Ergenis aan mensen die te laat komen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oliver

Re: Ergenis aan mensen die te laat komen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:07

Ik heb juist ergernis aan mensen die zich ergeren aan te laat komen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:08

Oliver schreef:
Ik heb juist ergernis aan mensen die zich ergeren aan te laat komen?

Dan ben je zelf zeker vaak te laat

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:16

Ja, klopt. Haha! Dat komt omdat ik eigenlijk altijd heel druk ben en er hoeft maar 1 ding uit te lopen en dan ben ik bijv. al te laat op m'n werk. Ik vind het anders ook helemaal niet erg als andere mensen te laat komen (ligt er natuurlijk aan in welke situatie).

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:28

Ik erer me dus ook aan mensen die of te laat komen, of dus gewoon helemaal niet op komen dagen als je een afspraak met ze hebt. Ik ben overal altijd 10minuten te vroeg en het gebeurt zelfden dat ik te laat ben, tenzij er echt iets aan de hand is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:29

Oliver schreef:
Ja, klopt. Haha! Dat komt omdat ik eigenlijk altijd heel druk ben en er hoeft maar 1 ding uit te lopen en dan ben ik bijv. al te laat op m'n werk. Ik vind het anders ook helemaal niet erg als andere mensen te laat komen (ligt er natuurlijk aan in welke situatie).

Ik ben ook druk maar ik plan altijd tijd tussen verschillende dingen in. Het is redelijk makkelijk om te voorkomen dat je te laat komt. En als alle anderen het kunnen, dan kan jij het toch ook?

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:40

Ja, klopt. Maar het is niet mijn eerste prioriteit om overal altijd op tijd te komen. Wel op belangrijke afspraken en op m'n werk. En waarom zou je in hemelsnaam overal 10 minuten te vroeg komen?

Ik moet vaak direct van school door met de trein naar m'n werk, dan hoeft er maar een blaadje op de rails te liggen o.i.d. en ik ben te laat.

Gelukkig zijn mijn vriendinnen ook van die laatkomers, en nemen we het elkaar niet kwalijk als er iemand te laat is.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 12:44

Oliver schreef:

Ja precies jij zegt dat je het druk heb! Maar ik heb het ook druk dus als mensen OP HET WERK (dus niet prive) kost het mij tijd en dat is vervelend! Dan denk je het is maar 10 minuten maar 10 minuten is voor mij veel!!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:20

Oliver schreef:
Ja, klopt. Maar het is niet mijn eerste prioriteit om overal altijd op tijd te komen. Wel op belangrijke afspraken en op m'n werk. En waarom zou je in hemelsnaam overal 10 minuten te vroeg komen?

Ik moet vaak direct van school door met de trein naar m'n werk, dan hoeft er maar een blaadje op de rails te liggen o.i.d. en ik ben te laat.

Gelukkig zijn mijn vriendinnen ook van die laatkomers, en nemen we het elkaar niet kwalijk als er iemand te laat is.

Het zou een goede prioriteit kunnen zijn, omdat andere mensen het vaak heel erg vervelend vinden om te moeten wachten, omdat je zelf dingen mist, en gewoon omdat dat de afspraak is. Je spreek om 7 uur af. Dan zorg je ook dat je er om 7 uur bent. Dat heb je afgesproken, als ik je om 10 over 7 had willen zien dan had ik wel om 10 over 7 met je afgesproken.

Ik heb weleens een vriendin gehad die overal standaard een half uur te laat was, maar dat is irritant. Dat ging daar in huis echt: 'oh, we moeten over 20 minuten 50 kilometer verderop zijn! Dan gaan we de hond uit laten, eten koken, eten, douchen, omkleden, haar doen en dan snel weg'. Zo vervelend.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 13:47

Vjestagirl schreef:
Oliver schreef:

Het zou een goede prioriteit kunnen zijn, omdat andere mensen het vaak heel erg vervelend vinden om te moeten wachten, omdat je zelf dingen mist, en gewoon omdat dat de afspraak is. Je spreek om 7 uur af. Dan zorg je ook dat je er om 7 uur bent. Dat heb je afgesproken, als ik je om 10 over 7 had willen zien dan had ik wel om 10 over 7 met je afgesproken.

Vork idd!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:50

Ik kom ook steevast altijd 5-10 minuten te laat, so be it Lachen
Ik kan me er ook totaal niet druk om maken, snap niet dat mensen dáár wakker van kunnen liggen Haha! Haha!
Als je zelf vidn dat je op tijd komt is het toch goed?

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 07:41

Chiqa schreef:
Ik kom ook steevast altijd 5-10 minuten te laat, so be it Lachen
Ik kan me er ook totaal niet druk om maken, snap niet dat mensen dáár wakker van kunnen liggen Haha! Haha!
Als je zelf vidn dat je op tijd komt is het toch goed?

