Slipcursus op de openbare weg..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EeCee

Re: Slipcursus op de openbare weg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 07:32

Met
Leliev schreef:
Heb mezelf vandaag ook maar weer eens een slipcursus cadeau gedaan..

In de bocht de handrem aangetrokken terwijl overal de strooiwagens aankwamen.

Ik was dus nog net op tijd Tong uitsteken

ROFL Haha! Kan ook...

Ik heb na het behalen van m,n rijbewijs (13 jaar geleden) ook meteen een slipcursus gedaan... Maar je moet het wel blijven oefenen! Tong uitsteken
Dus als het flink glad is, ga ik naar een groot terrein waar ik niet zo snel iets zal raken en dan gaan we heerlijk SLIPPEN!! Cool Met en zonder handrem.

In het echte verkeer hou ik vervolgens, met winterweer, nog meer afstand en pas ik m,n snelheid aan zodat ik al af kan remmen door m,n gas los te laten. Ik zal nooit een 'slip' op gaan zoeken als ik op de weg zit. Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:44

Chiqa schreef:
verootjoo schreef:
En auto's met abs en esp zijn echt wel veiliger ook zonder slipcursus hoor
Knipoog

Niet in alle gevallen, integendeel op slipcursus leer je mét en zonder te rijden om de verschillen te aanvaarden.
Bij een slip in de berm bijvoorbeeld ben je vrijwel kansloos met ABS en onvoldoende voertuigebeeheersing, net als bij een noodstop.

Klopt, maar geef eens met esp flink gas in een gladde bocht en de auto lukt het niet om uit te breken Lachen Je voelt hem gewoon corrigeren onder je Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:19

verootjoo schreef:
Klopt, maar geef eens met esp flink gas in een gladde bocht en de auto lukt het niet om uit te breken Lachen Je voelt hem gewoon corrigeren onder je Knipoog

Met ESP ga je ook hoor, dat is alleen voor een simpel glijpartijtje, op ijs en sneeuw ga je.
Wet van de G krachten alleen een anker helpt dan nog en een verdomd goede chauffeur.
ESP ETS ASR en BAS en ABS (Heb ze allemaal op school gehad en mogen ervaren) werken niet bij zware glijpartijen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:22

Het is me nog nooit gelukt om te slippen, met die auto Bloos Terwijl hier toch niet gestrooid wordt, en ik het probeer Haha! Zou niet weten wat ik dan nog meer zou moeten doen ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:29

Vertootje jou auto is een gat in de markt! Haha!

Echt uniek, als ik jou was zou ik er onmiddelijk patent op aanvragen Mercedes is het nog niet gelukt Tong uitsteken

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:38

Haha, doe mij er dan ook maar zo één! Haha!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 18:38

haha... misschien probeer ik het wel te voorzichtig hoor Tong uitsteken Het is de auto van mn vader, en die wil ik niet in de prak rijden Haha! Maar hij zei zelf dat ik het mocht proberen Bloos Zelf kan ie het ook niet trouwens... alleen op het parcours in lelystad, maar toen werd de esp/abs (?) uitgeschakeld Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:37

verootjoo schreef:
haha... misschien probeer ik het wel te voorzichtig hoor

Weet wel zeker *LOL* Probeer het anders eens met 100 km per uur in een haarspeldbochie
dan gá je, nee doe maar niet zonde van je auto en al helemaal van je leven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:40

ja maar zulke situaties kom je hopelijk ook niet tegen op de openbare weg ROFL Rij meestal niet met een gang van 100km op een haarspeldbocht af Tong uitsteken

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:14

verootjoo schreef:
ja maar zulke situaties kom je hopelijk ook niet tegen op de openbare weg ROFL Rij meestal niet met een gang van 100km op een haarspeldbocht af Tong uitsteken

80 er doorheen gaat goed met droog wegdek..
Laatst bijgewerkt door Leliev op 26-11-08 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:15

verootjoo schreef:

Wat is daar nou voor lol aan?