Wie vind de winter wél leuk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Wie vind de winter wél leuk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:24

na een buitenrit lekker weer opwarmen is superknus Haha!, maar dan moet het wel acceptabel winterweer zijn, niet dat gewaai en geregen. Zoals nu, het is waterkoud buiten bah

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:26

ik hou ook wel van de winter en dat is maar goed ook anders zou ik mijn verjaardag moeten missen Haha!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:46

Ik Lachen

Ik houd wel van winter hoor.
Heerlijk wandelweer. Wel dik aankleden uiteraard. En naderhand een kop hete thee bij haardvuur en kaarsjes. Héérlijk Haha!

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:49

Arabesk schreef:
na een buitenrit lekker weer opwarmen is superknus Haha!, maar dan moet het wel acceptabel winterweer zijn, niet dat gewaai en geregen. Zoals nu, het is waterkoud buiten bah

Een soort van apres-skiën, maar dan anders Haha!

Ik hou ook wel van de winter, maar niet van wind. Vandaag vond ik het dus maar niks. Maar sneeuw of ijs, heerlijk Lachen

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:50

x_Marr schreef:
Ik zit er een beetje tussenin Haha!
Iets warmer mag van mij wel, maar kou is niet heel erg als het er maar niet zo hard bij waait of bij regent.
Maar ik vind het prachtig om te zien als er sneeuw ligt! Lijkt dan een hele andere wereld Haha!

Idd. Vork

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:50

Winter vind ik wel fijn Ja Strakblauwe lucht, helder vriesweer, alle bomen wit, gras wit, heerlijk Ja 's ochtends de deur uit en lekker wakker worden door de wind die in je gezicht slaat( als is dat iets meer herfst...). Warme chocolade melk, opwarmen binnen, fijn.
Alleen... De regen mag wat mij betreft weg in de winter, en dat vroege donker zijn sneeuwt mijn winter plezier toch wat onder Scheve mond

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:53

De winter niet, maar sneeuw wel Haha!.

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:53

oeeee ik houd van de winter Haha! maar dan wel échte winter, met sneeuw & ijs!
en de kerstvakantie is in de winter, ook niet verkeerd Cool
en uuh.. ik ben jarig in de winter Tong uitsteken
en oja, warme chocolademelk Lovers
en en en.. sneeuwballengooien & schaatsen!
en de paardjes met die dikke wintervacht Haha!

hihi *LOL*

mismijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:00

Winter? Ooooh heeeeeerlijk Pling . Het fijnste is als je 's ochtends vroeg ( rond 6/7 uur) een fjord in dikke teddyberenvacht opzadelt, en dan met zo'n witte grond en een winterzonnetje in de slapende wereld het bos in rijd en over de heide galoppeerd. Echt puur genieten. Dikke laarzen aan, dikke jas en dan rode wangetjes en afgevroren handjes krijgen van de kou. Er is niks beters Lovers . Op regen heb ik het ook niet zo, als ik moet fietsen. Binnen vind ik het heerlijk! Laat de sneeuw maar komen, ik ga buiten sneeuwvlokken happen, en ik kan niet wachten totdat ik mijn schaatsen weer aan kan trekken. Ooooooh, wat verlang ik toch naar een bevroren kanaal en een wereld bedekt met een deken van 1 meter sneeuw ofzo Lovers .

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:02

Ik vind de winter heerlijk.

Lekkere lange wandelingen door het bos, eindigen met een beker warme chocolademelk of een pannenkoek.
Dan thuis komen, huispak aan en lekker op de bank.
Heerlijke temperaturen, paar graden vorst en strak blauwe lucht... Dromen

En dan het liefste met een heel pak sneeuw......

Mallow

Mijn dampige paard Haha!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

ikke ikke ikke!!
Ik ben in het verkeerde land geboren zegt iedereen... ik haaaaaat de zomer, boven de 15 graden stik ik al van de hitte. Hele zomer functioneer ik niet, ziek, pijnlijke handen van al het zweten... tja ben niet helemaal normaal vrees ik. Hoe kouder, hoe beter!! zelfs -10 vind ik nog heerlijk (jaaaren geleden gebeurde dat nog wel eens... 'snachts dan wel) maar afgelopen jaren hebben we meer een lange herfst gehad dan dat je van een winter kan spreken... Ik heb zelfs alleen een ongevoerde leren jas als winterjas en van die hele goedkope simpele handschoentjes voor als het hard vriest Haha! Dunne sjaal want anders is het weer te warm...
Maar ik vind eigenlijk alles aan de winter wel lekker! Heerlijk opwarmen bij de paardjes, lekker door het sneeuwlandschap rijden, je adem zien, frisse lucht... heeeeeeeeeerlijk! niks lekkerders dan een goede winter op het platteland Haha!
Dol op de winter en het donker, ik hou ook niet zo van daglicht dus hoe meer donker, hoe beter!