Ik maak me dus druk om mensen zoals jij! Want je zou dan bij mij te laat komen en dat is heel irritant. Als je zelf te laat komt heb je daar geen last van, want mensen komen bij jou wel altijd op tijd zeker.
En dan heb ik het over werk, prive maakt me niet zoveel uit, zelf ben ik met prive ook standaard te vroeg maar vind het minder erg als vriendinnen te laat komen.

Maar lig er niet er niet wakker van hoor Haha! Cool

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 08:01

Op mijn werk vroeger in de ploegendiensten hoorde je een kwartier voor overdracht omgekleed op je plek te zijn. Was je laat kreeg je de wind van voren van je collega en je chef, want collega wilde einde dienst ook graag naar huis.
Nu ben ik thuisblijfmama, en mijn oudste gaat naar school, en daar komen we ook op tijd, gewoon een kwestie van op tijd op staan!!!
Privé kom ik graag op tijd, maar sinds ik kinderen heb wil dat wel een mislopen Bloos je bent op tijd klaar, iedereen gewassen en aangekleed, tas ingepakt en speelgoed voor de auto mee, en dan moet er 1 plassen (ondanks dat je ze net al 2 x naar de WC heb gestuurd) een ander gooit de beker drinken over de vloer (kun je echt niet laten liggen) en verzin maar verder... En zelfs dan kom ik niet meer dan 5 tot 10 minuten later dan gepland......
Waar ik ook niet tegen kan, als iemand zegt, kijk maar wannneer je komt.. Geef me een dag en tijd wanneer ik welkom ben, anders meen ik altijd dat ik ongelegen kom, en ik vind het ook een vorm van beleefdheid, gewoon een tijd/dag aangeven.
Ik wil ook zelf graag weten wanneer iemand komt, in elk geval een belletje of het gelegen komt dat je komt...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:50

Ik kom de laatste tijd ook maar net op tijd op me werk terwijl ik al vroeger vertrek als normaal, komt bij mijn door de ellenlange files iedere keer. Vertrek kwart over 7 en ben vaak pas half 9 kwart voor 9 op t werk. Terwijl als er geen file is het maar 40 minuutjes rijden is...

Maar goed, soms ben ik ook een stuk eerder, maar de laatste tijd is het een drama.

Ik vind het ook niet leuk, maar er is niks aan te doen.
Verder vind ik het ook niet leuk als ik met iemand heb afgesproken en die komt een kwartier later ofzo en dan zit ik maar te wachten en alles. Bel dan even dat het wat later wordt, kleine moeite.

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:57

Ik kan me eigen zo ergeren als iemand niet optijd is. als je een afspraak maakt zorg je gewoon dat je optijd ben ook als er een bladje op de rails ligt van je metro of trein ofzo iets dan neem je een trein eerder.
Afspraak is afspraak. En als je je niet aan de afspraken kunt houden ben je een oen ( uitzonderingen daar gelaten ).

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:07

Ik hou ook niet zo van mensen die te laat komen, maarjah zelf ben ik het ook meestal. Ben niks voor niks een brabander Clown Hahah nee, ik kom meestal max 10 min. te laat Lachen Op mijn werk ben ik altijd standaard vijf minuten te laat, maar ik heb collega's die komen soms een halfuur later binnen dus om mij maken ze zich nou niet zo druk heb ik het idee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:30

aira2005 schreef:
Ik maak me dus druk om mensen zoals jij!

Niet doen, nergens voor nodig Knipoog Leven is al stressie genoeg Tong uitsteken

aira2005 schreef:
want mensen komen bij jou wel altijd op tijd zeker.

Geen idee, geef nooit een tijd mee, zeg mestal zie je wel verschijnen en als ik echt om een tijd verlegen zit tussen de 4 en 8 uur!
Sorrie kan me dr niet echt druk om maken, sta er niet eens bij stil Pling

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:35

Nou, zeg me wat. Heb je om 14.00 ergens afgesproken, komt diegene een kwartier te laat aankakken met een slap excuus. Hallo, vertrek gwoon eerder uit huis?!

En op het werk net zo. De middagploeg komt om 14.00 en dan kunnen de ochtendmensen gaan lunchen. En dat werkt natuurlijk niet als imand pas om half 3 aan komt kakken terwijl het retedruk is. Echt hoor, zet anders een alarm ofzo.. dat je tenminste weet dat je weg moet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:41

ik ben vrijwel nooit te laat, daar heb ik echt een hekel aan, veel vaker ben ik te vroeg.. dat is ook niet altijd leuk, maar dan heb ik daar vooral mezelf mee.

