Sammie schreef:Ik heb het eens in Frankrijk gehad stond ik op de lokale trein te wachten samen met een vriend. Komt er een smoezelig vrouwtje naar ons toe met een pakket aan dekens in d'r armen. (dat moest zogenaamd een baby voorstellen). Je zag echt zooo duidelijk dat dat nep was! Stond ze ons zo smeken aan te kijken en bébé uit te kramen.. Daar trap ik niet in hoor!
En ook een keer kwam er een vrouw naar ons toe (toevallig met dezelfde vriend) toen we op de bus stonden te wachten in Rotterdam. Vraagt die vrouw om geld.. (ze had een roze legging aan, spijkerrok, dito jas, blond getoupeerd haar..). Dat hadden we niet. Steekt ze vervolgens een sigaret op. Ik zeg: en daar heb je dan wel geld voor zeker? Vond ze niet zo leuk.. Gaat ze eind verder met een stel kennissen praten. Ik had het sterke vermoeden dat deze vrouw dus niet dakloos was..
Niet alle daklozen zijn trouwens verslaafd, dus die opmerking vind ik wel kort door de bocht.
Dat van die mercedes heb ik al eens vaker gehoord, dat er mensen zijn die dat doen.. Tja, het schijnt soms een aardig zakcentje op te leveren.. Zwerven spelen. Jammer dat dat weer ten koste moet gaan van diegene die het écht nodig hebben.
Nee, dan Rome.
Ze zitten in kerken, en naast de kerken staan ze in een rijtje. En het kindje wordt steeds maar weer overgegeven aan de volgende vrouw, die dan een half uur gaat zitten bedelen.
Bij het Coloseum kwamen we een oude kromme vrouw tegen, met een stok. Ze schuifelde van toerist naar toerist. Alleen schuifelde ze wel héél snel.