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:07

Qua weer/temperatuur geef ik toch de voorkeur aan de zomer. Vind dit vieze natte, koude weer helemaal niets Tong uitsteken
Maar aan de andere kant vind ik de winter toch wel wat specialer. Ik vind het heerlijk om lekker warm binnen te zitten als het buiten spookt. En het is juist zo extra knus en gezellig binnen, lekker kopje thee/kop warme chocolade melk, echt heerlijk! Het is op een of andere manier een beetje een romantisch seizoen Lachen
Dus ja, ik hou wel van de winter! En al helemaal als het sneeuwt en je lekker kunt schaatsen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:22

Jaa ik vind de winter wel leuk. Haha!
Paardjes ook lekker in de wintervacht zonder eczeemdeken. Lachen

En ik vind de landschappen (bos enzo) er ook altijd veel mooier uitzien dan in de zomer.
Vind de winter ook altijd wel iets gezelligs hebben enzo, met alle lichtjes enzo doordat het zo vroeg donker word. Lovers

1 Minpuntje; Vind de winter wat minder leuk als het continu regent. Vork

Heb het niet zo op die hogere temperaturen enzo in de zomer. "n

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:25

Ik vind het geweldig als het sneeuwt, de sneeuw blijft liggen(en dan niet een pislaagje van 3cm) écht een dik pak! En dan een rondje lopen met de honden, daarna thuis in een joggingbroek tegen de kachel aanzitten met een warme choco met slagroom. Lovers

Verder, is het mij écht te koud Huilen van het lachen

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:11

Ik houd ook van winter. Ik houd eigenlijk van elk seizoen wel. Alles heeft zo z'n charmes. Maargoed de charmes van de winter:
- bij je paardje zijn en hem een lekker dik pak stro geven.
- koud thuiskomen, en met een lekkere kop chocolademelk en een dvd'tje op de bank/tegen verwarming aan zitten.
- gezellig met vrienden een wijntje drinken, binnen ipv buiten.
- snowboarden/skien!
- naar buiten kijken en een compleet wit landschap te zien Lovers
Noem maar op, elk seizoen heeft zo z'n dingen die geweldig zijn toch? Lovers

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:33

Heerlijk!
Iedereen had koud vandaag met die gure wind maar ik vond het gewoonweg heerlijk Haha!
Lekkere chocola als je thuiskomt, DVD'tje aan en dan de kerstboom Ja
Geef mij maar een dikke laag sneeuw en nog een winterszonnetje en dan kan mijn dag niet meer kapot Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:34

Ik vind het ontzettend gezellig!
Heerlijk om wakker te worden met een enorm pak sneeuw voor de deur en koude temperaturen!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:36

En ik heb geen last van de koude
Bij ons staat verwarming nog niet op, we wonen in een appartementenblok met oudere mensen rondom op, zon schijnt volop op de ramen. Heerlijk zo Haha!
En 's ochtends doe ik mijn badjas aan als ik uit bedje kom Haha!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:39

Me! Haha!

Heerlijk dikke truien waar je zowat in verzuipt, chocolademelk als je als een ijspegel thuiskomt, en lekker met vriendinlief op de bank liggen in de avond Lovers

Ohja en wat ik het mooiste vind is de strakke blauwe lucht als het vet koud is met een zonnetje erbij in de ochtend. Dan ben ik gelijk helemaal vrolijk.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:44

Zwerte schreef:
ikke ikke ikke!!
Ik ben in het verkeerde land geboren zegt iedereen... ik haaaaaat de zomer, boven de 15 graden stik ik al van de hitte. Hele zomer functioneer ik niet, ziek, pijnlijke handen van al het zweten... tja ben niet helemaal normaal vrees ik. Hoe kouder, hoe beter!! zelfs -10 vind ik nog heerlijk (jaaaren geleden gebeurde dat nog wel eens... 'snachts dan wel) maar afgelopen jaren hebben we meer een lange herfst gehad dan dat je van een winter kan spreken... Ik heb zelfs alleen een ongevoerde leren jas als winterjas en van die hele goedkope simpele handschoentjes voor als het hard vriest Haha! Dunne sjaal want anders is het weer te warm...
Maar ik vind eigenlijk alles aan de winter wel lekker! Heerlijk opwarmen bij de paardjes, lekker door het sneeuwlandschap rijden, je adem zien, frisse lucht... heeeeeeeeeerlijk! niks lekkerders dan een goede winter op het platteland Haha!
Dol op de winter en het donker, ik hou ook niet zo van daglicht dus hoe meer donker, hoe beter!

