, maar dan moet het wel acceptabel winterweer zijn, niet dat gewaai en geregen. Zoals nu, het is waterkoud buiten bah Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
, maar dan moet het wel acceptabel winterweer zijn, niet dat gewaai en geregen. Zoals nu, het is waterkoud buiten bah

Arabesk schreef:na een buitenrit lekker weer opwarmen is superknus, maar dan moet het wel acceptabel winterweer zijn, niet dat gewaai en geregen. Zoals nu, het is waterkoud buiten bah

x_Marr schreef:Ik zit er een beetje tussenin
Iets warmer mag van mij wel, maar kou is niet heel erg als het er maar niet zo hard bij waait of bij regent.
Maar ik vind het prachtig om te zien als er sneeuw ligt! Lijkt dan een hele andere wereld
Strakblauwe lucht, helder vriesweer, alle bomen wit, gras wit, heerlijk
's ochtends de deur uit en lekker wakker worden door de wind die in je gezicht slaat( als is dat iets meer herfst...). Warme chocolade melk, opwarmen binnen, fijn.
.
maar dan wel échte winter, met sneeuw & ijs!

. Het fijnste is als je 's ochtends vroeg ( rond 6/7 uur) een fjord in dikke teddyberenvacht opzadelt, en dan met zo'n witte grond en een winterzonnetje in de slapende wereld het bos in rijd en over de heide galoppeerd. Echt puur genieten. Dikke laarzen aan, dikke jas en dan rode wangetjes en afgevroren handjes krijgen van de kou. Er is niks beters
. Op regen heb ik het ook niet zo, als ik moet fietsen. Binnen vind ik het heerlijk! Laat de sneeuw maar komen, ik ga buiten sneeuwvlokken happen, en ik kan niet wachten totdat ik mijn schaatsen weer aan kan trekken. Ooooooh, wat verlang ik toch naar een bevroren kanaal en een wereld bedekt met een deken van 1 meter sneeuw ofzo
. 
Dunne sjaal want anders is het weer te warm...

Zwerte schreef:ikke ikke ikke!!
Ik ben in het verkeerde land geboren zegt iedereen... ik haaaaaat de zomer, boven de 15 graden stik ik al van de hitte. Hele zomer functioneer ik niet, ziek, pijnlijke handen van al het zweten... tja ben niet helemaal normaal vrees ik. Hoe kouder, hoe beter!! zelfs -10 vind ik nog heerlijk (jaaaren geleden gebeurde dat nog wel eens... 'snachts dan wel) maar afgelopen jaren hebben we meer een lange herfst gehad dan dat je van een winter kan spreken... Ik heb zelfs alleen een ongevoerde leren jas als winterjas en van die hele goedkope simpele handschoentjes voor als het hard vriestDunne sjaal want anders is het weer te warm...
Maar ik vind eigenlijk alles aan de winter wel lekker! Heerlijk opwarmen bij de paardjes, lekker door het sneeuwlandschap rijden, je adem zien, frisse lucht... heeeeeeeeeerlijk! niks lekkerders dan een goede winter op het platteland![]()
Dol op de winter en het donker, ik hou ook niet zo van daglicht dus hoe meer donker, hoe beter!
Of die keer dat iemand dat ook zei 'Koud he' en ik 'm maar glazig aankeek 'Waar dan?', waarop diegene mij dan weer glazig zat aan te staren...
(was in beide gevallen min nog wat buiten, inclusief een lekker koel briesje)
Pluizebolpum schreef:*doet al springend wijsvinger in de lucht *
Ikke, ikke, ikke!
Ik ben dol op kou, sneeuw en ijs. Hoe (k)ouwer hoe gekker. Vanmiddag ook heerlijk met eskimo-oogjes buiten gewandeld en kan niet wachten totdat er ook hier heuse ligblijfsneeuw is. Reken er dan trouwens maar niet op dat ik dan nog de hele dag binnen ben, zelfs weekend boodschappen worden dan één voor één gehaald!![]()
(nou ja, bwv dan, maar 't scheelt niet veel)
De eigenaar van de paardjes noemt me ook steevast of ijsbeer of eskimo...Ook omdat ik het domweg haast nooit koud heb, juist niet als het echt koud is buiten. (ik vergeet ook rustig om de verwarming aan te doen, totdat hij vanzelf aanslaat op 14,5 graden)
Toen het, jaren terug, eens echt koud was én er buiten heuse poolsneeuw viel (volgens de buienradar dan) ben ik rond 6 uur 's ochtends een endje wezen wandelen, gewoon voor de leut...
(voor de rest ben ik toch meestal vrij normaal hoor, alleen tijdens vorstdagen ben ik lichtelijk leuk ontoerekeningsvatbaar)

.
.