Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
sdi schreef:Allereerst, geen enkele aanval op de mensen hier, alleen een oprechte bezorgdheid, omdat ik gezien heb wat reiki met mensen kan doen. Dit kan misschien hard en radicaal overkomen, maar dat is niet gericht naar de persoon maar naar de geesten die reiki loslaat!. Zoals met iedere fenomeen/ actie etc. zijn er voor en tegenstanders. Zie mijn reactie als een tegenhanger tegen reiki en dergelijke praktijken.EeCee schreef:Jezus en Boedha gebruikten ook Reiki. Jezus heeft het geleerd toen hij Sanskriet studeerde in het vroegere Oost-Azie. Volgens sommige boeken en geschiedkundige dan hé? Ik was er niet bij
Jezus gebruikte geen reiki, hij gebruikte kracht van God (zijn Vader) direct om geesten uit te drijven. In reiki wordt niet gesproken over Jezus de zoon van God die als mens naar de aarde gekomen is en daar moest sterven om onze zonden te verzoenen. In reiki, wordt wel vaak naar Jezus verwezen, echter niet als hiervoor omschreven.
1 Johannes 4
Geliefde broeders en zusters, vertrouw niet elke geest. Onderzoek altijd of een geest van God komt, want er zijn veel valse profeten in de wereld verschenen. 2 De Geest van God herkent u hieraan: iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God. 3 Iedere geest die dit niet belijdt,komt niet van God; dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen – nu al is hij in de wereld. 4 U, kinderen, komt uit God voort en u hebt de valse profeten overwonnen, want hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst. 5 Die valse profeten komen uit de wereld voort. Daarom spreken zij de taal van de wereld en luistert de wereld naar hen. 6 Wij komen uit God voort. Wie God kent luistert naar ons. Wie niet uit God voortkomt luistert niet naar ons. Hieraan kunnen we de geest van de waarheid en de geest van de dwaling herkennen.june20 schreef:reiki is toch ook geen geloof maar iets wat iedereen kan en niet zoals sdi denkt een of andere secte...
Reiki is geen sekte, dat weet ik. Reiki zorgt ervoor dat je jezelf openstelt voor duistere machten. Ik heb zelf gezien dat reiki kan helen/ helpen en genezen. Na langere tijd, komen erg veel mensen erdoor in de problemen doordat de geesten meer en meer invloed op je willen uitoefenen. Dan er vanaf komen is erg moeilijk.
Allen die met reiki te maken hebben, Jezus houdt van jullie om wie je bent.
june20 schreef:waarom is er eigenlijk geen reiki hk topic??
sdi schreef:Ik ben heel radicaal tegen reiki!.
Reiki, probeert invloed te krijgen op machten/ krachten waarmee je als mens niet bevoegd toe bent. Reiki brengt in eerste instantie goede dingen, maar uiteindelijk zul je ontdekken dat het onrust brengt.
Alleen geloof in God en opstand van zijn zoon Jezus kan je dan nog verlossen.
Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft. (Johannes 3 vers 16
sdi schreef:Ik reageer bewust om ook de mindere kant van reiki te laten zien zodat iemand zelf de keus maakt om er wel/ niet mee door te willen gaan.
Heb heel erg negatieve ervaringen met reiki, eerst lijkt het goed en super en genezend, later wordt je steeds afhankelijker van reiki en kun je het niet meer loslaten.
Moeder van een vriendin, is al jaren reiki master. Die vriendin heeft hier jaren aan mee gedaan en heeft uiteindelijk alles verloren door de afhankelijkheid van reiki. Heeft haar 2 jaar gekost om niet meer afhankelijk te zijn.