Euh....ben jij niet toevallig per ongeluk familie van mij? Mijn vergeten tweelingzus ofzo?!? Haha!
Zó bekend, inclusief het zomers minder goed kunnen functioneren...Ik heb trouwens een prachtige echt Chileense, ik denk lamawollen, muts. Heerlijk ding, alleen...als ik 'm opzet smelt mijn hoofd. Ik wacht dus al jaren op dat ene moment dat ik écht gebruik kan gaan maken van die muts...Bij -2 loop ik trouwens nog rustig in een zomerhempje uit te mesten, tot afgrijzen van de, ietwat kouwelijkere, eigenaar die er heilig van overtuigt is dat ik gewoon niet normaal ben...

Op de manege waar ik eerst les had vroegen ze al niet eens meer of ik het dan ook zo koud had...'Oja, das waar ook, jij bent 'anders''... Haha! Of die keer dat iemand dat ook zei 'Koud he' en ik 'm maar glazig aankeek 'Waar dan?', waarop diegene mij dan weer glazig zat aan te staren... Haha! (was in beide gevallen min nog wat buiten, inclusief een lekker koel briesje)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:47

Eigenlijk he, kan het me allemaal geen zak schelen wat voor weer het is.........
de zomer was ruk, de herfst is ruk, de winter zal ook wel ruk zijn........ik ga gewoon lekker rijden!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:50

hahaha ik dacht ook al dat je een verloren familielid was toen ik je berichtje las Haha!
Ik word ook altijd raar aangekeken als ik in dit weer nog het liefst buiten rijd... en als het droog is met zo'n 5 graden (temp van vandaag dus) gewoon rustig in een longsleeve (tshirt met lange mouwen, das mijn trui in de winter) op het paard stap. Want als ik me ga inspannen krijg ik het echt te warm met een jas aan hoor!
Ik heb het van mn vader, die had als kind geen eens lange broeken, wilde hij niet... schaatste vrolijk in korte broek dus Haha!
In de winter is het erg handig, ik heb het alleen koud als ik moe of ziek ben. In de zomer is het echter drama, ik haat de zomer echt en functioneer gewoon niet. Ben bezig met dermatoloog voor mn overmatige zweten en moet betablokkers slikken in de zomer om mn hartslag rustig te houden en tegen migraine... Dus neeee geef mij maar de winter!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:51

Pluizebolpum schreef:
*doet al springend wijsvinger in de lucht *
Ikke, ikke, ikke!

Ik ben dol op kou, sneeuw en ijs. Hoe (k)ouwer hoe gekker. Vanmiddag ook heerlijk met eskimo-oogjes buiten gewandeld en kan niet wachten totdat er ook hier heuse ligblijfsneeuw is. Reken er dan trouwens maar niet op dat ik dan nog de hele dag binnen ben, zelfs weekend boodschappen worden dan één voor één gehaald! Haha!
(nou ja, bwv dan, maar 't scheelt niet veel)
De eigenaar van de paardjes noemt me ook steevast of ijsbeer of eskimo...Ook omdat ik het domweg haast nooit koud heb, juist niet als het echt koud is buiten. (ik vergeet ook rustig om de verwarming aan te doen, totdat hij vanzelf aanslaat op 14,5 graden)
Toen het, jaren terug, eens echt koud was én er buiten heuse poolsneeuw viel (volgens de buienradar dan) ben ik rond 6 uur 's ochtends een endje wezen wandelen, gewoon voor de leut...

(voor de rest ben ik toch meestal vrij normaal hoor, alleen tijdens vorstdagen ben ik lichtelijk leuk ontoerekeningsvatbaar Gestoord )

Zo zou ik mezelf ook beschrijven Nagelbijten / Gniffelen

Ik hóú van kou best vervelend. Op school is het namelijk vet warm en dan doe ik het raam open gaan mensen zeuren dat het koud is Clown
Nou ik ga dan zowat over me nek van de warmte. Nee geef mij maar lekkere koude oortjes. Ik haat ook sommige winkels in de winter. Doen ze zoun warme lucht airco aan. Dan krijg je het écht zo warm. Niet normaal en dan moet je ook nog eens kleren passen.. He gadver moet er niet aan denken

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:59

Ik hou van de winter, de herfst vind ik dan weer zo'n rot seizoen. Die regen en wind Scheve mond .

Overigens heb ik helaas erg snel koud (en veel last van mijn astma) als het koud is en wind erbovenop. Gelukkig is mijn vriend zowat een lopende kachel, das weer handig Haha! .