schoonpa en ik zag steeds meer vooruitgang lichamelijk. ook ben ik heel sterk geworden en vechtlustig door de behandelingen..

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:00

ik heb ook €115 betaald Ja
heb ook 2 halve dagen gehad voor inwijding.
mijn vader, moeder en zus zijn alle 3 reiki master en krijg van hun ook beetje begleiding voor als ik nog 'vragen' heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:08

Ik heb 150 betaald voor m'n Tera Mai reiki 1 en weer 150 voor mijn Tera Mai reiki twee. Dit waren drie halve dagen én na drie weken een terugkomdag, plus altijd kunnen bellen/mailen als ik ergens mee zat.

Mijn reikimaster zit overigens in Delft, voor de liefhebbers.

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 20:30

waarom is er eigenlijk geen reiki hk topic??

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:51

sdi schreef:
Allereerst, geen enkele aanval op de mensen hier, alleen een oprechte bezorgdheid, omdat ik gezien heb wat reiki met mensen kan doen. Dit kan misschien hard en radicaal overkomen, maar dat is niet gericht naar de persoon maar naar de geesten die reiki loslaat!. Zoals met iedere fenomeen/ actie etc. zijn er voor en tegenstanders. Zie mijn reactie als een tegenhanger tegen reiki en dergelijke praktijken.

EeCee schreef:
Jezus en Boedha gebruikten ook Reiki. Jezus heeft het geleerd toen hij Sanskriet studeerde in het vroegere Oost-Azie. Volgens sommige boeken en geschiedkundige dan hé? Ik was er niet bij Knipoog

Jezus gebruikte geen reiki, hij gebruikte kracht van God (zijn Vader) direct om geesten uit te drijven. In reiki wordt niet gesproken over Jezus de zoon van God die als mens naar de aarde gekomen is en daar moest sterven om onze zonden te verzoenen. In reiki, wordt wel vaak naar Jezus verwezen, echter niet als hiervoor omschreven.

1 Johannes 4
Geliefde broeders en zusters, vertrouw niet elke geest. Onderzoek altijd of een geest van God komt, want er zijn veel valse profeten in de wereld verschenen. 2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God. 3 Iedere geest die dit niet belijdt,komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld. 4 U, kinderen, komt uit God voort en u hebt de valse profeten overwonnen, want hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst. 5 Die valse profeten komen uit de wereld voort. Daarom spreken zij de taal van de wereld en luistert de wereld naar hen. 6 Wij komen uit God voort. Wie God kent luistert naar ons. Wie niet uit God voortkomt luistert niet naar ons. Hieraan kunnen we de geest van de waarheid en de geest van de dwaling herkennen.

june20 schreef:
reiki is toch ook geen geloof maar iets wat iedereen kan en niet zoals sdi denkt een of andere secte... ROFL

Reiki is geen sekte, dat weet ik. Reiki zorgt ervoor dat je jezelf openstelt voor duistere machten. Ik heb zelf gezien dat reiki kan helen/ helpen en genezen. Na langere tijd, komen erg veel mensen erdoor in de problemen doordat de geesten meer en meer invloed op je willen uitoefenen. Dan er vanaf komen is erg moeilijk.

Allen die met reiki te maken hebben, Jezus houdt van jullie om wie je bent.

Clown Vind het wel knap dat je dat allemaal zo uit je hoofd weet of de moeite neemt het allemaal op te zoeken..... Voor de rest....laat iedereen in zijn waarde met zijn eigen geloof!!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:16

june20 schreef:
waarom is er eigenlijk geen reiki hk topic??

nou, voel je geroepen en maak er eentje aan Pling

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:18

Geef je de link even, dan meld ik me ook!!

Ik kom van de week even uitgebreid posten over wat Reiki 1 (en 2 ook trouwens) voor mij hebben gedaan, doen, wat het voor mij betekent en voor de mensen om me heen Lachen

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:19

Niemand heeft geloof ik (voor zo ver ik weet) nog een topic aangemaakt hoor Knipoog
En ik ga het ook niet doen.. Ik ben er alleen in geintereseerd maar nog verder niet mee bezig Knipoog

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:23

sdi schreef:
Ik ben heel radicaal tegen reiki!.
Reiki, probeert invloed te krijgen op machten/ krachten waarmee je als mens niet bevoegd toe bent. Reiki brengt in eerste instantie goede dingen, maar uiteindelijk zul je ontdekken dat het onrust brengt.