Ik erger me wel eens aan ouders die hun kinderen op ponyles 5 minuten te laat komen brengen.. pony is dan onderhand al weer afgezadeld, iedereen moet dan op zo'n kind wachten.. is niet de schuld van het kind, maar van de ouders...

afgelopen zaterdag was er proefzwemmen bij zwemles van mn dochter, daar kwam dus ook een kindje bijna een kwartier te laat... echt heel erg vervelend, voor het kind, maar ook val de 57 andere kindjes die daar dan weer op moesten wachten.. domme ouders!

nobbygaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:47

Bloos , ik ben bijna altijd te laat op afspraken of mijn werk.
Ik denk namelijk altijd dat ik altijd nog iets even kan doen voor we weg moeten, maar dan loopt het altijd uit.
Wanneer ik op mijn werk te laat kom, dan haal ik wel altijd mijn tijd in en werk ik gewoon wat langer door.
Maar je kunt dus nooit op mij rekening qua tijd. Mijn vriend, kennissen en familie zijn hier al aangewend en spreken standaart een half uur eerder de tijd met mij af dan het zou moeten zijn Bloos .
Ik erger me dan ook niet aan andere mensen die te laat komen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:48

vorige week stond ik in de file... dat gebeurt me bijna nooit, maar nu was ik dus meer dan een uur te laat op mn werk... ik voel me dan echt heel slecht.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:53

'Ik heb het zo druk' is een veel gehoord excuus. Maar luid het spreekwoord niet: wie faalt om te plannen, plant om te falen?

Vanmorgen was een klasgenote bijna 1,5 uur te laat in de vergadering. Wij wilden al boos worden, wat bleek: iemand voor de trein gesprongen. Dan heb je recht van spreken. Als er blaadjes op de rails liggen, of als er minder treinen gaan door de sneeuwval niet, dat kan je namelijk op je vingers natellen dat dat gaat gebeuren.

Ik heb lessen in management, en de enige dingen waardoor iets mis kan lopen wat NIET je eigen schuld is zijn natuurrampen. Voorbeeld van mijn docente: 'Stel ik woonde in New Orleans, en ik had al mijn werk opgeslagen op kantoor, EN op een losse hardeschijf thuis. Daarnaast had ik nog van al het werk CD-roms gemaakt, zodat mocht er iets mis gaan ik alles nog zou hebben. toen kwam Katrina. Door het water zijn de computer en de losse hardeschijf verzopen, en ben ik de CD-roms kwijt geraakt. DAT is een excuus mensen, en ik doe het niet voor minder!' Hetzelfde kun je aannnemen voor planningen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:55

ik ben altijd op tijd of net te vroeg. Altijd al, van mn ouders meegekregen. Nooit problemen mee gehad! Ben liever wat te vroeg dan te laat. Privegelegenheden vind ik minder erg, als een vriendin eens 10 min later is kan me dat echt niks schelen. Maar bijv om 8 uur op je werk = 8 uur op je werk. Natuurlijk kan er eens wat mis gaan maar altijd te laat komen erger ik me echt kapot aan! Ga dan eerder van huis weg! Zo moeilijk is het echt niet om op tijd te komen hoor, kwestie van planning. Zelf heb ik het vaak superdruk maar ok dan ben ik op tijd hoor!
Ik heb op een aantal stages al te horen gekregen dat ze het zo goed vonden dat ik altijd zo keurig op tijd was... ik dacht echt elke keer: eh, moet ik daar een compliment voor krijgen? het is toch niet meer dan normaal? Maar blijkbaar is dat niet zo...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:56

Ach ik kan niet plannen en niet op tijd mijn bed uitkomen, iedereen weet het inmiddels van me dus so be it Knipoog Vandaar dat ik mezelf gewoon een rasechte brabander noem, ik doe gewoon alles met een brabants halfuurtje Lachen Alleen ik ben gelukkig nooit een halfuur te laat, meestal maar max 10 min dus dan valt het wel mee denk ik.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:59

Ik kan me ook MEGA ergeren Boos! aan mensen die te laat komen (zelfs uren) en dan nog niet ff afmelden grrrrrr Dit is me nu een paar keer overkomen, conclusie: we doen geen zaken meer met diegene. We zijn geen debieletjes. Echt een schurft hekel heb ik eraan Boos! Het is ook zo moeilijk he om op tijd te komen Hamer , afspraak = afspraak Stoom uit je oren Net of wij niks anders te doen hebben dan wachten op bepaalde personen Slapen

Zo dát is er ff uit Bloos

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:01

ArabianRanch schreef:
Ik kan me ook MEGA ergeren Boos! aan mensen die te laat komen (zelfs uren) en dan nog niet ff afmelden grrrrrr Dit is me nu een paar keer overkomen, conclusie: we doen geen zaken meer met diegene. We zijn geen debieletjes. Echt een schurft hekel heb ik eraan Boos! Het is ook zo moeilijk he om op tijd te komen Hamer , afspraak = afspraak Stoom uit je oren Net of wij niks anders te doen hebben dan wachten op bepaalde personen Slapen

Zo dát is er ff uit Bloos

Dat heb ik ook Lachen Vandaar dat ik het ook altijd laat weten als ik meer dan een kwartier te laat ben...