Alleen geloof in God en opstand van zijn zoon Jezus kan je dan nog verlossen.

Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. (Johannes 3 vers 16

Weet jij weleens waar je het over hebt? Deze post laat namelijk zien van niet. Beetje jammer, reageer dan ook niet.

Ik heb Reiki 1 en mijn ouders zijn Master. Ik gebruik Reiki als ik bijvoorbeeld geen rust kan vinden of als ik pijn heb. Daarnaast kan Reiki heel handig zijn als je niet kunt slapen. Ook mijn diertjes vinden Reiki erg fijn.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:14

Ik reageer bewust om ook de mindere kant van reiki te laten zien zodat iemand zelf de keus maakt om er wel/ niet mee door te willen gaan.
Heb heel erg negatieve ervaringen met reiki, eerst lijkt het goed en super en genezend, later wordt je steeds afhankelijker van reiki en kun je het niet meer loslaten.
Moeder van een vriendin, is al jaren reiki master. Die vriendin heeft hier jaren aan mee gedaan en heeft uiteindelijk alles verloren door de afhankelijkheid van reiki. Heeft haar 2 jaar gekost om niet meer afhankelijk te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:28

Ik betwijfel dat iets dergelijks dan ligt aan een afhankelijkheid van reiki. Reiki is geen wondermiddel. Het ondersteunt bij de natuurlijke processen, zowel mentaal als fysiek. Van afhankelijkheid heb ik nooit gehoord. Reiki is geen drug, het is liefde, en volgens mij kan dat niet fout zijn.

Waarschijnlijk wil je niet in details treden, maar ik vraag me af hoe je zo zeker kan zijn dat reiki de oorzaak is geweest voor de problemen van jouw vriendin.

Eigenlijk vind ik het persoonlijk zorgwekkender dat relatief nieuwe godsdiensten als het christendom denken het recht te hebben om andere mensen te veroordelen vanwege een spiritueel inzicht dat al veel ouder is dan de hunne. Reiki is enorm oud, paganisme (hekserij) is veel ouder dan het christendom. Zijn al die mensen die voor de geboorte van Jezus geleefd hebben dan allemaal in die hel beland waar steeds mee gesmeten wordt? Dat kan ik niet geloven.

Ik ben een goed mens, ik leef zo goed als ik kan. Dat doe ik niet uit een angst voor een hel of een hoop op een hemel. Dat doe ik omdat ik dat graag doe. Overigens ben ik toch al zondig met mijn zwangerschap voor ik getrouwd was en het feit dat ik buiten mannen ook op vrouwen val, dus dan kan reiki er ook nog wel bij. Ik kies ervoor om te genieten van mijn aardse bestaan en te léven, en niet mijn leven te laten regeren door het feit dat ik eventueel in een hel of hemel terecht kom na mijn overlijden.

Overigens kan ik iedereen die met reiki bezig is aanraden een Tera Mai Reiki Yod inwijding te doen (dat kan ook als je Usuï reiki doet). Het verbindt je hart met je zielester of godsvonk en stelt je meer open voor de goddelijke energie.

Het is echt geweldig mooi!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:25

sdi schreef:
Ik reageer bewust om ook de mindere kant van reiki te laten zien zodat iemand zelf de keus maakt om er wel/ niet mee door te willen gaan.
Heb heel erg negatieve ervaringen met reiki, eerst lijkt het goed en super en genezend, later wordt je steeds afhankelijker van reiki en kun je het niet meer loslaten.
Moeder van een vriendin, is al jaren reiki master. Die vriendin heeft hier jaren aan mee gedaan en heeft uiteindelijk alles verloren door de afhankelijkheid van reiki. Heeft haar 2 jaar gekost om niet meer afhankelijk te zijn.

Moeten we dan nu jou gaan overtuigen van de negatieve kant van het christelijk geloof??
Kinderen die niet geent worden omdat als het god het zo wil ze niet blijven leven, om maar een klein voorbeeld te noemen?

Ik denk dat iedereen zelf wel kan bepalen wat goed is.